quote:Tsja, wat moet je hier nu nog van zeggen....
Op maandag 12 januari 2004 10:42 schreef JAM het volgende:[..]
En mijn theorie is niet dat je eigen muzikale vermogen van belang is bij het al of niet beminnen van muziek. Men mag van mij Nirvana bèst leuk vinden, maar dan moet men ook erkennen dat het simpele, weinig innovatieve flutmuziek is die elke randdebiel binnen een middagje kan spelen..
....niks maar denk ik
quote:Een "tokkeltje"....
Op maandag 12 januari 2004 10:42 schreef JAM het volgende:[..]
Nee hoor, de Beatles hebben wel een paar nummer gemaakt waar tenminste nog een tokkeltje in verwerkt is, zoals bijvoorbeeld Yesterday, Blackbird, Norweigian Wood, etc. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat het eigenlijk ook flutmuziek is.
quote:Idee voor een nieuw topic: "JAM overschat zichzelf een beetje"
Op maandag 12 januari 2004 10:46 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Een "tokkeltje"....
![]()
quote:Idee voor een nieuw topic : "JAM heeft wederom gelijk."
Op maandag 12 januari 2004 10:49 schreef Tomek het volgende:[..]
Idee voor een nieuw topic: "JAM overschat zichzelf een beetje"
quote:Nou, ik zie alweer hoe serieus we jouw mening moeten nemen..
Op maandag 12 januari 2004 10:42 schreef JAM het volgende:
Nee hoor, de Beatles hebben wel een paar nummer gemaakt waar tenminste nog een tokkeltje in verwerkt is, zoals bijvoorbeeld Yesterday, Blackbird, Norweigian Wood, etc. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat het eigenlijk ook flutmuziek is.
quote:Je bent wel goed in het constant opnieuw bevestigen van je rare gedrag.
Op maandag 12 januari 2004 10:50 schreef JAM het volgende:[..]
Idee voor een nieuw topic : "JAM heeft wederom gelijk."
Nirvana is een poepjes-band! .
.
quote:Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Van die over-the-top intellectuele kutmuziek is misschien wel moeilijk, maar, de naam zegt t al een beetje, kutmuziek.
Op maandag 12 januari 2004 10:31 schreef JAM het volgende:
Klopt. Nirvana stelt niets voor. Iedereen die een middagje op de gitaar oefent speelt het hele oeuvre van Cobain en aanhang na.
quote:Oh, je bedoelt het eeuwig aanhoudende larmoyante zelfbeklag ? Nou, laat ik zeggen, die Kurt Cobain was wel érg origineel hoor !
Op maandag 12 januari 2004 10:53 schreef ErikT het volgende:[..]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Van die over-the-top intellectuele kutmuziek is misschien wel moeilijk, maar, de naam zegt t al een beetje, kutmuziek.
De teksten wel eens geluisterd btw? Zit meer in dan in jouw leven.
.
.
.
quote:Je bedoeld dat échte orginele natte-flets-koeievlaai-in-het-gezicht-Nirvana-gevoel ?
Op maandag 12 januari 2004 10:56 schreef pfaf het volgende:
JAM: uitdaging, jij krijgt één middag om aan vanavond mij een nummer te sturen, dat mij net zo raakt als een gemiddeld nirvana nummer.
Dat wordt moeilijk, pfaf. .
quote:Nogal logisch, jouw "argumenten" zijn zes pagina's geleden allang ontkracht. Dat Nirvana simpel om na te spelen is, dat geloven we nu wel.
Op maandag 12 januari 2004 10:52 schreef JAM het volgende:
Een hoop geblaat, maar niemand die er iets tegen inbrengt
quote:Zo zo, grote jongen..
Nirvana is een poepjes-band!.
.
quote:Dank je !
Op maandag 12 januari 2004 10:59 schreef Zander het volgende:[..]
Nogal logisch, jouw "argumenten" zijn zes pagina's geleden allang ontkracht. Dat Nirvana simpel om na te spelen is, dat geloven we nu wel.
quote:Nee, dat gevoel wat door je lichaam stroomt als een nummer als Aneurysm (
Op maandag 12 januari 2004 10:58 schreef JAM het volgende:[..]
Je bedoeld dat échte orginele natte-flets-koeievlaai-in-het-gezicht-Nirvana-gevoel ?
Dat wordt moeilijk, pfaf.
.
quote:Dus? "Fur Elise" is ook makkelijk te spelen op de piano. Die Beethoven was zeker ook maar een prutser?
Op maandag 12 januari 2004 11:01 schreef JAM het volgende:
Dank je !.
Alsof simpele muziek niet innovatief kan zijn... Met zo'n uitspraak veeg je de vloer aan met uiterst belangrijke groepen als The Doors, The Rolling Stones, Iron Maiden, Black Sabbath en zelfs Pink Floyd. Wat blijft over? Jazz, klassiek, prog. rock, avant garde?
En als je wilt mag je Gallons of Rubbing Alcohol Flow Through the strip van Nirvana gaan opnemen en hier op FOK online zetten. En owee als er ook maar een fout in zit!
Man, ga je schamen, je weet geen fuck van muziek.
quote:Met z'n 'tokkeltjes'....
Op maandag 12 januari 2004 11:03 schreef Zander het volgende:[..]
Dus? "Fur Elise" is ook makkelijk te spelen op de piano. Die Beethoven was zeker ook maar een prutser?
quote:Onzin, de muziek vind ik gewoon nog steeds briljant en niet omdat Kurt zich door het hoofd heeft geknalt.
Op maandag 12 januari 2004 11:15 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik dacht er over een soort gelijk topic te openen...
Het lijkt er vaak op dat nirvana alleen maar populair is omdat k. Cobain zich door het hoofd heeft geschoten..
quote:Overschat is natuurlijk niet noodzakelijk hetzelfde als slecht
Op maandag 12 januari 2004 10:26 schreef Tomek het volgende:
hoe kan het dan toch dat die man ooit een muzikale revolutie teweeg heeft gebracht
Ik blijf erbij dat Nirvana heel veel mazzel heeft gehad door op de juiste tijd op de juiste plaats te zijn. Iedereen wil namelijk wel graag het ideaal aanhouden dat je er met voldoende talent wel komt, maar er zijn legio voorbeelden van getalenteerde muzikanten die "er" niet zijn gekomen.
quote:Het grootste deel van de Nirvanacd's zijn toch echt voor zijn dood over de toonbank gegaan. Hij is naar zijn dood alleen een legende geworden, een icoon voor een generatie, tegen zijn wil in.
Op maandag 12 januari 2004 11:15 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik dacht er over een soort gelijk topic te openen...
Het lijkt er vaak op dat nirvana alleen maar populair is omdat k. Cobain zich door het hoofd heeft geschoten..
Eddie Vedder vroeg zich altijd af wie er nu als eerst zou gaan, hij of Cobain. Het scheelde allemaal weinig of Eddie Vedder was nu de legende geweest.
quote:Precies.
Op maandag 12 januari 2004 11:38 schreef Litpho het volgende:
Overschat is natuurlijk niet noodzakelijk hetzelfde als slecht.
Het "concept" Nirvana (en ik bedoel daarmee niet dat Nirvana een bedacht geheel is) klopt gewoon van alle kanten. Goede band, goede producer, goed moment, goede marketing, Kurt Cobain had een charisma van hier tot Tokyo (ik vraag me sterk af of Nirvana zo groot was geworden met een iets te zware, pukkelige Jan-lul die geen heroine spoot) en de goede liedjes maken het geheel mooi af.
Als ze ook maar iets van het bovenstaande hadden gemist dan was Nirvana een van de vele getalenteerde bandjes uit Seattle geweest die er misschien net niet zouden zijn gekomen.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 12-01-2004 12:23]
quote:Hmm, ik zou the Doors niet simpel willen noemen. Luister Spanish Caravan nog maar een keertje. (Maar ja, écht moeilijk is het ook niet.) En je kan the Doors ook geen gebrek aan innovativiteit verwijten.
Op maandag 12 januari 2004 11:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
JAM:Alsof simpele muziek niet innovatief kan zijn... Met zo'n uitspraak veeg je de vloer aan met uiterst belangrijke groepen als The Doors, The Rolling Stones, Iron Maiden, Black Sabbath en zelfs Pink Floyd. Wat blijft over? Jazz, klassiek, prog. rock, avant garde?
En als je wilt mag je Gallons of Rubbing Alcohol Flow Through the strip van Nirvana gaan opnemen en hier op FOK online zetten. En owee als er ook maar een fout in zit!
Man, ga je schamen, je weet geen fuck van muziek.
Groot probleem hier, Nirvana was helemáál niet innovatief ! Alleen maar simpel.
En tsja, wat blijft er over ? Ja, Jazz, Klassiek, Flamenco, innovatieve elektrische muziek en vast nog wel een hele hoop andere dingen, maar Nirvana in ieder geval niet ! Wat een mooie wereld zeg. .
[Dit bericht is gewijzigd door JAM op 12-01-2004 15:29]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |