abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2004 @ 17:57:05 #101
75462 Schemerlamp
Henk! Telefooon!
pi_15986384
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:51 schreef Je_moedah het volgende:
Wie zegt dat je bij Kyukushin Karate niet smerig vechten leert
Bovendien heeft het ook nog voldoende gewone oefeningen
Als men daar knijpt, bijt, niet vies is van een aantal flinke trappen in de regio van de scrotum, dan neem ik mijn woorden terug, maar zet die niksnuttige regeltjes van 'niet schoppen als zij/hij ligt naast je, schop tot je aanvaller niet beweegt en maak je dan als een bezetene uit de voeten.
  maandag 5 januari 2004 @ 18:28:42 #102
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15987248
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:47 schreef Schemerlamp het volgende:
Smerig terugvechten, en geen sportkarate op straat gebruiken, dat doet je de das om, pak zijn nieren, in de winter een ijspriem meenemen ofzo.
wat doe je moeilijk?

als het kan ik harde stom aan de linker onderzijde van zijn buik. daar zit dacht ik zijn milt. als je daar hard op drukt doe je al niet veel meer.

maandag 5 januari 2004 @ 18:37:50 #103
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_15987466
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:08 schreef Je_moedah het volgende:
en ze is nou ook niet bepaald de dunste

Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie.

ehh ik hoop voor je dat ze het niet leest

zelfverdediging is niks mis mee, alleen de manier hoe het meestal aangeboden wordt wel.

ik ga zelf ook zelfverdediging geven aan groep 7 op de basisschool.
Ik verwacht geen vechtersbazen van ze te maken in een paar lessen.
Ik hoop wel dat het een eye opener zal zijn voor ze en dat ze de lessen gewoon leuk vinden En gezien de leeftijd vooral een hoop theorie (preventie) die ik hen aan laat bieden door de lerares.

Als je je wil leren verdedigen op straat zijn de technieken van zelfverdediging op zich wel goed, maar 10 tot 12 lessen is gewoon niks.
Wil een vrouw zich leren verdedigen zal ze toch wat meer moeite moeten doen. Het belangrijkste is en blijft je instelling.

Ten eerste moet je er voor kiezen om je te verdedigen en niet passief te laten gebeuren wat gebeurt. Ten 2e zijn effectieve technieken nou eenmaal effectief omdat je scgade toebrengt of iemand erg pijn doet.
Dat moet je wel kunnen op dat moment.

dan is er nog de angst dat je de aanvaller alleen maar kwader maakt etc. al die dingen krijg je gewoon niet weg met een paar lesjes.

pi_15987598
zou het beste zijn

dunno eigenlijk... denk dat een sleutel tussen je vingers doen en vervolges zo hard mogelijk op zn keel slaan toch al vrij goed werkt kijk anders of je niet toevallig een losse tegel of een metalen staaf oid ziet liggen... als dat ook niet het geval is, heb je wel een probleem

zelfverdediging enzow is leuk, maar net wat er al eerder gezegd werd. Angst speelt een grote rol in reallife situatie. Bovendien ben je wel even bezig voordat je dit effectief kan toepassen, als je dit in de situatie ook nog kan

maandag 5 januari 2004 @ 18:45:50 #105
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_15987660
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:09 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

en wat is 120 lumen?

branduren ofzo?

Lumen is de eenheid van de lichtstroom en dat getal geeft de totale lichtopbrengst van de lamp aan.

[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 05-01-2004 22:05]

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_15987735
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel is twijfel om een wapen mee te nemen Eigenlijk te gek voor woorden dat mensen zich zo onveilig voelen.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_15988628
quote:
Op Monday 5 January 2004 17:08 schreef Je_moedah het volgende:
Nogmaals, jij kent mijn co-sensei niet en ik weet dus echt wel dat ze goed is. Ze heeft 8 jaar ervaring en is verschrikkelijk goed in klemmetjes zetten en messen afweren
Bovendien heeft ze al een paar keer een straatsituatie meegemaakt bij haar werk en ze is nou ook niet bepaald de dunste
Maar ff verder ontopic: Een paraplu is altijd een perfect wapen der gelegenheid, een stok ook, zeker als je op een sport gaat waar stokvechten in zit(iaido, kendo, aikido etc...).

Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie. Zou je op een echte effectieve full contact vechtsport zoals Kyukushin Karate, Muy Thay en Kickboksen/ Boksen gaan, wordt je vanzelf zelfverzekerder en dat straal je ook zeker uit waardoor je minder snel zal worden uitgekozen. Bovendien heb je zo incasseringsvermogen. Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen. Straal je onzekerheid uit, zal de dader daar als een wolf op ingaan en ben jij de lul.

Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen.
Maar te zelfverzekerd is ook weer niet goed: kan agressie opwekken. Het is moeilijk het juiste evenwicht te vinden.
Off-topic: excuses aan TS voor mijn lullige opmerking eerder in dit topic (over het fotoboek)
  maandag 5 januari 2004 @ 21:40:42 #108
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_15992986
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:24 schreef dierenvriend het volgende:

[..]
...
Off-topic: excuses aan TS voor mijn lullige opmerking eerder in dit topic (over het fotoboek)

Laat me raden, jij hebt foto nr. 2 gezien
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 6 januari 2004 @ 00:13:55 #109
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_15998176
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:24 schreef dierenvriend het volgende:

[..]

Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen.
Maar te zelfverzekerd is ook weer niet goed: kan agressie opwekken. Het is moeilijk het juiste evenwicht te vinden.

geaccepteerd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15998219
kdraag altijd een grote paraplu bij mij... (alleen in de herfst/winter)
Gna gna gna
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 00:22:26 #111
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_15998365
Voor vrouwen is pepperspray een effectief middel.

Hier komen iig geen inbrekers meer. Dit jaar wilde er hier iemand inbreken. M'n hond is erg waakzaam en had het meteen door, ik ging naar beneden, ik zag hem nog net wegrennen. Ik dacht dat er iets anders was waarvoor mijn hond blafte. Anders was ik wat voorzichtiger geweest.

dinsdag 6 januari 2004 @ 03:08:12 #112
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16000982
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:42 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding] zou het beste zijn
waar kan ik die kopen? ik zoek er nog eentje.

het holster dan.

dinsdag 6 januari 2004 @ 09:49:52 #113
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16002727
Naturlijk heeft iedereen zoiets van: pepperspray, omdat het pijnlijk is. Dat verdient de overvaller ook. Maar dit is ook heel leuk. Zo'n smurvenspray.

Eerst heb je zooi op je gezicht. Dat trekt in je huid, en je bent 3 dagen blauw. Da's pas fun. Maar de vraag is, worden negers nu ook blauw? Zo niet, dan heeft het geen zin natuurlijk.

Hier te kopen.

Pepperspray heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.

http://www.pepperspray.be/

[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 06-01-2004 10:20]

anti politiek-correct
  dinsdag 6 januari 2004 @ 09:56:53 #114
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_16002853
heb eens op tv gezien, toen lieten ze die tasers zien.
En dan had een vrouw een compleet pak aan van latex (sexy!)
met allemaal electroden erop. Die wou je dus ff niet bij de kont pakken.
Tot 300x een stroomschok van 20.000 Volt. :)
Imperare sibi maximum imperium est
  dinsdag 6 januari 2004 @ 11:51:13 #115
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_16005540
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 09:49 schreef Salv het volgende:
Naturlijk heeft iedereen zoiets van: pepperspray, omdat het pijnlijk is. Dat verdient de overvaller ook. Maar dit is ook heel leuk. Zo'n smurvenspray.

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerst heb je zooi op je gezicht. Dat trekt in je huid, en je bent 3 dagen blauw. Da's pas fun. Maar de vraag is, worden negers nu ook blauw? Zo niet, dan heeft het geen zin natuurlijk.

Hier te kopen.

Pepperspray heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.

http://www.pepperspray.be/

!!
lol.
ns kijken of dat soort zooi te koop is
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:18:19 #116
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16006269
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

!!
lol.

Er is makkelijk aan te komen. Maar je zal wel in het buitenland moeten zoeken. Als je het via de post besteld uit Duitsland heb je grote kans dat je het ongezien kan binnenhalen.
anti politiek-correct
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:13:34 #117
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16007558
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

!!
lol.

Heb hem zelf ook, die blauwe spray (X-marker).

Het busje waar het in zit vertoont qua uiterlijk sterke gelijkenissen met een busje pepperspray. Persoonlijk vindt ik dit goedje ideaal, omdat het gewoon legaal te verkrijgen is in Nederland.

Sterker nog, op het moment dat je het middel correct toepast in een noodsituatie, en dit aantoonbaar kunt maken d.m.v een kopie van het door de politie opgestelde proces-verbaal, krijg je gratis een nieuwe X-marker.

Of dat fysiek geweld een goede oplossing is bij ''onervaren vechters'' betwijfel ik, mede gezien het feit dat ook het lichaam van de belager adrenaline aanmaakt waardoor het bekende ''knietje in het kruis'' nog weinig effect zal hebben.

Uit ervaring (psycho motorische observatie) weet ik echter dat veel mensen überhaupt niet in staat zijn zichzelf te verdedigen wanneer zij worden overvallen, en in een situatie als deze simpelweg ''bevriezen''

[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 06-01-2004 13:21]

pi_16007626

Odol in the morning, idol during the day, idle by night!!!!
pi_16007655
kijk je uit... mijn papa kan karate hoor
Can't give you metal all nite...
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:17:34 #120
78883 antipuntschoenen
De AntiPuntSchoen Beweging!
pi_16007658
Beuk gewoon mensen met een puntschoen
De AntiPuntSchoenen Beweging - http://www.antipuntschoenen.nl
pi_16007765
Niets, ik voel me nooit onveilig op straat
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:25:09 #122
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16009373
Die blauwe spray is stoer

Die wil ik ook hebben

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16009831
Ik had geen zin om alle vorige pagina's te gaan lezen dus misschien heeft iemand deze tip al gegeven...
Een klontje suiker in je zak! Als je iemand in zijn gezicht verwondt door het krassen met dat klontje, heeft die een litteken dat nooit zal weggaan (heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor) zodat ze later de aanvaller gemakkelijker kunnen herkennen... en natuurlijk zal hij ook opgeschrikt zijn he. (en hopelijk weglopen hehe)
Wat ik ook altijd doe als ik door een vieze buurt loop is mijn sleutels in mijn jaszak vasthouden met mijn rechterhand, ik heb daar dan ook nog een klein vouwschaartje aan vasthangen zodat ik lekker kan terugvechten als ze mij willen aanvallen. (als ze mijn handen tegen dan nog niet hebben vastgegrepen natuurlijk)
En natuurlijk moet je ook proberen er niet te onschuldig uit te zien, dus een beetje kordaat lopen en helemaal doen alsof je van niks bang bent
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:49:24 #124
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_16010129
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:13 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Heb hem zelf ook, die blauwe spray (X-marker).

Het busje waar het in zit vertoont qua uiterlijk sterke gelijkenissen met een busje pepperspray. Persoonlijk vindt ik dit goedje ideaal, omdat het gewoon legaal te verkrijgen is in Nederland.

-interresant verhaal-

war kan ik dat spul krijgen dan, in nederladn??
pi_16011305
ik ben dan nognooit aangerand zal niet snel gebeuren (jonge) maar ooit wel eens vanachter aangevallen en hem aan ze oren over me heen getrokken als je met al je kracht aan ze hoofd begint te trekken steeds verder en verder doet dat erg veel pijn! of pak hem bij ze neus en sla met je andere hand op je eigen hand die de neus tussen je vingers heeft . 9 van de 10 keer verbrijzel je zijn neus dan! kan ie elke dag aan je denken
he buur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')