abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2001 @ 08:17:35 #1
9543 D-RiSe
KiCKTHeBaBy
pi_1103945
Ik zal wel achterlopen maar wie kan mij even uitleggen wat die 2 precies inhouden?
I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "You're making a scene"
  donderdag 28 juni 2001 @ 10:34:04 #2
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1104374
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 08:17 schreef D-RiSe het volgende:
Ik zal wel achterlopen maar wie kan mij even uitleggen wat die 2 precies inhouden?
Maakt niet uit, als het maar niet doorgaat
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 1 juli 2001 @ 00:56:00 #3
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1121636
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 08:17 schreef D-RiSe het volgende:
Ik zal wel achterlopen maar wie kan mij even uitleggen wat die 2 precies inhouden?
Kortgezegd: onevenredig veel betalen voor iets wat nog geen 10% daarvan hoeft te kosten.
Hevig kunne kwatsu is een gave
  zondag 1 juli 2001 @ 00:58:29 #4
10090 waspman
life is sweet
pi_1121663
rekeningrijden is dat je betaald om over een bepaald stukje weg te rijden op een bepaalde tijd??

en kilometerheffing betaal je voor elke kilometer die je rijdt??

klopt hier iets van??? iemand??

  zondag 1 juli 2001 @ 00:59:38 #5
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1121677
quote:
Op zondag 01 juli 2001 00:58 schreef waspman het volgende:
rekeningrijden is dat je betaald om over een bepaald stukje weg te rijden op een bepaalde tijd??

en kilometerheffing betaal je voor elke kilometer die je rijdt??

klopt hier iets van??? iemand??


Roger that.
Down[br]Under
pi_1121796
quote:
Op zondag 01 juli 2001 00:58 schreef waspman het volgende:
rekeningrijden is dat je betaald om over een bepaald stukje weg te rijden op een bepaalde tijd??

en kilometerheffing betaal je voor elke kilometer die je rijdt??

klopt hier iets van??? iemand??


Het is allebei bullshit, dus da zal wel nie
pi_1121963
Waspman heeft het redelijk goed, met als enige toevoeging dat rekeningrijden ook in de plaats moet komen van de hele lappendeken van belastingen die we kennen voor de auro. Dus als het goed is moeten : wegenbelasting, BPM, accijnzen op brandstof allemaal vervallen en vervangen worden door de kilometerheffing. Waardoor de vaste lasten voor het hebben van een auto scherp dalen, maar de variabele lasten scherp zullen stijgen. Met andere woorden, voor wie minder dan gemiddeld rijdt wordt het goedkoper, de gemiddelde rijder merkt er niks van en de veelrijder gaat veel meer betalen. Dus helemaal geen bullshit, maar een slimme manier om met mobiliteit om te gaan.
  zondag 1 juli 2001 @ 09:47:28 #8
9756 Dentist
Toept over...
pi_1122168
Ik snap nog steeds niet waarom ze de belastingen niet afschaffen en de benzineprijs gewoon omhoog gooien...

De ultieme kilometerheffing. Je betaalt voor het verbruik en wordt beloond als je een zuinige auto hebt.

Nouja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he?

Dentist

pi_1122412
Heel simpel; als je de kilometerheffing in de benzine gooit, wat natuurlijk ook zou kunnen kom je waarschijnlijk op een liter benzine voor gemiddeld een gulden of 4. De groep mensen voor wie het dan aantrekkelijk wordtnaar effetjes naar Duitsland of België te rijden om daar een tank vol te gooien en dus helemaal geen belasting te betalen wordt dan erg groot.

Vandaar dus een kilometerheffing waar tenzij je echt fraudeert niet onderuit kunt.

  zondag 1 juli 2001 @ 11:26:44 #10
3542 Gia
User under construction
pi_1122432
Ik vind kilometerheffing een uitstekend idee. Maar ja, wij rijden dan ook maar zo'n 10 000 km per jaar.
pi_1122489
Als ze nou eerst het openbaar vervoer eens goed regelen, in heel Nederland en pas dan een kilometerheffing of rekeningrijden ofzo gaan invoeren, dan zou ik het nog een beetje kunnen snappen.
  zondag 1 juli 2001 @ 11:44:27 #12
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_1122494
Is wegenbelasting dan niet genoeg?

Welke klootzak heeft dit nou weer bedacht! Afschieten die gast!!

  maandag 2 juli 2001 @ 14:47:04 #13
9543 D-RiSe
KiCKTHeBaBy
pi_1127974
djeez... slaat ook weer nergens op...

ik woon 165 km van m'n werk = 1650 per week = een dikke 75000 per jaar... zal wel lekker duur worden straks... :-(

I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "You're making a scene"
pi_1128392
quote:
Op zondag 01 juli 2001 11:40 schreef Light het volgende:
Als ze nou eerst het openbaar vervoer eens goed regelen, in heel Nederland en pas dan een kilometerheffing of rekeningrijden ofzo gaan invoeren, dan zou ik het nog een beetje kunnen snappen.
De kwaliteit van het openbaar vervoer en de manier waarop je de belasting van auto rijden regelt hebben niks met elkaar te maken. Je verwart de hoogte van de belasting als beleidsmiddel met de manier waarop je de belasting int. Nu gebeurt dat via wegenbelasting, BPM en accijnzen. Straks alleen via de kilometerheffing. Een duidelijker systeem dus waarbij je precies weet hoeveel een rit Amsterdam - Utrecht per auto kost. En niet dat je er zoals nu een slag naar moet doen. Heeft meteen wel als voordeel dat je ook kunt zien hoeveel duurder of goedkoper het is om met de trein te gaan.
  maandag 2 juli 2001 @ 19:18:59 #15
3542 Gia
User under construction
pi_1129546
Ik vind het niet eerlijk dat ik nu net zoveel wegenbelasting moet betalen als ieder ander die in een vergelijkbare auto rijdt, terwijl die ander veel meer gebruik maakt van de wegen.

Nee, dat mag wel veranderen. Wie het meest gebruik maakt van de wegen, betaalt het meest en wie bijna geen gebruik maakt van de wegen, betaalt bijna niks.

Gerechtigheid.

pi_1129944
Precies Gia, En D-Rise, het is nu zeker spotgoedkoop om 75k te rijden ? Nog afgezien van het feit of het wel zo slim is om zover van je werk te gaan/blijven wonen.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:18:14 #17
10767 Beethoven
roll over...
pi_1135724
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:18 schreef Gia het volgende:
Ik vind het niet eerlijk dat ik nu net zoveel wegenbelasting moet betalen als ieder ander die in een vergelijkbare auto rijdt, terwijl die ander veel meer gebruik maakt van de wegen.

Nee, dat mag wel veranderen. Wie het meest gebruik maakt van de wegen, betaalt het meest en wie bijna geen gebruik maakt van de wegen, betaalt bijna niks.

Gerechtigheid.


Yep, laten we dat nu ff in de accijns gaan berekenen, dus gooi daar nog maar ff een 50 cent bij op. Geen kastjes, geen rekeningen, geen ambtenaren in een nieuw gebouw, geen overdreven ict inspanningen, Roel Pieper kan opsodemieteren naar een of ander eiland en elke buitenlander betaalt ook direct mee... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
pi_1136004
quote:
Op maandag 02 juli 2001 16:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

De kwaliteit van het openbaar vervoer en de manier waarop je de belasting van auto rijden regelt hebben niks met elkaar te maken. Je verwart de hoogte van de belasting als beleidsmiddel met de manier waarop je de belasting int. Nu gebeurt dat via wegenbelasting, BPM en accijnzen. Straks alleen via de kilometerheffing. Een duidelijker systeem dus waarbij je precies weet hoeveel een rit Amsterdam - Utrecht per auto kost. En niet dat je er zoals nu een slag naar moet doen. Heeft meteen wel als voordeel dat je ook kunt zien hoeveel duurder of goedkoper het is om met de trein te gaan.


In het huidige systeem betaal je voor het bezitten van een auto een vast bedrag aan wegenbelasting (heet dat tegenwoordig niet motorrijtuigenbelasting?). Daarnaast betaal je voor het gebruik nog eens extra via de benzine accijnzen. Het voordeel van accijnzen is dat je minder betaalt als je zuiniger rijdt.

Maar als de het huidige systeem compleet aan de kant gezet wordt en er alleen een kilometerheffing betaald moet worden dan wordt het wel meteen stukken goedkoper om een auto te bezitten. Ik hoop dat er dan ook bekend gemaakt wordt wanneer het voor mensen nog voordeliger is. (Waar ze vanuit gegaan zijn, bij zoveel kilometer en een verbruik van 1 op zoveel ben je net zo duur uit). En er moet dan ook onderscheid gemaakt worden in waar je die kilometers rijdt, net zoals er nu onderscheid is per provincie voor de wegenbelasting.

pi_1136496
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 17:18 schreef Beethoven het volgende:

[..]

Yep, laten we dat nu ff in de accijns gaan berekenen, dus gooi daar nog maar ff een 50 cent bij op. Geen kastjes, geen rekeningen, geen ambtenaren in een nieuw gebouw, geen overdreven ict inspanningen, Roel Pieper kan opsodemieteren naar een of ander eiland en elke buitenlander betaalt ook direct mee... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan


Ja, en in een strook van 50 km van de grens kun je alle tankstations sluiten. Lekker slim hoor, zo'n belasting die je zonder al te veel moeite kunt ontlopen.
pi_1136571
omdat kilometerheffing in de plaats komt van andere accijnsen vind ik sommige reacties hier wat overdreven. Prima toch, dat grootverbruikers meer gaan betalen? Ik hoop dat grote auto's meer per kilometer moeten betalen dan zuinige kleintjes.
pi_1137228
Dat zou makkelijk kunnen Adijos, ik neem temniste aan dat je een soort van afrekening krijgt achteraf, en ze weten natuurlijk wat voor wagen je hebt. Alhoewel, nu ik dit zo schrijf, ze kunnen natuurlijk ook gewoon een machientje in je wagen zetten waar je je chipknip insteekt.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 23:00:43 #22
10767 Beethoven
roll over...
pi_1137952
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, en in een strook van 50 km van de grens kun je alle tankstations sluiten. Lekker slim hoor, zo'n belasting die je zonder al te veel moeite kunt ontlopen.


Altijd goedkoper dan wat ze nu weer aan het bedenken zijn
pi_1138082
accijns omhoog is de beste, makkelijkste en goedkoopste oplossing denk ik.
Moet er op Europees niveau wel ongeveer gelijke prijzen worden afgesproken
  dinsdag 3 juli 2001 @ 23:38:02 #24
3904 Koos Voos
teringhond
pi_1138223
het uitlezen van de kilometerheffing gaat via sateliet.
een gps-systeem geeft de positie van je auto door.

in de USA is gisteren een rechtzaak afgelopen welke
de huurder van een auto in het gelijk stelde.
De verhuurder had een gps-systeem ingebouwd zgn om
bij diefstal de auto terug te vinden.
naast de positie van de auto werd OOK de snelheid doorgegeven.
deze info maakt het mogelijk om automatisch te meten
of iemand op een bepaalde weg te hard heeft gereden en....begint het te dagen ???

we worden massaal genaaid straks met bekeuringen.!!
de gps 'weet' immers dat je op die locatie niet mocht parkeren.
de gps 'weet' dat de max snelheid daar en daar maar 50 is...

binnen de EU roept Nederland het hardste om privacy
voor haar burgers, maar is intussen de grootste voorstander van het opslaan voor meerdere jaren van allerlei 'data'

tijd om wakker te worden !!!

pi_1138235
gewoon op de fiets gaan dan heb je er (nog?) geen last van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')