Iemand enig idee?
V.
je helpt.of je post niet.....
http://www.tsjernobyl-alphen.nl/algemene_paginas/de_ramp.htm
quote:Of JE ZOEKT ZELF OF JE POST NIET bedoel je zeker ! ?
verwijzen naar Google kan iedereen..
je helpt.of je post niet.....
Ik haat die luie varkens die andere het werk laten doen.....
quote:cool down!! adem in - adem uit..... rustig rustig
Op dinsdag 6 januari 2004 14:53 schreef Tise het volgende:[..]
Of JE ZOEKT ZELF OF JE POST NIET bedoel je zeker ! ?
quote:Niet alles van Fok wordt door Google overgenomen, er zijn veel meer topics die betrekking hebben op Tsjernobyl verschenen.
Op dinsdag 6 januari 2004 14:55 schreef bas-beest het volgende:
met Google kan ik op Fok! maar 2 verwijzingen vinden naar Tsjernobyl
quote:Das JOUW probleem. Mensen mogen best hulp zoeken hier....
.
quote:http://www.google.com/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&domains=forum.fok.nl&q=tsjernobyl&sitesearch=forum.fok.nl
Op dinsdag 6 januari 2004 14:56 schreef DJ.KRIZZ het volgende:[..]
Niet alles van Fok wordt door Google overgenomen, er zijn veel meer topics die betrekking hebben op Tsjernobyl verschenen.
klikkerdeklik
quote:'luie varkens'
Op dinsdag 6 januari 2004 14:53 schreef Tise het volgende:
Ik stel gewoon een vraag... sjeez
V.
quote:hey, lui varken, had je wat aan die links van fok die ik gaf?
Op dinsdag 6 januari 2004 15:05 schreef Verbal het volgende:[..]
'luie varkens'
Ik stel gewoon een vraag... sjeez
V.
quote:Bron met meer links enzo: http://www.planet.nl/planet/show/id=359674/contentid=374416/sc=e5e44b
17 jaar geleden ontsnapte de wereld op het nippertje aan een nucleaire catastrofe. Op 26 april 1986 brak er brand uit in de vierde reactor van de kerncentrale van Tsjernobyl in de Sovjetunie. Een zogenaamde melt down dreigde en er ontsnapte een hoeveelheid straling die 100 keer groter was dan die van de twee atoombommen die op de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki werden gegooid.
Uiteindelijk stierven in de loop der jaren door de Tsjernobyl-ramp naar schatting tussen de 15.000 en 30.000 mensen. De Russische minister van kernenergie Alexander Roemjantsev beweert heden ten dage dat de betonnen sarcofaag waarin de vierde reactor is verpakt op instorten staat.Geen geld voor Tsjernobyl
Op de website van Milieudefensie vinden we een overzichtelijk verhaal waarin wordt uitgelegd waarom het probleem 17 jaar na dato nog steeds niet is opgelost. De reactor staat na de val van de Sovjetunie in het straatarme Oekraïne. De sluiting van de kerncentrale of de ombouw naar een door gas aangedreven centrale zou miljarden dollars kosten. Dat kan de Oekraïne niet betalen en Westelijke donoren wensen die bedragen niet in het instabiele land te investeren.Milieudefensie
Straling en gezondheid
Na de ramp op 26 april 1986 brak er overal ter wereld grote paniek uit. Men was bevreesd dat de straling grote delen van de wereld zou besmetten. Uiteindelijk is dat meegevallen. De in de nabijheid gelegen gebieden zoals de Oekraïne en Wit-Rusland kregen het ergste voor hun kiezen. Uiteindelijk wordt radioactieve straling overal waargenomen. Door de Tsjernobyl-ramp steeg het natuurlijke achtergrondsniveau wel. Hans de Jonge geeft op zijn website een helder overzicht van wat radioactieve straling is en hoe je je er tegen kunt beschermen.Straling en gezondheid
Het weer en de ramp
De stralingsdeeltjes die uit de vierde reactor ontsnapten werden door de luchtstromingen over een groot gedeelte van Europa verspreid. In eerste instantie werd vooral Scandinavië het slachtoffer. Maar nadat de wind draaide bereikte na Koninginnedag 1986 de stralingsneerslag ook Nederland. Op de website van het KNMI wordt uitgelegd hoe dat in zijn werk ging.KNMI
Ondeugdelijke bouw
Documenten die door de veiligheidsdienst van de Oekraïne zijn vrijgegeven onthullen dat al jaren voor de ramp men op de hoogte was van tekortkomingen bij de bouw van de kerncentrale. In 1984 werden al ernstige problemen bij de derde en vierde reactor van Tsjernobyl vastgesteld. Bovendien blijkt uit de geheime documenten dat in 1982 al een eerder ongeluk plaats vond waarbij straling ontsnapte.
quote:
DE GEVOLGEN VOOR NEDERLANDIn praktisch geheel Europa is de radioactiviteit gestegen na 1986. Ook in
Nederland is de radioactiviteit als gevolg van de toename van langlevende
radionucleden zoals cesium en strontium toegenomen.9 Voedsel wordt
bovendien door heel Europa verhandeld en een exacte analyse van elke partij
is niet mogelijk. Zwendel is al frequent aangetoond.10 Niemand kan garande-
ren dat melkpoeder uit de Oekraiene niet via 'derde landen' in ons ijsje
belandt. Als de handelaren en fabrikanten controle vrezen: na 'verdunning' ,
ofwel mengen met minder radioactief voedsel' voldoet men weer aan de op 1
april 1987 aan de EG 'aangepaste', soms met een factor 60 verhoogde,
stralingsnorm.11 Die norm is eind maart 1996 opnieuw anderhalf keer ver-
hoogd.12 Dit is ook de gangbare praktijk bij dioxine in melk, dus waarom
niet met radioactieve stoffen? Het in Nederland verbouwde voedsel bevat alle
stoffen uit Tsjernobyl tot plutonium aan toe. Bovendien komen door het
gebruik van kunstmest (natuurlijk fosfaat) natuurlijke radioactieve
stoffen in de grond. Deze stoffen blijven soms vele duizenden jaren circule-
ren in onze voedselketen. Het zou goed zijn als wettelijk verplicht wordt om
op de verpakking van allerlei 'stralingsgevoelige' produkten ook een radioac-
tiviteitsanalyse te vermelden.
Op 26 april voltrok zich de meltdown in Tsjernobyl. Enkele dagen later kwam dat pas naar buiten. Op dat moment vertoefde ik met mijn school in het toenmalig Oost-Duitsland, in Berlijn, om precies te zijn. Wij hoorden het daar zelfs nog later, namelijk pas op 1 mei.
Omdat ik last heb van gezeik met mijn schildklier en ik steeds vaker mensen hoor over dat zij vermoeden dat de straling van Tsjernobyl wellicht een verhoging van bepaalde kwalen (waaronder schildkliergezanik) als grondslag heeft, was ik benieuwd hoe en waar welke straling was.
Gewoon nieuwsgierig, niet omdat ik er keihard in geloof.
Maar bedankt voor de links, daar kan ik wel wat mee.
V.
quote:Kut tweaker
quote:Kunnen wij elkaar de hand geven
Op dinsdag 6 januari 2004 15:31 schreef BoJo het volgende:
Ik zat destijds hier op de boerderij van m'n oma te spelen.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |