abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15961210
Ik wil graag een 2ehands puchje van iemand kopen, maar deze heeft geen kickstart, maar gewoon met koppeling en dan duwtje of trappen. De persoon zegt dat hij binnen 1 meter start. Is zo'n manier van starten niet erg onbetrouwbaar, en sta je niet voorlul als je dit doet?
En hij zegt ook:
quote:
De laatste tijd is wel het rubber ringetje waar de uitlaat bevestigd zit versleten en nu maakt ie beetje meer geluid dan normaal dus in principe had er al wel een nieuwe uitlaat onder gemogen. Maar ik vond dat nooit een probleem, ook nooit problemen met politie mee gehad. Hij is gewoon motorisch origineel. Dus maar doordat je misschien die uitlaat moet vervangen(kost iets van 15/20 euro)
Is dit betrouwbaar?

Graag serieuze reacties, bvd

Trek conclusies, Niet je piemel
pi_15961299
Het grootste gedeelte van de puchjes heeft geen kickstart-blok. Je kan hem dan aanlopen. Werkt goed en is opzich wel humor om te doen. En als je niet voor lul wilt staan moet je geen puch aanschaffen
pi_15961302
met die manier van starten is niks mis... doordat jij loopt(of trapt) grijpt er een binnenkoppeling aan doormiddel van centrifugaal gewichten daardoor gaat de krukas draaien en start het ding... om het maar ff simpel te zeggen...

verder, dat ringetje zal vast een pakking zijn... en die zijn naar mijn weten helemaal niet zo duur... of er is iets in de uitlaat stuk maarja een uitlaat voor een puchje heb je ook voor 5 euro 2e hands.../

-edit-

als je ECHT voor schut wilt staan moet je een scooter aanschaffe... t liefst eentje waar WRC op staat of SPEED of zowat das pas hilarisch...

Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 4 januari 2004 @ 19:45:51 #4
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_15961349
ik had vroeger ook een puch maxi

vet opgevoerd enzo, gaan rennen , ding hoor je dan ineens starten en dan op je zadel jumpen en gas geven en wegrijden

Puch was toch wel de leukste brommer die ik gehad heb van alles

Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
pi_15961416
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:43 schreef Youp het volgende:
met die manier van starten is niks mis... doordat jij loopt(of trapt) grijpt er een binnenkoppeling aan doormiddel van centrifugaal gewichten daardoor gaat de krukas draaien en start het ding... om het maar ff simpel te zeggen...

verder, dat ringetje zal vast een pakking zijn... en die zijn naar mijn weten helemaal niet zo duur... of er is iets in de uitlaat stuk maarja een uitlaat voor een puchje heb je ook voor 5 euro 2e hands.../

-edit-

als je ECHT voor schut wilt staan moet je een scooter aanschaffe... t liefst eentje waar WRC op staat of SPEED of zowat das pas hilarisch...

Sorry maar als voormalig puch eigenaar wil ik je toch eventjes corrigeren. Als je een puchje aanloopt moet je toch echt eventjes met de hand koppelen, anders grijpt er helemaal niks aan.

het systeem zoals jij dat beschrijft is misschien zoals dat op een Vespa, die hebben nl geen koppelingshendeltje maar alleen een decompressieklepje.

pi_15961434
Mee eens.. Puch roelt to the max.. Lekker sleutelen ook.
pi_15961440
Maar, moet je nu perse rennen of kun je gwoon zitten, een keer trappen en dan starten? Ennuh zo''n ringetje zijn die los te verkirjgen bij rijwielhandels?
  zondag 4 januari 2004 @ 19:49:21 #8
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_15961450
Ik heb er een gehad die je moest aanduwen daarna een met kickstart.
Ik moest zeggen dat ik aanduwen makkelijker vond.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_15961533
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:48 schreef noutie het volgende:

[..]

Sorry maar als voormalig puch eigenaar wil ik je toch eventjes corrigeren. Als je een puchje aanloopt moet je toch echt eventjes met de hand koppelen, anders grijpt er helemaal niks aan.

het systeem zoals jij dat beschrijft is misschien zoals dat op een Vespa, die hebben nl geen koppelingshendeltje maar alleen een decompressieklepje.

klopt je hebt gelijk... maar evegoed doodsimpel dus
pi_15961595
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:49 schreef audi80 het volgende:
Ik heb er een gehad die je moest aanduwen daarna een met kickstart.
Ik moest zeggen dat ik aanduwen makkelijker vond.
Ik heb alleen de kickstart gehad en diverse vriendjes van mij hadden de "aanduw"-exemplaren. Die kickstartdingen zijn pas vervelend als tie slecht start. Als de afstelling verkeerd is ofzo krijg je die met geen mogelijkheid aan. met die duwdingen moest je dan gewoon lekker een blokje om.

en TS. het zijn prima brommertjes, en als tie goed is kan ie idd binnen een meter aanslaan. Volgens mij kosten ze haast niks meer dus als tie gewoon rijdt kan je je er eigenlijk geen buil aan vallen

pi_15961611
En je had ook nog de elektrische start.. op het dames model.
pi_15961699
Nu heeft ene vriend van me een nieuwe model, met kickstart dus, maar daar zitten dus geen trappers op, maar gewoon steuntjes waar hij zn voeten op kan zetten. Hoe zit dit dan bij mij strax, moet ik dan mn voeten op die trappers zetten :/ lijkt me niet fijn, en als ik mn voeten op het middenstuk heb zitten mn benen in mn nek...
  zondag 4 januari 2004 @ 20:00:55 #13
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_15961774
ik rijd ook puch.

ook een niet kickstarter. maar wel met trappers en deze kan ik dus ook aankicken en deze start altijd na 1 kick en gaat pas uit als of de benzine op is of ik het contact omzet loopt dus super.

dingen zijn echt supercool als je heem een beetje goed ondehoud.

heb er zelf in 2,5 jaar tijd 15 k km mee gereden.

alleen word het binnenkort vervangen voor een 100 nx

pi_15961793
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:58 schreef Psych het volgende:
Nu heeft ene vriend van me een nieuwe model, met kickstart dus, maar daar zitten dus geen trappers op, maar gewoon steuntjes waar hij zn voeten op kan zetten. Hoe zit dit dan bij mij strax, moet ik dan mn voeten op die trappers zetten :/ lijkt me niet fijn, en als ik mn voeten op het middenstuk heb zitten mn benen in mn nek...
daar hebben ze steps voor uitgevonden... trappers dr vanaf en dan zet je steps op de trapas...
pi_15961814
quote:
De trapas rag je eruit, een pijp rag je erin en daarop zet je dat weer wat steuntjes die in de vakhandel of op de sloop te vinden zijn.

-edit- de optie van Youp is wat eleganter.

[Dit bericht is gewijzigd door noutie op 04-01-2004 20:04]

zondag 4 januari 2004 @ 20:05:22 #16
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_15961873
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef noutie het volgende:

[..]

De trapas rag je eruit, een pijp rag je erin en daarop zet je dat weer wat steuntjes die in de vakhandel of op de sloop te vinden zijn.

Dat was ook het eerste wat ik deed toen ik dat ding had
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_15961907
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef noutie het volgende:

[..]

-edit- de optie van Youp is wat eleganter.

Met het gevolg dat ik moet gaan lopen, en dat zie ik absoluut niet zitten, denkdatik toch maar voor een kickstarter ga
  zondag 4 januari 2004 @ 20:08:27 #18
32422 engessa
Who's dirty?
pi_15961960
Is helemaal niets mis met een Sjouw-Puch. Zelf 2 jaar op zo'n ding gereden, altijd goed te starten (alleen bij mij wat zwaar maar dat lag aan het blok ).

Aanradertje als ik jou was, vooral omdat er zo veel en goedkoop onderdelen te krijgen zijn, ga je een keer op je bek of wil je wat veranderen ben je geen zakken met geld kwijt.

pi_15962084
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:06 schreef Psych het volgende:

[..]

Met het gevolg dat ik moet gaan lopen, en dat zie ik absoluut niet zitten, denkdatik toch maar voor een kickstarter ga

Er is echt niemand die je uitlacht omdat jij je brommertje aanloopt hoor. Ik denk dat je het wel durft.

Als je nu een Puch koopt laat je zien dat je geen meeloper bent. Dat je een eigen stijl hebt en dat je een tikkeltje retro bent. Dat doet het echt goed bij de chicks .

pi_15962601
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:06 schreef Psych het volgende:

[..]

kickstarters gaan alleen maar kapot

als je trapt dan maakt je zuigertje 4 slagen ofzo yeah... als je 2 meter loopt maakt ie dr 25 is wel fijn met in de winter starten enzo

kickstarters op brommer zijn niks...

pi_15964058
Een beetje redelijke puch kun je ook op de standaard starten: één flinke trap op de pedalen en hij start al (een halve slag is al genoeg). Aanduwen is dus echt niet nodig. Je doet dus eigenlijk precies hetzelfde als met een kickstart.

[Dit bericht is gewijzigd door Tarantino op 04-01-2004 21:30]

In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
pi_15964173
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:30 schreef Tarantino het volgende:
Een beetje redelijke puch kun je ook op de standaard starten: één flinke trap op de pedalen en hij start al (een halve slag is al genoeg). Aanduwen is dus echt niet nodig. Je doet dus eigenlijk precies hetzelfde als met een kickstart.
nee want een kickstart heeft een vertanding waardoor je dus een keer trapt en de zuiger iets van 4 a 5 keer op en neer gaat... als je op de trappers trapt is het eigenlijk om het achterwiel te laten draaien... die laat de tandwielen en ketting draaien en die laten de koppeling draaien waardoor hij meer slagen maakt...
pi_15964204
quote:
Of je sloopt ze er idd uit, of je zet je poten op trappers, anders raken de trappers de grond als je een (snelle) bocht neemt.
pi_15964225
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:33 schreef Youp het volgende:

[..]

nee want een kickstart heeft een vertanding waardoor je dus een keer trapt en de zuiger iets van 4 a 5 keer op en neer gaat... als je op de trappers trapt is het eigenlijk om het achterwiel te laten draaien... die laat de tandwielen en ketting draaien en die laten de koppeling draaien waardoor hij meer slagen maakt...

Ik zeg ook niet dat de techniek hetzelfde is, de handeling is hetzelfde.
  zondag 4 januari 2004 @ 21:51:08 #25
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_15964673
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:35 schreef Youp het volgende:

[..]

kickstarters gaan alleen maar kapot

als je trapt dan maakt je zuigertje 4 slagen ofzo yeah... als je 2 meter loopt maakt ie dr 25 is wel fijn met in de winter starten enzo

kickstarters op brommer zijn niks...

Weet je hoe gigantish hard je op je smoel kan gaan tijdens het aanduwen in de winter. Ergens waar niet gestrooit is dus..
Nee?
Ik wel!
Maar.. Het was wel lache:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')