abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15997829
Wil ik even melden dat haar nieuwe plaat er aankomt, en zoek ik op Ani DiFranco, blijkt er nog geen een topic over haar te zijn !?
Pfft. Nou ja, dan maar zelf even maken. .

Ik ga niet elk album beschrijven, aangezien er bijna geen jaar voorbij gaat zonder een nieuw Ani album.
Het begon allemaal met in 1989 met haar debut Ani DiFranco

In 1990 richt ze haar eigen label, Rigtheous Babe, op. In deze tijd tourt ze gigantisch veel en brengt ze ook elk jaar een album uit, behalve in 1990.
Haar populariteit groeit pas echt gigantisch door haar album uit 1995, Not A Pretty Girl. Daarna ging het zo mogelijk nog harder, elk jaar kwam er een nieuw album uit die bijna allemaal even populair waren.

In 2002 kwam het het live-album So Much Shouting, So Much Laughter uit, en in 2003 de studioplaat Evolve.
En dit jaar zal ze ook weer productief zijn, aangezien de nieuwe plaat Educated Guess binnenkort uitkomt.
.
Ik ben best wel benieuwd hiernaar, alhoewel ik niet teveel nieuws verwacht.

Volgens mij was haar laatste concert hier in 2001, en toen was ik nog geen fan van haar. Hoe dan ook, ik hoop dat ze snel weer langskomt.

Nog meer fans/liefhebbers van haar hier?

It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_16003896
* nog een fan meldt *

Ik heb Ani live gezien in Paradiso op 12 juli 2002, en op het Music in my Head festival in Den Haag op 14 juni 2003, dus dat ze sinds 2001 hier niet meer gespeeld heeft klopt uiteraard niet. Het eerste concert staat trouwens op fabchannel.com als stream, voor de geïnteresseerden.

Na dat concert was ik direct overgehaald en heb het overgrote deel van haar werk dan ook binnen een half jaar aangeschaft. Het enige wat nog ontbreekt is de vinyl-only uitgave "Little Plastic Remixes".

Zo gauw het nieuwe album uit is, ga ik deze uiteraard ook direct kopen en ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat. Zou het een doorbouwing op Dilate zijn (het laatste relatief "kale" album) met de songwritingstijl die ze tot op Evolve tentoonspreidde? Toch meer jazzy? Iets anders?

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16009768
*beginnende fan meldt*.

Na wat positieve verhalen over Ani gelezen te hebben ben ik wat gaan downloaden en ze heeft een erg mooie stem met dito nummers.

Ik ga langzamerhand zegmaar meer van d'r leren kennen en de eerste Ani-CD zal vast niet lang meer op zich laten wachten.

Grappig dat ze eerst kaal was.

dinsdag 6 januari 2004 @ 15:54:41 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16012150
Fan is een groot woord maar ik waardeer haar muziek wel. Ze heeft een eigen stijl en daar hou ik wel van!

Ben ook zeer zeker benieuwd naar haar nieuwe album!

dinsdag 6 januari 2004 @ 16:09:27 #5
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16012556
Ik ken haar werk niet heel goed, maar wat ik gehoord heb bevalt me zeer. Vooral Falling is like this vind ik een erg mooi nummer .

Daarnaast is ze natuurlijk een bijzonder goede gitariste, en een enorm lekker wijf .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16082692
Ik heb Ani DiFranco ook gezien op 14 juni 2003 en ik moet zeggen het was erg goed. Ze trad solo op, klonk echt super.
pi_16581804
Het nieuwe album gisteren gekocht en sindsdien een paar keer geluisterd. Het regelmatig wringende gitaargeluid past uitstekend bij de teksten, maar maakt het album een stuk minder geschikt om rustig op de achtergrond te draaien dan bijv. Not a pretty girl of Dilate. Zeker niet het eerste album om van Ani aan te schaffen, maar wel een erg prettige plaat om echt te luisteren.

De tweede track Swim heb ik nu twee keer live gezien en komt daar naar mijn mening beter uit de verf dan hier. Iets waar Ani wel vaker last van heeft trouwens en precies de reden waarom ik de twee livealbums als eerste zou aanraden, te beginnen met Living in Clip.

pi_16581842
Koel! (8) So fuck you, with your untouchable face
Delivered without an information leaflet
pi_16597364
Welk album kan ik dan het beste als eerste kopen, Litpho?
pi_16598083
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
Welk album kan ik dan het beste als eerste kopen, Litpho?
quote:
Op zondag 25 januari 2004 23:17 schreef Litpho het volgende:
precies de reden waarom ik de twee livealbums als eerste zou aanraden, te beginnen met Living in Clip.
.
pi_16598399
Begrijpend lezen is best moeilijk .
pi_16599546
Volgens mij zijn is Living In Clip een mooi eerste album, ja.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_16617587
quote:
Op zondag 25 januari 2004 23:17 schreef Litpho het volgende:
[..] en precies de reden waarom ik de twee livealbums als eerste zou aanraden, te beginnen met Living in Clip.
Ik heb dus het andere album (= So Much Shouting, So Much Laughter ) bij de CD-uitleentoko gehaald. Uiteraard op advies van onze Ani-kenner Litpho .

Hij is bijna de hele week al niet uit de CD-speler weg te slaan, maar hij moet vanavond echt terug naar de uitleentoko

Ik vind het werkelijk een bijzonder album. De dame heeft een hele mooie en aparte stem en de muziek is al even verrassend.

Zeker het aanschaffen waard vind ik....

Overigens, wisten jullie dat er een Ani DiFranco-DVD ("spanning time with ani difranco") in de handel is?

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16622821
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 08:18 schreef PdeHoog het volgende:
Overigens, wisten jullie dat er een Ani DiFranco-DVD ("spanning time with ani difranco") in de handel is?
Uiteraard, maar die is meer documentaire met wat muziek tussendoor. Als het nou een live-DVD was had ik hem wel gekocht, maar dit heeft niet zo'n haast. Ik wacht wel op de aanbiedingenbak.
pi_16640975
Tuurlijk ken ik AniDiFranco, heb zelf het album: 'Dilate' indertijd gekocht en mag dat graag horen. Echter ik ben fan van vele female voices en kan haar tempo met releases niet bijhouden...

Maar toch leuk om er achter te komen dat er nog meer mensen alhier leven die haar kennen.

Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:37:55 #16
51562 Fen
Life's just a playground
pi_16641576
Ah, Ani diFranco
Ik ken niet zo erg veel van haar... "Pretty Girl" en "32 flavours", maar wat een geweldige teksten!
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_16670427
Inmiddels heb ik bij de platenuitleen wat CD's van Ani gescoord:

Vorige week So Much Shouting, So Much Laughter; een live album waar ik al zeer van onder de indruk was.

Deze week is Living In Clip aan de beurt. Ook deze live-cd is weer heel erg goed, waarmee ze definitief verhuizen naar mijn lijst van aan te schaffen werk.

Wat ik heel erg leuk vind aan deze muziek is de stem van de dame alsmede haar durf om confronterende teksten in haar songs op te nemen (ik refereer even aan Tiptoe op Living In Clip en Self Evident op SMS, SML ). Tevens vind ik het een hele prestatie om met drie man zo'n partij teringherrie te maken

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:47:21 #18
51562 Fen
Life's just a playground
pi_16696566
Platenuitleen?
pi_16699788
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:47 schreef Fen het volgende:
Platenuitleen?
discOtake Delft
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:48:46 #20
51562 Fen
Life's just a playground
pi_16748135
Oh. Okee...
Dat hebben we in Apeldoorn niet geloof ik
pi_16748480
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:48 schreef Fen het volgende:
Oh. Okee...
Dat hebben we in Apeldoorn niet geloof ik
Beetje off-topic, maar als ik de website van de bibliotheek in Apeldoorn moet geloven kunnen ze de CD's uit de centrale platenuitleen in Rotterdam opvragen voor EUR 3,40 per CD.

edit: en er staat dat ze zelf ook 26.000 CD's hebben, alsmede een paar honderd DVD's. Ik zou maar eens gaan kijken.

pi_16819500
Zo, daar kom ik lekker op tijd achter dat er een Ani topic is!

Voor de mensen die graag iets willen beginnen met luisteren zijn, zoals eerder aangeraden, de live-albums Living in Clip en So much shouting/so much laughter goeie aankopen.

Van de studio-albums is Little Plastic Castles het meest toegankelijk.
En Dilate is een klassieker, die mag er eigenlijk ook wel bij.

En de meest fijne eigenschap van Ani is dat ze veel optreed in den vreemde. Daarom hoop ik dat ze snel weer in Nederland is! Aangezien ze weer een nieuw album aankomt neem ik aan dat weer snel eens het geval kan zijn.

En het is natuurlijk een mooie vrouw, met dito uitstraling

pi_16831561
Ik ken alleen de albums Little plastic castle, To the teeth en UP UP UP UP UP UP. Ik vind haar stem niet geweldig, live komt ze het best tot haar recht imo.
pi_16831619
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:24 schreef prinsrob het volgende:
Ik vind haar stem niet geweldig
.

Ik vind haar stem geweldig! Maar over dat live heb je wel gelijk. Die live-versie van Self Evident is zooooo mooi. Met die reacties van het publiek. En je hoort gewoon hoe Ani 100% staat achter wat ze zingt enzo. .

dinsdag 3 februari 2004 @ 02:10:33 #25
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16837730
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:48 schreef marsterretje het volgende:
Zo, daar kom ik lekker op tijd achter dat er een Ani topic is!

Voor de mensen die graag iets willen beginnen met luisteren zijn, zoals eerder aangeraden, de live-albums Living in Clip en So much shouting/so much laughter goeie aankopen.

Van de studio-albums is Little Plastic Castles het meest toegankelijk.
En Dilate is een klassieker, die mag er eigenlijk ook wel bij.

En de meest fijne eigenschap van Ani is dat ze veel optreed in den vreemde. Daarom hoop ik dat ze snel weer in Nederland is! Aangezien ze weer een nieuw album aankomt neem ik aan dat weer snel eens het geval kan zijn.

En het is natuurlijk een mooie vrouw, met dito uitstraling

Ik kwam er pas veel te laat achter dat ze ook het Music in your heartfestival in den haag had gestaan, anders was ik zeker gegaan .
Ik hoop ook dat ze snel komt, ik wil haar zien!

en m'n slipje op het podium gooien

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')