quote:thanks
Op dinsdag 6 januari 2004 00:27 schreef ikbengeweldig het volgende:
Vrolijk driekoningen!
*pleurt kerstboom raam uit
leuk topic weer, chirm!
quote:Da's het liedje van de Gereformeerden. Ook het Roomskatholieke Driekoningen heeft liedjes en het gaat uiteindelijk maar om één ding: zo veel mogelijk vreetwerk (soms ook geld) binnenhalen. En daarna snoep eten tot je er ziek van wordt
Op dinsdag 6 januari 2004 00:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:[..]
(wtf is) Sint maarten en koeien hebben staarten?? (das toch een liedje???)
quote:geen idee ik weet alleen dat die nepbelgen het weer een goede reden vinden om zich klem te zuipen
Op dinsdag 6 januari 2004 00:21 schreef GHansVI het volgende:[..]
Was het niet de dag dat de 3 koningen officieel aankwamen bij Jezus?
quote:Ze hadden de beste kamelen die er waren!!! Supersnel in die tijd.
Op dinsdag 6 januari 2004 00:24 schreef Chirma het volgende:[..]
Als die helemaal uit het Oosten moeten komen doen ze er toch wel langer dan 10 dagen over zou je zeggen..
Maar dat was idd de insteek.
quote:ik ben al aan het filosoferen geslagen mbt dat gedicht!
Op dinsdag 6 januari 2004 00:28 schreef Chirma het volgende:[..]
thanks
quote:ja het waren natuurlijk koningen, die konden wel opgevoerde kamelen betalen. Sinds wanneer kijken koningen eigenlijk naar de sterren? En waar staat dat het er 3 zijn? En waarom is er eentje bruin en twee wit?
Op dinsdag 6 januari 2004 00:30 schreef Chup het volgende:[..]
Ze hadden de beste kamelen die er waren!!! Supersnel in die tijd.
quote:Heb je soms een studie theologie gedaan, dat je deze wijsheid heb vergaard? Of heb je gwoon heel goed opgelet bij godsdienst, levensbeschouwing e.d. ??? (of heb jij wel een degelijke opvoeding gehad
Op dinsdag 6 januari 2004 00:29 schreef Bushmaster het volgende:[..]
Da's het liedje van de Gereformeerden. Ook het Roomskatholieke Driekoningen heeft liedjes en het gaat uiteindelijk maar om één ding: zo veel mogelijk vreetwerk (soms ook geld) binnenhalen. En daarna snoep eten tot je er ziek van wordt
quote:En wie zegt dat ze niet al voor de geboorte al op weg waren...
Op dinsdag 6 januari 2004 00:24 schreef Chirma het volgende:
[..]
Als die helemaal uit het Oosten moeten komen doen ze er toch wel langer dan 10 dagen over zou je zeggen..
quote:Jup... De 3 wijzen uit het oosten kwamen op 6 januari de geboorte van Jezus Christus vieren ofzo...
Op dinsdag 6 januari 2004 00:21 schreef GHansVI het volgende:[..]
Was het niet de dag dat de 3 koningen officieel aankwamen bij Jezus?
Op veel plaatsen wordt er een boon ergens ingestopt (in een cake, of in een toetje) (of een rozijn ) en wie de boon (of de rozijn
) dan heeft mag de volgende dag dus kiezen wie wat we eten... D8 ik
Wazig 'feest' iig... En voor de mensen die de kerstboom + stal nog hebben staan, als het goed is zijn er ook 3 van die lange mense die nergens bijpassen en een kameel... deze mag je vandaag bij de stal plaatsen
quote:Ze hadden niks beters te doen. En het zijn niet alleen koningen "de drie wijzen" en dat waren dus ook sterrekundigen de bijbel
Op dinsdag 6 januari 2004 00:31 schreef Chirma het volgende:[..]
ja het waren natuurlijk koningen, die konden wel opgevoerde kamelen betalen. Sinds wanneer kijken koningen eigenlijk naar de sterren? En waar staat dat het er 3 zijn ? En waarom is er eentje bruin en twee wit?
[Dit bericht is gewijzigd door GHansVI op 06-01-2004 00:47]
quote:En heet 't drie koningen omdat jij 'n stevig gevalletje van MPS hebt, of heb je drie vaders?
Op dinsdag 6 januari 2004 00:46 schreef Mr_Knoxville het volgende:
3 konigen is op 6 januari 1981 ingevoerd, toen werd deze ontzettende heerser namelijk geboren!
quote:Dat is tenminste wat ik me nog kan herinneren uit m'n basisschoolperiode.
Op dinsdag 6 januari 2004 00:45 schreef g1id het volgende:
Driekoningen, driekoningen!
Koopt Geef mij een nieuwe hoed,
Mijn oude is versleten;
Mijn vader moeder mag 't niet weten,
Mijn moeder heeft geen geld;
Is dat niet slecht gesteld?
Mijn vader heeft het geld
Al op de toonbank neergeteld.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:19 schreef Jordy-B het volgende:
En als de sodemieter die kerstboom wegdonderen/in de tuin zetten/opbergen op zolder...
quote:Er staat wel meer in dat boek wat misschien maar eens bewezen moet worden...
Op dinsdag 6 januari 2004 00:42 schreef Chirma het volgende:
Staat in de bijbel dat het er 3 zijn? volgens mij is dat gewoon later verzonnen of nooit opgeschreven want ik kan me niet voorstellen dat het er staat. Wanneer je het wel aan kan tonen krijg je als beloning 150 punten, maar ik ben bijna zeker dat het niet zal lukken.
Tegen woordig kent niemand het meer lijkt het wel, althans, mijn (christelijke!) vrienden kennen het niet.
quote:haha
Op dinsdag 6 januari 2004 09:41 schreef star_gazer het volgende:
Burn, christmastree, burn!
ontopic:
ik woon in brabant, ben katholiek, doet niet aan driekoningen...tot zover ik weet helemaal niemand
quote:n00b!
Op dinsdag 6 januari 2004 11:04 schreef Famas het volgende:[..]
haha
ontopic:
ik woon in brabant, ben katholiek, doet niet aan driekoningen...tot zover ik weet helemaal niemand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |