quote:ik vind dat t ligt aan t persoon zelf de ene mag je wel en de ander niet maar ik negeer de mensen gewoon die ik niet mag of waar ik me aan irriteer en ga lekker feesten met de mensen die ik wel mag
Op zondag 4 januari 2004 22:24 schreef Cederlina het volgende:
Ik word een beetje gek van dit gezeur: Als ik in een topic over gothic kom, dan krijg ik altijd wel een beschrijving over wat gothic nou precies inhoud, volgens bepaalde personen. En daarbij staat altijd wel hoe vredelievend, gevoelig en aardig goths zijn.Daar wil ik even iets over zeggen. Dat klopt voor geen reet. Ze mogen dan wel zogenaamd "vredelievend" zijn, maar ik durf te wedden dat de mensen die dat schrijven nog nooit op een gothic forum zijn gekomen.
Als een (liefst erg jong) persoon daar graag iets meer over de goth muziek wil weten, of, nog erger, zegt dat metal goth is......nou, dan word diegene toch afgezeken! Niet normaal, echt niet! Dan krijgt diegene toch opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd! Dat wil je niet weten! Of er word, heel vals, zogenaamd aardig gedaan.
Ik begrijp best dat de goths niet willen dat hun muziek zo verhaspelt word....maar daarvoor hoef je anderen niet zo af te zeiken.
Ook kwam ik op een hatelijke site met daarop "lelijke goths". Daarop stonden plaatjes van bijvoorbeeld erg jonge marilyn manson fans, met teksten als "voor abortus is het nooit te laat".Denk eens na voordat je je oordeel veilt. Het is niet zo dat ze mij hebben afgezeken, maar het is gewoon iets wat me opvalt en waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik schaam me gewoon, dat ik van bands hou die op Terra gotha hebben opgetreden. Want bij zulk soort mensen wil ik absoluut niet horen.
Ben je het hier niet mee eens? SPUIT JE GAL!
quote:ik laat gelukkig iedereen in zn eige waarde alleen jammer dat nu iedereen aan 1 kant wordt gescheert vind t zonde en uppergoth?? nee dat ben ik niet maar hou van de kleren en van de makup en muziek
Op zondag 4 januari 2004 22:34 schreef Cederlina het volgende:
Tuurlijk, maar zowat elke goth die beweerd "uber goff" te zijn kraakt die metalgastjes af. Op bijv. goth forums ben ik nog nooit een goth tegengekomen die die metalgastjes in hun waarde liet. Ik vind dat je voor de "aardige en vredelievende goths" erg ver moet zoeken.
[..]Generalisatie? Nee niet echt dus. Als je het aantal procent goths neemt die metalgastjes afzeikt kom je al heel gauw op 99% denk ik. Natuurlijk niet exact onderzocht, maar als je naar een gothic forum gaat en er meld zich een jong metalgastje aan, kun je erop wachten dat het halve forum vol leedvermaak komt kijken.
maar gelukkig is iedereen anders of anders is de wereld zo saai
quote:iedereen heb n duistere kant
Op zondag 4 januari 2004 22:47 schreef NullPointer het volgende:
tja, ik zie goths als depresieve hippies.. sommige nummers mag ik graag horen hoor, maar ik vindt het volk zo wazig.. snap niet echt waarom ze er perse zo bij moeten lopen.. wat betreft aggressie, mja denk dat hun ook wel een duistere kant hebben..
quote:go ik zit dus al sinds ik klein ben (9) al in n fase (ben nu 21)
Op maandag 5 januari 2004 00:11 schreef Profesor het volgende:
Gothic zijn is slechts een fase.
zodra ze klaar zijn met studie doen ze weer normaal.
enne gebeurd niet vaak maar ook goths luisteren wel eens (als t n beetje te houden is) naar pop ik zelf heb alles nog van de backstreet boys
wat n geluk dat we allemaal anders zijn he
Wel jammer is dat zo mensen die WEL serieus in gothic geïnteresseerd raken vaak ook afgezeken worden, omdat ze als een wannabe aangezien worden.
quote:ik ken het wordt vaak voor het type 40 aangezien die toevallig naar wt luisterd (de 1ste 2 cd's waren aardig) maar ik heb omdat ik toen ik net begon te puberen ook wel wat top 40 luisterde om bij de groep te horen maar ja dan ben je best nog wel onzeker terwijl ik al aantal jaar mn eigen stijltje op na hield maar om dat ik daar toen naar luisterde wordt ik nog met de nek aangekeken omdat ik niet "zuiver ben"
Op maandag 5 januari 2004 10:18 schreef ToT het volgende:Wel jammer is dat zo mensen die WEL serieus in gothic geïnteresseerd raken vaak ook afgezeken worden, omdat ze als een wannabe aangezien worden.
vind ik onzin natuurlijk iedereen is wie hij is
luister ook niet alleen maar gothic want mn allereerste bandje blijft nog steeds nirvana (al gek op sinds ig 9 ben **trots**
ik ben blij dat ik n brede smaak heb in de wat 40ers (top) die idioten noemen
of als ze n zwarte broek aan hebben gothic
(wat ook onzin is gothic zit in je hart niet aan je uiterlijk)
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef ParanoidEv het volgende:
Ja, en die trance mensen, poepen ook altijd op de rand he?
quote:Die hebben we al eens gehoord
Op maandag 5 januari 2004 00:11 schreef Profesor het volgende:
Gothic zijn is slechts een fase.
zodra ze klaar zijn met studie doen ze weer normaal.
quote:Tja lieverd, sommige mensen lopen nu eenmaal met een roze zonnenbril door het leven. Zelfs als ze Goff zijn.
Op zondag 4 januari 2004 22:24 schreef Cederlina het volgende:
Ik word een beetje gek van dit gezeur: Als ik in een topic over gothic kom, dan krijg ik altijd wel een beschrijving over wat gothic nou precies inhoud, volgens bepaalde personen. En daarbij staat altijd wel hoe vredelievend, gevoelig en aardig goths zijn.
quote:Ag gut, een gekrenkt zieltje. Laat ik als voorbeeld even het DGF nemen. Dit is het meest elitaire, sadistische "newbie/wannabe-die-domme-opmerkingen-komen-maken-afzeik-forum". Bovendien heerst er een strenge netiquette, zoals behoorlijk Nederlandsch typen en het vooral niet over metal hebben. Wil je het over metal hebben, dan ga je maar naar een ander forum, die zijn er genoeg.
Daar wil ik even iets over zeggen. Dat klopt voor geen reet. Ze mogen dan wel zogenaamd "vredelievend" zijn, maar ik durf te wedden dat de mensen die dat schrijven nog nooit op een gothic forum zijn gekomen.
Als een (liefst erg jong) persoon daar graag iets meer over de goth muziek wil weten, of, nog erger, zegt dat metal goth is......nou, dan word diegene toch afgezeken! Niet normaal, echt niet! Dan krijgt diegene toch opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd! Dat wil je niet weten! Of er word, heel vals, zogenaamd aardig gedaan.
Ik begrijp best dat de goths niet willen dat hun muziek zo verhaspelt word....maar daarvoor hoef je anderen niet zo af te zeiken.
En ja, regelmatig worden er nieuwelingen afgebrand. Edoch, deze nieuwelingen hoeven slechts de huisregels te lezen, zich een beetje in te lezen van tevoren en gewoon geen domme opmerkingen maken. Indien sprake van oprechte interesse is er geen enkel probleem. Wees echter niet bang om gecorrigeerd te worden, want vergeet niet dat er op dat forum veel "experts" rondlopen. En als jij als groentje eens even komt vertellen hoe het nu werkelijk in elkaar zit is dat vragen om een ketel kokende olie over je heen
quote:En dat zou ook door andere Goffs opgezet zijn? Word wakker! Er zijn talloze Goff-bashing sites, net zoveel als BrEeZah-afzeiksites en anti-r&b pagina's.
Ook kwam ik op een hatelijke site met daarop "lelijke goths". Daarop stonden plaatjes van bijvoorbeeld erg jonge marilyn manson fans, met teksten als "voor abortus is het nooit te laat".
quote:Zulk soort mensen als jij willen we niet eens in de Goff scène
Denk eens na voordat je je oordeel veilt. Het is niet zo dat ze mij hebben afgezeken, maar het is gewoon iets wat me opvalt en waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik schaam me gewoon, dat ik van bands hou die op Terra gotha hebben opgetreden. Want bij zulk soort mensen wil ik absoluut niet horen.
quote:Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelt: ben je het hiermee eens? SPUIT JE GAL!
Ben je het hier niet mee eens? SPUIT JE GAL!
En om een misverstand uit de weg te ruimen: Goffs zijn jegens anderen net zo vaak intolerant als vice versa. Er zijn maar weinig "boomknufelgoffs" ook omdat ze liever elkaar knuffelen. Tenminste, de cyber-stuiter-woei-mensjes wel
Doe eens gek, ga naar War f Roses
Also sprach Elegy, De Neo-Avantgardistische UberGoff. Jawohl!
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 05-01-2004 11:02]
quote:Zes voet onder de grond!
Op maandag 5 januari 2004 11:30 schreef Carcass het volgende:
OMG wat een niveau
Hoe Goff verantwoord!
ik ben een goth maar als jij naar trance wil luisteren dan doe je dat toch mooi, ik ben het dan alleen niet met je muziekstijl eens omdat ik die stijl minder mooi vind.
en ik heb er ook totaal geen problemen mee om mensen tegen te komen die liever naar metal luisteren, ff hiervan een goed voorbeeld: mijn broer houd van metal en me schoonzus is een goth.... en dat gaat perfect samen, en nee die zitten niet op school maar werken allebei en hebben zelfs al een kind waar ze supergelukkig mee zijn.
ander voorbeeldje, ik ben zelf een goth maar me vriend houd daar totaal niet van, nou ja dan niet, das zijn keuze maar daar ga ik m niet voor afzeiken.
en niet vredelievend, ga jij maar eens naar een goth concert, als je daar ook maar iets van problemen hebt helpt iedereen je, en steunt iedereen je, je word niet omver gedouwd omdat ze zo dicht mogelijk bij het podium willen zijn en ze helpen je met een ketting zoeken (ja dit heb ik meegemaakt). geef mij dus maar tien keer liever een gothic concert dan eentje van christina dinges
Maar natuurlijk zijn er ook andere stromingen en natuurlijk ook mensen die anders in elkaar zitten; je hebt er natuurlijk ook keiharde lui tussen zitten.
Daar er een paar rotte appels tussen zitten hoef je niet direct alles af te zeiken natuurlijk. Overigens is het ook goed mogelijk dat zij zich aangevallen voelen bij sommige reacties. Dan kan je een felle reactie terug verwachten
quote:benk t niet helemaal mee eens, want ik durf wel iemand aan te spreken of aan te raken, maar we doen geen vlieg kwaad nee
Op Monday 5 January 2004 19:32 schreef search64 het volgende:
Dus omdat een contactgestoorde gast (want gothic) zich op internet achter zijn computertje veilig voelt en mensen op een uiterst kinderachtige wijze "pest", is hij niet vredelievend. Laat ik je vertellen dat ze je als je ze in real-life tegenkomt waarschijnlijk niet eens durven aan te spreken/raken. Gothics doen geen vlieg kwaad.
quote:Ik ben zelf geen goth maar het zijn echt lieverds
Op Monday 5 January 2004 11:48 schreef gothic-blackie het volgende:
nou ik zal ff gaan spuien:ik ben een goth maar als jij naar trance wil luisteren dan doe je dat toch mooi, ik ben het dan alleen niet met je muziekstijl eens omdat ik die stijl minder mooi vind.
en ik heb er ook totaal geen problemen mee om mensen tegen te komen die liever naar metal luisteren, ff hiervan een goed voorbeeld: mijn broer houd van metal en me schoonzus is een goth.... en dat gaat perfect samen, en nee die zitten niet op school maar werken allebei en hebben zelfs al een kind waar ze supergelukkig mee zijn.
ander voorbeeldje, ik ben zelf een goth maar me vriend houd daar totaal niet van, nou ja dan niet, das zijn keuze maar daar ga ik m niet voor afzeiken.
en niet vredelievend, ga jij maar eens naar een goth concert, als je daar ook maar iets van problemen hebt helpt iedereen je, en steunt iedereen je, je word niet omver gedouwd omdat ze zo dicht mogelijk bij het podium willen zijn en ze helpen je met een ketting zoeken (ja dit heb ik meegemaakt). geef mij dus maar tien keer liever een gothic concert dan eentje van christina dinges
quote:klopt.
Op Monday 5 January 2004 19:36 schreef gothic-blackie het volgende:[..]
benk t niet helemaal mee eens, want ik durf wel iemand aan te spreken of aan te raken, maar we doen geen vlieg kwaad nee
quote:Ok de uitzondering die de regel bevestigd.
Op Monday 5 January 2004 19:36 schreef gothic-blackie het volgende:[..]
benk t niet helemaal mee eens, want ik durf wel iemand aan te spreken of aan te raken, maar we doen geen vlieg kwaad nee
Maar serieus, hoeveel gasten van boven de 30 lopen nu nog rond als Gothics? Ik wil maar zeggen dat mensen met een bepaalde extreme lifestyle en uiterlijk vaak met zichzelf in de knoop zitten, een identiteitscrisis die logischerwijs gepaard gaat met onzekerheid. Misschien is contactgestoord een wat overdreven begrip, maar verlegenheid zeker niet. En juist door dat extreme uiterlijk denken mensen vaak het tegenovergestelde.
Moet je ff kijken waar je zelf mee bezig bent,
de goths onderuit halen om iets wat JIJ niet snapt.
Laat die mensen ook in hun waarde.
zij hebben hun eigen levenswijze.. JIJ vast ook.
dat ze je misschien uitschelden of wat dan ook kan gebeuren, meestal zijn ze recht voor hun raap en zeggen waar het op staat.
Dus METAL IS GEEN GOTHIC.. das zo klaar als een klontje.
Gothics luisteren vaak wel metal.. death metal.. rock. en ga zo maar door.
en om nou een oordeel te vellen over een internet site waar je op geweest bent. is echt sneu. internet staat zoveel bagger op.
ik weet hoe "Echte" goths leven.
mensen die ik ken zijn van jongs af aan al gothic en leven al een jaar of 10 zo.
en wat jij beschrijft komt bij hun bijna of totaal niet voor.
dus ik weet niet waar jij geweest bent en met wie jij gesproken hebt,
maar dat zijn dan geen echte goths die leven op de traditionele manier.
quote:goed mijn broer is bijna 29 (toch rond de dertig lijkt me) niet contactgestoort, geen indentiteitscrisis en geen onzekerheid maar is toch beetje goth hoor, en me schoonzus net zo en dies echt goth dus die optie gaat al niet door
Op Monday 5 January 2004 19:42 schreef search64 het volgende:[..]
Ok de uitzondering die de regel bevestigd.
Maar serieus, hoeveel gasten van boven de 30 lopen nu nog rond als Gothics? Ik wil maar zeggen dat mensen met een bepaalde extreme lifestyle en uiterlijk vaak met zichzelf in de knoop zitten, een identiteitscrisis die logischerwijs gepaard gaat met onzekerheid. Misschien is contactgestoord een wat overdreven begrip, maar verlegenheid zeker niet. En juist door dat extreme uiterlijk denken mensen vaak het tegenovergestelde.
en de meeste mensen van rond de dertig zijn wel goth alleen lopen ze er op hun werk niet zo bij. dus euhm welk excuus kom je nu weer mee?
[Dit bericht is gewijzigd door gothic-blackie op 05-01-2004 19:51]
Bah bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |