Ikzelf weet nog niet.. van de ene kant wil ik later graag kinderen omdat het toch iets van jezelf is en waar je, zonder voorwaarden, van zult houden
van de andere kant, neemt het een grote 20 jaar van je leven zo in beslag dat je je zelf en je vrouw/man op 2e plaats moet zetten en je een hoop dingen niet kunt doen (eigen hobby, paar x per jaar op vakantie) door tijdsgebrek en ook een hoop materiele dingen niet kunt kopen door geldgebrek, of geld dat voor de kinderen wordt weggelegd.
Poll: Denk jij dat je later zonder kinderen gelukkig bent?
quote:Hoezo? Ik ben nu ook eenzaam
Op maandag 5 januari 2004 09:27 schreef NeMe het volgende:
ik denk toch wel met! want inderdaad als je ouder wordt ben je een stuk minder eenzaam. dat is gewoon een feit.
quote:nu al eenzaam? damn
Op maandag 5 januari 2004 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Hoezo? Ik ben nu ook eenzaam
Veel erger zal dat op zich niet worden
quote:FEIT? Heb je wel eens in een bejaardenhuis gekeken en gezien hoeveel mensen daar kinderen hebben, maar de hele dag alleen zitten? Wat is erger, geen kinderen op bezoek omdat je geen kinderen hebt, of geen kinderen op bezoek omdat ze geen zin hebben om te komen? Ik kies voor het laatste. In plaats van rekenen op je kinderen, kan je beter VRIENDEN maken. Die komen namelijk wél op bezoek. En die kies je zelf, dus ze sluiten beter aan bij wat jij leuk vindt.
Op maandag 5 januari 2004 09:27 schreef NeMe het volgende:
ik denk toch wel met! want inderdaad als je ouder wordt ben je een stuk minder eenzaam. dat is gewoon een feit.
kinderen nemen zodat je later niet alleen zit op je kamertje in t bejaarde tehuis...
das ook een beetje erg ... DOM!
quote:
Op maandag 12 januari 2004 02:44 schreef marbe het volgende:
Ben nu op een leeftijd 32 dat ik voor de keuze sta wel of niet. Op het moment is het een duidelijke niet. Maar het benauwd me soms wel dat ik "alleen"overblijf. Maar om deze reden kinderen te nemen, nee! Of je ongelukkiger bent, later, betwijfel ik. Wat al is opgemerkt dat het hebben van kinderen geen garantie betekend dat je ze later op bezoek krijgt in het verzoringstehuis heb ik zelf in het zieknhuis ervaren. Daarom denk ik niet dat je gelukkiger bent als je kinderen hebt. Maar ook niet ongelukkiger. Het is maar hoe je zelf je leven indeelt.
Ik denk dat ik goed zonder kinderen had kunnen leven, als ik ze nooit had gehad. Maar nu ik er eenmaal eentje heb, kan ik me geen leven meer zonder haar voorstellen. Ik ben vanaf toen heel volwassen geworden (ik ben altijd kinderachtig geweest). en mn dochter komt voor alles altijd op de 1e plaats. Nu schrijf ik weer een cliche verhaal, maar je moet er echt heel veel voor doen en laten, maar je krijgt er wel "het mooiste wat er bestaat" voor terug
quote:Dat heet verzorgingstehuis tegenwoordig en dat kun jij nog helemaal niet weten. Ook jij kunt iets krijgen waardoor je niet meer thuis kunt blijven wonen. Waar wil je dan naartoe?
Op maandag 12 januari 2004 02:30 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik ga later niet naar een bejaardetehuis...
maar ontopic..
quote:Da's dan ook niet de reden waarom mensen kinderen willen, maar het is wel een prettige bijkomstigheid.
kinderen nemen zodat je later niet alleen zit op je kamertje in t bejaarde tehuis...das ook een beetje erg ... DOM!
Nu zorg je voor je kinderen en als je een goede band met ze hebt, heb je kans dat zij straks voor jou zorgen. Dat is niet iets wat je van je kinderen mag eisen of verlangen, maar een goed opgevoed kind zal dat later zeker voor zijn/haar ouders over hebben.
Kijk een verwend, egoïstisch krengetje laat haar moeder gewoon verrekken in het verzorgingstehuis, want tennissen is natuurlijk veel belangrijker.
Verder:
Stel je voor dat de regering gaat beknibbelen op de AOW, omdat er te weinig werkenden zijn die dat op moeten brengen,(of omdat de werkenden vinden dat ze niet hoeven te betalen voor mensen die zelf geen werknemers geproduceerd hebben.)
Dan kunnen de kinderen bijspringen als de ouders niet rond kunnen komen. Heb je geen kinderen? Pech gehad, dan.
De verzorgingstehuizen zitten straks trouwens ook vol. De staat zal ervan uitgaan dat de kinderen de zorg voor de ouders op zich moeten nemen.
Toch weer vervelend als je dan niemand hebt om voor je te zorgen.
En reken niet op een lief nichtje die tantetje of oompje wel helpt, want die heeft het al te druk met haar eigen vader of moeder.
Maar ja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ga later niet het hardwerkende personeel van het verzorgingstehuis lastig vallen dat je je zo eenzaam voelt. Want die hebben geen tijd voor je.
quote:jazeker, vraag me eerder af of ik met kinderen ook gelukkig zou kunnen zijn...
Poll: Denk jij dat je later zonder kinderen gelukkig bent?
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie er de lol niet van in. Die hele drang om kinderen te krijgen heb ik niet, ze kosten ontzettend veel geld, nemen zeker 20 jaar van je leven in beslag, etc.. En dat terwijl ik nu met jonge kinderen totaal niet uit de voeten kan en ze eigenlijk maar irritant vind..
Een kind heeft een enorme impact op je leven, behalve dat je veel minder tijd (en geld) overhoudt om aan je eigen leven te besteden, wordt je zowiezo al heel erg ingeperkt in je mogelijkheden om 'eens iets anders te gaan doen'. En das misschien leuk als ik ouder word enzow (dan heb je die hele drang niet meer, en gezelschap ga je dan meer op prijs stellen), maar niet in de tijd dat ik zoveel mogelijk uit mn leven wil gaan proberen te halen... En tis juist dat je na die tijd er 'te oud voor wordt'...
goh, zon lap text en geen enkele smiley, dat kan niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |