dat brengt me dus op het volgende.
met vuurwapens mag je uiteraard niet over straat gaan.
maar waarmee kan/mag je jezelf wel beschermen?
zodat, als er wat gebeurt, de dader schrikt, en afdruipt, of (een klein beetje) pijn doen, zodat je kan ontkomen?
en: draag jij beschermingsmiddelen bij je als je over straat gaat?
[Dit bericht is gewijzigd door Zwansen op 04-01-2004 14:01]
quote:Vrouwen mogen toch geen pepperspray op zak hebben, is toch ook een wapen, laat staan traangas, hooguit een politie vrouw.
Op zondag 4 januari 2004 14:00 schreef Zwansen het volgende:
Voor een vrouw is traangas of pepperspray heel actief denk ik...
Ga ff langs de dump ofzo, hiero in breda kan je iig zat van dat soort spul krijgen daaro
Kep zelf niks bij me. Maar meestal ben ik wel met meerdere mensen en dat verandert de zaak vaak wel.
Dit zorgt ervoor dat je iig zelfverzekerd bent en je minder angstig voelt.
quote:Je moet heel wat vechtsport ervaring als vrouw hebben wil jij je tegen een man kunnen verzetten...
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ga op zelfverdediging
quote:Heb je dat fragment bij kopspijkers niet gezien?
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Master_Berendsen het volgende:
Bij Jackass hadden ze toch al die lompe dingen uitgeprobeerd? En pepperspray bleek het pijnlijkst
een jas die als je hem aanraakt een stroomstoot geeft. is net nieuw en in ontwikkeling.
Das het ultime
ow jah hij is natuurlijk afgeschermd voor de drager .......
quote:JE _mag_ niks bij je hebben. Maar alles is als wapen te gebruiken als je wil, bos sleutels, creditcard.
Op zondag 4 januari 2004 13:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
tja..
berovingen, ontvoeringen, verkrachtingen, al dan niet zinloos geweld, het is tegenwoordig de orde van de dag in het nieuws.
gisteren liep ik na 3 uur snachts over straat, alleen, en voelde me zeker niet veilig.
hier in de buurt wordt de laatste tijd nogal eens wat verkracht.dat brengt me dus op het volgende.
met vuurwapens mag je uiteraard niet over straat gaan.
maar waarmee kan/mag je jezelf wel beschermen?
zodat, als er wat gebeurt, de dader schrikt, en afdruipt, of (een klein beetje) pijn doen, zodat je kan ontkomen?
en: draag jij beschermingsmiddelen bij je als je over straat gaat?
Kenis van me is agent en die raadde me eigenlijk min of meer pepperspray aan. Effectief en de eventuele straf zal minimaal zijn. Vuurwapens, messen etc hebben meestal toch de neiging wonden achter te laten.
Verder: alles heeft een kruis en een keel
Ja ik weet, het zou niet nodig moeten zijn maar je neemt nu eenmaal een risico.
stiletto of ander flipmes.
pepperspray
stun guns
tasers
alarmdingen (afschrikken)
meeste zijn wel illegaal.
maar als je jezelf echt niet veilig voelt, zou ik gewoon zoiets aanschaffen. alleen beetje lullig als je gaat stappen en je wordt ergens gefoullieerd..
quote:Nee hoor. Een dader zoekt meestal een weerloos uitziend slachtoffers uit, omdat hij denkt dat het een gemakkelijke prooi is. Als jij je als vrouw met hand en tand verweerd (bijten krabben schoppen schreeuwen), zal de kans groot zijn dat hij snel het hazenpad kiest, omdat hij het niet verwachtte.
Op zondag 4 januari 2004 14:05 schreef Zwansen het volgende:[..]
Je moet heel wat vechtsport ervaring als vrouw hebben wil jij je tegen een man kunnen verzetten...
Ga voor de zachtte delen van het lichaam. ( ogen, keel, kruis, knieen, neus, enz)
[Dit bericht is gewijzigd door Maximus.Proximus op 04-01-2004 14:12]
quote:Jah klopt, volgens mij doet het ook meer pijn dan een razorgun ofzo
Op zondag 4 januari 2004 14:05 schreef veldmuis het volgende:[..]
Heb je dat fragment bij kopspijkers niet gezien?
![]()
![]()
Die gast zat een halve dag later nog met zn kop in het water.
quote:Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ga op zelfverdediging
quote:denk niet dat dit altijd werkt, maar in de meeste gevallen wel lijkt me.. maar op je omgeving hoef je niet meer te rekenen hier in NL..
Op zondag 4 januari 2004 14:10 schreef Maximus.Proximus het volgende:[..]
Nee hoor. Een dader zoekt meestal een weerloos uitziend slachtoffers uit, omdat hij denkt dat het een gemakkelijke prooi is. Als jij je als vrouw met hand en tand verweerd (bijten krabben schoppen schreeuwen), zal de kans groot zijn dat hij snel het hazenpad kiest, omdat hij het niet verwachtte.
quote:Zo, gevaarlijk tiepje ben jij. Ben nu al bang van je
Op zondag 4 januari 2004 14:11 schreef Megumi het volgende:[..]
Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |