ben in bezit van een honda civic.
Nu weet ik dat mijn koppelingsvloeistof op is. maar kan ik dat ook met remvloeistof vullen ??
ps. graag antwoorden van mensen die er kennis van hebben , voordat er gekke dingen gebeuren met mijn auto
alvast bedankt !
quote:Lijkt mij niet. Het 1 is voor smering, het andere is voor druk.
Op zondag 4 januari 2004 14:15 schreef sowhat het volgende:
Beste mensen,ben in bezit van een honda civic.
Nu weet ik dat mijn koppelingsvloeistof op is. maar kan ik dat ook met remvloeistof vullen ??
ps. graag antwoorden van mensen die er kennis van hebben , voordat er gekke dingen gebeuren met mijn auto
alvast bedankt !
quote:remvloeistof is zuur en voor je koppeling heb je smering nodig dus lijkt me niet verstandig..... Gewoon naar een dealer gaan en vragen voor carterolie
Op zondag 4 januari 2004 14:15 schreef sowhat het volgende:
Beste mensen,ben in bezit van een honda civic.
alvast bedankt !
[Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 04-01-2004 14:22]
want het is pas twee maanden geleden dat het is bijgevuld.
nu is het resevoirtje weer leeg, maar ik zie geen lekkage ofzo
quote:Nee.
Op zondag 4 januari 2004 14:23 schreef sowhat het volgende:
en kan het zo zijn dat het binnen twee maanden weer bijgevuld moet worden ?want het is pas twee maanden geleden dat het is bijgevuld.
nu is het resevoirtje weer leeg, maar ik zie geen lekkage ofzo
quote:Neen, dat wordt veroorzaakt door een falende drukgroep, of versleten platen
Op zondag 4 januari 2004 14:21 schreef LowJoe het volgende:
Koppelings vloeistof??Wat doet dat en hebben alle auto's dat en is dat mischien de oorzaak van een slippende koppeling??
ik had een auto waar je koppeings pedaal nog gewoon werkte met een kabel,deze had dus ook geen koppeings vloeistof.
maar ik zou het door de garage laten uitzoeken,als hij echt te ver leeg is kan je daalijk je pedaal niet meer bedienen
Het kan in principe neit "verbruiken" dus is er iets lek. Ik zou hier wel naar laten kijken want als de koppelings cylinder bij de koppeling lek is kunnen vervelende dingen gebeuren als de remvloeistof op de koppelingsplaat komt. Ik weet niet of dat kán bij jouw auto maar ik zou wel adviseren er even naar te laten kijken, anders maak je alleen maar kans op nog méér kosten als nu misschien nodig is.
Wees niet bang, hij zal het niet plotseling begeven.
succes
quote:Klopt als een bus.
Op zondag 4 januari 2004 15:21 schreef Eul het volgende:
Ja, de vloeistof die gebruikt wordt in een hydraulisch koppelings systeem (dat is dus de bediening van de koppeling) is gewoon remvloeistof. Die kun je bijvullen met elke DOT4 remvloeistof. Je ziet ook wel eens dat de koppeling van het zelfde resevoir gebruikt maakt van het remvleoistof resevoir voor de remmen....Het kan in principe neit "verbruiken" dus is er iets lek. Ik zou hier wel naar laten kijken want als de koppelings cylinder bij de koppeling lek is kunnen vervelende dingen gebeuren als de remvloeistof op de koppelingsplaat komt. Ik weet niet of dat kán bij jouw auto maar ik zou wel adviseren er even naar te laten kijken, anders maak je alleen maar kans op nog méér kosten als nu misschien nodig is.
Wees niet bang, hij zal het niet plotseling begeven.
succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |