Er zijn overigens geen gewonden gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door dolledingo op 05-01-2004 13:57]
quote:Alleen doden?
Op maandag 5 januari 2004 13:53 schreef dolledingo het volgende:
Er zijn overigens geen gewonden gevallen.
Ramptoerist spelen is hip
quote:Das knap!
De brandende Renault Megane vatte opeens vlam
Maar idd... Niet zo mooi allemaal, gelukkig geen gewonden!
quote:en ook geen doden
Op maandag 5 januari 2004 13:56 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:[..]
Alleen doden?
quote:http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=149363&c=700
Doe ook mee aan de 'Foto van het jaar' en maak elke week kans op
een digitale camera van Olympus . De maker van de beste foto van het
jáár wordt beloond met het absolute topmodel van Olympus, de E-1 .
Ben je in de buurt van nieuws? Neem er een foto en stuur die naar
foto@nu.nl. Heb je een telefoon met camera, stuur dan een mms naar
mms@nu.nl. Lees voordat je meedoet de algemene voorwaarden.
Ik zou het zeker probereren!
[Dit bericht is gewijzigd door _wArrIOr_ op 05-01-2004 13:59]
quote:er stonden nog een stuk of 15 auto's voor mij.. ik was er dus niet als eerste bij
Op maandag 5 januari 2004 14:04 schreef kless het volgende:
Je hebt het toch niet zelf veroorzaakt? om kiekjes van te kunnen maken.
quote:4 politie-auto's, 2 ambulances en 1 brandweer auto.. dan was jij heeel ver in dromenland
Op maandag 5 januari 2004 15:27 schreef Natalie het volgende:
Jeej, dat is hier om de hoek...
Ik heb trouwens geen sirene of wat ook gehoord.
en zolang er geen dooie of zwaar gevonden vallen, en je geen file veroorzaakt kan je et ook geen ramp toerisme noemen
quote:ramptoerisme wordt het helemaal in 2004
Op maandag 5 januari 2004 13:56 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:
quote:ik zit nog steeds in Groningen
Op maandag 5 januari 2004 16:15 schreef Zwansen het volgende:
He Dolledingo! Ik had me verslapen en ben niet in Groningen geweest... Ik denk ik zeg het even voor het geval je me gemist hebt...
quote:Ik denk het, inderdaad
Op maandag 5 januari 2004 16:00 schreef dolledingo het volgende:4 politie-auto's, 2 ambulances en 1 brandweer auto.. dan was jij heeel ver in dromenland
quote:normaal is dat wel zo maar mss dat ze hier dachten aan meerdere slachtoffers?
Op maandag 5 januari 2004 16:26 schreef Zwansen het volgende:
2 ambulances zijn er alleen maar als er iemand een hartstilstand heeft volgens mij...
quote:was wel lachen.. die vent trok direct zijn oranje vestje aan en ging de boel ff regelen.
Op maandag 5 januari 2004 16:29 schreef Fillipe het volgende:
[afbeelding]Jaajaa ongeluk
quote:het verkeer heeft 3 kwartier stil gestaan.. net na de ochtendspits... maar ze negeren files in het noorden des lands wel vaker op de radio.
Op maandag 5 januari 2004 16:29 schreef mat_herben het volgende:
hoeveel KM File was er ?
[Dit bericht is gewijzigd door dolledingo op 05-01-2004 16:33]
quote:Kan ook andere redenen hebben, als er (al dan niet vermoedelijk) meer slachtoffers zijn komen er uiteraard ook meer wagens naar toe.
2 ambulances zijn er alleen maar als er iemand een hartstilstand heeft volgens mij...
Of als een van de wagens nog iemand achterin heeft en langs een ongeluk komt, is de patient stabiel en is er nog geen 2e auto dan stoppen we om hulp te verlenen totdat de 2e wagen aanwezig is.
quote:Wat is het voordeel van twee ambulances bij één hartstilstand?
quote:Bij een hartstilstand zal er gereanimeerd moeten worden, dus zowel beademing (al dan niet met ambu-ballon en mayotube) en er moet hartmassage (of eventueel defibrilatie) worden toegepast.
Op dinsdag 6 januari 2004 02:36 schreef SurfDude het volgende:[..]
Wat is het voordeel van twee ambulances bij één hartstilstand?
Terwijl de een alles klaarzet voor/en begint met intubatie kan de ander dat zelfde doen voor defibrilatie.
Vandaar dat we bij een reanimatie met 2 wagens aanrijden, de patient gaat achterin een van de wagen, samen met twéé ambu-verpleegkundige, en dan richting ziekenhuis.
De 2e ambu rijdt er (dus zonder verpleegkundige) achterinaan, waarna bij aankomst in het ziekenhuis de pleeg weer overstapt in z'n eigen wagen.
Mocht het dus misgaan tijdens die rit en er moet gereanimeerd worden dan kan dit door 2 personen gedaan worden, wat weer een hogere overlevingskans heeft voor de patient.
[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 06-01-2004 02:54]
quote:Dat klinkt als een logisch en duidelijk verhaal.
Op dinsdag 6 januari 2004 02:47 schreef Farao het volgende:[..]
Bij een hartstilstand zal er gereanimeerd moeten worden, dus zowel beademing (al dan niet met ambu-ballon en mayotube) en er moet hartmassage (of eventueel defibrilatie) worden toegepast.
Terwijl de een alles klaarzet voor/en begint met intubatie kan de ander dat zelfde doen voor defibrilatie.
Vandaar dat we bij een reanimatie met 2 wagens aanrijden, de patient gaat achterin een van de wagen, samen met twéé ambu-verpleegkundige, en dan richting ziekenhuis.
De 2e ambu rijdt er (dus zonder verpleegkundige) achterinaan, waarna bij aankomst in het ziekenhuis de pleeg weer overstapt in z'n eigen wagen.
Mocht het dus misgaan tijdens die rit en er moet gereanimeerd worden dan kan dit door 2 personen gedaan worden, wat weer een hogere overlevingskans heeft voor de patient.
Ik denk dat een heleboel mensen, en zeker mensen die niks met de hulpverleningssector te maken hebben dat ook niet weten.
en overigens komt 't vrijwel zelden voor dat 2 wagens tegelijk uit rijden, meestal rijd de ene alvast uit en word de andere ondertussen gewaarschuwd.
Of de ene is rijdende en de ander krijgt onderweg de melding om als 2e wagen aan te rijden.
Is dat de dader?
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:44 schreef dolledingo het volgende:
hmm het verbaast mij dat een ongeluk met zo'n grote omvang niet ergens vermeldt wordt op politie.nl of dvhn.nl, terwijl het struikelende omaatje er wel op komt te staan.
quote:Bron: http://www.politie.nl/drenthe/nieuws/040105_maandagmidag.asp
Ongeval
ASSEN - Vanmorgen reed een 26-jarige vrouw uit Rotterdam met haar auto over de A28. Door vermoedelijke vermoeidheid raakte zij in de linkerberm, raakte in de slip en schoot over de weg naar rechts om daar tegen de vangrail te botsten waarna zij een vrachtauto raakte die werd bestuurd door een 40-jarige man uit Veenendaal. De auto van de vrouw raakte in brand en brandde geheel uit. Wonder boven wonder was er geen persoonlijk letsel.
quote:2 tips waar je misschien wat mee kunt;
Op de barre tocht richting Groningen ben ik vanochtend net niet live getuige geweest van een heavy ongeluk. Oorzaak van het ongeluk is waarschijnlijk bij het invoegen gebeurt. Ik had toevallig mijn digi fototoestel bij me en heb dus alles maar even op de gevoelige plaat vastgelegd. De Renault Megane vatte opeens vlam, wat spectacuaire plaatjes oplevert. Ongeluk is gebeurt bij afslag van der Valk bij Assen.
[Er zijn overigens geen gewonden gevallen.
1. Zulke plaatjes kunnen geld opleveren. Maar hier plaatsen is ook oké!
2. Als je ze plaatst moet je de mensen en kentekens wel even onherkenbaar maken. Niet iedereen wil gezien worden.....
quote:he he he
Op dinsdag 6 januari 2004 08:17 schreef GewoonPim het volgende:[..]
edit:
Mocht het toch een eenzijdige zijn dan bij deze de woordelijke hoon en gesel voor diegene die zich zonder enige tussenkomt van een ander achteloos van de autosnelweg wierp.
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 06-01-2004 09:04]
quote:het klopt toch echt hoor
Op dinsdag 6 januari 2004 03:07 schreef SurfDude het volgende:[..]
Dat klinkt als een logisch en duidelijk verhaal.
Wel vreemd dat ik dat verhaal nog niet eerder gehoord heb trouwens, en ik zie eigenlijk ook nooit 2 ambulances achter elkaar rijden.
plus dat bijv bij een auto ongeluk het niet gelijk bekend hoeft te zijn dat er een reanimatie nodig is, dan komt 2e wagen later.
quote:En hoe zit het als de ambulance een slachtoffer in kritieke toestand heeft die zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet?
Op maandag 5 januari 2004 22:47 schreef Farao het volgende:[..]
Kan ook andere redenen hebben, als er (al dan niet vermoedelijk) meer slachtoffers zijn komen er uiteraard ook meer wagens naar toe.
Of als een van de wagens nog iemand achterin heeft en langs een ongeluk komt, is de patient stabiel en is er nog geen 2e auto dan stoppen we om hulp te verlenen totdat de 2e wagen aanwezig is.
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 06-01-2004 14:57]
quote:Ok, duidelijk, ik geloof je.
Op dinsdag 6 januari 2004 05:17 schreef Farao het volgende:
Hoezo vreemd dat jij dat nog nooit eerder heb gehoord ?Ik denk dat een heleboel mensen, en zeker mensen die niks met de hulpverleningssector te maken hebben dat ook niet weten.
en overigens komt 't vrijwel zelden voor dat 2 wagens tegelijk uit rijden, meestal rijd de ene alvast uit en word de andere ondertussen gewaarschuwd.
Of de ene is rijdende en de ander krijgt onderweg de melding om als 2e wagen aan te rijden.
quote:Nee dan word er doorgereden.
Op dinsdag 6 januari 2004 14:51 schreef Piro het volgende:En hoe zit het als de ambulance een slachtoffer in kritieke toestand heeft die zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet?
Stapt er dan eentje uit om te helpen en rijdt de andere naar het ziekenhuis?
Meestal gaan we pas tot vervoer over als de patient redelijk stabiel is, mocht de toestand echter zo slecht zijn dat we ook met A1 richting ziekenhuis moeten dan zal er nergens voor gestopt worden, ook niet voor een ongeval.
quote:A1 = spoedrit (noodrit zeg maar) met zwaailicht EN sirene
Op dinsdag 6 januari 2004 15:51 schreef Farao het volgende:[..]
Nee dan word er doorgereden.
Meestal gaan we pas tot vervoer over als de patient redelijk stabiel is, mocht de toestand echter zo slecht zijn dat we ook met A1 richting ziekenhuis moeten dan zal er nergens voor gestopt worden, ook niet voor een ongeval.
quote:Geld verdienen hoef ik er niet aan.. ik heb overigens wel de link gestuurd waar de foto's staan naar het Dagblad van het Noorden. Ze wilden de link niet plaatsen vanwege de rest van content op mijn site (was ook te verwachten). Ik heb ze nu aangeboden om de 10 foto's die ik gemaakt heb in hoge resolutie op te sturen. Ik weet uberhaupt niet als ze daar behoefte aan hebben, misschien hebben ze iets van een archief of iets dergelijks (het zijn geen saaie foto's ofzo). Dus dat emailtje wacht ik even af..
Op dinsdag 6 januari 2004 08:21 schreef Divel het volgende:[..]
2 tips waar je misschien wat mee kunt;
1. Zulke plaatjes kunnen geld opleveren. Maar hier plaatsen is ook oké!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |