Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 20:01 |
vervolg van Einde Rookverbod NS quote: ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Oversight op 04-01-2004 20:06] | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 20:04 |
BUITEN de ingang hangt een niet-roken pictogram Binnen het station staan vuinisbakken met asbakjes erop gemonteerd. Rookzone's zijn NIET als zodanig herkenbaar = roken toegestaan ! | |
NewOrder | zondag 4 januari 2004 @ 20:09 |
quote:Asbakken overrulen het pictogram niet. Als er bij de ingang van een gebouw een niet-roken sticker hangt, betekent dat dat er in het gebouw niet gerookt mag worden. Vergelijk het met de ingang van een ziekenhuis waar een sticker op de deur zit dat je je gsm moet uitzetten. | |
Waxxer | zondag 4 januari 2004 @ 20:12 |
Maar OV (de user, niet de jaarkaart ![]() Dus als niet in de bepalingen staat, zwart op wit, "op de stations mag alleen gerookt worden binnen een straal van 1,5 meter van de op de perrons geplaatste rookzuilen", DAN mag er idd op het hele station worden gerookt. Want wat is nabij? Het station Zwolle is nabij mijn huis Mijn fiets staat nabij de voordeur Zwartsluis ligt nabij Zwolle.......... Ik zou haast weer beginnen eigenlijk | |
Kresj | zondag 4 januari 2004 @ 20:12 |
quote:Maar in een ziekenhuis heb je geen 'serviceplekken' om bijvoorbeeld je gsm op te laden of wat dan ook. Haal die asbakken dan ook ff weg. | |
-PolluX- | zondag 4 januari 2004 @ 20:16 |
Als ik een oud wijf voor me een sigaret op zie steken stuur ik dr weg, optiefen ouwe graftak, ja mag hier niet meer roken! ![]() * -PolluX- voorziet een eindeloze discussie Ik hou me dr verder wel buiten, enige dat ik te melden heb, zielig!!!!! | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 20:16 |
quote:NS is wat vergeten... De spoorwegpolitieagent die vanmorgen dacht mij te kunnen aanspreken op mijn rookgedrag, was het na 1/2 uur discussie en opzoeken van enkele wetteksten en bepalingen uit de algemene voorwaarden van de NS HELEMAAL met me eens.... om een "rookzone" te kunnen inplementeren, moet ie voorafgaand aan het invoeren gedefinieerd zijn in de algemene voorwaarden van de NS.
.. nabijheid is een ruim begrip. Tevens is het meerdendeel van deze palen NIET voorzien van pictogrammen, noch van begeleidende text...
| |
enlightenedwizza | zondag 4 januari 2004 @ 20:29 |
quote:Om een kleine discussie op gang proberen te krijgen: als je als roker een teken ziet dat iemand liever niet heeft...dan ga je dus eerst alle regels nakijken om dat toch iedereen af te kunnen zeiken en te kunnen gaan paffen De NS wilt niet dat je paft, zetten ze iets verkeerd neer in de regels is dat voor de aso roker dus een mogelijkheid om een sigaar/sigaret/pijp aan te steken Socialiteit is nog ver te zoeken bij de paffer op het station. | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 20:32 |
Het zijn niet de NS die een rookverbod hebben ingevoerd, dat heeft de wetgever gedaan. De voorwaarden van de NS worden overruled (lex superior) door de Wet. De Wet stelt dat werkplekken rookvrij moeten zijn. [Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 04-01-2004 20:33] | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 20:39 |
Oversight> Dit is wat ik op de site van NS vind: quote:Als dat zo is, dan gaat jouw theorie al niet meer op. Jij kunt je kaartje immers niet VOOR de dag van geldigheid inleveren. Hoe los je dat op? En dan nog even dit: quote:(even copypaste van een eerdere reactie van mij in hetzelfde topic (notabene...)) Op dat moment heb je aan je verplichting voldaan ja, maar je trekt die verplichting weer in door ongeoorloofd gebruik te maken van de restitutieregeling. Op het moment dat jij je geld retour ontvangt ondanks het feit dat je wel gebruik hebt gemaakt van de dienst die NS jouw contractueel heeft moeten bieden en geboden heeft, vervalt die verplichting met terugwerkende kracht. Je wordt dus geacht nooit aan die verplichting voldaan te hebben. Dat kan echter enkel indien de overeenkomst rechtens ontbonden wordt, maar dat kan dan weer alleen op het moment dat de NS nog niet heeft nagekomen of niet zal nakomen, maar dat is nu juist wel gebeurd. De overeenkomst is pas tot het verleden gaan behoren voorzover beide partijen onherroepelijk aan hun verplichtingen hebben voldaan. Jij hebt met het betalen van de dienst nog niet onherroepelijk aan je verplichting voldaan, hetgeen wel volgt uit het enkele gegeven dat je de nakoming van je verplichting, na het gebruiken van de dienst, weer intrekt. | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 20:48 |
quote:Dat staat er dan verkeerd. Een paar jaar terug zou ik naar de open dag van de TU-Delft gaan. Ik zou met de trein gaan. Ik had de kaartje al gekocht en toen zag ik pas dat de treinen niet reden ivm werkzaamheden. Ik besloot daarop met de auto te gaan (terwijl NS bussen had ingezet) en heb de treinkaartjes, die voor die dag geldig waren, ingeleverd en m'n geld terug gekregen. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 20:49 |
quote:Maar dat is een ander geval. Overmacht. | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 20:51 |
quote:NS had wel bussen ingezet, ik kon gewoon reizen. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 20:54 |
quote:Maar dat is niet waar je voor betaalt. Je doet er dan bijvoorbeeld langer over. Mooi van de NS dat zij maatregelen treft om alsnog aan haar verplichtingen (het feitelijke vervoeren) te voldoen, maar dat doet er niets aan af dat de NS in dat geval kan instemmen met het ontbinden van de overeenkomst op grond van overmacht. Kortom, een ander geval dan wanneer je zonder aanwijsbare reden je treinkaartje ter restitutie aanbiedt. Dat is wat Oversight doet, maar dat kan kennelijk alleen maar als je het gedateerde kaartje voor de reisdatum inlevert. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 20:55 |
[quote]Op zondag 4 januari 2004 20:39 schreef Argento het volgende: Oversight> Dit is wat ik op de site van NS vind:
| |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:04 |
[quote]Op zondag 4 januari 2004 20:39 schreef Argento het volgende: Oversight> (even copypaste van een eerdere reactie van mij in hetzelfde topic (notabene...)) Op dat moment heb je aan je verplichting voldaan ja, maar je trekt die verplichting weer in door ongeoorloofd gebruik te maken van de restitutieregeling. Op het moment dat jij je geld retour ontvangt ondanks het feit dat je wel gebruik hebt gemaakt van de dienst die NS jouw contractueel heeft moeten bieden en geboden heeft, vervalt die verplichting met terugwerkende kracht. Je wordt dus geacht nooit aan die verplichting voldaan te hebben. Dat kan echter enkel indien de overeenkomst rechtens ontbonden wordt, maar dat kan dan weer alleen op het moment dat de NS nog niet heeft nagekomen of niet zal nakomen, maar dat is nu juist wel gebeurd. De overeenkomst is pas tot het verleden gaan behoren voorzover beide partijen onherroepelijk aan hun verplichtingen hebben voldaan. Jij hebt met het betalen van de dienst nog niet onherroepelijk aan je verplichting voldaan, hetgeen wel volgt uit het enkele gegeven dat je de nakoming van je verplichting, na het gebruiken van de dienst, weer intrekt. /quote
-knip-
Binnen de overeenkomst bestaat simpelweg de mogelijkheid om na het maken van een treinreis, je vervoersbewijs voor te leggen aan de NS, en haar vervolgens te vragen of zij dit als gebruikt kan aanmerken. ALS de NS dit NIET als gebruikt kan aanmerken wordt ( op mijn mondelinge of schriftelijke verzoek) automatisch de restitutieregeling van kracht. [Dit bericht is gewijzigd door Oversight op 04-01-2004 21:13] | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:06 |
NOU WEER ON-TOPIC POTTEDIKKIE Vonny, ze doen het erom hoor !!! | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:08 |
quote:Aldus VanDale.nl Restitutie verschilt in niks van het terugbetalen van geld en het behoeft toch geen betoog dat naar de letter van de bepaling een ongestempeld treinkaartje gelijk is aan een ongebruikt treinkaartje. Dat dat in jouw beleving misschien anders is, mag dan zo zijn, maar er is geen rechter in dit land die je daarin gelijk geeft. Die rechter kan jou, als het een strafrechter is, dan zonder problemen veroordelen wegens overtreding van artikel 326a SR. Als het een civiele rechter is, dan zal hij jou veroordelen tot nakoming van de overeenkomst en een eventuele schadevergoeding aan de NS toekennen. Natuurlijk hangt het e.e.a. af van het bewijs, maar dat bewijs is dan weer niet van belang voor het kwalificeren van de gedraging die je eigenhandig beschrijft. Je meent dat de grammaticale interpretatie de enige interpretatie is die juridisch houdbaar is. Je hangt je hele betoog er aan op. Er zijn echter meerdere vormen van interpretatie mogelijk en het is aan de rechter om te interpreteren wat partijen precies zijn overeengekomen. De tekst van de overeenkomst is daar slechts 1 aanknopingspunt voor. De kennelijke bedoeling van partijen en de inhoud van de wet zijn andere aanknopingspunten. De bedoeling van de NS mag in ieder geval duidelijk zijn, en dat is jou tegen betaling vervoeren. Zodra de NS dat heeft gedaan verlangt zij daar geld voor. Dat is contractueel vastgelegd, en er is geen enkele bepaling, niet in de overeenkomst, niet in de wet en niet in de algemene voorwaarden, die het niet voldoen aan de betalingsverplichting rechtvaardigen. Nu heb ik wel in de gaten dat je behept bent met een nogal dwangmatig karakter en ik heb dus ook bepaald niet de illusie dat je het van mij zult aannemen. Sterker nog, ik vermoed dat je indien je inderdaad veroordeeld zou worden (we blijven hopen) in hoger beroep gaat, vervolgens in cassatie gaat om daarna nog ns aan te kloppen bij het Europese Hof van Justitie en zelfs dan zul je overtuigd blijven van je gelijk. Dat mag. Ik neem er ondertussen genoegen mee dat de overgrote meerderheid wel voldoende integriteit bezit om hun contractuele verplichtingen na te komen, zonder allerlei bepalingen aan te wenden om onder die verplichting uit te komen en dan nog ten onrechte ook. Jij mag ons kuddedieren noemen, maar volgens mij is het gewoon een uitvloeisel van jou tekortkoming in zowel intellectueel als moreel opzicht. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:12 |
quote: ![]() GELD GEWOON TERUGKRIJGEN ..... Aldus Nederlandse Spoorwegen | |
zapsel | zondag 4 januari 2004 @ 21:12 |
* zapsel al een paar keer bij een rookpaaltje gestaan ![]() Maar ik zie geen cirkel , en je kan dus ook erg ver van de paal komen ![]() en als ze kijken ren je gewoon terug naar die paal (lijkt een beetje tikkertje). ![]() Nu nog een paar van die palen in de trein , dan is alles weer bij t oude ![]() | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:14 |
quote: ![]() een zone is pas een zone als dr een begin en een eind aan zit. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:17 |
quote:Hoewel je er toch vanuit mag gaan dat elke verwijzing en overhandiging van de algemene voorwaarden deze bepaling bevat of er naar verwijst, prijkt deze bepaling niet op de internetsite van de NS. Los daarvan zou je theorie enkel opgaan als uitsluitend de grammaticale interpretatie tot een juridisch oordeel kan leiden, en dat is, zoals gezegd, niet het geval. Inherent aan het aangaan van een wederzijdse overeenkomst, is het accepteren van de verplichtingen die daaruit voortvloeien. Jij accepteert die verplichting niet, terwijl je wel gebruik maakt van het recht dat daar tegenover staat. Dat staat haaks op de hoofdregel van het verbintenissenrecht en daar doet een ongelukkig geformuleerde bepaling niets aan af. Bovendien zal het iedere rechter duidelijk zijn wat met de bepaling bedoeld wordt en zal iedere rechter van de reiziger verlangen dat hij in redelijk heeft kunnen begrijpen wat er bedoeld wordt, en dat betekent niet dat restitutie ook mogelijk is als wel gebruik is gemaakt van de dienst. Het is juist een kenmerk van het Nederlands verbintenissenrecht dat niet alleen de tekst van een overeenkomst, maar ook de partijbedoeling en wat partijen redelijkerwijs als inhoud van de overeenkomst mochten begrijpen bepalend is voor de werkelijke inhoud van de verbintenissen. Amusant wel hoe jij in 1 klap het Burgelijk Wetboek, de doctrine aangaande verbintenissenrecht en een contractspartner als de NS onderschat omdat je zelf geen kennis hebt van de materie en evenmin genegen bent je open te stellen voor de lancunes van je oplichtingsmethode. Het komt bijzonder vaak voor dat een kaartje ongestempeld blijft. Ik zit vier keer per week in de trein en mijn kaartje wordt vaker niet dan wel gestempeld. Dat geldt dus ook voor mijn reisgenoten. De NS zou binnen een week failliet zijn als jouw methode de toets aan het Nederlands verbintenissenrecht zou kunnen doorstaan, en het zou wel erg onwaarschijnlijk zijn dat jij de enige bent die dit -zoals jij het stelt nogal evidente- gat in de regelgeving ontdekt zou hebben. De meerderheid weet dat er helemaal geen sprake is van een gat. | |
zapsel | zondag 4 januari 2004 @ 21:17 |
Op amsterdam centraal was de zone ongeveer de hele hal ![]() zelfs conducteurs staan 100 meter van die paal te roken... | |
NewOrder | zondag 4 januari 2004 @ 21:20 |
quote:Uit de productvoorwaarden van Enkele reis, Retour en Dagkaarten, punt 3 Inlevering en terugbetaling: quote:Volgens mij voldoe jij aan geen van de voorwaarden. Misschien is de NS zo stom om er in te trappen, maar dat betekent nog niet dat het juist is wat jij doet. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:22 |
quote:Als jij 'terugkrijgen' ziet, zie jij alleen 'terugkrijgen' zonder dat je je beseft dat daar voorwaarden aan verbonden zijn en wat die voorwaarden feitelijk inhouden. Je krijgt geen geld terug omdat je kaartje niet gestempeld is (het is immers geen verplichting van de NS om dat kaartje te stempelen, het is de verplichting van de NS om jou te vervoeren. Zodra aan die verplichting voldaan is, vloeit daaruit van rechtswege voort dat jij verplicht bent de daarvoor berekende prijs te betalen. Je hebt al betaald bij het loket, maar dat is vooruit betaalt. Het voldoen aan de verplichting is daarmee nog niet onherroepelijk geworden. Mocht de NS niet in staat zijn aan haar verplichting te voldoen, dan is dat reden voor ontbinding, waarmee jouw verplichting door terugbetaling ongedaan gemaakt kan worden. Zodra de NS wel aan zijn verplichting heeft voldaan, is het aan jou om aan jou verplichting te voldoen. Daarvoer hoef je geen actieve gedraging te plegen, want je hebt al betaald. Je voldoet dan juridisch aan je verplichting doordat je betaling op dat moment onherroepelijk wordt. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:22 |
quote: ![]() dan zal er toch echt EERST iemand moeten zijn die de gedraging constateert. WIE gaat deze gedraging kunnen constateren dan ? 1. de conducteur ? ik heb mn kaartje bij me hoor
| |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:24 |
quote:Het zou ook wel erg onwaarschijnlijk zijn dat de NS enkel die bepaling hanteert die TS noemt. Dat zou fraude wel kinderlijk eenvoudig maken (maar daarmee niet minder onrechtmatig c.q. strafbaar). | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:28 |
quote:Nou, niemand, maar dat heeft alles te maken met problemen van bewijsrechtelijke aard en dat staat weer los van het kwalificeren van de gedraging. Als ik jou om het leven breng terwijl ik zeker weet dat niemand ooit tot het wettige en overtuigende bewijs daarvan kan komen en het dus feitelijk en juridisch onmogelijk is dat ik ervoor veroordeeld wordt, dan ben ik nog steeds een moordenaar naar de letter van de wet. Het overtreden van een bepaling wordt bepaald door de gedraging, niet door het veroordelen door een rechter. Ook de plegers van misdrijven die onopgelost blijven of in ieder geval de plegers die onterecht straffeloos blijven, blijven plegers van die misdrijven, en daar gaat het om. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:32 |
quote: ![]()
| |
ilona-scuderia | zondag 4 januari 2004 @ 21:32 |
Goed plan Als ex-roker denk je toch anders over zulke maatregelen Ik weet hoe verschrikkelijk het was om verslaafd te zijn aan het roken (ik ben inmiddels 9 maanden gestopt dankzij Fok! ![]() Laat rokers maar eens goed voelen dat ze verkeerd bezig zijn... ![]() [Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 04-01-2004 21:35] | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:33 |
De bewijslast ligt overigens bij jou. Als jij bij mijn loket komt en met je ongestempelde kaartje om restutitie vraagt dan zou ik je vragen of je kunt bewijzen dat je inderdaad niet gereisd hebt. Daarvoor is een ongestempeld kaartje immers geen enkel bewijs. Dan wijs jij mij op een Algemene Bepaling (waarvan ik de tekst nog steeds niet van je gepresenteerd heb gekregen), maar ik beroep mij op de vervoersovereenkomst en zeg dat zolang de NS de dienst heeft verricht, jij verplicht bent ervoor te betalen. Zolang jij niet kunt bewijzen dat je geen gebruik hebt gemaakt van die dienst (en zoals gezegd, krachtens artikel 170 Rv ligt de bewijslast daartoe op jou) ga ik jou geen geld teruggeven. Dan ga jij stampvoeten en het hogerop zoeken. Maar dat doet mij niets, want ik verkeer in de geruststellende zekerheid dat zowel mijn werkgever (die ik als werknemer vertegenwoordig) als de rechter, mij gelijk zullen geven. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:36 |
quote:ONZIN nu kraam je echt onzin uit HOOFDPUNT uit Strafrecht is het feit dat een gedraging moet worden waargenomen, voordat je iemand erop kunt vervolgen. Waar zouden we zijn als we konden vervolgen op vermoedens ? Bewijslast ligt nog altijd bij de aanklager. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:39 |
quote:Inderdaad. Zodra de NS aan haar verplichting heeft voldaan, en jij ook, is er geen restitutie meer mogelijk. Dan is de overeenkomst immers volbracht en zijn partijen met elkaar klaar. quote:Natuurlijk. Maar een recht om restitutie te vragen, is niet hetzelfde als een recht op restitutie. quote:logisch quote:Nou nee, de NS is met jou een overeenkomst overeengekomen en van die overeenkomst maken onder meer de algemene voorwaarden van de NS deel uit. Zij bepalen dus (mede) de inhoud van de overeenkomst en de aard en strekking van de verbintenissen die eruit voortvloeien. Dat is in dit geval makkelijk. De NS is verplicht jou te vervoeren naar de plaats van jouw bestemming, jij bent verplicht daarvoor te betalen. Niet moeilijker maken dan het is. quote:1 van die regels? Hoe luiden de andere regels? Zijn er toch meer voorwaarden aan verbonden? Ja, dat dachten wij al. quote:Hm... conclusies trekken is niet je sterkste punt, maar het enkele feit dat een NSwerknemer jou enkel en alleen op grond van een onbestempeld kaartje je geld teruggeeft, duidt niet op jouw gelijk, maar op de fout van de werknemer. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:43 |
quote:Ik zeg toch ook niet dat je vervolgd kunt worden? Wat denk je nou? Als ik een moord pleeg en ik word vrijgesproken (wegens gebrek aan bewijs, dan volgt er per definitie vrijspraak) of het komt zelfs niet tot vervolgen omdat de officier niet kan voldoen aan 27Sv (redelijk vermoeden van schuld) en ik op die manier de dans ontspring, dan is daarmee toch niet gezegd dat ik de moord niet gepleegd heb? Noch is daarmee niet gezegd dat de moord daarmee minder strafbaar is. Het is en blijft een zuivere overtreding van artikel 289 Sr. Ik kan bekennen tegen mijn advocaat en die is verplicht dat geheim te houden, maar als mijn advocaat dan concludeert dat ik een moord heb gepleegd (een misdrijf) dan heeft hij daarmee het grootste gelijk van de wereld. Dat ik ermee wegkom omdat de officier het bewijs niet kan leveren doet daar helemaal niets aan af. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:44 |
quote: ![]() in het ECHTE leven werkt het toch even anders. ik kom bij jouw loket en vraag je je werk te doen, volgens de regels die je werkgever je meegeeft. ALS jij je werk weigert te doen, laat ik direct procesverbaal van bevindingen opmaken door de dichtstbijzijnde spoorwegpolitieagent. hetgeen zal resulteren in een klacht ingediend bij de daarvoor in het leven geroepen instantie van de NS. DIE zal vervolgens beoordelen of mijn klacht terecht was. .... en mijn klacht was terecht, want JIJ als LOKET-EIKEL hebt geweigerd je werk te doen, omdat je VERMOEDDE dat ik toch gereisd had, ONDANKS het FEIT dat ik een kaartje kan overleggen wat voldoet aan ALLE eisen die jouw werkgever aan een voor restitutie in aanmerking komend kaartje stelt. ... komt bij WERKweigering.... NS heeft goede gronden voor ONTSLAG op staande voet... | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 21:45 |
quote:WAT ZEUR JE DAN NOG ? | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:50 |
quote:De spoorwegpolitieagent ziet je aankomen. Die gaat echt geen procesverbaal opmaken omdat jij van mij geen gelijk krijgt. Werkweigering is overigens geen strafbaar feit, (dat is immers iets tussen werkgever en werknemer en dus van civiele aard) dus tot een procesverbaal zal het sowieso niet komen. quote:Daar hoopte ik als werknemer ook al op. En dan lig ik me al vast te verkneukelen met de ongegrondverklaring van je klacht in het vooruitzicht. quote:Laten we vooropstellen dat mijn eerste plicht jegens mijn werkgever is: diens belangenbehartigen. En dat doe ik du moment dat ik weiger jou geld te betalen waar je in verbintenisrechtelijk opzicht geen recht op hebt. quote:Ik weiger niet te werken. Ik beoordeel jouw restitutieaanvraag anders dan jij dat graag gezien zou hebben. Ik ben niet verplicht iedereen die met een onbestempeld kaartje aan komt zetten van geld te voorzien. Als ik zo klakkeloos zou handelen en daarmee de belangen van mijn werkgever zou schaden (en dat doe ik, want dan zou de NS al die mensen gratis vervoeren, en dat lijkt me strijdig met het oogmerk en doelstelling van de bedrijfsvoering van de NS) dan zou ik meer kans maken op ontslag. Of in elk geval een niet zo denderende beoordeling. quote:We hebben al vastgesteld dat je geen verstand hebt van strafrecht en geen verstand hebt van verbintenissenrecht. Nu voeg ik daar arbeidsrecht maar meteen aan toe. Je raaskaalt. Het is maar goed dat ik het zo amusant vind, anders was ik allang weg. | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 21:53 |
quote:Omdat de vraag is of jij strafbare feiten pleegt, en niet of je daarvoor vervolgd kunt worden. Nou ja, vervolgd worden kan altijd, want dat beslist de officier, vraag is of je daarvoor veroordeeld kunt worden. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat de vraag of jij strafbare feiten pleegt niet beantwoord wordt door de vraag of je ervoor veroordeeld kunt worden. Kortom, ook de moord waarvoor je wegens bewijsrechtelijke problemen niet vervolgd kunt worden, blijft een moord en als zodanig een strafbaar feit. Met andere woorden, ik zie de ongestrafde moordenaar niet anders als de veroordeelde moordenaar. Hun daad blijft naar materiele maatstaven exact hetzelfde. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 22:07 |
quote:dus ? | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 22:11 |
quote: ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Oversight op 04-01-2004 22:12] | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 22:25 |
quote:Komt ie met het legaliteitsbeginsel op de proppen. Jij bent echt onbetaalbaar als je amusement op de zondagavond zoekt. Ik zal je even uit de droom helpen. Artikel 326a bestond al lang voor jij je 'goudmijntje' ontdekt had. Vraag is en blijft of wettig en overtuigend bewezen kan worden of jij je schuldig maakt aan overtreding van dat artikel, maar ook als het niet bewezen kan worden is daarmee niet gezegd dat je je er dus niet schuldig aan gemaakt hebt. Je wordt er enkel niet voor veroordeeld, maar dat is een andere vraag. Conclusie: 2. Kun je er voor vervolgd worden? Ja. 3. Kun je er voor veroordeeld worden? Nee, omdat het wettig en overtuigende bewijs ontbreekt. Alleen de eerste vraag is in deze relevant. quote:Zoals gezegd, de vraag of een gedraging strafbaar is, is niet hetzelfde als de vraag of je ervoor veroordeeld kunt worden. De strafrechter beoordeeld wel meer dan alleen de strafbaarheid van de gedraging. Zo moet ook de dader strafbaar zijn en moet een straf aan de orde zijn. Nogmaals, de vraag of iets strafbaar is wordt niet beantwoordt door het antwoord op de vraag de rechter uiteindelijk tot een bewezenverklaring kan komen. Snap ie? Nee he.... | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 22:41 |
quote:Daar heb je gelijk in. ![]() | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 22:49 |
quote:
om tot een terechtzitting te komen moet er toch eerst sprake zijn van een GECONSTATEERDE strafbare gedraging.
Dus hoe kom je in gods(of allah's) naam voor de rechter als er niemand aangifte doet van een strafbaar feit ? | |
SwOoSh | zondag 4 januari 2004 @ 22:50 |
smileytopic slotje ![]() | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 22:51 |
quote:Op een gegeven moment treedt er herkenning op. Een lokettist valt het bijvoorbeeld op dat jij wel erg vaak je kaartje declareert. Dat is op zichzelf al verdacht want het is gek dat iemand zo vaak een kaartje koopt terwijl hij later toch van gedachte veranderd. ![]() Verder kan, als de NS bijvoorbeeld lucht krijgt van grootschalige fraude, er een intern onderzoek worden gestart. Bijvoorbeeld dat je je kaartje gedeclareerd hebt (herkenning door lokettist) terwijl conducteurs je op de trein hebben herkend. Dat zal toch moeilijk te verklaren zijn. Als je zoveel schade veroorzaakt dat het rendabel wordt voor de NS om de politie in te schakelen zullen ze volgens mij zeker aan bewijs kunnen komen. Prettig gevoel Tevens liggen er hier op Fok! 2 volledige topics waarin je je methode volledig uit de doeken doet. [Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 04-01-2004 22:52] | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 22:52 |
quote: ![]() De rechter TOETST de feiten in de verklaringen van partijen. Lees mijn verklaringen nog ff na. op basis waarvan wil jij veroordelen dan ? | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 22:54 |
quote:Politie en justitie kunnen meer boven tafel krijgen dan je denkt, althans dat is mijn visie. Ik lach je graag hard uit als je gepakt wordt. | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 22:55 |
quote:Ja, Oversight gebruikt ze als opsommingsteken. ![]() | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 22:55 |
quote:Omdat niemand een rechter nodig heeft om te concluderen dat een gedraging een delictsomschrijving vervult, en dat is wat ik beweer. Als jij mij in goed vertrouwen vertelt dat je iemand met voorbedachte rade van het leven beroofd hebt, dan kan ik daaruit zonder meer concluderen dat jij een moord hebt begaan. Dat wil nog niet zeggen dat je veroordeeld kunt worden, want daarvoor hebben we ook nog wettig en overtuigend bewijs voor en ik denk niet dat jij in dat geval de officier hetzelfde zult vertellen als wat jij in goed vertrouwen aan mij vertelde. Ik zal het je sterker vertellen. Zelfs als je het aan niemand vertelt, doet dat niets af aan het feit dat je een strafbaar feit gepleegd hebt. Alleen, niemand weet het. Ik heb alleen een rechter nodig om je te veroordelen, maar dat is hier niet de issue. De issue is of je gedraging een strafbaar feit oplevert (ja) en of het wanprestatie oplevert (ja) Het is werkelijk niet zo moeilijk. Ik denk echt dat je de enige bent die het niet begrijpt. | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 22:56 |
echt Oversight dat je nog een tweede topic hebt geopend voor je onzinstelling is te belachelijk voor woorden, slotje! | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 22:56 |
quote:.... zucht... jullie snappen het echt niet het werk van de lokketist is NIET om te beoordelen of een restitutievraag terecht is. Het enige wat een lokketist MAG controleren, is of het vervoersbewijs voldoet aan de eisen die de NS hieraan heeft gesteld. | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 22:58 |
quote:En die arme Argento gaat er nog op in ook. NOFI natuurlijk. | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 22:58 |
quote: | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 22:59 |
quote:Puur amusement. Ik ben een beetje vreemd in die dingen, maar ik zit me hier te bescheuren. Heus. | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 22:59 |
quote:Ze zijn niet gek bij de politie hoor, als ze je willen pakken kan zo'n lokettist natuurlijk heel wat opvallende dingen vertellen aan de politie. Welke idioot komt er nu 2 keer per week z'n kaartjes inleveren. | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 22:59 |
quote:idd, boycot die betweter gewoon! ![]() | |
MutZ | zondag 4 januari 2004 @ 23:00 |
quote:Ja, we weten het nu wel... Ik zal eens ff kijken of deze discussie nog zin heeft... | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 23:00 |
quote:Ken jij de inhoud van een arbeidscontract tussen een Loketist en de NS? Ik denk het niet en ik denk dat de NS er geen moeite mee heeft als de loketist zich in het belang van zijn werkgever enige beoordelingsvrijheid voorbehoudt. Ik denk zelfs dat de NS dat van de loketist vraagt, anders zou een restitutiemachine goedkoper zijn. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 23:01 |
quote: ![]()
het gaat erom of ik volgens de regels van de NS reis... en dat doe ik ! | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 23:02 |
quote:Heel veel zin. Iedereen moet weten dat uitvoering van zijn theorie een strafbaar feit en wanprestatie oplevert. Hoewel ik ook wel begrijp dat FOK geen platform wil zijn voor het wereldkundig maken van dit soort criminele methodes. Je moet het topic in ieder geval verplaatsen naar werk/geld/recht of hoe dat ook heet. | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 23:02 |
quote:imo niet... | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 23:02 |
je kan natuurlijk ook weer gewoon ONtopic gaan. TS heeft daar meermaals om verzocht ! | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 23:03 |
onderwerp was het einde van het ROOKVERBOD | |
MutZ | zondag 4 januari 2004 @ 23:03 |
quote:Goed plan... | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 23:05 |
quote:Ja, alleen jammer dat TS zich na meer dan 300 posts in zijn topic nog steeds niet bewust is van zijn fouten ![]() | |
TheWilliedockSaints | zondag 4 januari 2004 @ 23:05 |
ja maar het is zo leuk om met je te discussieren over je gratis kaartjes, oversight ![]() kun je daar niet nog een topic over openen? is goed voor mijn zondagavond despressie | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 23:06 |
quote:Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. quote:Ik ventileer geen mening hoor. Ik vertel je gewoon hoe het zit. quote:Dat zou je doen als de NS er een gewoonte van zou maken dat iedereen die de mazzel heeft dat de conducteur niet is langsgekomen (en dat gebeurt nog al eens) zijn geld terugkrijgt, ondanks dat er wel gebruik is gemaakt van de dienst. Je snapt wel (of nee, dat snap je niet) dat dat noch de gewoonte, noch de bedoeling van de NS is, noch beantwoord aan de hoofdregels van het verbintenissenrecht. Je reist dus niet volgens de regels van de NS. | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 23:06 |
NS is wat vergeten... De spoorwegpolitieagent die vanmorgen dacht mij te kunnen aanspreken op mijn rookgedrag, was het na 1/2 uur discussie en opzoeken van enkele wetteksten en bepalingen uit de algemene voorwaarden van de NS HELEMAAL met me eens.... om een "rookzone" te kunnen inplementeren, moet ie voorafgaand aan het invoeren gedefinieerd zijn in de algemene voorwaarden van de NS. "rookzone" : een duidelijk zichtbaar gemarkeerd deel van een perron of ruimte, waarin roken is toegestaan.
WAXXER !!
Tevens is het meerdendeel van deze palen NIET voorzien van pictogrammen, noch van begeleidende text...
| |
TheWilliedockSaints | zondag 4 januari 2004 @ 23:07 |
ik snap eigenlijk niet waarom je uberhaupt een kaartje koopt als je toch nooit wordt gepakt ![]() | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 23:08 |
quote:ja, maar die zal denk ik geen rechten hebben gestudeerd, wel? [Dit bericht is gewijzigd door --H-I-M-- op 04-01-2004 23:09] | |
Argento | zondag 4 januari 2004 @ 23:08 |
quote:Tja, of we het nu over kaartjes of paaltjes hebben, je blijft je hardnekkige onkunde enthousiast etaleren. Probleem is alleen dat ik niet rook en ook geen noemenswaardige last heb van rokers op stations. Het interesseert me dus te weinig om het tegen jou op te nemen (ook al heb je geen gelijk). | |
Oversight | zondag 4 januari 2004 @ 23:09 |
quote:zie Gratis treinreizen tot en met maar waarom open JIJ er niet een ? | |
TheWilliedockSaints | zondag 4 januari 2004 @ 23:10 |
quote:in ben gebanned in TRU, waar de andere verhaaltjesvertellers zitten ![]() | |
E- | zondag 4 januari 2004 @ 23:10 |
quote:geloof iets met armlengte...worden trouwens drukke palen ![]() | |
TheWilliedockSaints | zondag 4 januari 2004 @ 23:11 |
quote:die zijn trouwens allebei gesloten ![]() | |
--H-I-M-- | zondag 4 januari 2004 @ 23:11 |
quote: ![]() | |
Steijn | zondag 4 januari 2004 @ 23:14 |
Nou mods waar blijft die IP-ban voor overzicht. Topic nr 16 over illegale zaken. | |
MutZ | zondag 4 januari 2004 @ 23:15 |
Ik vind deze discussie zinloos... TS, je standpunt is nu wel duidelijk... Mocht die nog niet duidelijk zijn, je kunt me altijd mailen... Dicht |