abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:36:06 #1
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16009668
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic - deel 8

Babietjes:
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie

* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 21-01-2004 10:27]

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_16009822
Coolbabe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kun jij Wilyan ook tussen dat lijstje zetten??????
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje....

Ik had Karin vandeweek ook al gevraagd, ze heeft 'm wel in het verjaardagslijstje gezet, maar niet in deze......

W ~ H ~ T
pi_16010208
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:28 schreef phileine het volgende:
Lekker Melonovy!!

Meaghan, de arts van het cb zei tegen mij "als het gaat, dan mag het" als een soort algemene regel. Mijn ervaring is dat Isa na een minuutje of tien zelf wat dreinerig werd en niet meer wou zitten, maar tot die tijd ging het prima. Het hielp ook om de rugleuning van het wippertje wat hoger te zetten, zodat ze iets meer in zitstand kwam.

Klopt! Tegen mij werd precies hetzelfde gezegd.
En dat ik Wilyan dan het beste tegen me aan kon laten zitten, dan was zijn rugje wel wat ondersteund. En idd hielp bij ons het verstellen van de wipper ook.
W ~ H ~ T
pi_16010669
Bedankt voor de reacties!
Het wippertje hebben we ook al versteld, maar dit bevalt duidelijk minder dan het zitten op schoot.
We laten haar zeker niet te lang zitten hoor, daar is ze echt nog te jong voor.
Maar erg vermoeiend hoor een kindje wat veel wilen nog meer juist níet wil maar nog lang niet overal toe in staat is.

Ze is zo anders dan Jillian wat dat betreft, die vond alles best en was snel tevreden. Het vele huilen wat Pascalle doet is ook zo typerend, je zou haast zeggen dat ze het 'baby-zijn' helemaal niet als prettig ervaart.

dinsdag 6 januari 2004 @ 15:55:21 #5
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16012179
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:40 schreef Jonnetje het volgende:
Coolbabe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kun jij Wilyan ook tussen dat lijstje zetten??????
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje....

Ik had Karin vandeweek ook al gevraagd, ze heeft 'm wel in het verjaardagslijstje gezet, maar niet in deze......

Hij staat er tussen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_16013144
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:05 schreef Meaghan het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Het wippertje hebben we ook al versteld, maar dit bevalt duidelijk minder dan het zitten op schoot.
We laten haar zeker niet te lang zitten hoor, daar is ze echt nog te jong voor.
Maar erg vermoeiend hoor een kindje wat veel wilen nog meer juist níet wil maar nog lang niet overal toe in staat is.

Ze is zo anders dan Jillian wat dat betreft, die vond alles best en was snel tevreden. Het vele huilen wat Pascalle doet is ook zo typerend, je zou haast zeggen dat ze het 'baby-zijn' helemaal niet als prettig ervaart.

DAt heb ik dsu ook heel erg gemerkt bij duncan.
Die huilde ook veel meer in het begin dan Damien en was voor mijn gevoel ook helemaal niet tevreden met wat ie kon en vooral wat ie niet kon.
Vooral als ie dan Damey langs zag rennen was het hek van de dam... ik denk dat ie er gewoon achter aan wilde om te spelen ofzo.... ws issie daarom ook zo vroeg met tijgeren begonnen (3,5 a 4 maanden )
pi_16013585
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:55 schreef coolbabe het volgende:
Hij staat er tussen
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Dank je wel!!!
W ~ H ~ T
pi_16013848
Wilyan is vorige week begonnen met teigeren en kikkeren tegelijk...

Hij is de eerste hier, maar ook behoorlijk gefrustreerd als iets 'm niet lukt. Over het algemeen was hij in alles voor op zijn leeftijd, zo'n twee maanden ongeveer (hier hielden ze, op het CB, trouwens ook rekening mee, wat ik niet had verwacht.)
Volgens mij is hij nu weer "op schema" om het maar zo te zeggen. Behalve dan dat hij gewoon gigantisch groot (en zwaar) is voor zijn leeftijd.

W ~ H ~ T
pi_16016547

Joepie, we gaan naar het CB toe................

Ik weeg alweer 7.615 gram en stijg al naar een hoogte van 67 cm.
Verder vindt de verpleegkundige me al een sterke meid, want ik wil alleen maar staan! Helaas moet ik ook weer een prikje, maar na wat lach ik alweer en kunnen mama en ik naar huis...........................waar ik driftig verder ga met draaien...

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 18:42:51 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_16016646
Danosa, was je ook vandaag naar het cb?

Wij dus ook. Cas is 68 cm en 7995 gram Hij zit bijná aan de bovenste lijn. Grote vent

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_16017322
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:42 schreef moussy het volgende:
Danosa, was je ook vandaag naar het cb?

jazeker, heb 'ie me niet gezien dan?

Wij dus ook. Cas is 68 cm en 7995 gram Hij zit bijná aan de bovenste lijn. Grote vent

Cas en Jadey gaan geloof wel redelijk samen opgroeien he! Cas ging ook zo snel groeien in het begin, eerst een poppie en nu al een lekkere dikke beer. Ik zat zojuist nog foto's te bekijken vanaf de geboorte, ...*diepe zucht*...wat gaat het snel he!
pi_16017505
wow, dat zijn beide echt flinkerds ja! Piet moet volgende week ook weer eens, ik ben héél benieuwd hoeveel hij nu weegt/meet etc. maar ik denk niet dat ie al (ver) boven de 7 kilo uit komt. hoewel hij zienderogen groeit dus wie weet...

leuke foto's van jadey, danosa, vooral die olijke blik op de bovenste!

pi_16019868
Meaghan hoe je Pascallle omschrijft zo was Bo ook en bij ons is Janneke dus juist weer heel rustig zoals bij jullie Jillian was. Echt wennen is dat. Janneke huilt niet veel meer en is een echte kroelert heeeeerlijk gewoon.
Wij gaan volgende week weer naar het CB (weer 2 weken uitgesteld, ivm ik ziekenhuis en ze was zelf ook flink aan het hoesten) Dus dan krijgt ze de 2e prik. Ze loopt wat achter met die prikken, maar dat zal wel niet zo erg zijn. Ik wil liever dat ze helemaal gezond is als ze die prik krijg zodat ze haar weerstand dan goed kan gebruiken daartegen. Verder heeft ze echte spekpootjes en koppie. Ze zit dan ook nog steeds aan de 5 flessen. En langzamerhand moet ze naar de 4 en een hapje, maar dat gaat dus echt nog niet. Nu word ze vaak om 5 uur nog wakker laat staan als er nog een fles afgaat. Maar ja dat horen we volgende week dan wel weer
Verder lacht ze om alles. Ze is echt een held zolang pappa of ik haar vast heeft en dan lacht ze ook naar iedereen. Heeft een ander ze vast draait ze haar koppie weg en als die ander haar dan toch echt wil bekijken komt er langzaam een pruillipje en begint ze heel zielig te snikken.
De babygym is het hier helemaal. En we hebben een soort kralending aan elastiek met een belletje eraan en houten dingen. Dat was van Bo en die was er ook zo gek mee. Janneke dus ook. Die giert het uit met dat ding.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:02:31 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_16021534
Wanneer is je kind "voor" Ik hoor wel meer van die verhalen, maar zie dat nooit als "voor" zijn. Maar gewoon een ander tempo van ontwikkelen.

Cas draait (nog) niet, pakt (nog) niks aan, loopt ie nou "achter"

Hij deed vanmiddag een beetje spastisch, wat eventueel had kunnen lijken op kruipen... loopt ie nou weer "voor"

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 januari 2004 @ 22:10:55 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16021744
Hij loopt gewoon gelijk Moussy Lekker in zijn eigen tempo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:15:18 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16021885
Moussy, ik weet nooit wanneer kinderen iets moeten gaan doen en van Katja kan ik me bijna niet herinneren wanneer ze iets voor het eerst deed. Ik ga er maar vanuit dat als mijn kind echt serieus achterloopt met de rest, dat ik dat wel te horen zal krijgen van het cb. Tot die tijd maak ik me maar nergens druk om.

Een hele tijd gelezen heb ik hier trouwens een tip gelezen over hoe om te gaan met poepvlekken in kleertjes. Ik dacht dat die van Lois of Karin afkomstig was. Ik nam me toen voor om het te onthouden, maar ik ben het inmiddels toch weer vergeten. Kan iemand mijn geheugen opfrissen, want Job heeft vandaag hele mooie kleertjes ondergepoept en die mogen maar op 30 graden gewassen worden

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16021971
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Hij loopt gewoon gelijk Moussy Lekker in zijn eigen tempo
Precies, maak je niet druk Moussy. Er staat toevallig in de ouders van nu een stuk hierover compleet met een Weichenhupeldepupschema. Nou deze neemt het zeer breed hoor, heeft het bv over de periodes van telkens 3 maanden. Er kan veel gebeuren in 3 maanden tijd hoor. Jadey weet bv nog steeds niet dat ze voeten heeft. Telkens als ze zit kijkt ze super geinteresserd naar haar voeten en begint er naar te grijpen en op te slaan. Maar als ze ligt bestaan ze gewoon niet voor d'r. Ze kan haar voeten niet zien, kan er ook niet bij. Stijve hark, net als d'r moeder
  FOK!fossiel dinsdag 6 januari 2004 @ 22:20:53 #18
2628 Karin
pi_16022056
Die tip komt van Lois: laten drogen buiten in het zonlicht (gaat nu iets moeilijker natuurlijk).

Jonnetje sorry. Ik had je post gelezen en had Wilyan al een paar dagen geleden toegevoegd aan het verjaardagstopic maar was het babytopic vergeten. Maar ik werd weer eens naar boven geroepen en ben het daarna dus wederom vergeten

En inderdaad, zo denk ik er ook over Moussy! Elk kind heeft zijn eigen tempo. Al moet ik zeggen dat ik me af en toe een heel pietsie zorgen maak als ik lees over een kindje dat jonger is dan Bram en al dingen doet die hij niet doet. Maar vaak doet hij juist die week dan pogingen om het ook te doen en ben ik weer gerustgesteld.

Het is echt CB week he? Wij moeten morgen. Ben zo benieuwd.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 januari 2004 @ 22:21:36 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16022082
Het is leuk als je kind snel iets kan. Maar over een paar maanden/jaar maakt het allemaal niks meer uit, want dan kunnen ze allemaal hetzelfde en weet niemand meer dat jouw kind nou toevallig de eerste was die kon neuspeuteren

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:23:41 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_16022135
Livelink, kletsnat ophangen in de zon..... alleen denk ik dat je dat nu moet doen met een zonnebank

Ik maak me geen zorgen om Cas hoor, totaal niet zelfs. Maar lees zo af en toe hier iets over "voor" . Ach, gelukkig zijn mijn kinderen niet achter-lijk, das toch het belangrijkste

pi_16022264
Ik heb ook wel eens dat ik hier lees en denk van O, die kan dit en dat al (vb Isa die al snel zat, en een keer een foto van Lars die zich aan de box optrekt), maar die zijn daarin dan ws snel, en dat maakt Sven dus niet perse langzaam. Ik denk ook altijd maar zo, als ze verder gezond zijn lopen en praten ze op hun 6e allemaal.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:31:11 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16022402
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:20 schreef Karin het volgende:
Die tip komt van Lois: laten drogen buiten in het zonlicht (gaat nu iets moeilijker natuurlijk).
Het schijnt morgen niet te gaan regenen, dus als die vlekken er nog in zitten na de was, ga ik het toch maar proberen . Ik vind het anders zo zonde van dit pakje.

Veel plezier morgen bij het CB met Bram. Ik kom niet zo vaak bij het CB, want mijn vriend heeft geregeld dat zijn vrije dag (donderdag) onze vaste CB dag is. Dat was bij Katja ook al zo.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16024878
Tja, voor en achter, volgens mij is er niets zinnigs over te zeggen. Het zegt ook niets over hoe "begaafd" je kind later wordt. Het zoontje van een vriendin van me is 6 dagen jonger dan Isa en die heeft al zes tanden. Maar hij draait en zit bijvoorbeeld nog niet. Die heeft gewoon zijn energie ergens anders in gestopt. Die marges zijn inderdaad heel breed. Ik hoop stiekem dat Isa nog even geen tanden krijgt, want ik vind dat tandeloze bekkie zo schattig.

Vroeger ging trouwens de mare dat als je te vroeg was gaan kruipen dat je dan later bindingsangst kreeg of zoiets (ik kan me vergissen in de verbanden, maar het zou in ieder geval tot lange sessies op de sofa leiden). Kul natuurlijk (ik zie het al voor me, iedereen die kinderen op de grond duwen: nee je mag pas kruipen met 8 maanden), maar zo veranderen die ideeën constant. Neem ik maar niet serieus.

mooi he, alles
pi_16028632
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:53 schreef phileine het volgende:
Tja, voor en achter, volgens mij is er niets zinnigs over te zeggen. Het zegt ook niets over hoe "begaafd" je kind later wordt. .
die van ons loop "voor" (2,5 jaar, doet alles van een kind van 4) en daar wordt je echt niet vrolijker van hoor. Je loopt tegen veel problemen aan zoals aan dingen toe zijn (school bijv) en dan nog 1,5 jr + zomervakantie) moeten wachten Gelukkig zit ie op een peuterschool in een groep met meer van deze kindjes en dat geeft hem een enorme rust.

Nee doe mij maar zoals mijn oudste : alles in het "gewone" ritme

† In Memoriam † woensdag 7 januari 2004 @ 09:10:17 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_16029667
Pfft, Cas heeft nog nooit zo veel last gehad als van deze prik. Huilen, huilen, huilen... Hij was zo moe dat hij om 21 uur een flesje heeft gehad en we hem maar niet wakker hebben gemaakt voor nog een flesje rond twaalf uur of zo. Het zat me niet helemaal lekker, omdat hij niet veel van die voeding had gedronken.... máár, om half acht vanmorgen lag hij nog heerlijk te slapen.

Ik heb een beetje een probleempje. De eerste voeding is weer waardeloos. Eerst kon ik die nog aantrekkelijk maken door er een paar scheppen fruithap door heen te doen, maar daar stinkt Cas sinds twee dagen niet meer in. 'S morgens drinkt hij dan maar 60cc, hoe kan ik dit veranderen? Pap gaat er 's morgens helemaal niet in

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 07-01-2004 09:15]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')