quote:Ik zeg ook niet dat het merendeel van het huidige team niet gekocht is: ik zeg dat als ze de TOP willen halen ze dat via een goede opleidng zullen moeten doen, en niet via de aankopen
Op dinsdag 6 januari 2004 17:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Galasek, Maxwell en Trabelsi, volgens mij de belangrijkste pionnen in dit elftal, zijn toch echt gekocht. Een aantal talenten als VdV, Sneijder, De Jong en Heitinga staan in de basis, maar voor de rest zijn het toch vooral gekochte spelers
Lobont, Grygera, Escudé, Mitea, Sonck komen ook niet uit de eigen opleiding. Kortom, het meerendeel is toch gekocht. Niets om je voor te schamen overigens
quote:Ik vind Ajax niet per definitie slechter dan vorig jaar. Chivu is een verlies, uiteraard. En er zijn veel blessures geweest. Maar als je kijkt hoe vorig jaar de tweede ronde werd gehaald in de CL dan lag dat op de laatste speeldag niet zozeer aan Ajax. Het was dus soortvan een gelukje, verdiend door de vorige wedstrijden goed te spelen. Nu viel het dubbeltje de andere kant op. Dat Ajax daarna de tweede ronde overleefde had veel met bluf en onderschatting van Ajax door de tegenstander te maken. Dit jaar hadden we helaas zowel het geluk niet (echt) aan onze zijde, en had bluf ook geen effect meer omdat de Europese ogen toch (meer) op Ajax gericht waren dan vorig jaar.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
Voor de rest zie ik dat er vooral door individuen gefaald wordt. December is dramatisch geweest, maar over het algemeen is Ajax niet minder sterk dan vorig jaar. Deze selectie, en de selectie van vorig jaar kunnen beiden dus net wel, of net geen vervolg geven aan de eerste pouleronde van de CL. Dat is m.i. in beide jaren meer aan overmacht te wijten.
quote:Ben ik deels met je eens. Het was een jongetje uit de opleiding dat de punt van z'n schoen ergens in Wenen tegen de bal aan kreeg
Op dinsdag 6 januari 2004 17:43 schreef Doc het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat het merendeel van het huidige team niet gekocht is: ik zeg dat als ze de TOP willen halen ze dat via een goede opleidng zullen moeten doen, en niet via de aankopen
quote:Mooi streven, maar wanneer houdt voor jou de opleiding op. Als ze het 2e ontgroeit zijn, of hebben bijvoorbeeld Galasek en Maxwell ook nog die opleiding genoten in jouw optiek?
Op dinsdag 6 januari 2004 17:43 schreef Doc het volgende:Ik zeg ook niet dat het merendeel van het huidige team niet gekocht is: ik zeg dat als ze de TOP willen halen ze dat via een goede opleidng zullen moeten doen, en niet via de aankopen
Zo niet dan lijkt het me zeer gevaarlijk want mega talenten hoeven niet altijd door te stoten naar de top. Tarik Oulida en Theo Janssen lijken me 2 zeer goede voorbeelden wat dat betreft
quote:De selectie is inderdaad niet goed genoeg. Dat is ie nooit. Een andere factor die vorig jaar wat meezat en dit jaar niet, was een beetje geluk. Nederlandse clubs hebben dat nu eenmaal nodig in Europa.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dus de selectie is niet goed genoeg. Brugge heeft in Amsterdam ook belangrijke spelers moeten missen. En het slecht spelen van spelers is natuurlijk helemaal een drogreden. Het is vrij opportuun om ervan uit te gaan dat ze volgend jaar wel weer op niveau zullenm spelen
quote:Seedorf, Davids, Kluivert, De Boertjes, Sar, Reiziger waren hele goede voorbeelden en nu heb je De Jong, Heitinga, Sneijder, VdV en dan vergeet ik nog de buitenlandse talenten zoals Maxwell, Ibrahimovic, Lobont en Mitea die toch ook bepaalt geen vedettes zijn gezien hun leeftijd.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zo niet dan lijkt het me zeer gevaarlijk want mega talenten hoeven niet altijd door te stoten naar de top. Tarik Oulida en Theo Janssen lijken me 2 zeer goede voorbeelden wat dat betreft
Lijkt me dat daar toch wel een aantal van gaan doorstoten naar de absolute top
quote:Een talent dat het niet haalt dus
Het avontuur van Americo Fronio Walker bij Ajax zit er op. De Braziliaanse middenvelder keert terug naar zijn thuisland, waar hij gaat spelen voor Atlético Mineiro. Zijn tot medio 2005 doorlopende contract is met onmiddellijke ingang ontbonden in overleg met Ajax.
Walker slaagde er ondanks zijn belofte niet in een plaats in de hoofdmacht van Ajax te veroveren. Sinds hij in 2000 overstapte naar de Amsterdammers, bleven zijn optredens beperkt tot de jeugd en het tweede elftal. Vorig seizoen werd hij zelfs uitgeleend aan GB Antwerpen, waar hij tot 21 duels en één doelpunt kwam in de Belgische Eerste Klasse.Zij grootste successen vierde hij bij Ajax in de Amstel Cup, waarin de beloften in 2002 doordrongen tot de halve finale. Dit seizoen keerde hij terug naar Ajax en speelde hij bij John van 't Schip en Marco van Basten in Jong Ajax. Omdat het uitzicht op een doorbraak steeds slechter werd, zag Walker geen heil meer in een langer verblijf bij Ajax.
quote:Jammer, hij had het best kunnen redden. Al hoorde je de afgelopen 12 maanden eigenlijk weinig meer van 'm.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Een talent dat het niet haalt dus
quote:Dat was een fantastische lichting, het is niet reeël om zo'n lichting binnen korte tijd weer te verwachten
Op dinsdag 6 januari 2004 18:03 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Seedorf, Davids, Kluivert, De Boertjes, Sar, Reiziger waren hele goede voorbeelden
quote:Klopt, 4 spelers uit de eigen opleiding in je elftal van zulk niveau is knap, maar niet voldoende om veel prijzen te pakken
en nu heb je De Jong, Heitinga, Sneijder, VdV
quote:Die ontwikkelen zich, maar zijn geen produkten van de opleiding. Lobont houdt op dit moment een speler uit de eigen jeugd tegen
en dan vergeet ik nog de buitenlandse talenten zoals Maxwell, Ibrahimovic, Lobont en Mitea die toch ook bepaalt geen vedettes zijn gezien hun leeftijd.
quote:Maar ze blijven niet lang meer bij Ajax. Hard, maar waar
Lijkt me dat daar toch wel een aantal van gaan doorstoten naar de absolute top
Geld mag nooit een drijfveer zijn. Het niet halen van de 1/8 finales CL is sportief een tegenvaller, de financiën volgen daarna pas.
Opleiden... Tja, dat kunnen ze nu eenmaal wel. Er komt weer genoeg aan, Ryan Babel voorop. Pardon: RYAN BABEL.
Walker had te veel concurrentie voor zich en gaat nu lekker terug naar Brazilië, om vervolgens over een paar jaar bij Brescia terecht te komen ofzo.
quote:En technisch ook zeer bekwaam.
Op maandag 5 januari 2004 20:29 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Ik heb hem iets van 2 wedstrijden zien spelen en daarin viel me op dat hij heel erg snel is en ook nog eens groot en sterk is.
[Dit bericht is gewijzigd door The_Coach op 06-01-2004 19:45]
quote:Mwah, ik vind het niet zo heel rare beslissingen. De wedstrijden waarin Litmanen wel mee mocht doen waren nou ook niet zijn meest briljante. En Walker...ik denk dat ze daar wel een goed oog hebben voor talenten hoor, het is meer dan de dingen die jij nu opnoemt!
Op dinsdag 6 januari 2004 19:39 schreef The_Coach het volgende:
Ik ga me steeds meer afvragen wat die Koeman en Co allemaal doen.
In 1 jaar moet ik het iig al doen met 2 enorme teleurstellingen geen basisplaats van Litmanenen het ontslag van Walker. (een speler waar je voor naar het stadion kwam, mooi overzicht, technisch erg goed en ook nog jong.)
quote:zo goed is ie zeker niet
Op dinsdag 6 januari 2004 19:44 schreef Suijk het volgende:Hopelijk zien we hem dus niet over 4 jaar Barcelona kampioen maken...
quote:Captain van jong Brazilië wordt je niet zomaar en tevens gun ik hem die revanche wel op Koeman
Op dinsdag 6 januari 2004 19:52 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
zo goed is ie zeker niet
quote:Het zou wel kunnen zo: Walker als speler van Osasuna, die een eigen goal maakt, waardoor Barcelona de titel pakt.
zo goed is ie zeker niet
quote:Barca en een (lands)titel lijkt me voorlopig nog meer onmogelijk dan Walker naar Barca
Op dinsdag 6 januari 2004 20:08 schreef methodmich het volgende:[..]
Het zou wel kunnen zo: Walker als speler van Osasuna, die een eigen goal maakt, waardoor Barcelona de titel pakt.
quote:Hebben wij het wel over dezelfde Walker
zo goed is ie zeker niet
quote:In het 2de ja...
Op dinsdag 6 januari 2004 21:13 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Hebben wij het wel over dezelfde Walker
die gast was goehoed!
quote:En met het tweede speelde hij enkele eredivisieploegen, bv twente, helemaal stuk. Walker was de man die het hele team op sleeptouw nam. Vind ik wel knap juist omdat hij dat met het tweede deed!
Op dinsdag 6 januari 2004 21:36 schreef F1Bas het volgende:
In het 2de ja...
quote:Daarom is het ook niet reeel te verwachten dat Ajax binnenkort de Europese top weer haalt.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat was een fantastische lichting, het is niet reeël om zo'n lichting binnen korte tijd weer te verwachten
De enige manier waarop Ajax dat kan doen is door de een goede lichting eigen opleiding te hebben (doorstromers vanaf 2e elftal). Niet door spelers voor het eerste te kopen.
Dat is het punt dat ik probeer te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-01-2004 08:45]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |