quote:en je vader heet bruce lee ? of was het toch arny.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:04 schreef Elmoowtje het volgende:
ennuh als je m op de grond krijgt..
je moet m op zn buik krijge
dan ga je met een voet op zn rug staan
je strekt de belager zn arm en je je vouwt zn hand naar binnen (zodat je vingers richtong de pols gaan...
in t slechte geval gaat alleen zn arm uit de kom of breek je alleen zn pols
in t beste geval breek je zn pols en is zn arm uit de kom..heb ik een een keer bij een marokkaan gedaan, moet ie maar niet blij komen doen
quote:Ik weet niet hoe lang je al judo doet, maar heel veel dingen van de jiujitsu en de karate komen hierin terug.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Je_moedah het volgende:
Ja daar heb je gelijk in. Maar ik heb gelezen dat jij aan judo doet. Met alle respect voor judo, ik doe er zelf o.a. ook aan, ik vind het de minst effectieve van de 3 vechtsporten die ik doe. Judo is een leuke basis, ik doe judo omdat ik het leuk vind en om wat meer over Japan te leren en ik zet me er 100% voor in. Alleen heb ik niet het idee dat ik zo snel op judo zou terugvallen zodra ik zou worden aangevallen. Waarom?
Judo leert je GEEN blokkeringen tegen stoten, pas bij >2e dan komt de verdediging tegen messen, bovendien is iemand echt werpen in de praktijk best moeilijk. Verder leer je ook niet schoppen bij judo. Ik weet voldoende van judo af, ben nu blauwe band. Kijk... geworpen worden is misschien erg pijnlijk als het op de harde grond is... maar zie iemand maar te werpen als die naar je trapt. Dan heb je toch meer aan jiu-jitsu/karate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |