abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2004 @ 00:16:28 #51
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15969106
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:24 schreef Cederlina het volgende:
Ik word een beetje gek van dit gezeur: Als ik in een topic over gothic kom, dan krijg ik altijd wel een beschrijving over wat gothic nou precies inhoud, volgens bepaalde personen. En daarbij staat altijd wel hoe vredelievend, gevoelig en aardig goths zijn.

Daar wil ik even iets over zeggen. Dat klopt voor geen reet. Ze mogen dan wel zogenaamd "vredelievend" zijn, maar ik durf te wedden dat de mensen die dat schrijven nog nooit op een gothic forum zijn gekomen.
Als een (liefst erg jong) persoon daar graag iets meer over de goth muziek wil weten, of, nog erger, zegt dat metal goth is......nou, dan word diegene toch afgezeken! Niet normaal, echt niet! Dan krijgt diegene toch opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd! Dat wil je niet weten! Of er word, heel vals, zogenaamd aardig gedaan.
Ik begrijp best dat de goths niet willen dat hun muziek zo verhaspelt word....maar daarvoor hoef je anderen niet zo af te zeiken.
Ook kwam ik op een hatelijke site met daarop "lelijke goths". Daarop stonden plaatjes van bijvoorbeeld erg jonge marilyn manson fans, met teksten als "voor abortus is het nooit te laat".

Denk eens na voordat je je oordeel veilt. Het is niet zo dat ze mij hebben afgezeken, maar het is gewoon iets wat me opvalt en waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik schaam me gewoon, dat ik van bands hou die op Terra gotha hebben opgetreden. Want bij zulk soort mensen wil ik absoluut niet horen.

Ben je het hier niet mee eens? SPUIT JE GAL!

ik vind dat t ligt aan t persoon zelf de ene mag je wel en de ander niet maar ik negeer de mensen gewoon die ik niet mag of waar ik me aan irriteer en ga lekker feesten met de mensen die ik wel mag dat lijkt me handiger dan schelden op dat goths niet aardig zijn want ik elke groep zijn etters en galbakken en krengen
iedereen is anders...gelukkig of anders is de wereld zo saai
  maandag 5 januari 2004 @ 00:19:31 #52
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15969196
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:34 schreef Cederlina het volgende:
Tuurlijk, maar zowat elke goth die beweerd "uber goff" te zijn kraakt die metalgastjes af. Op bijv. goth forums ben ik nog nooit een goth tegengekomen die die metalgastjes in hun waarde liet. Ik vind dat je voor de "aardige en vredelievende goths" erg ver moet zoeken.
[..]

Generalisatie? Nee niet echt dus. Als je het aantal procent goths neemt die metalgastjes afzeikt kom je al heel gauw op 99% denk ik. Natuurlijk niet exact onderzocht, maar als je naar een gothic forum gaat en er meld zich een jong metalgastje aan, kun je erop wachten dat het halve forum vol leedvermaak komt kijken.

ik laat gelukkig iedereen in zn eige waarde alleen jammer dat nu iedereen aan 1 kant wordt gescheert vind t zonde en uppergoth?? nee dat ben ik niet maar hou van de kleren en van de makup en muziek

maar gelukkig is iedereen anders of anders is de wereld zo saai

maandag 5 januari 2004 @ 00:22:17 #53
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15969288
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:47 schreef NullPointer het volgende:
tja, ik zie goths als depresieve hippies.. sommige nummers mag ik graag horen hoor, maar ik vindt het volk zo wazig.. snap niet echt waarom ze er perse zo bij moeten lopen.. wat betreft aggressie, mja denk dat hun ook wel een duistere kant hebben..
iedereen heb n duistere kant en ik ben niet depri ik ben meer gek van me zelf
  maandag 5 januari 2004 @ 00:26:34 #54
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15969423
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:11 schreef Profesor het volgende:
Gothic zijn is slechts een fase.
zodra ze klaar zijn met studie doen ze weer normaal.
go ik zit dus al sinds ik klein ben (9) al in n fase (ben nu 21) dank je voor de mededeling

enne gebeurd niet vaak maar ook goths luisteren wel eens (als t n beetje te houden is) naar pop ik zelf heb alles nog van de backstreet boys wat n geluk dat we allemaal anders zijn he

pi_15975221
Je hebt goths die WEL vredelievend zijn....dat zijn meestal mensen die zelf heel veel shit hebben meegemaakt.
Maar daarnaast heb je ook echte die-hard goths die de gothic scene puur willen houden en alles keihard aanvallen en afzeiken wat niet "puur" is. Zodra er ook maar IETS niet gothic is aan iets of iemand en het heeft toch de lef zich gothic te noemen, zal het enorm aangevallen worden door die mensen. Dit soort mensen zit in elke stroming van de gothic scene; electrogoth, cybergoth, gothic metal enz.
Aan de ene kant kan ik het me wel IETS voorstellen; ze zitten echt niet te wachten op dat "hun" muziek en scene verloedert door al die wannabe BrEeZaH-sLeTjUhZ die eerst naar Christina Aguillera luisteren en dan naar iets "waanzinnig gothics" als Within Temptation en dan weer doodleuk naar Robbie Williams gaan luisteren en zichzelf dan echt übergoth noemen. Zulke mensen denken vaak veel te luchtig over de muziek en de levensstijl die voor anderen juist echt hun complete leven en hun ziel is. Waarvan zij zeggen: "Ja, wel een leuk liedje" of "Mwah, beetje te depressief" is voor hen vaak juist iets waarmee zij zichzelf enorm kunnen identificeren en wat hen echt in het diepste van hun ziel raakt. Dat er dan zo luchtig over gedaan wordt, doet echt pijn of het is een regelrechte belediging. Vaak zetten goths zich juist ook enorm af tegen "Top 40" mensen, en dan word je ook niet blij als er zo iemand "jouw scene" binnen komt.

Wel jammer is dat zo mensen die WEL serieus in gothic geïnteresseerd raken vaak ook afgezeken worden, omdat ze als een wannabe aangezien worden.

maandag 5 januari 2004 @ 10:38:32 #56
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_15975720
quote:
Op maandag 5 januari 2004 10:18 schreef ToT het volgende:

Wel jammer is dat zo mensen die WEL serieus in gothic geïnteresseerd raken vaak ook afgezeken worden, omdat ze als een wannabe aangezien worden.

ik ken het wordt vaak voor het type 40 aangezien die toevallig naar wt luisterd (de 1ste 2 cd's waren aardig) maar ik heb omdat ik toen ik net begon te puberen ook wel wat top 40 luisterde om bij de groep te horen maar ja dan ben je best nog wel onzeker terwijl ik al aantal jaar mn eigen stijltje op na hield maar om dat ik daar toen naar luisterde wordt ik nog met de nek aangekeken omdat ik niet "zuiver ben"

vind ik onzin natuurlijk iedereen is wie hij is

luister ook niet alleen maar gothic want mn allereerste bandje blijft nog steeds nirvana (al gek op sinds ig 9 ben **trots**

ik ben blij dat ik n brede smaak heb in de wat 40ers (top) die idioten noemen of als ze n zwarte broek aan hebben gothic

(wat ook onzin is gothic zit in je hart niet aan je uiterlijk)

maandag 5 januari 2004 @ 10:38:49 #57
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_15975727
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef ParanoidEv het volgende:
Ja, en die trance mensen, poepen ook altijd op de rand he?
idd
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  maandag 5 januari 2004 @ 10:48:29 #58
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15975935
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:11 schreef Profesor het volgende:
Gothic zijn is slechts een fase.
zodra ze klaar zijn met studie doen ze weer normaal.
Die hebben we al eens gehoord
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2004 @ 11:01:09 #59
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15976244
Dat ik dit topic nog niet gezien had
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:24 schreef Cederlina het volgende:
Ik word een beetje gek van dit gezeur: Als ik in een topic over gothic kom, dan krijg ik altijd wel een beschrijving over wat gothic nou precies inhoud, volgens bepaalde personen. En daarbij staat altijd wel hoe vredelievend, gevoelig en aardig goths zijn.
Tja lieverd, sommige mensen lopen nu eenmaal met een roze zonnenbril door het leven. Zelfs als ze Goff zijn.
quote:
Daar wil ik even iets over zeggen. Dat klopt voor geen reet. Ze mogen dan wel zogenaamd "vredelievend" zijn, maar ik durf te wedden dat de mensen die dat schrijven nog nooit op een gothic forum zijn gekomen.
Als een (liefst erg jong) persoon daar graag iets meer over de goth muziek wil weten, of, nog erger, zegt dat metal goth is......nou, dan word diegene toch afgezeken! Niet normaal, echt niet! Dan krijgt diegene toch opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd! Dat wil je niet weten! Of er word, heel vals, zogenaamd aardig gedaan.
Ik begrijp best dat de goths niet willen dat hun muziek zo verhaspelt word....maar daarvoor hoef je anderen niet zo af te zeiken.
Ag gut, een gekrenkt zieltje. Laat ik als voorbeeld even het DGF nemen. Dit is het meest elitaire, sadistische "newbie/wannabe-die-domme-opmerkingen-komen-maken-afzeik-forum". Bovendien heerst er een strenge netiquette, zoals behoorlijk Nederlandsch typen en het vooral niet over metal hebben. Wil je het over metal hebben, dan ga je maar naar een ander forum, die zijn er genoeg.

En ja, regelmatig worden er nieuwelingen afgebrand. Edoch, deze nieuwelingen hoeven slechts de huisregels te lezen, zich een beetje in te lezen van tevoren en gewoon geen domme opmerkingen maken. Indien sprake van oprechte interesse is er geen enkel probleem. Wees echter niet bang om gecorrigeerd te worden, want vergeet niet dat er op dat forum veel "experts" rondlopen. En als jij als groentje eens even komt vertellen hoe het nu werkelijk in elkaar zit is dat vragen om een ketel kokende olie over je heen

quote:
Ook kwam ik op een hatelijke site met daarop "lelijke goths". Daarop stonden plaatjes van bijvoorbeeld erg jonge marilyn manson fans, met teksten als "voor abortus is het nooit te laat".
En dat zou ook door andere Goffs opgezet zijn? Word wakker! Er zijn talloze Goff-bashing sites, net zoveel als BrEeZah-afzeiksites en anti-r&b pagina's.
quote:
Denk eens na voordat je je oordeel veilt. Het is niet zo dat ze mij hebben afgezeken, maar het is gewoon iets wat me opvalt en waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik schaam me gewoon, dat ik van bands hou die op Terra gotha hebben opgetreden. Want bij zulk soort mensen wil ik absoluut niet horen.
Zulk soort mensen als jij willen we niet eens in de Goff scène
quote:
Ben je het hier niet mee eens? SPUIT JE GAL!
Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelt: ben je het hiermee eens? SPUIT JE GAL!
Maar ja, ik snap wel wat je bedoelt hoor

En om een misverstand uit de weg te ruimen: Goffs zijn jegens anderen net zo vaak intolerant als vice versa. Er zijn maar weinig "boomknufelgoffs" ook omdat ze liever elkaar knuffelen. Tenminste, de cyber-stuiter-woei-mensjes wel

Doe eens gek, ga naar War f Roses

Also sprach Elegy, De Neo-Avantgardistische UberGoff. Jawohl!

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 05-01-2004 11:02]

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_15977018
OMG wat een niveau
  maandag 5 januari 2004 @ 11:36:58 #61
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15977175
quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:30 schreef Carcass het volgende:
OMG wat een niveau

Zes voet onder de grond!

Hoe Goff verantwoord!

pi_15977521
nou ik zal ff gaan spuien:

ik ben een goth maar als jij naar trance wil luisteren dan doe je dat toch mooi, ik ben het dan alleen niet met je muziekstijl eens omdat ik die stijl minder mooi vind.

en ik heb er ook totaal geen problemen mee om mensen tegen te komen die liever naar metal luisteren, ff hiervan een goed voorbeeld: mijn broer houd van metal en me schoonzus is een goth.... en dat gaat perfect samen, en nee die zitten niet op school maar werken allebei en hebben zelfs al een kind waar ze supergelukkig mee zijn.

ander voorbeeldje, ik ben zelf een goth maar me vriend houd daar totaal niet van, nou ja dan niet, das zijn keuze maar daar ga ik m niet voor afzeiken.

en niet vredelievend, ga jij maar eens naar een goth concert, als je daar ook maar iets van problemen hebt helpt iedereen je, en steunt iedereen je, je word niet omver gedouwd omdat ze zo dicht mogelijk bij het podium willen zijn en ze helpen je met een ketting zoeken (ja dit heb ik meegemaakt). geef mij dus maar tien keer liever een gothic concert dan eentje van christina dinges

verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_15977807
Ik snap uberhaupt eigenlijk niet waarom iemand hier nog een topic over start. Moet je eens proberen om een dergelijk topic te openen, maar dan "gothic" te vervangen door "-plaats hier een etnische minderheid-"... Ik geef je 2 minuten, dan istie dicht wegens racisme...
pi_15978757
Precies; dat is de sfeer die ik ook op de concerten heb meegemaakt. Mensen die relaxed met elkaar omgaan en elkaar helpen!

Maar natuurlijk zijn er ook andere stromingen en natuurlijk ook mensen die anders in elkaar zitten; je hebt er natuurlijk ook keiharde lui tussen zitten.

pi_15988591
mja. Op zich is er niets mis met een goth, maar het is ook wel generaliserend om gelijk te zeggen dat alle goth's vredelievend zijn. Alle duitsers zijn slecht... enzovoorts.

Daar er een paar rotte appels tussen zitten hoef je niet direct alles af te zeiken natuurlijk. Overigens is het ook goed mogelijk dat zij zich aangevallen voelen bij sommige reacties. Dan kan je een felle reactie terug verwachten

maandag 5 januari 2004 @ 19:32:04 #66
24054 search64
Avec le grande
pi_15988893
Dus omdat een contactgestoorde gast (want gothic ) zich op internet achter zijn computertje veilig voelt en mensen op een uiterst kinderachtige wijze "pest", is hij niet vredelievend. Laat ik je vertellen dat ze je als je ze in real-life tegenkomt waarschijnlijk niet eens durven aan te spreken/raken. Gothics doen geen vlieg kwaad.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_15989029
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:32 schreef search64 het volgende:
Dus omdat een contactgestoorde gast (want gothic ) zich op internet achter zijn computertje veilig voelt en mensen op een uiterst kinderachtige wijze "pest", is hij niet vredelievend. Laat ik je vertellen dat ze je als je ze in real-life tegenkomt waarschijnlijk niet eens durven aan te spreken/raken. Gothics doen geen vlieg kwaad.
benk t niet helemaal mee eens, want ik durf wel iemand aan te spreken of aan te raken, maar we doen geen vlieg kwaad nee
pi_15989078
wat een gezeur weer
oops ohh my ...
pi_15989138
quote:
Op Monday 5 January 2004 11:48 schreef gothic-blackie het volgende:
nou ik zal ff gaan spuien:

ik ben een goth maar als jij naar trance wil luisteren dan doe je dat toch mooi, ik ben het dan alleen niet met je muziekstijl eens omdat ik die stijl minder mooi vind.

en ik heb er ook totaal geen problemen mee om mensen tegen te komen die liever naar metal luisteren, ff hiervan een goed voorbeeld: mijn broer houd van metal en me schoonzus is een goth.... en dat gaat perfect samen, en nee die zitten niet op school maar werken allebei en hebben zelfs al een kind waar ze supergelukkig mee zijn.

ander voorbeeldje, ik ben zelf een goth maar me vriend houd daar totaal niet van, nou ja dan niet, das zijn keuze maar daar ga ik m niet voor afzeiken.

en niet vredelievend, ga jij maar eens naar een goth concert, als je daar ook maar iets van problemen hebt helpt iedereen je, en steunt iedereen je, je word niet omver gedouwd omdat ze zo dicht mogelijk bij het podium willen zijn en ze helpen je met een ketting zoeken (ja dit heb ik meegemaakt). geef mij dus maar tien keer liever een gothic concert dan eentje van christina dinges

Ik ben zelf geen goth maar het zijn echt lieverds ben het helemaal met je eens
oops ohh my ...
pi_15989164
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:36 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

benk t niet helemaal mee eens, want ik durf wel iemand aan te spreken of aan te raken, maar we doen geen vlieg kwaad nee

klopt.
* snabbi ziet blackie altijd wegrennen voor vliegen|muggen|wespen
* snabbi moet er altijd achteraan met een vliegenmepper
* snabbi is dan ook geen goth
  maandag 5 januari 2004 @ 19:42:26 #71
24054 search64
Avec le grande
pi_15989225
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:36 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Ok de uitzondering die de regel bevestigd.

Maar serieus, hoeveel gasten van boven de 30 lopen nu nog rond als Gothics? Ik wil maar zeggen dat mensen met een bepaalde extreme lifestyle en uiterlijk vaak met zichzelf in de knoop zitten, een identiteitscrisis die logischerwijs gepaard gaat met onzekerheid. Misschien is contactgestoord een wat overdreven begrip, maar verlegenheid zeker niet. En juist door dat extreme uiterlijk denken mensen vaak het tegenovergestelde.

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_15989301
@ TS

Moet je ff kijken waar je zelf mee bezig bent,
de goths onderuit halen om iets wat JIJ niet snapt.

Laat die mensen ook in hun waarde.

zij hebben hun eigen levenswijze.. JIJ vast ook.
dat ze je misschien uitschelden of wat dan ook kan gebeuren, meestal zijn ze recht voor hun raap en zeggen waar het op staat.
Dus METAL IS GEEN GOTHIC.. das zo klaar als een klontje.
Gothics luisteren vaak wel metal.. death metal.. rock. en ga zo maar door.

en om nou een oordeel te vellen over een internet site waar je op geweest bent. is echt sneu. internet staat zoveel bagger op.

ik weet hoe "Echte" goths leven.
mensen die ik ken zijn van jongs af aan al gothic en leven al een jaar of 10 zo.
en wat jij beschrijft komt bij hun bijna of totaal niet voor.
dus ik weet niet waar jij geweest bent en met wie jij gesproken hebt,
maar dat zijn dan geen echte goths die leven op de traditionele manier.

Back from tha rootz...
pi_15989303
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:42 schreef search64 het volgende:

[..]

Ok de uitzondering die de regel bevestigd.

Maar serieus, hoeveel gasten van boven de 30 lopen nu nog rond als Gothics? Ik wil maar zeggen dat mensen met een bepaalde extreme lifestyle en uiterlijk vaak met zichzelf in de knoop zitten, een identiteitscrisis die logischerwijs gepaard gaat met onzekerheid. Misschien is contactgestoord een wat overdreven begrip, maar verlegenheid zeker niet. En juist door dat extreme uiterlijk denken mensen vaak het tegenovergestelde.

goed mijn broer is bijna 29 (toch rond de dertig lijkt me) niet contactgestoort, geen indentiteitscrisis en geen onzekerheid maar is toch beetje goth hoor, en me schoonzus net zo en dies echt goth dus die optie gaat al niet door

en de meeste mensen van rond de dertig zijn wel goth alleen lopen ze er op hun werk niet zo bij. dus euhm welk excuus kom je nu weer mee?

[Dit bericht is gewijzigd door gothic-blackie op 05-01-2004 19:51]

pi_15989395
Kan iedereen kappen met die irritante hokjesculturen?
jezelf of een ander in een hokje drukken ==

Bah bah

met papier maché kun je alles maken!
pi_15989408
En een echte gothic leeft volgens de wet van 3. en eert de 5 elementen.

en wie niet weet wat de wet van 3 is.. zoek maar ff op google. genoeg te vinden,

Back from tha rootz...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')