Dus mijn vraag voor mensen die dat willen gebruiken. Wat verwacht je dat de reactie van je tegenstander is en hoe bereid je je daar op voor?
quote:De spray veroorzaakt een schuimlaag op het gezicht van de belager.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:58 schreef gimgamgommetje het volgende:
dat smurfenspray is ideaal als bewijsmateriaal, maar het zal je weinig helpen om jezelf te verdedigen. Je maakt hem hoogstends kwader dus een beschermingsmiddel is het niet.Dus mijn vraag voor mensen die dat willen gebruiken. Wat verwacht je dat de reactie van je tegenstander is en hoe bereid je je daar op voor?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.
quote:dan ga je er vanuit dat de belager rationeel denkt op dat moment, en dat hoeft dus niet zo te zijn.
Op dinsdag 6 januari 2004 16:40 schreef TheDon18 het volgende:[..]
De spray veroorzaakt een schuimlaag op het gezicht van de belager.
De bedoeling is dat je wegrent op het moment dat de belager tracht het schuim uit zijn ogen- en van zijn gezicht te verwijderen.Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.
Dat hij tijd nodig heeft om het schuim uit zijn ogen te wrijven zit wel iets in iig
Is maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).
quote:Die "smurfenspray" = Xmarker. Is niet illegaal
Op dinsdag 6 januari 2004 17:57 schreef MPmad het volgende:
Jammer alleen dat pepperspray en dat 'smurfenspul' illegaal zijn, ben je zelf ook de lulIs maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).
Deze spray is wel héél goedkoop. Ik zou hem graag even testen. Zometeen zit er water in.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:57 schreef MPmad het volgende:
Jammer alleen dat pepperspray en dat 'smurfenspul' illegaal zijn, ben je zelf ook de lulIs maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).
Ik heb al verscheidene opties gezien, varierend van pepperspray tot mobiele telefoons. Nou, dat zal dan wel een Nokia uit de prehistorie moeten zijn Die telefoontjes van tegenwoordig zetten weinig zoden aan de dijk. Pepperspray kan natuurlijk wel maar daar moet je dan wel naar zoeken. De meest doeltreffende vloeistof hebben jullie 24 uur per dag bij je dames: speeksel!
Geheel ongevaarlijk tenzij je een gevaarlijke longziekte hebt, heel smerig en heel onverwacht. Van het korte moment van verwarring bij je belager kun je gebruik maken door weg te rennen.
En een knietje doet het natuurlijk altijd goed
quote:M'n moeders ex brak zijn hand ook 2 keer bij het slaan... Je zou toch denken dat hij op een gegeven moment geleerd zou hebben dat je vrouwen, kinderen, en buren niet mag slaan... maar nee hoor. Klootzak. Goed dat ze 'm gedumpt heeft.
Op maandag 5 januari 2004 16:29 schreef gimgamgommetje het volgende:[..]
vuisten werkt prima, alleen je breekt je hand wel vrij snel op straat.
Zeg niet dat dat jou niet gebeurt want het gebeurde mike tyson ook.
(En hij heeft nu 15 jaar later nog steeds niemand. Loser! )
quote:Dadelijk wordt je daarom vermoord ipv beroofd...
Op dinsdag 6 januari 2004 16:40 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.
quote:En wat als je van achter bij je keel gegrepen wordt? Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om een deo busje te pakken en je aansteker erbij te houden.
Op dinsdag 6 januari 2004 20:41 schreef sexylexy het volgende:
ik raad een bus deo in je ene zak en een aansteker die het doet in je andere zak aan en je hoeft niet meer bang te zijn.
quote:Laat staan de spuitkop van de deo goed te richten...
Op dinsdag 6 januari 2004 22:06 schreef djPaul het volgende:[..]
En wat als je van achter bij je keel gegrepen wordt? Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om een deo busje te pakken en je aansteker erbij te houden.
quote:Het is wettelijk strafbaar gesteld de spray voor doeleinden als deze te misbruiken. En wat betreft het ''in het wilde weg spuiten met de spray'' maak ik me weinig zorgen, mede lettende op de prijs van het product.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:25 schreef dierenvriend het volgende:[..]
idd, ik ben veel te bang dat het spul gebruikt gaat worden door allerlei pubers die er in het wilde weg mee rond gaan spuiten. Loop je drie dagen gebrandmerkt als verkrachter rond terwijl je niks op je geweten hebt
Als bewijsmateriaal lijkt het mij waardeloos, iedereen kan wel in het wilde weg rond gaan spuiten.
Overigens is de X-marker al geruime tijd verkruigbaar op de Nederlandse markt, en -voor zover ik weet- zijn er (nog) geen gevallen van misbruik gemeldt.
Wanneer je een andere mening is toegedaan hieromtrent hoor ik dat natuurlijk graag
Klinkt misschien onschuldig, maar het zou je maar gebeuren en je kent het spul niet. Na 2 dagen boenen krijg je het er nog niet af. Dan wordt je toch wel zenuwachtig. En natuurlijk zou het gewoon strafbaar moeten zijn.
quote:En dat is zeer spijtig de enige oplossing....zorg dat je niet alleen bent alleen begin je niet veel en tegen de tijd dat jij je pepperspray of wat dan ook uit je tasje haalt heeft ie je al 3x tegen de vlakte!
Op zondag 4 januari 2004 14:08 schreef HeartCore het volgende:
Niet na drie uur s'nachts alleen over straat gaan misschien?Ja ik weet, het zou niet nodig moeten zijn maar je neemt nu eenmaal een risico.
[Dit bericht is gewijzigd door sabyne op 06-01-2004 23:24]
quote:En als je dan naar jezelf richt en aansteekt..
Op dinsdag 6 januari 2004 22:42 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Laat staan de spuitkop van de deo goed te richten...
als je het goedje standaard bij je hebt, hou er rekening mee dat het verboden is neem het niet mee naar plekken waar gevisiteerd wordt.
boetes varieren maar zijn wel enkele honderden euro's en een proces verbaal.
pepperspray hoef je niet persee rechtstreeks in het gezicht te spuiten.
Tijdens een grondgevecht kan het makkelijker zijn om het op je hand te spuiten en daarmee in de ogen te wrijven.
nadeel is wel dat je dat ff 2 handen vrij moet hebben, maar de politie past het wel toe op deze manier.
quote:Waarom een suikerklontje?
Op dinsdag 6 januari 2004 14:41 schreef Enni het volgende:
Ik had geen zin om alle vorige pagina's te gaan lezen dus misschien heeft iemand deze tip al gegeven...
Een klontje suiker in je zak! Als je iemand in zijn gezicht verwondt door het krassen met dat klontje, heeft die een litteken dat nooit zal weggaan (heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor) zodat ze later de aanvaller gemakkelijker kunnen herkennen... en natuurlijk zal hij ook opgeschrikt zijn he. (en hopelijk weglopen hehe)
Ik denk persoonlijk dat lange scherpe nagels effectiever zijn dan, daar kan je als je iemand goed hard in het gezicht krabt ook littekens mee maken...
Nadeel van pepperspray is dat je ook nog moet richten en dat het op sommige mensen op wonderbaarlijke wijze minder effect heeft dan op anderen.
In ieder geval geen CS gas nemen. Als je een beetje paniekerig bent spuit je jezelf ook helemaal onder.
quote:Er zijn zelfs gevallen bekend waarbij de agressie toenam na het gebruik van pepperspray.
Op woensdag 7 januari 2004 08:18 schreef Pappie_Culo het volgende:Nadeel van pepperspray is dat je ook nog moet richten en dat het op sommige mensen op wonderbaarlijke wijze minder effect heeft dan op anderen.
Ook moest men constateren dat pepperspray niet werkt op bepaalde hondenrassen. Zo ook een voorval waarbij agenten werden opgeroepen nadat een hond een kind had gebeten. Toen de aggresieve hond op de agenten afstoof, besloten deze hun pepperspray ter hand te nemen, om vervolgens te moeten constateren dat deze geen effect bleek te hebben.
De hond hebben ze toen maar dood geschoten.
Verder, pepperspray werkt in op de VR1-receptoren.
Er echter een drug op de markt, die de VR1-receptoren uitschakeld.
Op iemand die deze drug tot zich heeft genomen, heeft pepperspray dan ook geen enkel effect.
Vermoedt wordt dan ook dat deze drug in de nabije toekomst veel gebruikt zal gaan worden door o.a. relschoppers bij voetbalwedstrijden.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 07-01-2004 11:14]
quote:Denk je nou echt dat als zoiets gebeurd je niet probeerd te slaan,gillen etc. Als iemand jou wat wil aandoen zal diegene echt niet zomaar opgeven dus al helemaal niet door een flinke mep....zo iemand is namelijk voorbereid op een flinke mep of wat dan ook,het probleem is dat jij dat dan op dat moment niet bent en zo overdonderd wat je gebeurd dat je misschien wel helemaal niks meer kan...
Op woensdag 7 januari 2004 08:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Moet eerlijk zeggen... als je te bang bent om gewoon een flinke mep uit te delen (wat meestal echt voldoende zou zijn, ook als meisje)
En ja je kan ook je peeperspray of wat dan ook al in je hand houden....zo ben ik ook vaak sávonds naar huis gelopen met in de andere hand m'n mobieltje waar 112 al op ingetoetst stond... Ik kwam helemaal verkramp thuis want zo loop je jezelf natuurlijk alleen nog banger te maken...dan ben je ook lekker bezig!
Je belager houd er niks aan over, zelfs geen rode puntjes, geen pijn niks, hij kan niet bewijzen dat jij zo'n ding op hem hebt gebruikt.
Het is beveiligd met een sleuteltje onderin. Zonder sleuteltje doet hij het niet. Als je die om je pols heen doet en je belager pakt hem af blijft het koordje met de sleutel aan je pols hangen. En dan? geen idee. Je kan proberen de sleutel te houden (maar ik betwijfel of je de stun gun terug krijgt van hem). Maar ik zou hem gewoon in een put gooien dan weet je 100% zeker dat hij hem niet tegen je gaat gebruiken.
Die van mij kostte 72 euro. Alles erop en eraan. 200.000 volt + sleutel + batterij (12V hij doet er enorm lang mee) + broekclip + stoffen tasje.
Ik heb hem in Gogh in Duitsland gekocht bij een wapenwinkel. Hun hebben 100.000V 200.000V en 500.000V Het effect is allemaal hetzelfde, die van 100.000V grote kans dat hij geen goed effect heeft op een bredere man/vrouw. 200.000 is perfect.
Je kan hem gewoon op jezelf proberen (heb ik ook gedaan) Begin krijg je het er een beetje warm van (van de gedachte) maar je voelt er niks van en met 5 tot 10 minuten ben je weer wakker. Je voelt je niet anders dan normaal.
quote:Gebruik ik ook. Erg effectief. Ook handig om achteraf zijn zakken te doorzoeken.
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef GewoonPim het volgende:
Maglite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |