quote:Ketting ligt te los op het tandwiel, dan slipt ie er overheen...
Op zondag 25 januari 2004 00:53 schreef yup het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet
Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb
quote:Dat kan toch strakker? Of ben ik
Op zondag 25 januari 2004 09:32 schreef jaapgvk het volgende:[..]
Ketting ligt te los op het tandwiel, dan slipt ie er overheen...
quote:Zoals al verteld, slipt idd. als het ware de ketting over de tandwielen.
Op zondag 25 januari 2004 00:53 schreef yup het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet
Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb
Ook schreef ik al " Alle andere verstelopties zijn onmogelijk."
Dwz, we hebben de schakels al tussen de ketting uitgehaald, die teveel waren, maar nu moet er iets van een 1/4 tot 1/2 schakel tussenuit en dat kan niet.
Dus moeten we de ketting spannen. DIt kan echter niet, omdat we geen verstelopties hebben aan het motorblok.
Dit konden we ook niet maken, omdat bij het verstellen dan de tandwielen schuin tegenover elkaar zouden komen te zitten.
(het is allemaal niet zo eenvoudig)
Dus daarom komt de laatste optie in aanmerking, en dat is een spanrol op de NIET trekzijde van de ketting.
Inmiddels hebben we dat gemaakt, zondagmiddag.
Het is echter wel nog een metalen spanrol, die moet nog worden vervangen door eentje van teflon.
Deze maakt wat veel alwaai.
Nu we wel volgas kunnen testen, kan ik het volgende melden.
De acceleratie, voor je gevoel, en visueel, als je naast de weg staat, is ongelooflijk.
ZO snel in zo'n "rotautootje" ziet er echt belachelijk uit, t'is niet normaal !!
Als je vol gas geeft, dan wordt ie voor heel "licht" en kan je nagenoeg niet meer sturen. Hij komt niet los van de grond, maar wil wel klimmen.
Zelfs nog als je met 2 personen van +/-80 kilo erin zit !
Bochten kunnen we alleen maar driften, maar dat is wel lollig. we moeten alleen ongelooflijk goed oppassen, en voorzichtig zijn, want anders rijdt hij met ons, en niet andersom ! ![]()
De film daar wordt aan gewerkt, komt zsm.
even geduld AUB
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:15 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Zoals al verteld, slipt idd. als het ware de ketting over de tandwielen.
Ook schreef ik al " Alle andere verstelopties zijn onmogelijk."
Dwz, we hebben de schakels al tussen de ketting uitgehaald, die teveel waren, maar nu moet er iets van een 1/4 tot 1/2 schakel tussenuit en dat kan niet.
Dus moeten we de ketting spannen. DIt kan echter niet, omdat we geen verstelopties hebben aan het motorblok.
Dit konden we ook niet maken, omdat bij het verstellen dan de tandwielen schuin tegenover elkaar zouden komen te zitten.
(het is allemaal niet zo eenvoudig)Dus daarom komt de laatste optie in aanmerking, en dat is een spanrol op de NIET trekzijde van de ketting.
Inmiddels hebben we dat gemaakt, zondagmiddag.
Het is echter wel nog een metalen spanrol, die moet nog worden vervangen door eentje van teflon.
Deze maakt wat veel alwaai.Nu we wel volgas kunnen testen, kan ik het volgende melden.
De acceleratie, voor je gevoel, en visueel, als je naast de weg staat, is ongelooflijk.
ZO snel in zo'n "rotautootje" ziet er echt belachelijk uit, t'is niet normaal !!
Als je vol gas geeft, dan wordt ie voor heel "licht" en kan je nagenoeg niet meer sturen. Hij komt niet los van de grond, maar wil wel klimmen.
Zelfs nog als je met 2 personen van +/-80 kilo erin zit !Bochten kunnen we alleen maar driften, maar dat is wel lollig. we moeten alleen ongelooflijk goed oppassen, en voorzichtig zijn, want anders rijdt hij met ons, en niet andersom !
De film daar wordt aan gewerkt, komt zsm.
even geduld AUB
dit is echt een super project!!!
quote:nee... dan gaat ie langzamer
Op dinsdag 27 januari 2004 22:23 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Dus je moet er een voorspoiler op maken....
quote:Ow dan maak je een verstelbare... Een stand voor op ovals en eentje voor op het circuit van Monaco...
Op dinsdag 27 januari 2004 22:35 schreef Youp het volgende:[..]
nee... dan gaat ie langzamer
dat je niet kan sturen boeit niet
quote:en géén als je gaat draggen
Op dinsdag 27 januari 2004 22:40 schreef Just.an.Illusion het volgende:[..]
Ow dan maak je een verstelbare... Een stand voor op ovals en eentje voor op het circuit van Monaco...
Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
quote:ben echt super benieuwd
Op woensdag 28 januari 2004 00:52 schreef t0n het volgende:
Kerel waar kom je vandaan dan? Ik heb digicamLijkt me echt een zwaar bruut device
Kabelboom is nu volledig klaar, ook met olielampje, hoofdschakelaar, e.d.
We willen zsm gaan filmen, maar we wachten effe op de nieuwe teflon spanrol.
Deze komt vrij rap hoor, dus geen stress.
De metalen spanrol die we gebruikt hadden voor te testen, werkte goed, maar maakte echt veel lawaai, vandaar dat we zo niet willen rijden.
Please guys, nog even geduld.
Kan je nagaan hoe moeilijk het voor ons is
Gisteren heeft mijn bouw-collega de nieuwe spanrol gemonteerd.
Ook heeft hij de achterschokbrekers harder versteld, de veer kon je strakker zetten met zo'n ringetje, dat met tandjes in hoogte verstelbaar is.
Nu is de sulky veel beter te besturen, en maakt hij ook niet meer die rare bewegingen bij het optrekken en overschakelen.
Als je nu in de 2 abrupt gas geeft, komt hij voor wel los van de grond !
Vanavond nog ga ik beginnen met de sulky te filmen, an als het in het donker niet goed lukt, dan maak ik het zondag wel af.
Na een klein beetje editen, komt ie dan volgende week een keer online.
Beloofd !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |