abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15999199
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:57 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en dat is....

Waarschijnlijk een paardebloem...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_15999227
Erg vreemd voor een scheldwoord
pi_15999229
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:57 schreef Kondros het volgende:
kuch en ANTWERPEN... ah die mooie koekenstad..

en ode aan TEXEL dat coole eiland met die lieve zeehondjes...

echter geen ode aan tilburg... Als ik daar nog eens op bezoek kom dan kom ik niet meer buiten na 9 uur :S

Rotterdam is toch wel wat erger
pi_15999230
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:58 schreef Kondros het volgende:
en een Pisbloem (int dialect he) dat is een Paardebloem (weet je wel, die gele bloemen aan de kant van de weg)

Iemand uitschelden voor bloem, waar slaat dat nu weer op.

Jij Kaaps Viooltje.....

dinsdag 6 januari 2004 @ 01:00:34 #30
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_15999232
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:57 schreef Kondros het volgende:
kuch en ANTWERPEN... ah die mooie koekenstad..
KUCH beroofd worden door een hoer op 12-jarige leeftijd (op buurtreisje).... Nee steek Antwerpen maar waar de zon niet schijnt.
Ben te zaai voor een signature
pi_15999248
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:51 schreef Kondros het volgende:
bwa, Vlaanderen bij Nederland... Vlaanderen is economisch toch beter vrees ik
Misschien qua belastingen.
Maar Vlaanderen bij Nederland zou een prima idee zijn, met de Nederlandse wet natuurlijk.
Zijn jullie mooi van die Walloniers af
En de UnitedStatesOf TheNetherlands heeft dan meer te zeggen in de wereld. Komt zelfs in de G8, stoot Canada d'r uit (las ik in ander topic die alleen door over ging)
Prima ideetje!

Verder bewonder ik je dat je Nederland zo beworderd. [s]Belgie[/b] Vlaanderen wordt ook steeds mooier. Alleen nu nog ff zorgen dat jullie Wallonie afschudden. Neem nou zo'n KUTstad als Luik. Lijkt verdomme Mordor wel uit LOTR Smerige industriestad.

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_15999267
hahaha, heerlijke stad toch antwerpen.

Op zich is het een enorm veilige stad. Ik heb nog nooit last gehad snachts. Pas wel op bij het gemeentehuis met je visakaart want dan loopt het mis...

pi_15999300
Ik denk eerder Belgische Wetten, die vind ik beter... in ons land is er niet onstop zeik...

kuch, toch wel eigenlijk... een mix van wetten.

Langs de andere kant zijn ze dan de pracht van de ardennen kwijt... en ook een paar parcours voor F1 en dat grote voetbalveld genaamt Wallonie...

pi_15999306
Kondros: Is er ook een groot Belgisch forum zoals fok! ??
Of iets minder groot
pi_15999351
Ik heb die docu ook gezien in de Kerstvakantie.
Was idd wel leuk.
Dijkverzwaring (hoogwater 1995), huizen op het water enzo.

Nederland kantelt idd tussen de Ardennen en de Eiffel die stijgen (als uitvloeisel van de processen die ook nog de stijging van de Alpen veroorzaken) en het Noordzeebekken dat daalt, scharnierpunt ligt dacht ik ergens 'achter' Nijmegen

Die opblaasbare dam ligt dacht ik bij de monding van de IJssel, bij de stad Kampen.

Aan de ene kant viel me in de docu wel het plat Hollandse accent op dat veel Nederlanders hebben als ze Engels praten, maar aan de andere kant als jij een willekeurig persoon tussen de 15 en de 50 jaar van straat pikt zijn er niet veel die helemaal geen Engels kunnen spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 06-01-2004 01:13]

pi_15999358
En zo hard bewonder ik het ook weer niet... Het zijn gewoon 2 landen (land en gebied eigenlijk) die op elkaar gelijken. Mss is Vlaanderen iets moderner maar dat kan toch geen kwaad... Samen zouden we twee grote havens hebben, wat wil je toch meer?

Natuurlijk zouden jullie wel het belgische eten moeten overnemen want in Nederland trekt het op geen ruk.

Serieus ik heb ooit een nederlands kookprogramma gezien... U neemt een blik soep en doet er zwanworstjes bij... ziezo zwanworstsoep...

pi_15999405
en jullie zouden beter moeten worden in frans

je krijgt de huiver als je op een terrasje zit in de provence en hoort.... vous parlej fransaij komme les hollondaij he... horrible..

pi_15999417
voor de rest
  dinsdag 6 januari 2004 @ 01:09:26 #39
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_15999428
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:02 schreef Kondros het volgende:
hahaha, heerlijke stad toch antwerpen.

Op zich is het een enorm veilige stad. Ik heb nog nooit last gehad snachts. Pas wel op bij het gemeentehuis met je visakaart want dan loopt het mis...

Mijn verhaal speelde zich 18 jaar geleden af, op een afgelegen kade bij de haven, op een plek die de (toen denk ik 20-jarige) geile gids wel interessant vond. Er is zelfs een meisje op haar oog geslagen door een hoer, een verlept type van bepaald laag allooi wat interesse had in de Swatch van voornoemd meisje. Een soort groepsberoving. En wij dachten allemaal dat "het erbij hoorde" bij de Antwerpen-experience, totdat ze begon te meppen. Haha, haar prooi was een Swatch en ongeveer 20 gulden zakgeld (in totaal).. Stel je voor, een bende kinderen van gemiddeld 12 jaar oud die jankend op een slechtverlichte kade in het Antwerpse staat.. Wat doe je dan als rechtgeaarde gids? "Komaan, we gaan chocolaatjes eten!" Meteen iedereen getroost.
Ben te zaai voor een signature
pi_15999486
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:06 schreef Kondros het volgende:
. Mss is Vlaanderen iets moderner maar dat kan toch geen kwaad...
Moderner Rij jij weleens auto? En wat denk je dan van jullie wegen? Kijk overigens ook even naar elk willekeurig weiland en zie daar: onafgebouwde schuurtjes
En we hebben toch wat vooruitstrevender wetten hier
quote:
zouden we twee grote havens hebben, wat wil je toch meer?
Da's waar !
quote:
Natuurlijk zouden jullie wel het belgische eten moeten overnemen want in Nederland trekt het op geen ruk.

Serieus ik heb ooit een nederlands kookprogramma gezien... U neemt een blik soep en doet er zwanworstjes bij... ziezo zwanworstsoep...

Vraag ik me toch af: wat is dan Belgisch voedsel?
pi_15999516
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:08 schreef Kondros het volgende:
en jullie zouden beter moeten worden in frans

je krijgt de huiver als je op een terrasje zit in de provence en hoort.... vous parlej fransaij komme les hollondaij he... horrible..

Maar dat is toch juist de reden dat jullie van Wallonie af willen

pi_15999548
Frietjes met steak of stoofvleessaus (echte frieten, niet die MD crap).. Brusselse wafels, Antwerpse chocolade handjes....

En veel meer

pi_15999570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:13 schreef Kondros het volgende:
Frietjes met steak of stoofvleessaus (echte frieten, niet die MD crap).. Brusselse wafels, Antwerpse chocolade handjes....

En veel meer

Erm.... is dat de Belgische keuken

Erm... blijf maar daar

pi_15999585
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:06 schreef Kondros het volgende:
En zo hard bewonder ik het ook weer niet... Het zijn gewoon 2 landen (land en gebied eigenlijk) die op elkaar gelijken. Mss is Vlaanderen iets moderner maar dat kan toch geen kwaad... Samen zouden we twee grote havens hebben, wat wil je toch meer?

Kom jij als Vlaming dan wel een buiten de grote stad??
Vlaanderen is echt niet moderner dan Nederland!
Ik woon in het Oosten en we hebben hier nu zelfs in het grootste kleinste k*t-dorp kabelinternet van @HOME
Ik kom ongeveer 1 keer in de 2 jaar in zuid-west Vlaanderen, richting Frankrijk zegmaar.. Het is wel duidelijk dat de moderne invloed vanuit Nederland daar nog niet langs is geweest.
Kijk dan ook naar de wegen. Snelwegen e.d. zeer slecht onderhouden.
Laten ze daar maar es wat geld in steken!
Verder mag je mij wel eens iets noemen wat in Belgie 'moderner' is geregeld in het algemeen.
pi_15999587
Ook al zou wallonie er niet meer zijn, frans blijven we leren hoor. Vlamingen (die studeren) liggen redelijk centraal in het betere deel van Europa . Daarom dat wij nederlands krijgen van de geboorte, frans van het 5de leerjaar, engels van het tweede middelbaar, (spaans als extratje als je wilt in middelbaar), Duits vanaf 4de middelbaar, en eventueel nog Spaans als je TEW ofzo doet
pi_15999628
Ah ja, Oost -en West Vlaanderen horen ook bij Vlaanderen , ik probeer dat altijd selectief te vergeten ... Nene, ze mogen er beide zijn... Maar idd platteland en dorpen zijn vaak blijven steken in...

Antwerpen en omstreken daarintegen ::)

pi_15999650
Het onderwijs

Trouwens, in Vlaamse dorpen vind je goed genoeg telenet of ADSL

pi_15999676
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:15 schreef Kondros het volgende:
Ook al zou wallonie er niet meer zijn, frans blijven we leren hoor. Vlamingen (die studeren) liggen redelijk centraal in het betere deel van Europa . Daarom dat wij nederlands krijgen van de geboorte, frans van het 5de leerjaar, engels van het tweede middelbaar, (spaans als extratje als je wilt in middelbaar), Duits vanaf 4de middelbaar, en eventueel nog Spaans als je TEW ofzo doet
Grappig: Hier leren we Engels op de lagere school (tot 11/12 jaar ongeveer) en Frans en Duits vanaf de eerste klas van de middelbare school. Spaans wordt op weinig scholen gegeven en in mijn tijd (88-95) alleen op het VWO. Spaans heb ik pas op het HBO gedaan.
pi_15999695
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 01:15 schreef Kondros het volgende:
De helft van je land spreekt alleen maar Frans, logisch dat je dan wat meer Frans leert op school. Ik zou eerst 400 km moeten reizen voor ik een Franssprekende tegen zou komen. Hier in Overijssel zijn we meer Duits gericht.
Talen die ik 'beheers' zijn ook gewoon Frans, Duits, Engels.
En ik kon op de middelbare school kiezen voor Spaans, Grieks, Latijn, Russisch. Maar ben niet zo'n talenfreak.
pi_15999702
Bwa, Belgen moeten toch niet onderdoen voor Nederlanders qua gebruik van de engelse taal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')