Maar je hebt ook van die lui die even voor hun "lol" gaan bellen. Een "hé, hoe is het?" gesprek. Praten over van alles en nog wat. Koetjes, kalfjes, huisjes, boompje, beestje. Ik heb d'r zo'n hekel aan hè. Bah. Na 5 minuten verlies ik de concentratie, waardoor ik een "afwezige" indruk maak. Waardoor het een vrij eenzijdig verhaal wordt. En wat is daar weinig begrip voor, als je een hekel hebt aan bellen. Praat liever met iemand onder 4 ogen.
Herkenbaar? Wie belt er ook niet graag? En wie wel?
En wat vinden jullie ervan, als iemand aangeeft geen zin te hebben om lang te bellen?
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:54 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Ik bel niet.
Dat vind ik namelijk doodeng.
quote:Telefoonangst, heet dat.
Op zondag 4 januari 2004 19:55 schreef Qwea het volgende:[..]
quote:dit valt zeker niet onder bellen? anders vind ik het niet echt 'to the point..'
Op zondag 4 januari 2004 19:48 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Als ik iemand bel is het zakelijk. Een korte mededeling. Hóóguit een minuut of 5. Geen zoetsappig gewauwel. Alleen de mededeling. Informatiedichtheid zo groot mogelijk. Alleen de climax, geen intro, geen outro. Waar het op staat. Volledig ontopic. Geen voorgerecht, geen dessert, alleen het hoofdgerecht. Simpel doch doeltreffend....
quote:ja zo slim was ik ook nog wel...dus je belt niet? hmmzz lekker goedkoop en lekker ingewikkeld enzo
Op zondag 4 januari 2004 19:57 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Telefoonangst, heet dat.
quote:Bel veel met me vriend... elke dag. De ene dag hij mij en de andere dag ik hem. Dan bellen we gemiddeld een half uur per keer. Hij woont namelijk in het zuiden en ik het westen dus vandaar. Heb een belbundel van 300 minuten die elke maand schoon op gaan
Als ik iemand bel is het zakelijk. Een korte mededeling. Hóóguit een minuut of 5. Geen zoetsappig gewauwel. Alleen de mededeling. Informatiedichtheid zo groot mogelijk. Alleen de climax, geen intro, geen outro. Waar het op staat. Volledig ontopic. Geen voorgerecht, geen dessert, alleen het hoofdgerecht. Simpel doch doeltreffend.Maar je hebt ook van die lui die even voor hun "lol" gaan bellen. Een "hé, hoe is het?" gesprek. Praten over van alles en nog wat. Koetjes, kalfjes, huisjes, boompje, beestje. Ik heb d'r zo'n hekel aan hè. Bah. Na 5 minuten verlies ik de concentratie, waardoor ik een "afwezige" indruk maak. Waardoor het een vrij eenzijdig verhaal wordt. En wat is daar weinig begrip voor, als je een hekel hebt aan bellen. Praat liever met iemand onder 4 ogen.
En wat vinden jullie ervan, als iemand aangeeft geen zin te hebben om lang te bellen?
quote:ik bel alleen als het moet.
Als ik iemand bel is het zakelijk. Een korte mededeling. Hóóguit een minuut of 5. Geen zoetsappig gewauwel. Alleen de mededeling. Informatiedichtheid zo groot mogelijk. Alleen de climax, geen intro, geen outro. Waar het op staat. Volledig ontopic. Geen voorgerecht, geen dessert, alleen het hoofdgerecht. Simpel doch doeltreffend.Maar je hebt ook van die lui die even voor hun "lol" gaan bellen. Een "hé, hoe is het?" gesprek. Praten over van alles en nog wat. Koetjes, kalfjes, huisjes, boompje, beestje. Ik heb d'r zo'n hekel aan hè. Bah. Na 5 minuten verlies ik de concentratie, waardoor ik een "afwezige" indruk maak. Waardoor het een vrij eenzijdig verhaal wordt. En wat is daar weinig begrip voor, als je een hekel hebt aan bellen. Praat liever met iemand onder 4 ogen.
Met mijn "vriendin" wil dat nog weleens uitlopen tot een half uurtje of nog langer.
Ik sms eigenlijk vaker.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:50 schreef Mugielz het volgende:
Ik bel meestal alleen als het nodig is. Verder vind ik het niet echt leuk ofzo.
quote:Fietsbel
Op zondag 4 januari 2004 19:52 schreef Bioslock het volgende:
Moeilijk bellen zonder telefoon.
quote:Ik ook. En dan nog blijft het meestal kort en bondig.
Op zondag 4 januari 2004 19:50 schreef Abbadon het volgende:
ik ben een gebeld-worder
quote:Oei, meid toch. Dan wil je mij niet aan de lijn hebben...
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Nouk het volgende:
Ik bel wel heel vaak eigenlijk, veel te vaak, ook voor de lol, gewoon om te weten wat iemand aan t doen is of wat ie gedaan heeft, om bij te lullen, anders verveel ik me zo in de bus en metro
Wel met het resultaat van elke maand een rekening van meer dan 120 euro
Neej, ik ben ook zo iemand die altijd Offtopic gaat. Ik bel mensen meestal ook alleen als ik iets wil afspreken om iets te doen ofzo, maar als ik dan toch bezig ben presteer ik het weer altijd om 30 tot 60 minuten aan de telefoon te hangen. Dat was iig nog in de tijd dat ik per maand 120 belminuten had, scheelt reuzeveel in de kosten en dan betaal je ook geen belachelijk hoge bedragen zoals 120 euro per maand
Ik let er wel altijd op bij wie ik dat doe, zowieso bij m'n vrienden gebeurd dat minder, ik woon er niet eens 5 minuten vandaan dus dan kan ik net zo goed daar heen gaan om bij te praten. Bij andere familie/vrienden/innen ligt dat lastiger aangezien ik die mensen niet elke week zie en soms maar enkele keren in het jaar. Dus dan praten we elkaar wel meestal bij via de telefoon of MSN.
Maar dat lijkt me volstrekt normaal of ben ik de enige die er zo over denkt
Maar ik ben al aan het minderen gezien m'n abonnement gestopt is
Net zo duur!, maar gezellig over de dag verspreid.....en inpasbaar in m'n snelle leventje!
SMS daarentegen doe ik echt veel te vaak, zit (soms ruim) over de 350 per maand. Sinds ik mijn huidige vriendin heb is dat eigenlijk, voorheen waren het er hooguit 50 p/maand. Maar aangezien mijnheer T. Mobile maar een max. bundel van 120 smsjes heeft, kost me dat redelijk wat geld. Maar ach, wat ik er voor terug krijg, dat maakt veel goed
Ik ben dus een: lievernietbeller
De gebelde beller, belde naar de beller om te vragen of hij gebeld was
(NON OFFENSIVE)
quote:wat een generalisatie, ik ga hier niet eens op in.
Op maandag 5 januari 2004 15:53 schreef Klopper het volgende:
Vrouwen bellen lang
Mannen bellen kort
Homo's bellen het langst (naar mensen die ze niet kennen)(NON OFFENSIVE)
Maar mijn telefoongesprekken varieren tussen 3 seconden en 3 uur. :p
Verder ben ik niet zo'n frequente beller. Zoals ik al zei, ik prefereer liever persoonlijk contact.
quote:Jaja, dat zou ik ook zeggen....
Op dinsdag 6 januari 2004 13:01 schreef Kevanovitch het volgende:
Maar dat is dan meer vannuit haar kant.
quote:Leuk voor je....
Op dinsdag 6 januari 2004 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Jaja, dat zou ik ook zeggen....
quote:NIET waar! Er zijn ook mannen die houden van errug lang lullen aan de tel.
Op maandag 5 januari 2004 15:53 schreef Klopper het volgende:
Vrouwen bellen lang
Mannen bellen kort
Homo's bellen het langst (naar mensen die ze niet kennen)(NON OFFENSIVE)
Er zijn echter mensen die gewoon NIET kunnen bellen. Mijn tante bijvoorbeeld. Als ze de telefoon opneemt lijkt het net of ze eerst de stofzuiger heeft uit moeten zetten, over een berg speelgoed heeft moeten klimmen om vervolgens de telefoon op te nemen.. Dan vluchtig praten en m er weer op knallen..
Mensen die niet kunnen bellen moeten oefenen!
Ik hou wel van dat gebabbel, maar als de ander dat niet wil, kan ik het ook kort houden
quote:Ik ben zo'n zelfde beller als jij -uitzonderingen nagelaten-, goed beschreven
quote:lol prachtig gewoon hoe je het neerzet!
Ik bel echt niet graag tenzij met zeer goede vrienden.
Als er een onbekend nummer belt zou ik al snel niet opnemen,
ik wil de mensen zien als ik spreek. Blijkbaar ben ik niet alleen
(tenzij ik veel gezopen heb, dan wil ik wel wat lullen)
Thank God for SMS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |