De saaiste kut baan uit m'n leven zijn:
Lopende band werk! Ik heb eens jaren geleden een nachtje in een broodfabriek pinda's op gevulde koeken moeten drukken
Of bij McCain in Hoofddorp aan een lopende band met patat moeten staan en daar moest ik toen de vieze patatjes er uit vissen. na 15 minuten had ik zo iets van "Fuck them, dit ga ik niet doen. Ze kunnen de klere krijgen!" en weg was ik.
Het meest saaie was bij een bloembollenbedrijf, waar ik bij een scanner moest staan en elke keer als er een doos op de band voorbij kwam stond er "OK" op het scherm. Als er "Not OK" kwam te staan moest de doos er af.
Wat een saai kut werk zeg! Na een paar minuten dacht van dit ga ik niet de hele dag zitten doen! En weg was ik!
Wat ook fucking boring was, maar op een andere manier, was administratief werk. Ik moest bij een medicijnenfabriek allerlei namen van medicijnen invoeren in een pc.
Ook klote was bij een vleesfabriek waar we verbaal afgebeuld werden door een of andere parodie op een SS kampbeul. Ik ben toen ook weggelopen daar. Ze konden de tering krijgen!
En wat ook tyfuswerk was, was bij een plastic jerrycanfabriek in Halfweg. Daar was ik binnen een uur alweer vertrokken. Ik kon niet tegen de stank daar.
Overigens waren alle bovengenoemde banen via een uitzendburo.
----ff toevoegen----
Er heerst wat verwarring omtrend het weglopen van mij bij sommige baantjes. Vandaar nog wat achtergrondinfo.
Ik was toen 18 of 19 jaar. Verder was het zo dat ik bij al die banen waar ik de middelvinger ophief en de chef mededeelde dat hij mijn achterwerk mocht zoenen, me niet zo prettig voelde omdat ik er alleen stond, en de chef aldaar me al bij binnenkomst onvriendelijk te woord stond. Als het werk dan zelf ook nog kut is en slecht betaald, is mijn keus al weer snel gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 04-01-2004 19:05]
quote:Het was toch maar een kut uitzendbaantje.
Op zondag 4 januari 2004 18:20 schreef Retro het volgende:
Je hebt geen karakter. Weglopen van een baantje na 10 minuten? Heb dan op z'n minst het fatsoen om gewoon de dag af te maken.. kun je daarna altijd nog thuisblijven.
quote:ik vind het ook erg slap om gewoon weg te lopen
Je hebt geen karakter. Weglopen van een baantje na 10 minuten? Heb dan op z'n minst het fatsoen om gewoon de dag af te maken.. kun je daarna altijd nog thuisblijven.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 18:21 schreef punkjunk het volgende:
als je toch zo'n hekel hebt aan lopende band job's, waarom ging je dat de heletijd dan weer doen?
quote:Omdat ze destijds op dat moment nix anders hadden, en bij Sony music heb ik ook lang gewerkt aan de lopende band en daar was het best leuk. het heeft ook soms met de collega's te maken.
Op zondag 4 januari 2004 18:21 schreef punkjunk het volgende:
als je toch zo'n hekel hebt aan lopende band job's, waarom ging je dat de heletijd dan weer doen?
quote:ik zou collega's die na 10 min al pleite gaan ook niet kunnen uitstaan.
Op zondag 4 januari 2004 18:23 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Omdat ze destijds op dat moment nix anders hadden, en bij Sony music heb ik ook lang gewerkt aan de lopende band en daar was het best leuk. het heeft ook soms met de collega's te maken.
Wss nooit aan een deftig diploma geraakt als ik die jobjes van jou zo zie...
Beter zal je mss nooit krijgen
Van mij krijg je een nieuwe titel :
Fok! Loser for life award... Enjoy
Ik heb nog geen echt saai kutbaantje gehad.
[Dit bericht is gewijzigd door Plantenbak op 04-01-2004 18:41]
[Dit bericht is gewijzigd door Shirley op 04-01-2004 18:34]
Je mag best wat commentaar geven natuurlijk, maar post zelf ook even je saaiste baantje ajb.
quote:Jij bent geweldig. Ik aanbid je. Ik zou willen dat ik zo geweldig als jou was. Echt waar.
Op zondag 4 januari 2004 18:31 schreef Boogje het volgende:
man man, jij hebt nog veel te leren...Wss nooit aan een deftig diploma geraakt als ik die jobjes van jou zo zie...
Ga elkaar nou niet lopen provoceren. Ontopic.......
quote:Dat heb ik ook gedaan. Maar dat verdiende wel goed, want hier (Noord-Brabant) wilde iedereen wel zo'n kaart.
Op zondag 4 januari 2004 18:33 schreef Shirley het volgende:
M'n allereerste baantje was een soort marketing. Iedere zaterdag langs de deuren om kortingskaarten voor bv. restaurants en kappers te verkopen. Voor iedere verkochte kaart van toen nog 25 gulden kreeg je een klein percentage. Niemand wilde natuurlijk dat kopen,dus verdiende ik haast niks, en zo liep ik in de winter door de meest verschrikkelijke wijken. Na anderhalve maand maar mee gestopt.
Ontopic: ik heb weinig werkervaring dus ik kan dr niet zoveel over zeggen.
quote:Verwend ben ik niet hoor. Maar ik ga niet tyfuswerk doen voor weinig geld, terwijl ik elders een leuke baan op mij wacht waar ik veel kan verdienen.
Op zondag 4 januari 2004 18:30 schreef Roscoo het volgende:
Mijn eerste baantje was meteen goed kloten. Ik moest in een supermarkt frisdrank stapelen. Toen ik thuis kwam na 1 dag werken zei ik dat ik nooit meer naar die kutwinkel zou gaan. De volgende morgen dacht ik er ineens anders over en had toen zelfs zin om te gaan werken omdat ik dan mooi geld kon gaan verdienen. Heb het er toch nog 12 jaar volgehouden. Het is dus inderdaad een karakter kwestie, je bent gewoon een verwend nest.
quote:Het waren baantjes uit mijn studententijd, meneer.
Op zondag 4 januari 2004 18:31 schreef Boogje het volgende:
man man, jij hebt nog veel te leren...Wss nooit aan een deftig diploma geraakt als ik die jobjes van jou zo zie...
Om te kotsen .
Ik heb 't nog wel een halfjaar volgehouden omdat ik 't geld nodig had maar daarna lekker ontslag genomen.
Ook heb ik ooit in een koekjesfabriek gewerkt, stond meteen de eerste dag op een plek die eigenlijk door twee man bemand moest worden, maar ze hadden even geen ander. Lul van een kerel die toezicht hield, mocht niet rusten enzo, werken! Het koekbeslag dat op de ranzige grond viel en dan weer de machine inging waar ik naast stond: , niet fris om koekjes voorbij te zien komen, met vieze zwarte vlekken erin, omdat het beslag net nog op de grond lag
Toch nog een dag naartoe geweest onder het motto "kan niet oordelen op basis van enkel een dag", stond weer alleen, en was weer niks. Ben toen na die tweede werkdag niet teruggegaan. Op het uitzendbureau keken ze me vebaasd aan omdat er tot dan toe nog geen uitzendkrachten het langer dan een uur of twee volgehouden hadden.
Ergens ben ik erg blij dat ik deze baantjes (en anderen) gehad heb, het heeft ervoor gezorgd dat ik veel respect heb voor de mensen die dat dag in, dag uit doen.
Ander werk heb ik afgelopen zomer gedaan in een textieldrukkerij,
waar ik de hele dag t-shirts, tasjes of ander bedrukt textiel opvouwen en in dozen stoppen.
Het werk op zich was wel saai en het was er ook niet om uit te houden daarbinnen omdat het zo warm was, maar er waren nog veel meer gezellige vakantiewerkers die het allemaal wat draaglijker maakten.
Ik heb daar dan ook 6 weken van mijn vakantie fulltime doorgebracht.
Er kwamen dan karren vol met kapotte troep binnen, daarvan moest je gegevens van de koper / serie- en typenummer en klachtomschrijving invoeren. Van 140 Senseo's
op een dag invoeren dat ze lekken gaat wel vervelen. Later werden ook defecte computermonitoren behandeld. Allemaal in kartonnen dozen in piepschuim-vormen. Allemaal eruit halen, type/serienummer invoeren en vervolgens op te hoge karren zetten. En dat met 17/19/22" monitoren en 30 graden :S.
Zo heb ik dus 9 weken lang, 40 uur per week mijn zomervakantie na mijn slagen doorgebracht :S
Baan die heel erg saai begon, maar uiteindelijk wel leuk uitpakte:
Kleding uit dozen halen, op een hangertje doen en dan aan een rek hangen.
(Even tussendoor, er 'werkte' daar een jongen die dit dus niet voor elkaar kreeg... heel triest...)
Op een boos moment stopte het transportsysteem ermee. De chef was een aardige man, maar volkomen a-technisch. Hij baalde vreselijk dat hij nu een monteur moest bellen, dat betekende weer uren stilstand.
Met één blik op het zeer duidelijke controlepaneel van de afvoerband zag ik dat er ergens een beveiliging getript was, keurig genummerd.
Even langs de band lopen tot de betreffende lichtcel, hand er door halen, lopen met die band.
De volgende dag was ik meteen gepromoveerd tot opberger, aan het einde van de transportbaan de spullen in opslagrekken hangen. Omdat de chef nog steeds niet begreep hoe de afvoerbaan werkte kon ik het ding af en toe ongestraft stilzetten als ik het even rustig aan wilde doen!
Het was eigenlijk wel een baantje voor mij, geen gezeik aan mijn hoofd en lekker rustig aan!
Nu werk ik in een rozenkwekerij (al 3 jaar ), en hoewel dat ook een saaie kutbaan is, maken m'n collega's toch een hoop goed
Maarja, het is tenslotte helemaal wat je er zelf van maakt in het leven!
Ik vond het echter door omstandigheden geen leuke baan.
ben na anderhalve week weggegaan.
De invulling die aan mijn fucntie gegeven wordt is die van veredelde koffiejuffrouw. Mijn taken bestaan voor 90% uit: telefoon aannemen, afspraken maken en koffie aandragen. de overige 10% is notuleren. In het afgelopen half jaar is mijn functie gestript van alles wat ook maar enigszins uitdaging had kunnen bieden, zelfs brieven schrijf ik niet. Ik krijg een zeer goed salaris, dat wel, maar ik verdien liever minder en dan inhoudelijk werk. Ben dan ook aan het sollicteren.
En dan van die domme wichten als collega die daar al 30 jaar werken en dus zo afgestompt zijn dat ze 't niet spanne n als jij het efficienter kan!!
Raahw..
Ook niet lang gedaan (tot ik iets beters had)
Was wel vakantie werk dit.
quote:Dat zouden ze op Karzeulers voorhoofd moeten tatoeeren. Perfecte beschrijving in 4 woorden.
Je hebt geen karakter.
omdat er op dat moment even geen ander werk was bij die boer. ('k was de enige jongen die daar tijdelijk werkte, dus mocht ik al het leuke(re) werk doen... maar toen dus even niet)
Met de radio op 538... Dus iedere twee uur dezelfde liedjes aanhoren. Fijn af-en-toe in 'n rotte bol knijpen (mjammie) en omdat ik aan het eind van de lopende band zat, pelde ik drie keer zo snel als het tuig aan het begin van de band.
'k was maar wat blij dat ik twee weken later weer normaal werk kreeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 05-01-2004 16:41]
quote:Beter geen karakter dan een bedorven karakter als bij u (tenminste, dat maak ik op uit uw geblaat).
Op maandag 5 januari 2004 16:15 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat zouden ze op Karzeulers voorhoofd moeten tatoeeren. Perfecte beschrijving in 4 woorden.
Enige wat ze kunnen aanbieden: 'Ga maar lopende band werk doen op de maasvlakte.' Ze kunnen de tyfus krijgen. Als ze die mensen dan nog een beetje een loontje geven waar je van kan leven, ok....maar nee, uitbuiten die hap. Iedereen die zich inzet hoort geen minimum te verdienen.
Ga dus zelf wel bij een paar bedrijvenlangs waarvan ik weet dat ik het werk kan. Als ze niks hebben...tja, geen idee dan. Me aandelen gaan we niet aanzitten, die halen het echte geld binnen.
Tussendoor ook nog steeds op en neer naar huis fietsen (20 min fietsen) om weer een nieuwe lading folders te halen.
S'avonds voor het eten was ik nog niet klaar, dus eerst eten. Daarna met mamma+auto op pad, folders in de achterbak.....om 22.00 s'avonds NOG niet klaar....al met al vanaf ongeveer 12.30 s'middags tot 22.00 bezig geweest met vouwen, sjouwen en bezorgen.....moest ik toch tot de conclusie komen dat de wijk te groot was.....man afgebeld.....hij boos......ik geen loon voor de gewerkte uren.....maar wel een leuke ervaring hehe...
Ander kutwerk:
-telemarketing over financiele producten waar ik zelf geen fuck vanaf wist
-productiewerk in een boekbinderij (8 uur lang hetzelfde doen: folders vouwen, staande en dan 2 keer een kwartierje pauze)
Dan begon ik om 8:00 's morgens en dan werkte ik tot half 5 's middags: de hele dag drie stukjes vlees aan een stokje prikken, en daarna drie stokjes in een plastic zakje frotten en daarna 30 zakjes in een doos doen die ongeveer X kilo moest wegen. Betaalde voor geen meter, ik geloof ik iets van fl. 3 per doos (met een doos was je zo'n 45-60 minuten bezig) dus aan het einde van de dag had ik net 25 gulden verdiend ofzo. Maar dat was als 12/13 jarige al heel wat. Daar heb ik toen vrijwel de hele vakantie gewerkt 5/6 weken geloof ik.
Ander kutwerk, weer met vlees. Iets ouder inmiddels (16 denk ik) toen heb ik in een vleesverpakkingsachtig-iets gewerkt. Hele dag plastic zakken om kratten doen zodat het vlees schoon was. Daarna hele dagen vlees in vacuum zakken verpakken of vlees door de snij-automaat halen Ook maar 2 of 3 weken gewerkt, toen kon ik een beter baantje krijgen
Laatste 3 jaar werk ik in de vakantie alleen maar in de winkel waar ik normaal in het weekend werk, maar dan full-time. Af en toe ook gruwelijk saai, want door de weeks is er overdag maar weinig te doen, dus dan krijg je de kutklusjes als alle prijsjes van lampen checken met de Philips-catalogus enzo
quote:Erg leuk verteld
Op donderdag 8 januari 2004 15:30 schreef tulpje6 het volgende:
Toen ik 13 was dacht ik: 'laat ik eens een baantje als folder en wijkkrant bezorgster nemen'. Die man van de folderwijk waarschuwde nog dat de wijk best groot was, maar ik wilde niet luisteren......
Dat heb ik geweten: de volgende dag bij thuiskomst stonden er een paar enorme pakketten folders+wijkkrantjes op de stoep.
Ik alles naar binnen gezeuld en echt een paar uur bezig geweest om die folders en krantjes in elkaar te vouwen....en toen was ik nog niet eens op pad geweest...dat kwam pas later in de middag.....wankel fietsend door de enorme lading foldertjes in mijn nieuw verworven speciale fietstas ging ik op gleuvenjacht. Leuk: bijna geen flats (=makkelijk want kun je vanaf 1 plek wel 50 folders kwijt) maar allemaal huizen met lang pad voor de deur, vervolgens een behoorlijke trap om bij de voordeur te komen en daarna een piepklein brievenbusje, waar de folders niet inpasten en ik dus flink moest frotten.
Er was 1 foldertje wat er steeds uitviel als ik die stapel in mn hand had.Tussendoor ook nog steeds op en neer naar huis fietsen (20 min fietsen) om weer een nieuwe lading folders te halen.
S'avonds voor het eten was ik nog niet klaar, dus eerst eten. Daarna met mamma+auto op pad, folders in de achterbak.....om 22.00 s'avonds NOG niet klaar....al met al vanaf ongeveer 12.30 s'middags tot 22.00 bezig geweest met vouwen, sjouwen en bezorgen.....moest ik toch tot de conclusie komen dat de wijk te groot was.....man afgebeld.....hij boos......ik geen loon voor de gewerkte uren.....maar wel een leuke ervaring hehe...Ander kutwerk:
-telemarketing over financiele producten waar ik zelf geen fuck vanaf wist
-productiewerk in een boekbinderij (8 uur lang hetzelfde doen: folders vouwen, staande en dan 2 keer een kwartierje pauze)
[Dit bericht is gewijzigd door mynick op 08-01-2004 16:06]
quote:Idd. Vaak beseffen mensen dat schijnbaar niet zo goed. Maar als student zijnde heb je grote kans om met de meest vervelende baantjes opgescheept te raken.
Op zondag 4 januari 2004 18:53 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Het waren baantjes uit mijn studententijd, meneer.
Hoewel ik op zich als best veel baantjes heb gehad, vond ik er maar een echt superkut. Dat heb ik ook meteen maar 1 dag volgehouden.
Was via een uitzendbureau ordepickwerk in een supergroot stoffig filiaal van McDos. Moest je allemaal troep die op elkaar leek bij elkaar zoeken. Probleem was dat niemand de moeite wou nemen om me in te werken, dus ik had geen idee waar ik moest zoeken. En als je wat vroeg werd je meteen keihard afgesnauwd. Je kon daar gewoon niks goed doen simpelweg omdat je student bent. Damn, dat zoog echt jonge. En salaris: 3 euro netto per uur, ik was toen 18
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |