quote:Maakt niet uit, als het maar niet doorgaat
Op donderdag 28 juni 2001 08:17 schreef D-RiSe het volgende:
Ik zal wel achterlopen maar wie kan mij even uitleggen wat die 2 precies inhouden?
quote:Kortgezegd: onevenredig veel betalen voor iets wat nog geen 10% daarvan hoeft te kosten.
Op donderdag 28 juni 2001 08:17 schreef D-RiSe het volgende:
Ik zal wel achterlopen maar wie kan mij even uitleggen wat die 2 precies inhouden?
en kilometerheffing betaal je voor elke kilometer die je rijdt??
klopt hier iets van??? iemand??
quote:Roger that.
Op zondag 01 juli 2001 00:58 schreef waspman het volgende:
rekeningrijden is dat je betaald om over een bepaald stukje weg te rijden op een bepaalde tijd??en kilometerheffing betaal je voor elke kilometer die je rijdt??
klopt hier iets van??? iemand??
quote:Het is allebei bullshit, dus da zal wel nie
Op zondag 01 juli 2001 00:58 schreef waspman het volgende:
rekeningrijden is dat je betaald om over een bepaald stukje weg te rijden op een bepaalde tijd??en kilometerheffing betaal je voor elke kilometer die je rijdt??
klopt hier iets van??? iemand??
De ultieme kilometerheffing. Je betaalt voor het verbruik en wordt beloond als je een zuinige auto hebt.
Nouja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he?
Dentist
Vandaar dus een kilometerheffing waar tenzij je echt fraudeert niet onderuit kunt.
ik woon 165 km van m'n werk = 1650 per week = een dikke 75000 per jaar... zal wel lekker duur worden straks... :-(
quote:De kwaliteit van het openbaar vervoer en de manier waarop je de belasting van auto rijden regelt hebben niks met elkaar te maken. Je verwart de hoogte van de belasting als beleidsmiddel met de manier waarop je de belasting int. Nu gebeurt dat via wegenbelasting, BPM en accijnzen. Straks alleen via de kilometerheffing. Een duidelijker systeem dus waarbij je precies weet hoeveel een rit Amsterdam - Utrecht per auto kost. En niet dat je er zoals nu een slag naar moet doen. Heeft meteen wel als voordeel dat je ook kunt zien hoeveel duurder of goedkoper het is om met de trein te gaan.
Op zondag 01 juli 2001 11:40 schreef Light het volgende:
Als ze nou eerst het openbaar vervoer eens goed regelen, in heel Nederland en pas dan een kilometerheffing of rekeningrijden ofzo gaan invoeren, dan zou ik het nog een beetje kunnen snappen.
Nee, dat mag wel veranderen. Wie het meest gebruik maakt van de wegen, betaalt het meest en wie bijna geen gebruik maakt van de wegen, betaalt bijna niks.
Gerechtigheid.
quote:Yep, laten we dat nu ff in de accijns gaan berekenen, dus gooi daar nog maar ff een 50 cent bij op. Geen kastjes, geen rekeningen, geen ambtenaren in een nieuw gebouw, geen overdreven ict inspanningen, Roel Pieper kan opsodemieteren naar een of ander eiland en elke buitenlander betaalt ook direct mee... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Op maandag 02 juli 2001 19:18 schreef Gia het volgende:
Ik vind het niet eerlijk dat ik nu net zoveel wegenbelasting moet betalen als ieder ander die in een vergelijkbare auto rijdt, terwijl die ander veel meer gebruik maakt van de wegen.Nee, dat mag wel veranderen. Wie het meest gebruik maakt van de wegen, betaalt het meest en wie bijna geen gebruik maakt van de wegen, betaalt bijna niks.
Gerechtigheid.
quote:In het huidige systeem betaal je voor het bezitten van een auto een vast bedrag aan wegenbelasting (heet dat tegenwoordig niet motorrijtuigenbelasting?). Daarnaast betaal je voor het gebruik nog eens extra via de benzine accijnzen. Het voordeel van accijnzen is dat je minder betaalt als je zuiniger rijdt.
Op maandag 02 juli 2001 16:10 schreef HiZ het volgende:[..]
De kwaliteit van het openbaar vervoer en de manier waarop je de belasting van auto rijden regelt hebben niks met elkaar te maken. Je verwart de hoogte van de belasting als beleidsmiddel met de manier waarop je de belasting int. Nu gebeurt dat via wegenbelasting, BPM en accijnzen. Straks alleen via de kilometerheffing. Een duidelijker systeem dus waarbij je precies weet hoeveel een rit Amsterdam - Utrecht per auto kost. En niet dat je er zoals nu een slag naar moet doen. Heeft meteen wel als voordeel dat je ook kunt zien hoeveel duurder of goedkoper het is om met de trein te gaan.
Maar als de het huidige systeem compleet aan de kant gezet wordt en er alleen een kilometerheffing betaald moet worden dan wordt het wel meteen stukken goedkoper om een auto te bezitten. Ik hoop dat er dan ook bekend gemaakt wordt wanneer het voor mensen nog voordeliger is. (Waar ze vanuit gegaan zijn, bij zoveel kilometer en een verbruik van 1 op zoveel ben je net zo duur uit). En er moet dan ook onderscheid gemaakt worden in waar je die kilometers rijdt, net zoals er nu onderscheid is per provincie voor de wegenbelasting.
quote:Ja, en in een strook van 50 km van de grens kun je alle tankstations sluiten. Lekker slim hoor, zo'n belasting die je zonder al te veel moeite kunt ontlopen.
Op dinsdag 03 juli 2001 17:18 schreef Beethoven het volgende:[..]
Yep, laten we dat nu ff in de accijns gaan berekenen, dus gooi daar nog maar ff een 50 cent bij op. Geen kastjes, geen rekeningen, geen ambtenaren in een nieuw gebouw, geen overdreven ict inspanningen, Roel Pieper kan opsodemieteren naar een of ander eiland en elke buitenlander betaalt ook direct mee... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
quote:Altijd goedkoper dan wat ze nu weer aan het bedenken zijn
Op dinsdag 03 juli 2001 18:31 schreef HiZ het volgende:[..]
Ja, en in een strook van 50 km van de grens kun je alle tankstations sluiten. Lekker slim hoor, zo'n belasting die je zonder al te veel moeite kunt ontlopen.
in de USA is gisteren een rechtzaak afgelopen welke
de huurder van een auto in het gelijk stelde.
De verhuurder had een gps-systeem ingebouwd zgn om
bij diefstal de auto terug te vinden.
naast de positie van de auto werd OOK de snelheid doorgegeven.
deze info maakt het mogelijk om automatisch te meten
of iemand op een bepaalde weg te hard heeft gereden en....begint het te dagen ???
we worden massaal genaaid straks met bekeuringen.!!
de gps 'weet' immers dat je op die locatie niet mocht parkeren.
de gps 'weet' dat de max snelheid daar en daar maar 50 is...
binnen de EU roept Nederland het hardste om privacy
voor haar burgers, maar is intussen de grootste voorstander van het opslaan voor meerdere jaren van allerlei 'data'
tijd om wakker te worden !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |