Er moet er ook Isette met een Merlin vliegtuigmoter zijn 1800 PK,
maar ja het internet is een beetje groot,kan hem niet vinden.
das echt bruut allemaal.
Thanx, ik krijg steeds meer zin in het rijden als ie daldelijk af is.
Helaas ben ik effe druk met werk geweest, maar eind van deze week gaan we weer verder met bouwen.
We hebben net de tandwielen en de ketting ontvangen, en ook de metalen schijven voor de bevestiging van de velgen zjn vanaf maandag binnen.
EIgenlijk is het alleen nog maar opbouwen, want de carrosserie is verstevigd, en verder zit alles wel op zijn plek.
Binnen twee weken zou die in principe klaar moeten zijn, mits er niet iets tussenkomt zoals werk of iets dergelijks.
Ik zal zsm foto's van de onderdelen en vorderingen plaatsen.
quote:Is al eeder verteld in dit topic
Op woensdag 14 januari 2004 00:03 schreef Foo_niks het volgende:
Blok staat dwars ,aandrijving in lijn.
Hoe heb je dat opgelost?
Maar voor jou ff :
Het blok komt van een motor met cardan aandrijving.
De haakse koppeling op het blok hebben we laten zitten.
De aandrijfas naar achter is verwijderd. p de ze spie-banen komt gewoon een tandwiel, dat dan haaks op de krukas staat. ![]()
Vanavond ga ik effe wat foto's maken, want de vorderingen zijn inmiddels heel ver, het subframe is gespoten, en alles ligt kolaar voor assemblage.......
Als je webruimte nodig hebt voor de foto's hoor ik t graag.
Gisteravind nog veel kunnen doen.
Verwachting is dat ie eind deze week toch heel ver is ![]()

Dit is het frame, dat we gelast hebben, waarin het motorblok komt te hangen. Je ziet ook de achteras zitten, met daarop het tandwiel.
Ook zie je wederom de extra draagarmen van de corsa goed zitten.

Dit is de koppelingspedaal, die we erbij hebben moeten maken.
Dit was vroeger de achter-rem van de motorfiets. De rem en het gaspedaal hebben we iets meer naar het midden moeten verplaatsen.

Dit is de standaard uitlaat, waar we alleen 2 bochten per buis hebben moeten maken, om zo onder het blok naar achteren te kunnen.

Dit is de velg met daarbij de zelfgemaakte adapter, om ze op de kart-as te kunnen bevestigen. Het zijn gewoon 2 metalen schijven van bijna 2 cm dik, die we op een draaibank passend hebben gemaakt. Zo passen ze in de velg, en op de standaard kart "velg-klots".

Dit is de aandrijving. Beneden op de as hangt het tandwiel al, dat wordt op een origineel deelbaar kart tandwiel bevestigd.
De spie-banen hierboven daar komt het voortandwiel op.
Dit zijn we echter nog aan het maken, omdat de spiebanen niet passen.
We gebruiken niervoor het stukje kruiskoppeling dat standaard op de cardan aandrijving van de motor zat. Op dit stukje kruiskoppeling met spiebanen wordt het tandwiel gelast. Eerst wordt het natuurlijk wel allemaal passend gemaakt met draaibank. De tandwielen en ketting zijn overigens van een R1.

Dit is het omgeboouwde schakelmechanisme.
De buis die je naar voor zit lopen, zit daar gewoon aan de oude handrem, die we nu rechtop hebben geplaatst.

Dit is de carrosserie versteviging die we aangebracht hebben.
Aan elke kant loopt zo'n constructie door de spatbord-kasten naar voor toe. Dan gaat het naar beneden zoals je ziet, en gaat dan verder onder de sulky. Uiteindelijk komen de 2 buizen van elke kant in het midden van de sulky op de centrale chassis-koker die er standaard al onder zat. Dit is vrij sterk denken we.

Dit is hoe de uitlaat eronder zit, netjes tussen de as en het blok door, en net langs het tandwiel.

Dit is uiteindelijk de achterkant, waar zoals je ziet de uitlaat straks net een stukje uit de bumper steekt ! ![]()
Dit is wel erg grappig, winden we.
Zo nu gaan we weer verder, dat er schot in komt. ![]()
Jullie horen weer van me.
quote:Dat komt wel goed.............
Op zaterdag 17 januari 2004 12:13 schreef yup het volgende:
Als dit klaar is moet je het gewoon filmen. RESPECT!
nog maar weinig reacties trouwens.... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door AsconaB-16V op 18-01-2004 14:49]
quote:Dat klopt ook wel weer, zijn er behoorlijk veel.
Op zondag 18 januari 2004 14:47 schreef CEx het volgende:
Prachtig werk!Niet op de reacties letten
Check de views maar
Ik hoop dat er niet teveel dames of heren tussen zitten, die regelmatig auto's met blauwe zwaailichten besturen........
Inmiddels kan ik melden dat de sulky maandag GELOPEN HEEFT.
Hij loopt perfect !!
We hebben nu net het voortandwiel gekregen, dus dat gaan we nu monteren.
dan nog een beetje afwerken, en testritten maken.
De MOVIES komen eraan !!!!!
*terugvind post
I'm still shaking.....................
Jullie begrijpen het natuurlijk al, het tandwiel en de ketting zitten er dus op !
Alles was zover, voor een proefritje in het donker net.
We hebben alleen nu pas kunnen testen of de ketting precies lang genoeg was, en dat bleek niet het geval.
We moeten dus met een spanrol gaan werken. Alle andere verstelopties zijn onmogelijk.
Deze spanrol moeten we dus nog gaan maken van teflon ofzo.
Echter we wilden toch effe proberen.
HIJ ACCELEREERDE als een GEK !!!
Alleen als je naar de 2 overschakelt, en je geeft weer gas, dan trekt hij de ketting over de tandwielen, en dat is niet prettig.
We moesten dus vrijwel meteen ophouden, om alle materiaal te beschermen.
Ook kan ik nog melden dat de eerste bocht die we maakten meteen al een aso-drift was !! (normaal rijden is onmogelijk)
Volgende week, wordt meteen die spanrol gedraaid, en dan zijn er SUPER movies on the way.
I'll be BACK.............................
quote:Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef AsconaB-16V het volgende:
Alleen als je naar de 2 overschakelt, en je geeft weer gas, dan trekt hij de ketting over de tandwielen, en dat is niet prettig.
Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |