quote:Dat je je uberhaupt druk kan maken om van die gothic megoluh vind ik al knap. Dat dan blijkt dat het is omdat je niet bij het clubje wil (lees: mag) horen.... HILARISCH!!!
Op zondag 4 januari 2004 22:24 schreef Cederlina het volgende:
Ik word een beetje gek van dit gezeur: Als ik in een topic over gothic kom, dan krijg ik altijd wel een beschrijving over wat gothic nou precies inhoud, volgens bepaalde personen. En daarbij staat altijd wel hoe vredelievend, gevoelig en aardig goths zijn.Daar wil ik even iets over zeggen. Dat klopt voor geen reet. Ze mogen dan wel zogenaamd "vredelievend" zijn, maar ik durf te wedden dat de mensen die dat schrijven nog nooit op een gothic forum zijn gekomen.
Als een (liefst erg jong) persoon daar graag iets meer over de goth muziek wil weten, of, nog erger, zegt dat metal goth is......nou, dan word diegene toch afgezeken! Niet normaal, echt niet! Dan krijgt diegene toch opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd! Dat wil je niet weten! Of er word, heel vals, zogenaamd aardig gedaan.
Ik begrijp best dat de goths niet willen dat hun muziek zo verhaspelt word....maar daarvoor hoef je anderen niet zo af te zeiken.
Ook kwam ik op een hatelijke site met daarop "lelijke goths". Daarop stonden plaatjes van bijvoorbeeld erg jonge marilyn manson fans, met teksten als "voor abortus is het nooit te laat".Denk eens na voordat je je oordeel veilt. Het is niet zo dat ze mij hebben afgezeken, maar het is gewoon iets wat me opvalt en waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik schaam me gewoon, dat ik van bands hou die op Terra gotha hebben opgetreden. Want bij zulk soort mensen wil ik absoluut niet horen.
Ben je het hier niet mee eens? SPUIT JE GAL!
Meissie... zoek een leven
quote:In het hokje:
Op maandag 5 januari 2004 23:25 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Beste truie ubergoff, kunt u mij vertellen waar ik hoor?
Metalen-meisje-zonder-paarse-strijkplank-overtrek
Een zeer eerbare zaak!
quote:Leven is niet Trui Uber Goff verantwoord
Op maandag 5 januari 2004 23:52 schreef Pappie_Culo het volgende:[..]
Dat je je uberhaupt druk kan maken om van die gothic megoluh vind ik al knap. Dat dan blijkt dat het is omdat je niet bij het clubje wil (lees: mag) horen.... HILARISCH!!!
Meissie... zoek een leven
Als je maar van één smal genre muziek houdt, dan hou je niet van muziek, maar dan ben je sowieso op zoek naar iets anders lijkt me. Identiteit, groepsverbondenheid etc. (wellicht een leuke stelling om een nieuw topic mee te openen?)
quote:Zo metaal ben ik niet.. maar goed, wat jij wilt, jij bent hier de ubergoff-zonder-paarse-strijkplank-overtrek
Op maandag 5 januari 2004 23:55 schreef Elegy het volgende:[..]
In het hokje:
Metalen-meisje-zonder-paarse-strijkplank-overtrek
Een zeer eerbare zaak!
quote:Pff dit is echt onzin. Ik ga zo af en toe wel eens naar een electro/cybergothic/whatever danspartijtje en ik ben nu niet bepaald iemand die goth is. (Ok, ik noem mezelf dan ook niet een goth maar dat is een ander verhaal.
Op maandag 5 januari 2004 10:18 schreef ToT het volgende:
Je hebt goths die WEL vredelievend zijn....dat zijn meestal mensen die zelf heel veel shit hebben meegemaakt.
Maar daarnaast heb je ook echte die-hard goths die de gothic scene puur willen houden en alles keihard aanvallen en afzeiken wat niet "puur" is. Zodra er ook maar IETS niet gothic is aan iets of iemand en het heeft toch de lef zich gothic te noemen, zal het enorm aangevallen worden door die mensen. Dit soort mensen zit in elke stroming van de gothic scene; electrogoth, cybergoth, gothic metal enz.
...
Wel jammer is dat zo mensen die WEL serieus in gothic geïnteresseerd raken vaak ook afgezeken worden, omdat ze als een wannabe aangezien worden.
Ik vind juist de sfeer meestal wel prettig op zulke dansavonden. De meeste mensen dansen gewoon lekker en genieten van de muziek en van elkaar. Niks mis mee dus.
quote:Ja, apart onderzoek was dat.
Op dinsdag 6 januari 2004 00:07 schreef Kiff het volgende:
Het strict naar 1 genre muziek luisteren schijnt trouwens sterk samen te hangen (correleren, niet causaal lijkt me), met het hebben van serieuze (sociale, psychische) problemen.Als je maar van één smal genre muziek houdt, dan hou je niet van muziek, maar dan ben je sowieso op zoek naar iets anders lijkt me. Identiteit, groepsverbondenheid etc. (wellicht een leuke stelling om een nieuw topic mee te openen?)
Ik zat ineens te denken aan al die volwassenen die uitsluitend naar klassieke muziek luisteren. Dat zijn toch inderdaad wel een stelletje geestelijk kanslozen bij elkaar
quote:Metaal met lichtelijke eigenzinnige kantjes is een geode aanvulling, me dunkt
Op dinsdag 6 januari 2004 00:07 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Zo metaal ben ik niet.. maar goed, wat jij wilt, jij bent hier de ubergoff-zonder-paarse-strijkplank-overtrek
Maar toch grappig
[Dit bericht is gewijzigd door Donnie.Darko op 06-01-2004 00:41]
Anyway, ik zie dat er wéér een link gelegd wordt tussen gothic en wicca. Die is er echt niet. Als er een grondlegger van gothic zou zijn die wicca op het oog had daarmee, zou ik het graag willen weten.
Het is inderdaad wel waar dat veel goths wiccan zijn en en veel wiccans gothic, en dat ze vaak wel de zelfde levensstijl en overtuigingen hebben, maar ik denk dat het erg overtrokken is om er absoluut een connectie tussen te leggen. (Met name óók als je naar cybergoth enzo kijkt....ik zie het niet echt zitten dat iemand met een latex gothic jurkje een Book Of Shadows heeft enzo.)
En wat de wet betreft van dat alls wat je uitzendt je in drievoud terug zult krijgen is inderdaad echt niet een stelling van goths. Dat is echt wicca. De regel gaat inderdaad wel heel vaak op, maar lang niet altijd. Ik ben er wel mee eens dat als je fatsoenlijk behandeld wil worden, dat je anderen ook fatsoenlijk moet behandelen, maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
[Dit bericht is gewijzigd door ToT op 06-01-2004 09:01]
quote:Dus gewoon bij alle forums
Op zondag 4 januari 2004 22:24 schreef Cederlina het volgende:
Ik word een beetje gek van dit gezeur: Als ik in een topic over gothic kom, dan krijg ik altijd wel een beschrijving over wat gothic nou precies inhoud, volgens bepaalde personen. En daarbij staat altijd wel hoe vredelievend, gevoelig en aardig goths zijn.Daar wil ik even iets over zeggen. Dat klopt voor geen reet. Ze mogen dan wel zogenaamd "vredelievend" zijn, maar ik durf te wedden dat de mensen die dat schrijven nog nooit op een gothic forum zijn gekomen.
Als een (liefst erg jong) persoon daar graag iets meer over de goth muziek wil weten, of, nog erger, zegt dat metal goth is......nou, dan word diegene toch afgezeken! Niet normaal, echt niet! Dan krijgt diegene toch opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd! Dat wil je niet weten! Of er word, heel vals, zogenaamd aardig gedaan.
Ik begrijp best dat de goths niet willen dat hun muziek zo verhaspelt word....maar daarvoor hoef je anderen niet zo af te zeiken.
Ook kwam ik op een hatelijke site met daarop "lelijke goths". Daarop stonden plaatjes van bijvoorbeeld erg jonge marilyn manson fans, met teksten als "voor abortus is het nooit te laat".Denk eens na voordat je je oordeel veilt. Het is niet zo dat ze mij hebben afgezeken, maar het is gewoon iets wat me opvalt en waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik schaam me gewoon, dat ik van bands hou die op Terra gotha hebben opgetreden. Want bij zulk soort mensen wil ik absoluut niet horen.
Ben je het hier niet mee eens? SPUIT JE GAL!
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:47 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
En een echte gothic leeft volgens de wet van 3. en eert de 5 elementen.en wie niet weet wat de wet van 3 is.. zoek maar ff op google. genoeg te vinden,
Toen Within Temptation net doorbrak, was een kameraad van me een keer voor de gein naar TMF chat gegaan. Daar was ineens een chatbox "Gothic". Die lui die daar zaten vonden zichzelf ultra gothic, omdat ze Ice Queen "wel een leuk liedje" vonden en de clip vonden ze helemaal fantastisch! (Mag ik even een teiltje? Mieke is een heel toffe meid, maar de clip was alles behalve gothic) Ze vonden het overigens een "heel gaaf debuutnummer" van Within Temptation en ze hoopten dat ze weer een nieuwe single zouden maken en misschien hopelijk ooit wel een heel album. Right....
Anyway, ze vonden zichzelf dus extreem gothic, maar zodra die kameraad begon over Tristania, of The Sins Of Thy Beloved, of Therion, of Theatre Of Tragedy, stonden ze met hun bek vol tanden!
quote:Ik wist het!
Op maandag 5 januari 2004 19:50 schreef gothic-blackie het volgende:[..]
ik denk dat jij het wicca bedoelt, en dat is volgens mij geen gothic, toch? anders heb ik wat gemist en moet ik nog wat bijleren en zo
quote:Zit je op het DGF, komen er van die pandabeertjes aan met die goff-mettulzooi...
Op dinsdag 6 januari 2004 09:43 schreef ToT het volgende:
Anyway, ze vonden zichzelf dus extreem gothic, maar zodra die kameraad begon over Tristania, of The Sins Of Thy Beloved, of Therion, of Theatre Of Tragedy, stonden ze met hun bek vol tanden!
Vraag je ze of ze The Cure, Sisters of Mercy, Bauhaus, Deine Lakaien, Clan of Xymox, Qntal, Der Blutharsch, Death in June, VNV Nation, Front 242, Velvet Acid Christ, L'Ame Immortelle, Von Thronstahl, Skinny Puppy, Das Ich, Boyd Rice, Lacrimosa, In The Nursery, Camerate Mediolanense, Covenant, Die Verbannten Kinder Eva's kennen...staan ze met hun bek vol tanden!
*het weer eens niet laten kon*
quote:Zij ook al
Op dinsdag 6 januari 2004 10:13 schreef Elegy het volgende:[..]
*knip*
Skinny Puppy
quote:Jep, zij ook al
Op dinsdag 6 januari 2004 10:53 schreef Black_Tulip het volgende:[..]
Zij ook al
Echt, ik ben al talloze namen tegengekomen van bands waarvan ik niet wist dat ze gothic genoemd zouden kunnen worden... Al moet ik zeggen dat het bij Skinny Puppy bij de naam blijft, de muziek ken ik niet
Maar van Sentenced heb ik Down op cd... maar dat is toch metal..?
Sentenced is metaal ja.
quote:EBM.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:30 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Is DAT goth??!
En dus toegestaan
quote:*gooit ale opgenoemnde bands van HD*
Op dinsdag 6 januari 2004 11:45 schreef Elegy het volgende:[..]
EBM.
En dus toegestaan
quote:Als je nou de cd's weg zou gooien zou ik je serieus nemen
Op dinsdag 6 januari 2004 11:47 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
*gooit ale opgenoemnde bands van HD*