abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15952475
tja..
berovingen, ontvoeringen, verkrachtingen, al dan niet zinloos geweld, het is tegenwoordig de orde van de dag in het nieuws.
gisteren liep ik na 3 uur snachts over straat, alleen, en voelde me zeker niet veilig.
hier in de buurt wordt de laatste tijd nogal eens wat verkracht.

dat brengt me dus op het volgende.
met vuurwapens mag je uiteraard niet over straat gaan.
maar waarmee kan/mag je jezelf wel beschermen?
zodat, als er wat gebeurt, de dader schrikt, en afdruipt, of (een klein beetje) pijn doen, zodat je kan ontkomen?
en: draag jij beschermingsmiddelen bij je als je over straat gaat?

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15952493
M'n rotkop.

.

zondag 4 januari 2004 @ 14:00:52 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_15952508
Voor een vrouw is traangas of pepperspray heel effectief denk ik...

[Dit bericht is gewijzigd door Zwansen op 04-01-2004 14:01]

zondag 4 januari 2004 @ 14:01:27 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15952517
Flesje CS gas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15952545
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:00 schreef Zwansen het volgende:
Voor een vrouw is traangas of pepperspray heel actief denk ik...
Vrouwen mogen toch geen pepperspray op zak hebben, is toch ook een wapen, laat staan traangas, hooguit een politie vrouw.
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
pi_15952548
Maglite.
pi_15952552
Zo'n blauwekopding?
Spuit je in z'n gezicht en over 3 dagen is-ie nog een smurf

Ga ff langs de dump ofzo, hiero in breda kan je iig zat van dat soort spul krijgen daaro

zondag 4 januari 2004 @ 14:03:05 #8
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_15952560
Ga op zelfverdediging
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  zondag 4 januari 2004 @ 14:03:59 #9
70344 Master_Berendsen
Does not punches back...
pi_15952588
Bij Jackass hadden ze toch al die lompe dingen uitgeprobeerd? En pepperspray bleek het pijnlijkst
Most people don't realize, that two large pieces of coral, painted brown and attached to his skull with common wood screws can make a child look like a deer
pi_15952593
pepperspray is populair

Kep zelf niks bij me. Maar meestal ben ik wel met meerdere mensen en dat verandert de zaak vaak wel.

zondag 4 januari 2004 @ 14:04:42 #11
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_15952605
Ga op vechtsport, en meteen een goede. Thai-box of kickbox.

Dit zorgt ervoor dat je iig zelfverzekerd bent en je minder angstig voelt.

Wat je vindt, ...
  zondag 4 januari 2004 @ 14:05:22 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_15952621
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ga op zelfverdediging
Je moet heel wat vechtsport ervaring als vrouw hebben wil jij je tegen een man kunnen verzetten...
pi_15952636
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Master_Berendsen het volgende:
Bij Jackass hadden ze toch al die lompe dingen uitgeprobeerd? En pepperspray bleek het pijnlijkst
Heb je dat fragment bij kopspijkers niet gezien?
Die gast zat een halve dag later nog met zn kop in het water .
  zondag 4 januari 2004 @ 14:06:00 #14
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_15952641
Heb je lange nagels, ringen aan, hoge hakken? Gebruik ze. Het laat aan onuitwisbare 'indruk' na op je belager.
pi_15952649
kweet niet meer waaqr gehoord of gezien maar was deze week ergens

een jas die als je hem aanraakt een stroomstoot geeft. is net nieuw en in ontwikkeling.

Das het ultime

ow jah hij is natuurlijk afgeschermd voor de drager .......

zondag 4 januari 2004 @ 14:08:07 #16
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_15952688
quote:
Op zondag 4 januari 2004 13:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
tja..
berovingen, ontvoeringen, verkrachtingen, al dan niet zinloos geweld, het is tegenwoordig de orde van de dag in het nieuws.
gisteren liep ik na 3 uur snachts over straat, alleen, en voelde me zeker niet veilig.

zodat, als er wat gebeurt, de dader schrikt, en afdruipt, of (een klein beetje) pijn doen, zodat je kan ontkomen?

JE _mag_ niks bij je hebben. Maar alles is als wapen te gebruiken als je wil, bos sleutels, creditcard.

Kenis van me is agent en die raadde me eigenlijk min of meer pepperspray aan. Effectief en de eventuele straf zal minimaal zijn. Vuurwapens, messen etc hebben meestal toch de neiging wonden achter te laten.

Verder: alles heeft een kruis en een keel

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 4 januari 2004 @ 14:08:56 #17
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_15952710
Niet na drie uur s'nachts alleen over straat gaan misschien?

Ja ik weet, het zou niet nodig moeten zijn maar je neemt nu eenmaal een risico.

pi_15952742
tja je kan kiezen uit..

stiletto of ander flipmes.
pepperspray
stun guns
tasers
alarmdingen (afschrikken)

meeste zijn wel illegaal.

maar als je jezelf echt niet veilig voelt, zou ik gewoon zoiets aanschaffen. alleen beetje lullig als je gaat stappen en je wordt ergens gefoullieerd..

zondag 4 januari 2004 @ 14:10:07 #19
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_15952744
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Je moet heel wat vechtsport ervaring als vrouw hebben wil jij je tegen een man kunnen verzetten...

Nee hoor. Een dader zoekt meestal een weerloos uitziend slachtoffers uit, omdat hij denkt dat het een gemakkelijke prooi is. Als jij je als vrouw met hand en tand verweerd (bijten krabben schoppen schreeuwen), zal de kans groot zijn dat hij snel het hazenpad kiest, omdat hij het niet verwachtte.

Ga voor de zachtte delen van het lichaam. ( ogen, keel, kruis, knieen, neus, enz)

[Dit bericht is gewijzigd door Maximus.Proximus op 04-01-2004 14:12]

zondag 4 januari 2004 @ 14:10:15 #20
70344 Master_Berendsen
Does not punches back...
pi_15952746
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:05 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Heb je dat fragment bij kopspijkers niet gezien?
Die gast zat een halve dag later nog met zn kop in het water .

Jah klopt, volgens mij doet het ook meer pijn dan een razorgun ofzo
Most people don't realize, that two large pieces of coral, painted brown and attached to his skull with common wood screws can make a child look like a deer
  zondag 4 januari 2004 @ 14:11:15 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15952773
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ga op zelfverdediging
Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15952829
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:10 schreef Maximus.Proximus het volgende:

[..]

Nee hoor. Een dader zoekt meestal een weerloos uitziend slachtoffers uit, omdat hij denkt dat het een gemakkelijke prooi is. Als jij je als vrouw met hand en tand verweerd (bijten krabben schoppen schreeuwen), zal de kans groot zijn dat hij snel het hazenpad kiest, omdat hij het niet verwachtte.

denk niet dat dit altijd werkt, maar in de meeste gevallen wel lijkt me.. maar op je omgeving hoef je niet meer te rekenen hier in NL..
  zondag 4 januari 2004 @ 14:13:23 #23
55831 Matthew_
Party up! Till you drop!:)
pi_15952834
Mijn zus heeft pepperspray op zak
-|- Realiteit is een illusie die vrijkomt bij gebrek aan alchohol. -|- www.matthewsweb.tk neem eens een kijkje;) -|-
  zondag 4 januari 2004 @ 14:14:03 #24
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_15952853
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.

Zo, gevaarlijk tiepje ben jij. Ben nu al bang van je
pi_15952860
Ik heb al eens het voorrecht mogen hebben om 1 heel klein druppeltje pepperspray te mogen proeven. het werkt heeeeeeeel goed, m'n hele mond stond 3 uur later nog steeds te branden. was bij een politie training voor pepperspray. in duitsland kun je het geloof ik zo kopen,.
  zondag 4 januari 2004 @ 14:15:12 #26
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_15952879
*checkt fotoboek

voor verkrachting of aanranding hoef je je geen zorgen te maken.

I'm running out of time
  zondag 4 januari 2004 @ 14:16:58 #27
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_15952908
Ehhhmmmm, tja, heb gewoon standaard een 9 mm tussen me broeksriem, verder nog een granaatwerper op me rug, en als ik me verveel een klein atoombommetje.......

Kunt denk ik beter aan je zelfvertrouwen gaan werken dan, met wapens de straat op gaan. Krijg je anders van die amerikaanse toestanden van, en dat willen we natuurlijk ook niet.... Dusse, mijn tip, bezoek een psych, voordat je begint met het dragen van wapens.

pi_15952927
Gun.
  zondag 4 januari 2004 @ 14:20:23 #29
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15952993
Pepperspray werkt best goed. Geen messen of pistolen ofzo, da's voor wiggers en mietjes. Ach, da's eigenlijk hetzelfde.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_15953074
http://www.l-s-warenhandel.de/catalog/product_info.php/products_id/28

Oja pas zag ik ook bij britain in arnhem van de kleur spuitbussen liggen
dat 4 dagen niet meer van je gezicht gaat. Dus dat moet dan wel legaal zijn

pi_15953087
alle vrouwen moeten gewoon op een vechtsport
hoei
  zondag 4 januari 2004 @ 14:25:53 #32
55831 Matthew_
Party up! Till you drop!:)
pi_15953125
Idd, in Duitsland bijvoorbeeld Kleve (is voor mij het dichtsbij) kun je traangas of pepperspray kopen, doen ze daar niet moeilijk over zoals hier.
-|- Realiteit is een illusie die vrijkomt bij gebrek aan alchohol. -|- www.matthewsweb.tk neem eens een kijkje;) -|-
pi_15953168
pepperspray is echt voor Bikkels !
pi_15953266
Ik denk toch echt dat je het best preventief kunt werken, no offence maar ik denk dat het niet slim is om als vrouw in een onveilig gebied te gaan lopen, hoeveel vechtsport ervaring je ook hebt als vrouw, een man is vrijwel altijd sterker. Daarnaast zou ik als vrouw ervoor zorgen dat ik me telefoon gewoon standby had om gelijk een goede vriend te kunnen bellen, in principe moet dat binnen enkele secondes kunnen. Ik denk dat je daar meer aan hebt als zaken als pepperspray etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 4 januari 2004 @ 14:31:49 #35
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_15953268
sleutelbos pakken, sleutels tussen je vingers naar buiten laten uitsteken. Voor zover ik weet is een sleutelbos niet illegaal....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 4 januari 2004 @ 14:32:14 #36
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_15953285
quote:

[..]

Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier.

foto's....
Wat je vindt, ...
pi_15953298
Ga op atletiek en lekker trainen voor 1500 meter, is goed voor de lijn, conditie en je wordt sneller dan menig man ooit zal worden. Maar dan moet je natuurlijk niet om 3 uur snachts met enorme hakken gaan lopen, dan kom je natuurlijk nooit snel weg.
pi_15953313
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:15 schreef MrAbagnale het volgende:
*checkt fotoboek

voor verkrachting of aanranding hoef je je geen zorgen te maken.

ik vraag niet aan je of je commentaar wil leveren op het feit of ik al dan niet geschikt zou zijn om verkracht te worden, dus ga lekker een ander topic zieken als je niet serieus kan reageren
pi_15953342
je word minder snel slachtoffer als je zekerheid uitstraalt
  zondag 4 januari 2004 @ 14:40:35 #40
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_15953485
als je uit een gevecht wilt komen moet je doen alsof je kan vechten. Gewoon brutaal doen en aggressief reageren als iemand je bedreigd oid. werkt altijd
I'm running out of time
pi_15953549
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef stoepjong het volgende:

[..]

Vrouwen mogen toch geen pepperspray op zak hebben, is toch ook een wapen, laat staan traangas, hooguit een politie vrouw.

Toch gewoon doen. Diezelfde wet die je verbiedt om pepperspray te dragen, zal je mogelijk in de steek laten als je haar nodig hebt. Je kunt jezelf maar beter gewoon goed weten te beschermen dan dat je je altijd braaf aan de regels houdt en afhankelijk wordt van een maatschappij met mensen die snel doorlopen als je om hulp roept waarna je hulpeloos aangerand wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 04-01-2004 14:45]

pi_15953575
Ik heb altijd mijn deodorant bij me. Van die rommel met poeder er in.
Als ik belaagd zou worden kan ie dat in zijn ogen krijgen.
Denk niet dat ie dat erg prettig zal vinden.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_15953622
Het beste wapen is gewoon zelfverzekerd te zijn, en niet als een bang musje over straat te schuiffelen.

Meeste onveiligheid op straat zit tussen je eigen oren.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_15953881
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:34 schreef fauve het volgende:
je word minder snel slachtoffer als je zekerheid uitstraalt
Klopt, alleen sommige meiden hebben daar bijv. wel pepperspray voor nodig, dan voelen ze zich ook zekerder voor het geval dat..
  zondag 4 januari 2004 @ 15:00:50 #45
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_15953976
Je heb van die alarmdingen voor om je nek, en als je daaraan trekt hoor je 'n keiharde alarm/fluit toon, heb je gelijk de hele buurt wakker.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_15954238
Beretta meenemen .. veilig
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_15955095
Ik heb meestal geen wapen bij me. Maar ik loop ook -bijna- nooit alleen om 3:00 over straat. En al helemaal niet ergens achter af ofzo, waar niemand woont.
pi_15955355
een surefire zaklamp!
formaat van een deobusje, geeft 120 lumen! zeker weten tijdelijk verblind!
  zondag 4 januari 2004 @ 15:55:49 #49
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15955647
Vroeger had ik altijd een hamer in mijn binnenzak, was erg effectief toen een of andere pauper mij wilde beroven

Tegenwoordig beperk ik het maar tot een 30cm lange metalen liniaal die keihard is.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 4 januari 2004 @ 15:56:51 #50
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_15955684
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het beste wapen is gewoon zelfverzekerd te zijn, en niet als een bang musje over straat te schuiffelen.

Meeste onveiligheid op straat zit tussen je eigen oren.

Dat is idd ook waar... onzekere mensen maken goede slachtoffers bij zij die kwaad willen..
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_15955701
Pepperspray mag misschien niet maar je kunt ook deo ofzo nemen, doet ook vast wel pijn
  Milf zondag 4 januari 2004 @ 17:33:40 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15958014
busje deo doet wonderen *
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15958743
Busje haarlak oid.

Puntlaarzen zijn ook handig.

zondag 4 januari 2004 @ 18:04:03 #54
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_15958769
Ik heb altijd traangas op zak. Nog nooit gebruikt in 3 jaar tijd, maar je weet maar nooit...
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_15962412
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:33 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik vraag niet aan je of je commentaar wil leveren op het feit of ik al dan niet geschikt zou zijn om verkracht te worden, dus ga lekker een ander topic zieken als je niet serieus kan reageren

Maar hij heeft wel gelijk
pi_15962481
mijn telefoon
pi_15962572
quote:
Ik denk toch echt dat je het best preventief kunt werken, no offence maar ik denk dat het niet slim is om als vrouw in een onveilig gebied te gaan lopen, hoeveel vechtsport ervaring je ook hebt als vrouw, een man is vrijwel altijd sterker. Daarnaast zou ik als vrouw ervoor zorgen dat ik me telefoon gewoon standby had om gelijk een goede vriend te kunnen bellen, in principe moet dat binnen enkele secondes kunnen. Ik denk dat je daar meer aan hebt als zaken als pepperspray etc.
Dan ben jij mijn vrouwelijke co-sensei vechtsporten nog niet tegengekomen, daar wil je echt geen ruzie mee hebben

Verder, tsja, zelfverdediging helpt niet echt vind ik. Toen ik in groep 7 zat zat ik daar op, en ik heb werkelijk waar geen flikker geleerd. Je kan beter op kickboksen of muy thay gaan. Ook karate en jiu-jitsu kan ik je aanraden.

Wil je echt effectief bezig zijn haal je een nunchakus.
Tik daar op google maar eens wat over in.

Als 2 echtparen echt paren, hebben 4 echtgenoten echt genoten
  zondag 4 januari 2004 @ 21:03:35 #58
19297 stinkie
pi_15963296
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:34 schreef Je_moedah het volgende:

[..]

Dan ben jij mijn vrouwelijke co-sensei vechtsporten nog niet tegengekomen, daar wil je echt geen ruzie mee hebben

No offence, maar ik denk dat wanneer jouw co-sensei in een puur straatgevecht terecht komt, dan gaat ze neer. Een straatgevecht is geen dojo, dat is bijten, krabben, en plekken raken waar de regels niet in voorzien... Alles is een wapen, alles is een doel.
Ik heb nu een paar keer in een situatie gezeten waarbij ik m'n vechtsport kennis moest gebruiken. Je komt er nauwelijks aan toe, dus hou het lekker simpel.

Sport: kies wat je leuk vind. Verdediging: kruis & keel.

Wil je toch iets hebben om je te verdedigen: pepperspray

pi_15964158
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:03 schreef stinkie het volgende:

[..]

No offence, maar ik denk dat wanneer jouw co-sensei in een puur straatgevecht terecht komt, dan gaat ze neer. Een straatgevecht is geen dojo, dat is bijten, krabben, en plekken raken waar de regels niet in voorzien... Alles is een wapen, alles is een doel.
Ik heb nu een paar keer in een situatie gezeten waarbij ik m'n vechtsport kennis moest gebruiken. Je komt er nauwelijks aan toe, dus hou het lekker simpel.

ik ben het niet helemaal met je eens want het ligt er aan hoe jou trainer traint!
ik heb 2 jaar op kickboxen gezeten(goeie voornemen is om er weer op te gaan) en mijn trainer heeft me al de smerigste trukjes geleerd die je maar kan bedenken zoals met uitgestrekte vingers een stoot maken net onder de kin bij waar je hoofd en strottenhoofd samen komen geheid dat je neer gaat!
he buur!
  zondag 4 januari 2004 @ 21:34:04 #60
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15964176
Fijne reacties hier
De aandacht trekken in zo'n geval is het beste , daarnaast kun je de meest bruikbare dingen als 'wapen' gebruiken indien echt nodig.
Sleutels , deo , een paraplu , etc.. echter ; als je niet zelfverzekerd overkomt word het lastiger..
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  zondag 4 januari 2004 @ 21:44:28 #61
19297 stinkie
pi_15964467
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:33 schreef tiez het volgende:

[..]

ik ben het niet helemaal met je eens want het ligt er aan hoe jou trainer traint!
ik heb 2 jaar op kickboxen gezeten(goeie voornemen is om er weer op te gaan) en mijn trainer heeft me al de smerigste trukjes geleerd die je maar kan bedenken zoals met uitgestrekte vingers een stoot maken net onder de kin bij waar je hoofd en strottenhoofd samen komen geheid dat je neer gaat!

Het geeft juist precies aan wat ik bedoel. Je leert vechten, niet de sport.
  zondag 4 januari 2004 @ 21:46:45 #62
64051 MPmad
Geen commentaar
pi_15964533
quote:
Op zondag 4 januari 2004 17:33 schreef nikky het volgende:
in combinatie met een aansteker zeker
  zondag 4 januari 2004 @ 21:50:00 #63
73888 DIA
die ja .....
pi_15964630
Ik denk dat als je een AK-47 omhangt wel afschrikt.

ser. Als vrouw zijnt gewoon een pepperspray busje.....

is het meest effectief en je beschadigt er niemand mee....

pi_15964675
Zo'n ijzeren onderbroek met een slot erop
Delivered without an information leaflet
  zondag 4 januari 2004 @ 21:55:40 #65
38695 Seraphim
Credo quia absurdum
pi_15964797
4 zwaarden 1 pistooltje( zo'n propjes schieter) 2 jaar boksen 2 jaar kungfu
en nog 5 jaar schaak ervaring voor het slaan
Ik geloof omdat het strijdig is met het verstand.
pi_15964892
veel interresante en bruikbare reacties.. bedankt!

wel erg jammer dat sommige mensen menen het nodig te vinden mij te beoordelen vanuit mijn fotoboek. optyfen bushokjes enzo..

pi_15965094
quote:
Op zondag 4 januari 2004 17:33 schreef nikky het volgende:
die spuit net 20 cm verder :s
en pepperspray 1,5 meter.
pi_15965271
Ik heb een tijdje altijd een schaar in mijn jaszak gehad. Gaf me wel en vilig gevoel: wanneer ik its niet hlemaal vertrouwde grep ik in mijn zak en hield ik alvast de schaar vast. Heb m gelukkig niet hoeven gebruiken. Nu doe ik dat niet meer: je jaszak scheurt toch eerder uit... beetje onhandig, maar als je echt vaak in ongure buurten loopt denk ik niet verkeerd... denk dat dgene die jouw aanvalt dat echt niet verwacht (idd op z'n hoogst een spray)
  zondag 4 januari 2004 @ 22:42:54 #69
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_15966175
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 03:51:45 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_15966432
quote:
Misschien moet je, je eens gaan afvragen of het wel zo verstandig is om op dit tijdstip alleen over straat te lopen in een buurt waar veel verkracht wordt. Voorkomen is tenslotte nog steeds beter dan genezen!
Assumption is the mother of all fuck-ups!
pi_15966505
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:51 schreef iemanddiejenietkent het volgende:

[..]

Misschien moet je, je eens gaan afvragen of het wel zo verstandig is om op dit tijdstip alleen over straat te lopen in een buurt waar veel verkracht wordt. Voorkomen is tenslotte nog steeds beter dan genezen!

ik woon er
  zondag 4 januari 2004 @ 22:58:58 #72
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_15966670
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 03:51:45 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_15966795
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat wordt verhuizen dan

*checkt tweede fotoboek-foto -> je mag wel een nachtje hier slapen

zondag 4 januari 2004 @ 23:05:06 #74
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15966870
quote:

[..]

moet je wel kenne richten en met een zwaard om kunnen gaan.
pi_15967008
Ik zou liever een straf hebben omdat ik pepperspray gebruik dan dat ik word verkracht oid , maar ik hoef daar gelukkig niet zo bang voor te zijn tenzij ik in een of andere homo buurt rond loop
  zondag 4 januari 2004 @ 23:09:58 #76
24184 speedfreakssj
pi_15967020
quote:
Op zondag 4 januari 2004 15:55 schreef BAZZA het volgende:
Vroeger had ik altijd een hamer in mijn binnenzak, was erg effectief toen een of andere pauper mij wilde beroven

Tegenwoordig beperk ik het maar tot een 30cm lange metalen liniaal die keihard is.

helpt dat dan zo'n hamer?

ik heb ene tijdje met een schroevendraaier in me binnenzak gelopen maar dat was omdat ik op een PC bedrijf werkte. en ik had nog niet echtv een setje en om een hele doos mee te nemen.............

veel mer dan een kruiskop heb je toch niet nodig bij een pc.

Maarre, je bedoelt zo'n ijzeren liniaal die ze altijd bij handenarbeid hadden op school?
om langs te snijden met een stanleymesje?

en wat is 120 lumen?

branduren ofzo?

zondag 4 januari 2004 @ 23:12:52 #77
24184 speedfreakssj
pi_15967095
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:03 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jij denkt over vrouwen en vechtsport maar er zijn types die binnen 1 sec je strot er uit trekken.

dus vanuit het niets hand IN je keel.

en een beetje getrainde chinees kan dat dus pas maar op.
dan kan je nog zo'n sterke beer zijn.
Menig body builder legt het af tegen een japanner. eentje die getraind is natuurlijk.

Maarre, jiu jitsu rad ik dan weer af. me vriendin doet het en ik leg haar zo om, sterk is ze wel maar dan nog, een paar rake trappen in de borst en ze zit te kermen.

maandag 5 januari 2004 @ 00:36:52 #78
19297 stinkie
pi_15969712
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:12 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jij denkt over vrouwen en vechtsport maar er zijn types die binnen 1 sec je strot er uit trekken.

dus vanuit het niets hand IN je keel.

en een beetje getrainde chinees kan dat dus pas maar op.
dan kan je nog zo'n sterke beer zijn.
Menig body builder legt het af tegen een japanner. eentje die getraind is natuurlijk.

Maarre, jiu jitsu rad ik dan weer af. me vriendin doet het en ik leg haar zo om, sterk is ze wel maar dan nog, een paar rake trappen in de borst en ze zit te kermen.

Je gaat uit van extremen, ik ga uit van de praktijk. Je strot eruit trekken is niet iets wat je met een jaartje trainen goed onder de knie krijgt. Iemand ademsappel rotslaan kan een blinde. En kijk niet naar wat getrainde (je zegt het al) Aziaten kunnen. Andere lichaamsbouw, andere mogelijkheden. Daarnaast, bodybuilders hebben spiermassa, zwaarder, us over het algemeend langzamer. Weer die extremen.

We hebben het hier over verdediging op straat. De praktijk dus. Niet over afgetrainde atleten. Buitendat heb ik genoeg "ik heb een hele hoge in band in bladiebla" figuren neer gekregen, gewoon omdat ik me niet aan de regels hou Iets dat in een praktijk situatie ook niet gebeurt.

maandag 5 januari 2004 @ 01:07:19 #79
24184 speedfreakssj
pi_15970426
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:36 schreef stinkie het volgende:

[..]

Je gaat uit van extremen, ik ga uit van de praktijk. Je strot eruit trekken is niet iets wat je met een jaartje trainen goed onder de knie krijgt. Iemand ademsappel rotslaan kan een blinde. En kijk niet naar wat getrainde (je zegt het al) Aziaten kunnen. Andere lichaamsbouw, andere mogelijkheden. Daarnaast, bodybuilders hebben spiermassa, zwaarder, us over het algemeend langzamer. Weer die extremen.

We hebben het hier over verdediging op straat. De praktijk dus. Niet over afgetrainde atleten. Buitendat heb ik genoeg "ik heb een hele hoge in band in bladiebla" figuren neer gekregen, gewoon omdat ik me niet aan de regels hou Iets dat in een praktijk situatie ook niet gebeurt.

Daar heb je gelijk in, maar ik wilde zeggen dat mensen zi makkelijk denken over aziaten, ja die is iel en klein DUS die mep ik in elkaar.

ZO kan trouwens 90% van de messendragers op straat NIET met een mes om gaan.

met een BEETJE kennis van messen kan je zo 60% van de messentrekkers hun eigen mes naar binnen schuiven.

is ook maar theorie dus daar heb je net veel aan.

Tja, hamer of liniaal van staal is idd ook een goede optie aar ja, hoe vertel je dat als je gefouilleerd word?

creditcard slijpen tot mes

wie weet lukt dat ook nog.

pi_15970470
Ik hoef mij niet te beschermen. Dat doet mijn pimp.
  maandag 5 januari 2004 @ 01:16:08 #81
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_15970592
Hard wegrennen is de beste verdediging
Signature:
Maximaal
4
regels
  maandag 5 januari 2004 @ 01:55:03 #82
24184 speedfreakssj
pi_15971343
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:09 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:
Ik hoef mij niet te beschermen. Dat doet mijn pimp.
dan moet de aanvaller je niet eerst doodgestoken hebben
pi_15971887
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:55 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

dan moet de aanvaller je niet eerst doodgestoken hebben

Anaal?
pi_15971921
mini busje haarlak of deodorant in je jaszak
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 5 januari 2004 @ 03:03:58 #85
24184 speedfreakssj
pi_15972150
quote:
Op maandag 5 januari 2004 02:28 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:

[..]

Anaal?

nee, dader steekt jou dood in de halsstreek en daarna schiet hij j pimp neer. klaar.
pi_15972370
Ik jaag ze weg door boos naar ze tekijken.
pi_15972445
Je beschermt jezelf het beste door op alles te letten tot in de kleinste details en rampenscenarios door te werken. Als dit - wat doe ik dan? Vooral brand of te water raken of dergelijks
pi_15972451
quote:
Op maandag 5 januari 2004 02:31 schreef zhe-devilll het volgende:
mini busje haarlak of deodorant in je jaszak

Ook een tijdje gedaan, maar je krijgt hem niet snel genoeg uit je jaszak en al helemaal niet geopend, voordat ze je arm achter je rug hebben liggen. En tegen een groep helpt het al helemaal niet.
pi_15972494
ik heb mn knietje en dan kan ik de benen nemen.. of ik heb pech.. ik heb traangas van een vriend gekregen, maar ik vergeet t altijd..
  maandag 5 januari 2004 @ 04:03:39 #90
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_15972510
doe een regenjas aan. een wit masker op, neem een kettingzaag mee...

denk dat weinig mensen je zulen belagen

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 5 januari 2004 @ 04:39:22 #91
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_15972667
Alles wat je meeneemt met het doel als wapen te gebruiken is verboden. Voorzover onze wetgeving want die boeit niet echt in zo'n situatie he?

Wees gewoon creatief met de spullen die je hebt of zo kan kopen.

je kan sleutels gebruiken als boksbeugel. op zich wel zonde om je autosleutel te breken als je wil vluchten.
je kan daar ook een klein schroevedraaiertje voor gebruiken, die met die kleine dikke handvaatjes liggen heerlijk in de hand zodat je met volle kracht kunt slaan.

boeken en tassen etc. kun je als schild gebruiken. je kunt rekening houden met kleding. dus zodat je makkelijker kunt vluchten en vechten.

ooh en ehh neem een grote gemene hond mee

het allerbelangrijkste blijft echt preventie.
dat je er woont is geen excuus. De meeste verkrachtingen gebeuren in of vlakbij het huis van het slachtoffer.

jiu jitsu is als sport zijnde niet slecht, het gaat er om hoe je traint.
de technieken op zich zijn prima.

nog 1 tip: Er staat in veel boeken over zelfverdediging dat je je mobiele telefoon kunt gebruiken als wapen.
dit klopt, maar as je te hard slaat kun je daarna dus niet meer bellen om hulp te halen,,,,,,,,,,doe dit dus nooit

maandag 5 januari 2004 @ 05:22:10 #92
59513 lovelight
baggergraag!
pi_15972786
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:44 schreef prupke het volgende:
Ik heb altijd mijn deodorant bij me. Van die rommel met poeder er in.
Als ik belaagd zou worden kan ie dat in zijn ogen krijgen.
Denk niet dat ie dat erg prettig zal vinden.
"AUW m'n ogen rieken naar roos, doos!"
kon het ff niet laten
  maandag 5 januari 2004 @ 06:16:02 #93
24184 speedfreakssj
pi_15972990
quote:
Op maandag 5 januari 2004 04:39 schreef gimgamgommetje het volgende:

nog 1 tip: Er staat in veel boeken over zelfverdediging dat je je mobiele telefoon kunt gebruiken als wapen.
dit klopt, maar as je te hard slaat kun je daarna dus niet meer bellen om hulp te halen,,,,,,,,,,doe dit dus nooit

dan moet je wel een ERG soort van het type koelkast bezitten.

ik weet niet maar een 3310 is niet zo groot hoor. ik mep ze wel met de blote vuist.

pi_15973101
een sok met veel kleingeld erin.
als je daar iemand een zwieper mee tegen het hoofd geeft kan je hém beroven

het is niet illigaal ook,sommige mensen hebben kleingeld in hun knip,en andere in hun sok

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  maandag 5 januari 2004 @ 13:50:37 #95
8502 BAZZA
pi_15980982
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:09 schreef speedfreakssj het volgende:

helpt dat dan zo'n hamer?

Jazeker, een ram met een hamer op iemand's schouder en je hebt er geen last meer van, vooral met de puntige kant
quote:
Maarre, je bedoelt zo'n ijzeren liniaal die ze altijd bij handenarbeid hadden op school?
om langs te snijden met een stanleymesje?
Yup, erg hard ook, ram je zo een enorme peut mee in iemand's snuit

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 05-01-2004 13:51]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 5 januari 2004 @ 16:29:36 #96
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_15984624
quote:
Op maandag 5 januari 2004 06:16 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

dan moet je wel een ERG soort van het type koelkast bezitten.

ik weet niet maar een 3310 is niet zo groot hoor. ik mep ze wel met de blote vuist.

Ik vind de verdedigingswaarde van een telefoon ook redelijk ver gezocht.
Alleen die discussie of een telefoon bruikbaar is om te slaan of niet wil ik niet voeren dus zeg ik dat het kan helpen. hehe kan ook wel, maar dan kun je niet meer bellen en als er 1 moment is dat je nodig iemand moet bellen is het dan wel.

Dus of het nou bruikbaar is of niet,, nooit doen.

vuisten werkt prima, alleen je breekt je hand wel vrij snel op straat.
Zeg niet dat dat jou niet gebeurt want het gebeurde mike tyson ook.
Vrouwenhanden zijn nog weer kwetsbaarder dus dan is de palm een beter idee. Dat reduceert trouwens ook de kans op bloedcontact en daarmee verband houdende ziektes.

maandag 5 januari 2004 @ 16:42:26 #97
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_15984823
Ik zie het al helemaal voor me...

Een vrouw loopt door een steeg, plots staat er een man voor haar die slechte bedoelingen heeft, de vrouw grijpt naar haar tas om daar de pepperspray uit te pakken.............. na wat tampons, make-up, beurs, en zakdoekjes verder heeft de vrouw eindelijk het busje pepperspray te pakken, we zijn nu wel al 5 min verder...

pi_15985175
Nogmaals, jij kent mijn co-sensei niet en ik weet dus echt wel dat ze goed is. Ze heeft 8 jaar ervaring en is verschrikkelijk goed in klemmetjes zetten en messen afweren
Bovendien heeft ze al een paar keer een straatsituatie meegemaakt bij haar werk en ze is nou ook niet bepaald de dunste
Maar ff verder ontopic: Een paraplu is altijd een perfect wapen der gelegenheid, een stok ook, zeker als je op een sport gaat waar stokvechten in zit(iaido, kendo, aikido etc...).

Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie. Zou je op een echte effectieve full contact vechtsport zoals Kyukushin Karate, Muy Thay en Kickboksen/ Boksen gaan, wordt je vanzelf zelfverzekerder en dat straal je ook zeker uit waardoor je minder snel zal worden uitgekozen. Bovendien heb je zo incasseringsvermogen. Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen. Straal je onzekerheid uit, zal de dader daar als een wolf op ingaan en ben jij de lul.

maandag 5 januari 2004 @ 17:47:42 #99
75462 Schemerlamp
Henk! Telefooon!
pi_15986106
Smerig terugvechten, en geen sportkarate op straat gebruiken, dat doet je de das om, pak zijn nieren, in de winter een ijspriem meenemen ofzo.
pi_15986226
Wie zegt dat je bij Kyukushin Karate niet smerig vechten leert
Bovendien heeft het ook nog voldoende gewone oefeningen
  maandag 5 januari 2004 @ 17:57:05 #101
75462 Schemerlamp
Henk! Telefooon!
pi_15986384
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:51 schreef Je_moedah het volgende:
Wie zegt dat je bij Kyukushin Karate niet smerig vechten leert
Bovendien heeft het ook nog voldoende gewone oefeningen
Als men daar knijpt, bijt, niet vies is van een aantal flinke trappen in de regio van de scrotum, dan neem ik mijn woorden terug, maar zet die niksnuttige regeltjes van 'niet schoppen als zij/hij ligt naast je, schop tot je aanvaller niet beweegt en maak je dan als een bezetene uit de voeten.
  maandag 5 januari 2004 @ 18:28:42 #102
24184 speedfreakssj
pi_15987248
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:47 schreef Schemerlamp het volgende:
Smerig terugvechten, en geen sportkarate op straat gebruiken, dat doet je de das om, pak zijn nieren, in de winter een ijspriem meenemen ofzo.
wat doe je moeilijk?

als het kan ik harde stom aan de linker onderzijde van zijn buik. daar zit dacht ik zijn milt. als je daar hard op drukt doe je al niet veel meer.

maandag 5 januari 2004 @ 18:37:50 #103
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_15987466
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:08 schreef Je_moedah het volgende:
en ze is nou ook niet bepaald de dunste

Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie.

ehh ik hoop voor je dat ze het niet leest

zelfverdediging is niks mis mee, alleen de manier hoe het meestal aangeboden wordt wel.

ik ga zelf ook zelfverdediging geven aan groep 7 op de basisschool.
Ik verwacht geen vechtersbazen van ze te maken in een paar lessen.
Ik hoop wel dat het een eye opener zal zijn voor ze en dat ze de lessen gewoon leuk vinden En gezien de leeftijd vooral een hoop theorie (preventie) die ik hen aan laat bieden door de lerares.

Als je je wil leren verdedigen op straat zijn de technieken van zelfverdediging op zich wel goed, maar 10 tot 12 lessen is gewoon niks.
Wil een vrouw zich leren verdedigen zal ze toch wat meer moeite moeten doen. Het belangrijkste is en blijft je instelling.

Ten eerste moet je er voor kiezen om je te verdedigen en niet passief te laten gebeuren wat gebeurt. Ten 2e zijn effectieve technieken nou eenmaal effectief omdat je scgade toebrengt of iemand erg pijn doet.
Dat moet je wel kunnen op dat moment.

dan is er nog de angst dat je de aanvaller alleen maar kwader maakt etc. al die dingen krijg je gewoon niet weg met een paar lesjes.

pi_15987598
zou het beste zijn

dunno eigenlijk... denk dat een sleutel tussen je vingers doen en vervolges zo hard mogelijk op zn keel slaan toch al vrij goed werkt kijk anders of je niet toevallig een losse tegel of een metalen staaf oid ziet liggen... als dat ook niet het geval is, heb je wel een probleem

zelfverdediging enzow is leuk, maar net wat er al eerder gezegd werd. Angst speelt een grote rol in reallife situatie. Bovendien ben je wel even bezig voordat je dit effectief kan toepassen, als je dit in de situatie ook nog kan

maandag 5 januari 2004 @ 18:45:50 #105
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_15987660
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:09 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

en wat is 120 lumen?

branduren ofzo?

Lumen is de eenheid van de lichtstroom en dat getal geeft de totale lichtopbrengst van de lamp aan.

[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 05-01-2004 22:05]

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_15987735
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel is twijfel om een wapen mee te nemen Eigenlijk te gek voor woorden dat mensen zich zo onveilig voelen.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_15988628
quote:
Op Monday 5 January 2004 17:08 schreef Je_moedah het volgende:
Nogmaals, jij kent mijn co-sensei niet en ik weet dus echt wel dat ze goed is. Ze heeft 8 jaar ervaring en is verschrikkelijk goed in klemmetjes zetten en messen afweren
Bovendien heeft ze al een paar keer een straatsituatie meegemaakt bij haar werk en ze is nou ook niet bepaald de dunste
Maar ff verder ontopic: Een paraplu is altijd een perfect wapen der gelegenheid, een stok ook, zeker als je op een sport gaat waar stokvechten in zit(iaido, kendo, aikido etc...).

Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie. Zou je op een echte effectieve full contact vechtsport zoals Kyukushin Karate, Muy Thay en Kickboksen/ Boksen gaan, wordt je vanzelf zelfverzekerder en dat straal je ook zeker uit waardoor je minder snel zal worden uitgekozen. Bovendien heb je zo incasseringsvermogen. Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen. Straal je onzekerheid uit, zal de dader daar als een wolf op ingaan en ben jij de lul.

Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen.
Maar te zelfverzekerd is ook weer niet goed: kan agressie opwekken. Het is moeilijk het juiste evenwicht te vinden.
Off-topic: excuses aan TS voor mijn lullige opmerking eerder in dit topic (over het fotoboek)
  maandag 5 januari 2004 @ 21:40:42 #108
19297 stinkie
pi_15992986
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:24 schreef dierenvriend het volgende:

[..]
...
Off-topic: excuses aan TS voor mijn lullige opmerking eerder in dit topic (over het fotoboek)

Laat me raden, jij hebt foto nr. 2 gezien
  dinsdag 6 januari 2004 @ 00:13:55 #109
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_15998176
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:24 schreef dierenvriend het volgende:

[..]

Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen.
Maar te zelfverzekerd is ook weer niet goed: kan agressie opwekken. Het is moeilijk het juiste evenwicht te vinden.

geaccepteerd
pi_15998219
kdraag altijd een grote paraplu bij mij... (alleen in de herfst/winter)
Gna gna gna
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 00:22:26 #111
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_15998365
Voor vrouwen is pepperspray een effectief middel.

Hier komen iig geen inbrekers meer. Dit jaar wilde er hier iemand inbreken. M'n hond is erg waakzaam en had het meteen door, ik ging naar beneden, ik zag hem nog net wegrennen. Ik dacht dat er iets anders was waarvoor mijn hond blafte. Anders was ik wat voorzichtiger geweest.

dinsdag 6 januari 2004 @ 03:08:12 #112
24184 speedfreakssj
pi_16000982
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:42 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding] zou het beste zijn
waar kan ik die kopen? ik zoek er nog eentje.

het holster dan.

dinsdag 6 januari 2004 @ 09:49:52 #113
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16002727
Naturlijk heeft iedereen zoiets van: pepperspray, omdat het pijnlijk is. Dat verdient de overvaller ook. Maar dit is ook heel leuk. Zo'n smurvenspray.

Eerst heb je zooi op je gezicht. Dat trekt in je huid, en je bent 3 dagen blauw. Da's pas fun. Maar de vraag is, worden negers nu ook blauw? Zo niet, dan heeft het geen zin natuurlijk.

Hier te kopen.

Pepperspray heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.

http://www.pepperspray.be/

[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 06-01-2004 10:20]

anti politiek-correct
  dinsdag 6 januari 2004 @ 09:56:53 #114
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_16002853
heb eens op tv gezien, toen lieten ze die tasers zien.
En dan had een vrouw een compleet pak aan van latex (sexy!)
met allemaal electroden erop. Die wou je dus ff niet bij de kont pakken.
Tot 300x een stroomschok van 20.000 Volt. :)
Imperare sibi maximum imperium est
  dinsdag 6 januari 2004 @ 11:51:13 #115
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_16005540
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 09:49 schreef Salv het volgende:
Naturlijk heeft iedereen zoiets van: pepperspray, omdat het pijnlijk is. Dat verdient de overvaller ook. Maar dit is ook heel leuk. Zo'n smurvenspray.

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerst heb je zooi op je gezicht. Dat trekt in je huid, en je bent 3 dagen blauw. Da's pas fun. Maar de vraag is, worden negers nu ook blauw? Zo niet, dan heeft het geen zin natuurlijk.

Hier te kopen.

Pepperspray heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.

http://www.pepperspray.be/

!!
lol.
ns kijken of dat soort zooi te koop is
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:18:19 #116
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16006269
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

!!
lol.

Er is makkelijk aan te komen. Maar je zal wel in het buitenland moeten zoeken. Als je het via de post besteld uit Duitsland heb je grote kans dat je het ongezien kan binnenhalen.
anti politiek-correct
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:13:34 #117
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16007558
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

!!
lol.

Heb hem zelf ook, die blauwe spray (X-marker).

Het busje waar het in zit vertoont qua uiterlijk sterke gelijkenissen met een busje pepperspray. Persoonlijk vindt ik dit goedje ideaal, omdat het gewoon legaal te verkrijgen is in Nederland.

Sterker nog, op het moment dat je het middel correct toepast in een noodsituatie, en dit aantoonbaar kunt maken d.m.v een kopie van het door de politie opgestelde proces-verbaal, krijg je gratis een nieuwe X-marker.

Of dat fysiek geweld een goede oplossing is bij ''onervaren vechters'' betwijfel ik, mede gezien het feit dat ook het lichaam van de belager adrenaline aanmaakt waardoor het bekende ''knietje in het kruis'' nog weinig effect zal hebben.

Uit ervaring (psycho motorische observatie) weet ik echter dat veel mensen überhaupt niet in staat zijn zichzelf te verdedigen wanneer zij worden overvallen, en in een situatie als deze simpelweg ''bevriezen''

[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 06-01-2004 13:21]

pi_16007626

Odol in the morning, idol during the day, idle by night!!!!
pi_16007655
kijk je uit... mijn papa kan karate hoor
Can't give you metal all nite...
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:17:34 #120
78883 antipuntschoenen
De AntiPuntSchoen Beweging!
pi_16007658
Beuk gewoon mensen met een puntschoen
De AntiPuntSchoenen Beweging - http://www.antipuntschoenen.nl
pi_16007765
Niets, ik voel me nooit onveilig op straat
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:25:09 #122
8502 BAZZA
pi_16009373
Die blauwe spray is stoer

Die wil ik ook hebben

pi_16009831
Ik had geen zin om alle vorige pagina's te gaan lezen dus misschien heeft iemand deze tip al gegeven...
Een klontje suiker in je zak! Als je iemand in zijn gezicht verwondt door het krassen met dat klontje, heeft die een litteken dat nooit zal weggaan (heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor) zodat ze later de aanvaller gemakkelijker kunnen herkennen... en natuurlijk zal hij ook opgeschrikt zijn he. (en hopelijk weglopen hehe)
Wat ik ook altijd doe als ik door een vieze buurt loop is mijn sleutels in mijn jaszak vasthouden met mijn rechterhand, ik heb daar dan ook nog een klein vouwschaartje aan vasthangen zodat ik lekker kan terugvechten als ze mij willen aanvallen. (als ze mijn handen tegen dan nog niet hebben vastgegrepen natuurlijk)
En natuurlijk moet je ook proberen er niet te onschuldig uit te zien, dus een beetje kordaat lopen en helemaal doen alsof je van niks bang bent
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:49:24 #124
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_16010129
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:13 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Heb hem zelf ook, die blauwe spray (X-marker).

Het busje waar het in zit vertoont qua uiterlijk sterke gelijkenissen met een busje pepperspray. Persoonlijk vindt ik dit goedje ideaal, omdat het gewoon legaal te verkrijgen is in Nederland.

-interresant verhaal-

war kan ik dat spul krijgen dan, in nederladn??
pi_16011305
ik ben dan nognooit aangerand zal niet snel gebeuren (jonge) maar ooit wel eens vanachter aangevallen en hem aan ze oren over me heen getrokken als je met al je kracht aan ze hoofd begint te trekken steeds verder en verder doet dat erg veel pijn! of pak hem bij ze neus en sla met je andere hand op je eigen hand die de neus tussen je vingers heeft . 9 van de 10 keer verbrijzel je zijn neus dan! kan ie elke dag aan je denken
he buur!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 15:58:01 #126
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16012272
dat smurfenspray is ideaal als bewijsmateriaal, maar het zal je weinig helpen om jezelf te verdedigen. Je maakt hem hoogstends kwader dus een beschermingsmiddel is het niet.

Dus mijn vraag voor mensen die dat willen gebruiken. Wat verwacht je dat de reactie van je tegenstander is en hoe bereid je je daar op voor?

dinsdag 6 januari 2004 @ 16:40:13 #127
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16013183
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:58 schreef gimgamgommetje het volgende:
dat smurfenspray is ideaal als bewijsmateriaal, maar het zal je weinig helpen om jezelf te verdedigen. Je maakt hem hoogstends kwader dus een beschermingsmiddel is het niet.

Dus mijn vraag voor mensen die dat willen gebruiken. Wat verwacht je dat de reactie van je tegenstander is en hoe bereid je je daar op voor?

De spray veroorzaakt een schuimlaag op het gezicht van de belager.
De bedoeling is dat je wegrent op het moment dat de belager tracht het schuim uit zijn ogen- en van zijn gezicht te verwijderen.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.

dinsdag 6 januari 2004 @ 17:34:11 #128
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16014590
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:40 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

De spray veroorzaakt een schuimlaag op het gezicht van de belager.
De bedoeling is dat je wegrent op het moment dat de belager tracht het schuim uit zijn ogen- en van zijn gezicht te verwijderen.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.

dan ga je er vanuit dat de belager rationeel denkt op dat moment, en dat hoeft dus niet zo te zijn.

Dat hij tijd nodig heeft om het schuim uit zijn ogen te wrijven zit wel iets in iig

dinsdag 6 januari 2004 @ 17:57:31 #129
64051 MPmad
Geen commentaar
pi_16015270
Jammer alleen dat pepperspray en dat 'smurfenspul' illegaal zijn, ben je zelf ook de lul

Is maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).

pi_16016392
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:57 schreef MPmad het volgende:
Jammer alleen dat pepperspray en dat 'smurfenspul' illegaal zijn, ben je zelf ook de lul

Is maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).

Die "smurfenspray" = Xmarker. Is niet illegaal
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:33:29 #131
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16019065
Duur spul inderdaad. Je kan beter even een busje pepperspray halen in duitsland (of je haalt meteen voor je hele familie)

Deze spray is wel héél goedkoop. Ik zou hem graag even testen. Zometeen zit er water in.

anti politiek-correct
pi_16019264
ik raad een bus deo in je ene zak en een aansteker die het doet in je andere zak aan en je hoeft niet meer bang te zijn.
pi_16020515
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:57 schreef MPmad het volgende:

idd, ik ben veel te bang dat het spul gebruikt gaat worden door allerlei pubers die er in het wilde weg mee rond gaan spuiten. Loop je drie dagen gebrandmerkt als verkrachter rond terwijl je niks op je geweten hebt Als bewijsmateriaal lijkt het mij waardeloos, iedereen kan wel in het wilde weg rond gaan spuiten.

Ik heb al verscheidene opties gezien, varierend van pepperspray tot mobiele telefoons. Nou, dat zal dan wel een Nokia uit de prehistorie moeten zijn Die telefoontjes van tegenwoordig zetten weinig zoden aan de dijk. Pepperspray kan natuurlijk wel maar daar moet je dan wel naar zoeken. De meest doeltreffende vloeistof hebben jullie 24 uur per dag bij je dames: speeksel! Geheel ongevaarlijk tenzij je een gevaarlijke longziekte hebt, heel smerig en heel onverwacht. Van het korte moment van verwarring bij je belager kun je gebruik maken door weg te rennen.
En een knietje doet het natuurlijk altijd goed

pi_16020578
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:29 schreef gimgamgommetje het volgende:

[..]

vuisten werkt prima, alleen je breekt je hand wel vrij snel op straat.
Zeg niet dat dat jou niet gebeurt want het gebeurde mike tyson ook.

M'n moeders ex brak zijn hand ook 2 keer bij het slaan... Je zou toch denken dat hij op een gegeven moment geleerd zou hebben dat je vrouwen, kinderen, en buren niet mag slaan... maar nee hoor. Klootzak. Goed dat ze 'm gedumpt heeft.

(En hij heeft nu 15 jaar later nog steeds niemand. Loser! )

pi_16020655
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:40 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Dadelijk wordt je daarom vermoord ipv beroofd...
pi_16021620
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:41 schreef sexylexy het volgende:
ik raad een bus deo in je ene zak en een aansteker die het doet in je andere zak aan en je hoeft niet meer bang te zijn.
En wat als je van achter bij je keel gegrepen wordt? Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om een deo busje te pakken en je aansteker erbij te houden.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:42:48 #137
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16022756
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:06 schreef djPaul het volgende:

[..]

En wat als je van achter bij je keel gegrepen wordt? Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om een deo busje te pakken en je aansteker erbij te houden.

Laat staan de spuitkop van de deo goed te richten...
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:00:33 #138
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16023326
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:25 schreef dierenvriend het volgende:

[..]

idd, ik ben veel te bang dat het spul gebruikt gaat worden door allerlei pubers die er in het wilde weg mee rond gaan spuiten. Loop je drie dagen gebrandmerkt als verkrachter rond terwijl je niks op je geweten hebt Als bewijsmateriaal lijkt het mij waardeloos, iedereen kan wel in het wilde weg rond gaan spuiten.

Het is wettelijk strafbaar gesteld de spray voor doeleinden als deze te misbruiken. En wat betreft het ''in het wilde weg spuiten met de spray'' maak ik me weinig zorgen, mede lettende op de prijs van het product.

Overigens is de X-marker al geruime tijd verkruigbaar op de Nederlandse markt, en -voor zover ik weet- zijn er (nog) geen gevallen van misbruik gemeldt.

Wanneer je een andere mening is toegedaan hieromtrent hoor ik dat natuurlijk graag

dinsdag 6 januari 2004 @ 23:04:53 #139
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16023434
Dat smurfenspul moet niet bekender worden anders gaan pubertjes het inderdaad als een feestmiddel gebruiken. Beetje rondhangen op straat, komt er iemand langs. Ze houden hem staande en maken een smurf van hem. Daarna laten ze hem weer gaan.

Klinkt misschien onschuldig, maar het zou je maar gebeuren en je kent het spul niet. Na 2 dagen boenen krijg je het er nog niet af. Dan wordt je toch wel zenuwachtig. En natuurlijk zou het gewoon strafbaar moeten zijn.

anti politiek-correct
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:15:33 #140
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16023750
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:08 schreef HeartCore het volgende:
Niet na drie uur s'nachts alleen over straat gaan misschien?

Ja ik weet, het zou niet nodig moeten zijn maar je neemt nu eenmaal een risico.

En dat is zeer spijtig de enige oplossing....zorg dat je niet alleen bent alleen begin je niet veel en tegen de tijd dat jij je pepperspray of wat dan ook uit je tasje haalt heeft ie je al 3x tegen de vlakte!

[Dit bericht is gewijzigd door sabyne op 06-01-2004 23:24]

I don't care.....
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:18:21 #141
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16023847
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door sabyne op 06-01-2004 23:23]

I don't care.....
pi_16024134
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:42 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Laat staan de spuitkop van de deo goed te richten...

En als je dan naar jezelf richt en aansteekt..
  woensdag 7 januari 2004 @ 03:06:17 #143
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16028146
Waarom zouden we er vanuit gaan dat de dames hun pepperspray onder in hun tasje verstoppen?
ik kan me heel goed voorstellen dat ze als ze alleen zijn dat busje los in hun jaszak hebben waar verder niks in zit en desnoods al in hun hand hebben klaar voor gebruik.
Ik neem aan dat de meeste dames dat wel door hebben.

als je het goedje standaard bij je hebt, hou er rekening mee dat het verboden is neem het niet mee naar plekken waar gevisiteerd wordt.
boetes varieren maar zijn wel enkele honderden euro's en een proces verbaal.

pepperspray hoef je niet persee rechtstreeks in het gezicht te spuiten.
Tijdens een grondgevecht kan het makkelijker zijn om het op je hand te spuiten en daarmee in de ogen te wrijven.
nadeel is wel dat je dat ff 2 handen vrij moet hebben, maar de politie past het wel toe op deze manier.

woensdag 7 januari 2004 @ 08:13:01 #144
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_16028951
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:41 schreef Enni het volgende:
Ik had geen zin om alle vorige pagina's te gaan lezen dus misschien heeft iemand deze tip al gegeven...
Een klontje suiker in je zak! Als je iemand in zijn gezicht verwondt door het krassen met dat klontje, heeft die een litteken dat nooit zal weggaan (heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor) zodat ze later de aanvaller gemakkelijker kunnen herkennen... en natuurlijk zal hij ook opgeschrikt zijn he. (en hopelijk weglopen hehe)
Waarom een suikerklontje?
Dat klontje kan uit elkaar vallen als je aan het krassen bent of is al uit elkaar gevallen voordat je hem kan gebruiken. Zit je suiker in zijn gezicht te smeren, daar wordt je belager ook niet echt bang van denk ik zo.

Ik denk persoonlijk dat lange scherpe nagels effectiever zijn dan, daar kan je als je iemand goed hard in het gezicht krabt ook littekens mee maken...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  woensdag 7 januari 2004 @ 08:18:14 #145
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16028990
Moet eerlijk zeggen... als je te bang bent om gewoon een flinke mep uit te delen (wat meestal echt voldoende zou zijn, ook als meisje) dan ben je waarschijnlijk ook te bang om een wapen (effectief) te gebruiken.

Nadeel van pepperspray is dat je ook nog moet richten en dat het op sommige mensen op wonderbaarlijke wijze minder effect heeft dan op anderen.

In ieder geval geen CS gas nemen. Als je een beetje paniekerig bent spuit je jezelf ook helemaal onder.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:08:57 #146
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16032001
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 08:18 schreef Pappie_Culo het volgende:

Nadeel van pepperspray is dat je ook nog moet richten en dat het op sommige mensen op wonderbaarlijke wijze minder effect heeft dan op anderen.

Er zijn zelfs gevallen bekend waarbij de agressie toenam na het gebruik van pepperspray.

Ook moest men constateren dat pepperspray niet werkt op bepaalde hondenrassen. Zo ook een voorval waarbij agenten werden opgeroepen nadat een hond een kind had gebeten. Toen de aggresieve hond op de agenten afstoof, besloten deze hun pepperspray ter hand te nemen, om vervolgens te moeten constateren dat deze geen effect bleek te hebben.
De hond hebben ze toen maar dood geschoten.

Verder, pepperspray werkt in op de VR1-receptoren.
Er echter een drug op de markt, die de VR1-receptoren uitschakeld.
Op iemand die deze drug tot zich heeft genomen, heeft pepperspray dan ook geen enkel effect.
Vermoedt wordt dan ook dat deze drug in de nabije toekomst veel gebruikt zal gaan worden door o.a. relschoppers bij voetbalwedstrijden.

[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 07-01-2004 11:14]

woensdag 7 januari 2004 @ 13:42:16 #147
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16036359
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 08:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Moet eerlijk zeggen... als je te bang bent om gewoon een flinke mep uit te delen (wat meestal echt voldoende zou zijn, ook als meisje)
Denk je nou echt dat als zoiets gebeurd je niet probeerd te slaan,gillen etc. Als iemand jou wat wil aandoen zal diegene echt niet zomaar opgeven dus al helemaal niet door een flinke mep....zo iemand is namelijk voorbereid op een flinke mep of wat dan ook,het probleem is dat jij dat dan op dat moment niet bent en zo overdonderd wat je gebeurd dat je misschien wel helemaal niks meer kan...

En ja je kan ook je peeperspray of wat dan ook al in je hand houden....zo ben ik ook vaak sávonds naar huis gelopen met in de andere hand m'n mobieltje waar 112 al op ingetoetst stond... Ik kwam helemaal verkramp thuis want zo loop je jezelf natuurlijk alleen nog banger te maken...dan ben je ook lekker bezig!

I don't care.....
pi_16037565
ik heb een stun gun van 200.000 volt. Wel illegaal maarja, tegenwoordig is zowat alles illegaal. Maar dit is effectiever dan een mes oid. Alleen van het geluid begin je al in je broek te schijten. En het is veiliger:

Je belager houd er niks aan over, zelfs geen rode puntjes, geen pijn niks, hij kan niet bewijzen dat jij zo'n ding op hem hebt gebruikt.
Het is beveiligd met een sleuteltje onderin. Zonder sleuteltje doet hij het niet. Als je die om je pols heen doet en je belager pakt hem af blijft het koordje met de sleutel aan je pols hangen. En dan? geen idee. Je kan proberen de sleutel te houden (maar ik betwijfel of je de stun gun terug krijgt van hem). Maar ik zou hem gewoon in een put gooien dan weet je 100% zeker dat hij hem niet tegen je gaat gebruiken.

Die van mij kostte 72 euro. Alles erop en eraan. 200.000 volt + sleutel + batterij (12V hij doet er enorm lang mee) + broekclip + stoffen tasje.

Ik heb hem in Gogh in Duitsland gekocht bij een wapenwinkel. Hun hebben 100.000V 200.000V en 500.000V Het effect is allemaal hetzelfde, die van 100.000V grote kans dat hij geen goed effect heeft op een bredere man/vrouw. 200.000 is perfect.

Je kan hem gewoon op jezelf proberen (heb ik ook gedaan) Begin krijg je het er een beetje warm van (van de gedachte) maar je voelt er niks van en met 5 tot 10 minuten ben je weer wakker. Je voelt je niet anders dan normaal.

woensdag 7 januari 2004 @ 16:19:22 #149
79983 pritaeas
[ pritaeas#-\JMP. ]
pi_16040728
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef GewoonPim het volgende:
Maglite.
Gebruik ik ook. Erg effectief. Ook handig om achteraf zijn zakken te doorzoeken.
[ pritaeas#-JMP. ]
pi_16040892
Paar scutraketten in de tuin en een aantal gemodde ak74's onder de jas!
pi_16045769
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 14:18 schreef Xalted_One het volgende:
ik heb een stun gun van 200.000 volt. Wel illegaal maarja, tegenwoordig is zowat alles illegaal. Maar dit is effectiever dan een mes oid. Alleen van het geluid begin je al in je broek te schijten. En het is veiliger:

Je belager houd er niks aan over, zelfs geen rode puntjes, geen pijn niks, hij kan niet bewijzen dat jij zo'n ding op hem hebt gebruikt.
Het is beveiligd met een sleuteltje onderin. Zonder sleuteltje doet hij het niet. Als je die om je pols heen doet en je belager pakt hem af blijft het koordje met de sleutel aan je pols hangen. En dan? geen idee. Je kan proberen de sleutel te houden (maar ik betwijfel of je de stun gun terug krijgt van hem). Maar ik zou hem gewoon in een put gooien dan weet je 100% zeker dat hij hem niet tegen je gaat gebruiken.

Die van mij kostte 72 euro. Alles erop en eraan. 200.000 volt + sleutel + batterij (12V hij doet er enorm lang mee) + broekclip + stoffen tasje.

Ik heb hem in Gogh in Duitsland gekocht bij een wapenwinkel. Hun hebben 100.000V 200.000V en 500.000V Het effect is allemaal hetzelfde, die van 100.000V grote kans dat hij geen goed effect heeft op een bredere man/vrouw. 200.000 is perfect.

Je kan hem gewoon op jezelf proberen (heb ik ook gedaan) Begin krijg je het er een beetje warm van (van de gedachte) maar je voelt er niks van en met 5 tot 10 minuten ben je weer wakker. Je voelt je niet anders dan normaal.

Wel een goed wapen, maar dat je dat op jezelf uit probeerd
  woensdag 7 januari 2004 @ 23:59:02 #152
24184 speedfreakssj
pi_16055107
dat lijtk mij idd ook helemal niks.
pi_16056742
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:13 schreef djPaul het volgende:

[..]

Wel een goed wapen, maar dat je dat op jezelf uit probeerd

Vind ik juist wel slim. Ik bedoel als je een revolver hebt, dat zou ik niet uitproberen, maar zo'n electriciteitsding...

Kan het trouwens mensen geen hartstilstand bezorgen als je ermee in de ribben port?

pi_16056792
ik heb altijd een victorinox (die met het lange lemmet) bij me, dit heb ik al vanaf mijn 13e ofzo, gewoon omdat het handig is, maar sinds de afgelopen jaren zie ik het meer als een wapen dan een tool... slecht eigenlijk, maar laten we eerlijk zijn, Venlo is niet zo'n fijne stad...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_16056865
Venlo - is een prima stad om met een trein doorheen te rijden
pi_16056875
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 01:11 schreef Sessy het volgende:
Venlo - is een prima stad om met een trein doorheen te rijden
zeg je goed ja...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_16057195
ik heb zo'n heel klein stanleymesje aan mijn sleutelbos hangen, te koop in elke hobbyzaak, opzich niet echt een wapen maar wanneer je er iemand op z'n blote huid (armen, handen, evt. gezicht) mee te pakken neemt ligt die echt wel goed open. En niemand ziet er verder een wapen in, kom ermee in alle clubs binnen en kon dat dingetje tot mijn eigen verbazing zelfs meenemen het vliegtuig in (was vergeten hem eraf te halen) !!

pi_16057360
hmm het vliegtuig is zoiezo zo onveilig als maar zijn kan. dat je geen grote hoeveelheid ijzer kan meenemen zegt zoiezo niet veel - je loopt binnen met 200 gram aan zilveren sieraden om je nek, een gesp aan je riem en ijzeren ritssluitingen overal, een bril, en wie weet waar je nog meer ijzer hebt.

En je hoeft alleen je jas af te doen - je trui niet, ga me niet vertellen dat je daar geen wapen mee kunt maken met al dat metaal. Zacht metaal - nou en, het menselijk lichaam is nog zachter.

En pistolen maken ze zelfs van plastic.

en zelfs aan boord nog krijg je breekbare dingen die als ze gebroken zijn scherp zijn voor je servies, en plastic bestek dat het toch echt wel doet om iemand een oog uit te steken.

't lijkt me niet dat ze je zomaar met roentgen daar kunnen bewerken - dan zouden mensen die veel vliegen zoals zakenmannen allemaal gemuteerd sperma hebben en alleen gehandicapte kinderen krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 08-01-2004 01:46]

donderdag 8 januari 2004 @ 01:58:32 #159
48645 Farao
pi_16057623
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 01:05 schreef Sessy het volgende:

Kan het trouwens mensen geen hartstilstand bezorgen als je ermee in de ribben port?

Jawel, dit kan al met schokken van een veel lager voltage, dus dan word je zelfverdediging opeens een aanklacht wegens doodslag.

eigen rechtertje spelen
wapen dragen

pi_16057703
Is het altijd nog zelfverdediging maar het wordt opeens heel gecompliceerd ja. Je mag bij zelfverdediging namelijk geen overmatig geweld gebruiken. En als er ongelukken gebeuren met illegale wapens ben je zoiezo ...
  donderdag 8 januari 2004 @ 03:00:39 #161
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16058178
Ik heeft vaak pepperspray op zak.

Heb hier ook nog erges een taser (zon electo-shokker) liggen.
BIijde 'wapens' heb ik bij wijze van 'weet wat je tegenstander ervaart' ook op mezelf uitgetest, en geloof me als je dat op een aanrander gebruikt issie zo weg

Ik woon hier in Limburg en het is hier ook om de haverklap raak met groepen die lui inelkaar slaan ect.
Niet dat ik ooit in elkaar ben geslagen, maar ik weet gewoon dat ik het tegen een groep ga afleggen, waarbij met pepperspray ik in het voordeel zou kunnen zijn

Trouwens voor je met zoiets op zak gaat lopen: weet wat het doet en hoe je het, het lieft snel, moet kunnen gebruiken.
Ik geef toe pepperspray in je gezicht/ogen is echt geen pretje, maar ik weet nu wel wat ik ga doen als er een sjaak met pep-spray op me af zou komen
5 minuten is een tasje of iets dergelijks gaan moeten zitten te zoeken is te lang.
Ik heb hem in mn jas-zak, of als ik geen jas aan heb in een vest/broek zak.
Ik bewaar het alleen waar ik er snel bij zou kunnen

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
  donderdag 8 januari 2004 @ 07:55:55 #162
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16059210
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 13:42 schreef sabyne het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat als zoiets gebeurd je niet probeerd te slaan,gillen etc. Als iemand jou wat wil aandoen zal diegene echt niet zomaar opgeven dus al helemaal niet door een flinke mep....zo iemand is namelijk voorbereid op een flinke mep of wat dan ook,het probleem is dat jij dat dan op dat moment niet bent en zo overdonderd wat je gebeurd dat je misschien wel helemaal niks meer kan...

Ik zou zeggen lees de kranten en nieuwsberichten er op na. De meerderheid van de aanvallers/overvallers/noem maar op slaat op de vlucht na een hoop gegil of flinke mep. Als je de situatie even verstoort kan dat genoeg zijn om in te werken op de twijfel. Bij twijfel kiezen de meesten het hazepad.
pi_16059327
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 01:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

Vind ik juist wel slim. Ik bedoel als je een revolver hebt, dat zou ik niet uitproberen, maar zo'n electriciteitsding...

Nee je kan zelfs er een oud dametje van 90 met een zwak hart mee neerleggen zonder dat ze er iets aan overhoud

En dat op jezelf testen is wel slim, je wilt weten of het uberhaubt wel werkt Dalijk hebben die duitsers me opgelicht en sta ik dalijk met zon ding te zwaaien zonder effect Tis volkomen veilig.

Tis trouwens ook handig in de supermarkt als zo'n dikke moeke midden in een pad staat en alles blokkeerd

pi_16060647
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 08:14 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

Nee je kan zelfs er een oud dametje van 90 met een zwak hart mee neerleggen zonder dat ze er iets aan overhoud

En dat op jezelf testen is wel slim, je wilt weten of het uberhaubt wel werkt Dalijk hebben die duitsers me opgelicht en sta ik dalijk met zon ding te zwaaien zonder effect Tis volkomen veilig.

Ik ben niet overtuigd. Stroom en hart is altijd een gevaarlijke combinatie.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 01:58 schreef Farao het volgende:

[..]

Jawel, dit kan al met schokken van een veel lager voltage, dus dan word je zelfverdediging opeens een aanklacht wegens doodslag.

pi_16060734
ik voel me 's avonds ook nooit zo veilig op straat
waar ik aan zou denken als ik laat alleen over straat zou moeten is een klein spuitbusje met deo. dat prikt lekker als je dat in iemands ogen moet spuiten omdat ze je lastig vallen.
pi_16065121
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:06 schreef Light het volgende:

[..]

Ik ben niet overtuigd. Stroom en hart is altijd een gevaarlijke combinatie.
[..]

Dat heeft met het aantal A the maken. Een stun gun zet een deel van je bloedsuiker om in een bepaald zuur waardoor je spieren tijdelijk uitgeschakeld zijn. Totaal ongevaarlijk.

Hier een stukkie tekst van een paralizer fabrikant:

When more stopping power is necessary the 200,000 volt stun master is ready for action. The voltage produced by these units are so devastating to an attacker that by merely touching a person with the device they are immobilized for several minutes with no permanent damage.

Stun guns use high voltage and low amperage to temporarily disable an attacker for several minutes. The stun gun does not rely on pain for results. The energy stored in the gun is dumped into the attacker's muscles causing them to do a great deal of work rapidly. This rapid work cycle instantly depletes the attacker's blood sugar by converting it to lactic acid. In short he is unable to product energy for his muscles, and his body is unable to function properly. The stun gun also interrupts the tiny neurological impulses that control and direct voluntary muscle movement. When the attacker's neuromuscular system is overwhelmed and controlled by the stun gun he loses his balance. Should the attacker be touching you, the current will Not pass to your body.

Nu wel overtuigd?

pi_16065647
Hm, ik neem niet vaak een wapen mee over straat.
Ik vind eigenlijk dat het allemaal nog wel mee valt, alleen als ik echt door ongure buurten heen moet om 3 uur snachts heb ik soms een werpdolk bij waar ik goed mee overweg kan. Maar toch vind ik het vaak onnodig om "gewapend" op pad te gaan.

Maar ik heb ook een vriendin, en die heeft weleens repetitie in acht, wat een half uur fietsen is in het donker terug naar eindhoven.
En ik moet zeggen, dat is een heel wat minder leuk dan dat je zelf rondzwerft over straat. Eigenlijk zou ik graag willen dat ze een busje pepperspray had of iets dergelijks...
Jammer dat je tegenwoordig er zo over moet denken.

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 8 januari 2004 @ 13:26:06 #168
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16065721
In de handleiding van mijn stungunstaat uitdrukkelijk:

Niet op hoofd of borst gebruiken, kan hersenbeschadiging en hardstilstand opleveren (ik heb de 200000volt versie)
En ik heb de schok gevoeld op mn hand, dat wil ik echt niet op mn hoofd of hart hoor.....

t liefst moet je een stungun gebruiken op handen of benen, en anders buik.

[edit] @degene met het engelse stun-guns stukkie:
Het hart is ook een spier, dus lijkt me niet leuk als die een minuut stil staat[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Estranged_Dream op 08-01-2004 13:47]

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
pi_16066960
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:26 schreef Estranged_Dream het volgende:
In de handleiding van mijn stungunstaat uitdrukkelijk:

Niet op hoofd of borst gebruiken, kan hersenbeschadiging en hardstilstand opleveren (ik heb de 200000volt versie)
En ik heb de schok gevoeld op mn hand, dat wil ik echt niet op mn hoofd of hart hoor.....

t liefst moet je een stungun gebruiken op handen of benen, en anders buik.

[edit] @degene met het engelse stun-guns stukkie:
Het hart is ook een spier, dus lijkt me niet leuk als die een minuut stil staat[/edit]

Dan heb je wel een heeeeeeeeeel speciale stun gun.

Je voelt er HE-LE-MAAL niks van, waar je em ook op gebruikt.

Jij hebt dan misschien een stun gun uit de jaren 0 als je er hersenletsel en een hartstilstand van kan krijgen, maar dat is bij de modernere dus niet het geval. Ze zijn 100% veilig op elke plek.

Het hart is inderdaad een spier ja, maar het zuur zorgt niet dat alle spieren helemaal niet meer werken, maar maar zorgen dat je maar heel weinig energie krijgt. Genoeg nog voor je hart, maar niet voor de spieren in je armen en benen aangezien je hart veel minder energie nodig heeft dan je armen en benen.

donderdag 8 januari 2004 @ 14:11:24 #170
48645 Farao
pi_16067280
Bij iemand met een zwak hart, of iemand met een pacemaker/ingebouwde defi. is zo'n ding altijd gevaarlijk.

Dan kan de kleinste schok al problemen opleveren, neem dat nu maar van mij aan.

donderdag 8 januari 2004 @ 14:19:53 #171
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_16067577
GOED om maar even te beginnen..
het is uitermate onverstandig om wapens te dragen ter verdediging als de drager deze nit goed weet te gebruiken. Deze wapen kunnen en zullen tegen je gebruikt worden. Een vrouw is (en nou even geen gezeur van mensen) per definitie veel zwakker dan de man.
Op training merk ik altijd dat met 1 hand de gemiddelde meid wel te overmeesteren is. Dus vechten is niet altijd een optie.
Echter zijn er delen op het menselijk lichaam die niet te trainen zijn. Dingen zoals bovenlop neus hals ogen geslachtsdelen, overstrekking op gewrichten, nieren mild etc.

Ik denk dat het aan te raden is om op een vechtsport te gaan en NIET zo iets sufs als zelfverdediging. Als je "hedendaagse" vecht technieken wilt hebben dan is er het zogeheette "Krav Maga" maar ik denk dat een sport zoals Jiu Jitsu toegankelijker is en ook tering effectief. Verwacht enkel niet dat je beide dingen in een paar maanden onder de knie hebt.

Maar om terug te komen op de wapens. Je kan een EBO-stick gebruiken. dit is een houtje ter grootte van een potlood maar dikker en is uitstekend voor het in het oog douwen, neus breken, hals steken (het is stomp en snijd dus niet in de keel - nouja niet zomaar )en kan ook ingezet worden bij polsklemmen. En geloof me als dat ding op een pols gezet wordt dan werk je wel mee. Maar net als met elk wapen .. je moet er mee leren omgaan. En NOOIT mee drijgen. wapens zijn een verrassing en niet niet zo 123 om te laten zien. De aanvaller weet dan wat er kan komen. Maar met wapens .. oefenen!

verder als iemand je probeert te overmeesteren zal de eerste instelling zijn : geweld gebruiken om controle te krijgen. Daarna zal iemand zich meer richten op een andere handeling . beroving verkrachting you name it.Je kan het beste wachten tot iemand niet goed meer oplet of "gaten" laat vallen en dan vol in de hals slaan, krabben in ogen, schop in de kloten of op de knieschijf ( die 2 laatste zijn redelijk moeilijk ).

Ik ben zelf ook wel een voorstander van het feit dat meiden evt kunnen rondlopen met een klein snijwapen. Maar dit is illegaal (boeie zou ik zeggen) en je kan er zelf mee verrot gesneden worden.
Wat meiden ook nogwel eens doen. Dan hebben ze zo een wapen en zit dat ding ergens op de bodem van de tas. Ow ja .. je kan ook iemand goed leksteken met de (lange) antenne van een gsm. Maar bedenk wel dat je die evt nodig zal hebben om de wouten te bellen.

Mijn tip .. ga niet op zelf verdediging maar een vechtsport. En voor meiden : ga op een vechtsport waarbij je niet moet slaan en schoppen, want dat leg je af ! jiujitsu, wing tsun (speciaal eigenlijk voor vrouwen) zijn betere opties.
succes ermee ..
owja een pepperspray naturrlijk.

owja .. bij kravmaga besteden ze ook behoorlijk wat tijd aan allerdaagse objecten .. potloden pennen vorken etc.. geloof me daar kan je ook iemand behoorlijk stuk maken.

[Dit bericht is gewijzigd door hmmm_lasagne_ op 08-01-2004 14:27]

VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  donderdag 8 januari 2004 @ 14:26:52 #172
52967 hmmm_lasagne_
pi_16067816
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 14:11 schreef Farao het volgende:
Bij iemand met een zwak hart, of iemand met een pacemaker/ingebouwde defi. is zo'n ding altijd gevaarlijk.

Dan kan de kleinste schok al problemen opleveren, neem dat nu maar van mij aan.

zijn probleem .. moet ie je maar niet willen verkrachten. Ik denk dat een regel uit zo een heetje _het_ jiu jitsu boek in nederland het goed weet te zeggen "beter mediteren in de nor dan invalide thuis"
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
pi_16067897
lasagne, weet je toevallig ook of er nog een vechtsport is waar je bij het begin niet meteen een goede conditie hoeft te hebben? waar ze dus niet de 1ste les beginnen met 100 keer opdrukken 200 keer situps en 50 rondjes rond de zaal?
  donderdag 8 januari 2004 @ 14:35:23 #174
52967 hmmm_lasagne_
pi_16068144
tsjah wingtsun is gebaseerd op snelheid en uitbuiting van ontrainbare zwakheden van het lichaam . je hioeft hier niet sterk voor te zijn omdat je het niet met kracht op zal lossen.
Jiujitsu is wel gewenst dat je sterke handen armen hebt(voor alle klemmen) en je moet veel met judo doen.
krav is net als wingtsun snel en doelgericht. Je blockt veel met de ellepijp en door dingen of je zelf een andere richting te geven. Hier hoef je ook dux niet erg sterk (of contitie) te zijn.

maar condidtie is altijd wel handig.
het hangt ook een beetje van de school af waar je traint denk ik .. de ene school doet wel veel aan conditie, de andere niet

pi_16068436
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 01:58 schreef Farao het volgende:

[..]

eigen rechtertje spelen
wapen dragen

In geval van verkrachting vind ik alles gerechtvaardigd. Dan maar een aanklacht voor poging tot doodslag als je daar een verkrachting mee kan voorkomen.
Als je verkracht wordt blijf je daar je hele leven mee zitten plus het feit dat de verkrachter dankzij ons milde rechtsysteem alleen een paar uur taakstraf krijgt.
  donderdag 8 januari 2004 @ 14:57:22 #176
52967 hmmm_lasagne_
pi_16069055
wat ik em net ook onderweg naar de winkel bedahct.
als je aan het stappen bent en in een discotheek voel je je echt ineens erg raar, afwezig, "niet meer in contact" met jezelf.Ookwel er is iets grondig mis met je lijf maar je zou niet weten waarvan. (vergelijk het met hevig dronken zijn - slap in je lijf en mentaal niet meer tot iets in staat)
Zoek dan ZELF uit wie je gaat helpen. Ga naar een uitsmijter, iemand achter de bar. He kan zijn (en het gebeurt steeds vaker) dat er zooi door je drank heen gegooid is. Laat je niet zomaar 123 helpen door wildvreemden want die kunnen het gedaan hebben. Daarom zelf mensen uitzoeken. Bijvoorbeeld bij de smijters niet meteen roepen dat er vanalles in je drank zat. Maar zeg dan gewoon dat je iets gedronken hebt en dat je je nu _zo_ raar voelt dat je het gewoon simpelweg niet meer vertrouwd.
Kijk dan (triest maar waar) ook uit voor je "vrienden" die je dan nog maar sinds kort kent.
pi_16069272
heel interessante informatie allemaal lasagne
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:22:52 #178
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16072452
Sessy, bij bijna elke sport waar zelfverdediging een centrale rol speelt en niet de (wedstrijd) sport ligt de nadruk niet op kracht en conditietraining.
Jiu jitsu is daar een goed voorbeeld van alhoewel dat anders geinterpreteerd kan worden door verschillende leraren. In principe moet jiu jitsu voor iedereen te doen zijn. ga eens kijken bij een dojo in de buurt als je interesse hebt.

Kijk ook evt. bij andere sporten die de nadruk leggen op zelfverdediging.
Denk aan hapkido, kempo etc.

donderdag 8 januari 2004 @ 16:30:59 #179
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16072726
lasagne, mag ik weten wat jouw vechtsportervaring is?

je zegt dat vrouwen het per definitie afleggen tegen een man.
Ik kan je bij mij op boksen wel aan een paar leuke dames voorstellen hoor, overtuig hen maar

In principe zijn vrouwen zwakker dan mannen maar daar kun je met trainen en wilskracht veel aan doen.
Met alle respect voor jiu jitsu (zelf 2e kuy) maar veel mensen die dat jaren trainen leren allerlei techniekjes maar missen de touch voor op straat. Als je heel vriendelijk traint in een vriendelijke omgeving leer je nog steeds niet omgaan met alles wat er bij een straatgevecht komt kijken,, denk aan angs, adrenaline en simpelweg het feit dat je over een bepaalde grens heen moet om ook echt je tegenstander iets aan te doen. Veel mensen trainen effectieve technieken maar zouden nooit een duim of zo'n ebo stokje in een oog of strot kunnen duwen.

Hoe effectief zo'n vechtsport is hangt af van de manier waarop je traint en uiteraard van jezelf. Dus ik zou me niet vastpinnen op een bepaalde type sport of zo,, meer aan de trainer en andere studenten in de dojo waarmee je oefent. etc.

pi_16074076
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:22 schreef gimgamgommetje het volgende:
Sessy, bij bijna elke sport waar zelfverdediging een centrale rol speelt en niet de (wedstrijd) sport ligt de nadruk niet op kracht en conditietraining.
M'n moeder wilde me eerst bij karate steken maar daar hadden ze echt een voor mij veel te heftige conditie nodig
  donderdag 8 januari 2004 @ 17:23:22 #181
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16074708
klopt, veel karatescholen zijn wedstrijdgericht.
HEt is ook een sport die zich beperkt tot stoten en schoppen.
Ik vind wel dat je dat als vrouw moet leren, maar je moet juist ook jezelf op de grond leren verdedigen en zo. Ik denk dat jiu jitsu je wel mee zal vallen over het algemeen.
pi_16074734
ik zie veel discussies over vrouwen op vechtsport die mannen wel aankunnen.
maar de straat is de dojo niet.
je moet als vrouw wel heel erg goed je mannetje staan wil je je mannelijke belager weg willen jagen, vooral als hij je vastheeft.

tuurlijk, er zullen er best een paar zijn die je zo in elkaar timmeren.

ik heb heel wat jaartjes terug ook flink aan karate gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen onder uit kan hakken...

donderdag 8 januari 2004 @ 17:38:15 #183
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16075264
je zult niet iedereen onderuit schoppen, maar ik ook niet na jaren training als man zijnde.

wel kun je het mannen zo moeilijk maken aan je te zitten dat ze opgeven,, ook heb je voor de meest effectieve technieken bijna geen kracht nodig. zoveel kan een knieschijf, strottehoofd of oog niet hebben. dat vereist alleen wel een bepaalde mentale instelling

pi_16076380
Kijk er is een verschil tussen iets in de dojo leren en het ook daadwerkelijk toepassen op straat. Je moet voor jezelf een knop kunnen omzetten en bereid zijn om iemand die jou kwaad wil doen gewoon pijn te doen. Het is immers jij of hij.
Zoals gimmie al aangaf, bepaalde zwakke plekken zijn NIET te trainen. Een trap tegen je oog,lies of een stoot naar je strottenhoofd, hals, oog, zal je nooit leren te incasseren hoe gehard je ook bent.
Er zijn gewoon plaatsen die je altijd het nakijken zullen geven, hoe sterk je ook bent. Probeer dan ook altijd naar een van die plekken te zoeken, en onderschat vooral de kracht van bepaalde voorwerpen niet. Geef je bijvoorbeeld iemand met je handtasje een flinke zwaai in zijn gezicht, zal dit best wel wat effect kunnen hebben.
Maar vooral als de situatie dreigend is, negeer het alsjeblieft gewoon. Erop ingaan moet je zeker niet, want dan wordt het vechten. Wordt het sowieso vechten, moet je je zo goed mogelijk voorbereiden.

Bedenk alleen altijd dat een aanvaller zich al voorbereid op de klap en ook adrelanine aanmaakt, waardoor het minder pijn zal doen en een niet goed geplaatste klap hem juist alleen maar agressiever zal maken.

Wil je een leuke sport zou ik op jiu-jitsu gaan, zoals gim al aangaf, voor het allround vechten is deze uitermate geschikt. Als je dit in combinatie met een sport als kickboksen doet, zal je best een goede vechter kunnen worden. Bedenk alleen wel dat het minstens 2 jaar duurt voordat je echt profijt zult hebben in een gevecht. Bij kickboksen zou dit na een paar maanden al wel kunnen denk ik zo.

pi_16076671
curses zelfverdediging voor meisjes zal niet echt helpen.... zoek een boksbeugel.
Demon to some, angel to others
pi_16083619
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:07 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

Dat heeft met het aantal A the maken. Een stun gun zet een deel van je bloedsuiker om in een bepaald zuur waardoor je spieren tijdelijk uitgeschakeld zijn. Totaal ongevaarlijk.

Hier een stukkie tekst van een paralizer fabrikant:

When more stopping power is necessary the 200,000 volt stun master is ready for action. The voltage produced by these units are so devastating to an attacker that by merely touching a person with the device they are immobilized for several minutes with no permanent damage.

Stun guns use high voltage and low amperage to temporarily disable an attacker for several minutes. The stun gun does not rely on pain for results. The energy stored in the gun is dumped into the attacker's muscles causing them to do a great deal of work rapidly. This rapid work cycle instantly depletes the attacker's blood sugar by converting it to lactic acid. In short he is unable to product energy for his muscles, and his body is unable to function properly. The stun gun also interrupts the tiny neurological impulses that control and direct voluntary muscle movement. When the attacker's neuromuscular system is overwhelmed and controlled by the stun gun he loses his balance. Should the attacker be touching you, the current will Not pass to your body.

Nu wel overtuigd?

Nope. Ik zou als fabrikant ook niet zomaar roepen dat een product mogelijk dodelijk is. Er staat wel in het stukje dat zo'n paralyzer de spieren veel werk in korte tijd laat doen, waardoor ze verzuren.

De eerste hit bij zoeken op google naar "paralyzer danger heart damage" levert ook informatie op. Een quote va:

quote:
In 1991, Terence Allen, a specialist in forensic pathology who served as deputy medical examiner for both the Los Angeles and San Francisco coroner’s offices, linked the taser to fatalities. “The taser contributed to at least these nine deaths,” Allen wrote in the Journal of Forensic Sciences. “It seems only logical that a device capable of depolarizing skeletal muscle can also depolarize heart muscle and cause fibrillation under certain circumstances.”

With electrical current, Allen tells me, “the chance of death increases with each use. This may have been a factor in Los Angeles. Some of the people who died there had been shocked as many as seven times.”

Warns Allen: “I think what you’re going to see is more deaths” from stun weapons.

donderdag 8 januari 2004 @ 22:36:18 #187
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16084563
Mijn grote mond en mijn nagels ...

Verder zal ik me met hand en tand verzetten .... is me eerder gelukt.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:00:27 #188
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16085374
Ik vraag me af wat het effect is -of kan zijn- van een stungun op bijvoorbeeld iemand met een pacemaker.

De voltage lijkt mij sowieso een reëel risico te kunnen vormen voor bijvoorbeeld het hart, mede refererend aan het feit dat de werking van het wapen gelegen is in het tijdelijk verlammen van de spieren.

vrijdag 9 januari 2004 @ 01:04:13 #189
48645 Farao
pi_16088962
Iemand met een zwak hart zal meer risico lopen als iemand met een pacemaker.

Die pacemaker voorkomt juist (ventrikel) fibrilatie, en geeft indien nodig zelf een kleine schok om 'n goed RSR-ritme te krijgen.

Ga je echter iemand met een zwak hart en zonder pacemaker (die dus kan helpen in nood) "stunnen" dan kan dat resulteren in 'n asystolie(flatline).

pi_16089879
Hallo jongens, we hebben het erover dat je een iemand die je aanvalt met dat ding port! Liever hij dood dan ik verkracht hoor!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 02:04:52 #191
52967 hmmm_lasagne_
pi_16090069
quote:
je zegt dat vrouwen het per definitie afleggen tegen een man.
Ik kan je bij mij op boksen wel aan een paar leuke dames voorstellen hoor, overtuig hen maar
ja dis dus ook een nonargument..
kijk om je heen de gemiddelde gezonde kerel en de gemiddelde gezonde meid .. zet die tegenover elkaar en zie hoe dat afloopt. Er zijn altijd uitzonderingen .. ik kan je nog wel aan een bejaarde voorstellen die zo een beetje elk gewricht in je lijf op een uiters rare doch pijnlijke manier eraf kan halen.
Dit was geen poging of uitnodiging tot een discussie
we hebben het hier over het algemeen en over handige dingen.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 02:14:13 #192
52967 hmmm_lasagne_
pi_16090173
overigens
niet zomaar hoog gaan trappen .. die diongen komen verrot veel zachter aan dan je denkt en zijn redelij kmakkelijk te blokken
DIT ALLEEEN als de trapper ongetraind is.
in het geval dat iemand wel weet hoe en het ook goed kan dan is een hoge trap nogsteeds een risico, maar oh oh oh wat komen die dingen aan.

gewoon zak, binnenkant been (lies), rug, ribbenkast zij zijn goed,
knieschijven zijn lastiger, MAAR let wel op mogelijkheden hier. Als de aanvaller zo stom is zijn standbeen (meestal voorste in lomp boeren matten) dan lekker goed je scheen ertegen gooien. Doet pijn, maar als hij zijn schoen profiel recht aan zit te staren terwijl ie zit den kik dat hij wel afhaakt.

strot ogen, opwaarts duwen op de neus (of slaan- is gevaarlijk _en evt dodelijk) zijn goede opties. probleem is echter dat de aanvaller dichtbij moet staan.
geluk is wel dat de meesten wel zullen grijpen en niet eerst hun mogelijke prijs bont en blauw gaan meppen in het gezicht.

Het is gewoon algemeen bekend dat vrouwen een stuk minder kracht in de armen hebben dan mannen .. dus probeer het ook gewoon niet., alleen alstie fouten maakt.

wat me net ook te binnen schiet. Als de aanvaller aan komt en je wil pakken en deze heeft dus gespreide handen : vingertje(s ) pakken en knakken maar.

Het grootste probleem is dat je het dus een ander moet aandoen en dat is moeilijk. Maar doe je het niet dan kan je voor de rest van je leven (lichamelijk) letsel hebben. En ook nog zoiets je hoort vaak dat meiden zich er voor schamen dat het gebeurt s, dat het hun fout was (een aantal keer gehoord) BULLSHIT. Hij doet dat en jij wil het niet. Of je het nou zegt of niet. Hij valt aan hij is fout. Doe gewoon _altijd_ aangifte.

vrijdag 9 januari 2004 @ 02:14:47 #193
52967 hmmm_lasagne_
pi_16090179
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 01:04 schreef Farao het volgende:
Iemand met een zwak hart zal meer risico lopen als iemand met een pacemaker.

Die pacemaker voorkomt juist (ventrikel) fibrilatie, en geeft indien nodig zelf een kleine schok om 'n goed RSR-ritme te krijgen.

Ga je echter iemand met een zwak hart en zonder pacemaker (die dus kan helpen in nood) "stunnen" dan kan dat resulteren in 'n asystolie(flatline).

even teruglezen .. is al over gesproken
  vrijdag 9 januari 2004 @ 02:42:52 #194
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16090491
>niet zomaar hoog gaan trappen .. die diongen komen verrot veel >zachter aan dan je denkt

Trappen naar het gezicht is wel effectief hoor, alleen moet je hem eerst ff naar de grond werken.

>gewoon zak, binnenkant been (lies), rug, ribbenkast zij zijn goed,
>knieschijven zijn lastiger,

Een knieschijf heb je zo stuk hoor,, voordeel is dat ie niet meer achter je aan rent. lies is trouwens wel erg link aangezien je zijn slagader tegen zijn bekken of zo kan stukschoppen. weet dus iig waar je mee bezig bent.

.
>Het is gewoon algemeen bekend dat vrouwen een stuk minder kracht >in de armen hebben dan mannen .. dus probeer het ook gewoon niet., >alleen alstie fouten maakt.

Maar wel kracht genoeg om flink hard te slaan, dus dat moet je zeker niet vergeten. Een vrouw zal ook niet zo snel een lompe kroeghoek uitdelen. Als ze een beetje slim traint zal ze de wat zwakkere delen uitkiezen. Zo veel kan een adamsappel echt niet hebben.

WAt wel even een punt is is dat vrouwen hun vuisten nog sneller breken dan mannen.
Sla dus met je palm als je naar het gezicht slaat,,,scheelt ook bloedcontact en daarmee verband houdende ziektes. (geld dus eigenlijk ook voor mannen wat betreft slaan naar het gezicht)
Als mike tyson zijn hand kan breken kan jij het ook

>Het grootste probleem is dat je het dus een ander moet aandoen en >dat is moeilijk. Maar doe je het niet dan kan je voor de rest van je >leven (lichamelijk) letsel hebben. En ook nog zoiets je hoort vaak dat >meiden zich er voor schamen dat het gebeurt s, dat het hun fout was >(een aantal keer gehoord) BULLSHIT. Hij doet dat en jij wil het niet. >Of je het nou zegt of niet. Hij valt aan hij is fout. Doe gewoon _altijd_ >aangifte.

klopt, de grote hamvraag is, hoe krijg je iemand zover om dat ook echt te doen. De training zal verder moeten gaan dan het trainen van leuke techniekjes in een relaxte dojo omgeving. En dit is precies de reden waarom zoveel dojo's tekort schieten als het op realiteit aan komt.
De technieken kloppen wel maar je leert ze niet op straat toepassen want je leert bijv. (bijna) niets over angst en andere emoties in een straatgevecht.

Op sporten als boksen, kickboksen, freefight train je meestal minder effectieve technieken. Maar je leert wel doorslaan en schoppen en niet een keer maar series. Dan train je een heel ander soort karakter.
Ondanks dat de technieken die je leert bij jiu jitsu en zo vaak effectiever zijn, zal ik in 90 % van de gevallen mijn geld op de bokser, kickbokser, freefighter zetten.

Ik heb jarenlang jiu jitsu en hapkido gedaan en krijg tijdens mijn werk veel met agressie te maken. Als het menens wordt val ik dus terug op boksen en freefight. Ik gebruik alleen de opbrengtechnieken van jiu jitsu.
Wat Jemoedah zei over de combinatie kickboksen en jiu jitsu ben ik een groot voorstander van.

[Dit bericht is gewijzigd door gimgamgommetje op 09-01-2004 02:48]

pi_16103748
hmmm ik wil nou niemand afschrikken maar een vriendin van mij deed aan kickboxen en iemand sloeg haar trommelvlies kapot...
ik bedoel een blauw oog ok maar een kapot trommelvlies, als iemand je zo hard op de oren slaat kun je toch zelfs doodgaan dacht ik? dat leek me toen heel onveilig gedaan daar eerlijk gezegd.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:23:41 #196
52967 hmmm_lasagne_
pi_16104920
het doen aan een vechtsport is geen garantie
en bijna alles aan een lichaam kan stuk .. maar dat is ook goed .. als je je verdedigd.

als je je onveilig voelt ga dan gewoon op een vechtsport .. als je een beginnner bent wordt je niet in elkaar getimmerd bij de training .. je wordt niet fysiek afgemat (kan soms wel bits zijn maar niet tot het naadje).
ga gewoon bij jiujitsu kijken .. het is echt leuk en je leert erg veel over je eigen lichaam. gewoon gaan kijken.

Als je in utrecht woont kan je altijd even op olympos kijken, erg gezellig daar.

vrijdag 9 januari 2004 @ 16:34:26 #197
52967 hmmm_lasagne_
pi_16105235
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 02:42 schreef gimgamgommetje het volgende:
>niet zomaar hoog gaan trappen .. die diongen komen verrot veel >zachter aan dan je denkt

Trappen naar het gezicht is wel effectief hoor, alleen moet je hem eerst ff naar de grond werken.

En das knap lastig als een gemiddeld meisje ook een kilootje of 15 lichter is dan een kerel. Ikzelf weeg 84 kilo met weinig vet en duw een trainingsmaatje van 14 kilo zo aan de kant en die is dan nog goed getraind.
quote:
>gewoon zak, binnenkant been (lies), rug, ribbenkast zij zijn goed,
>knieschijven zijn lastiger,

Een knieschijf heb je zo stuk hoor,, voordeel is dat ie niet meer achter je aan rent. lies is trouwens wel erg link aangezien je zijn slagader tegen zijn bekken of zo kan stukschoppen. weet dus iig waar je mee bezig bent.

De reden dat ik zeg dat dat meoilijk is, is wanneer de aanvaller dus met gebogen benen staat. dan schop je je scheen behoorlijk adje.
Daarnaast heb je een behoorlijke persoonlijke balansverstoring als je niet goed weet hoe je moet trappen. En als de aanvaller weet hoe hij een lowkick moet blocken ben je ver van huis. Dus als de aanvaller gewoon aan het razen is en niet goed oplet op zijn lijf dan zeker doen. Maar wanneer de aanvaller eruitziet alsof hij het kan .. dan zwakkere delen van de lijf raadplegen. Een beetje maar gore optie : in geval van verkrachten kan de aanvaller zich heel nauw tegen het slachtoffer aanduwen .. gewoon goed hard in de nek of schouderspieren bijten .. en dan goed doorbijten.
quote:
>Het is gewoon algemeen bekend dat vrouwen een stuk minder kracht >in de armen hebben dan mannen .. dus probeer het ook gewoon niet., >alleen alstie fouten maakt.

Maar wel kracht genoeg om flink hard te slaan, dus dat moet je zeker niet vergeten. Een vrouw zal ook niet zo snel een lompe kroeghoek uitdelen. Als ze een beetje slim traint zal ze de wat zwakkere delen uitkiezen. Zo veel kan een adamsappel echt niet hebben.

helemaal mee eens .. ik sta er ook telkens van te kijken hoe weinig kracht je nodig hebt om een een effectie strot verworging or pijniging uit te voeren. Als je een deuk in een pak boter kan meppen dan is het al genoeg
pi_16105408
Even nog iets toe te voegen. Bedenk wel dat met de vuist iemand op zijn gezicht slaan jou vrijwel altijd een wond zal opleveren. Dat komt omdat je heel vaak met je handen iemand zijn mond schampt, en de tanden laten dan een klein wondje achter. Nu zal je denken, dit maakt niet zo uit. Maar dan begint de ellende. Mensen tanden/beten zijn een van de gevaarlijkste die er zijn, sterker nog een mensenbeet is gevaarlijker dan een hondenbeet. De mens heeft in tegenstelling tot een hond die alleen maar pijnlijk kan bijten erg schadelijke bacteriën in zijn mond. Die bactiëren zullen ervoor zorgen dat het 'onschuldige' wondje wat je aan je hand hebt uit kan groeien tot een hele vervelende onsteking, waarbij je echt een enorm 'gezwel' aan je hand kan hebben wat extreem pijn doet. Waar ik deze informatie vandaan heb?
Crimenight bij discoverychannel. Op deze manier hadden ze een keer een moord opgelost waarbij iemand eerst was geslagen. Toen legden wat medische specialisten dit uit.

Je kan iemand veel beter met de palm van je hand in zijn gezicht slaan. Wil je een plekje hebben, sla dan onder zijn kin, dan klappen zijn tanden dus echt keihard op elkaar en heeft hij dus echt een probleem. Verder zal hij door de kracht van de slag achteruit vallen en je kunt dan zonder probleem hem omver werpen met een beenhaak, en hem nog een klap op zijn kin geven met de palm van je hand. Als je opstaat eventueel nog een harde trap in zijn zij en dan weglopen. Sterke kans dat hij gewoon volledig uitgeschakeld is. Dit is een techniek die ik al een tijdje heb geleerd

Bij de gemiddelde vechtsport zoals jjiu-jitsu zal je veel atemi(drukpunten) leren. Zo kan ik door iemand doormiddel van atemi met 2 vingers in een houdgreep houden waaruit hij echt niet ontsnapt
En om nog even over Utrecht te praten. Naast het Christelijk Gymnasium zit wel een goede dojo lijkt me zo. Ze geven er power yoga, jiu-jitsu, judo, karate, aikido, kobudo, kendo en iaido.
Wil je wat meer over de zwakke punten van het lichaam leren is tai chi ook een uiterst goede sport. Doe dit alsjeblieft in combinatie met een andere vechtsport, want aan tai chi heb je zelfs met een paar jaar ervaring niet echt veel in een straat situatie.

vrijdag 9 januari 2004 @ 16:46:34 #199
49528 Hypochonder
Wat als ik echt wat heb.....
pi_16105574
Welk middel je ook kiest, je moet bedenken dat elke middel 20 keer zo vaakt gebruikt wordt tegen onschuldigen dan tegen de echte slechteriken. Dus als je bv een pistool koopt, dan is de kans 20 keer zo groot dat er een onschuldige mee wordt doodgeschoten dan dat je een slechterik er mee neerknalt.

Voor pepperspray ligt het nog hoger, maar dat is niet zo dodelijk (maar wel pijnlijk).

Het best kan je je beschermen door goed na te denken voor je iets doet. (ik klink waarschijnlijk als je vader).

In gedachte al ten onder...
pi_16105890
quote:
tja..

M'n riem.

En verder alles wat in de buurt ligt.
Een stuk hout, baksteen, zand, alles kan...

vrijdag 9 januari 2004 @ 17:13:22 #201
24184 speedfreakssj
pi_16106348
Waar wat is er dan met mensen die bang zijn om de ander te verwonden?

Ik bedoel, ik heb wel vaker in ene situatie gestaan waarbij ik hewoon blind ben gaan meppen. OK, het was tijdens de MAVO tijd maar dan nog, gewoon meppen.

en een vuurwapen? zeer slechte keuze. ten eerste is het zo illegaal als wat en ten tweede zal het echt niet zo makkelijk zijn om de trekker over te halen.
het LIJTK allemaal zo makkelijk maar dat is het zeker niet.

Niet dat ik ervaring heb, gelukkig niet, maar ik denk zeker wel dat het NIET makkelijk is.

koop gewoon deo en dan een met zware geur zodat er veel troep in zit, dat brand lekker.
standaard deo doet GEEN pijn, iig bijna niet. Dat heb ik namelijk geleerd toen ik voor de zoveelste keer met me brakke kop uit me bed kwam en de spuitkop verkeerd hield.

En idd plekken als de hals gewoon aangrijpen.

pi_16106469
hebben we hem ook weer

Een ding kerel, als je een gun hebt, gebruik je hem ook.

en dan bedoel ik niet voor de schietsport

vrijdag 9 januari 2004 @ 17:17:40 #203
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_16106511
en een awp? guaranteed to knock u out (met gratis aimbot)
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:17:42 #204
19907 Dobje
Gaping Hole Safari!
pi_16106513
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:13 schreef speedfreakssj het volgende:
Waar wat is er dan met mensen die bang zijn om de ander te verwonden?

Ik bedoel, ik heb wel vaker in ene situatie gestaan waarbij ik hewoon blind ben gaan meppen. OK, het was tijdens de MAVO tijd maar dan nog, gewoon meppen.

en een vuurwapen? zeer slechte keuze. ten eerste is het zo illegaal als wat en ten tweede zal het echt niet zo makkelijk zijn om de trekker over te halen.
het LIJTK allemaal zo makkelijk maar dat is het zeker niet.

Niet dat ik ervaring heb, gelukkig niet, maar ik denk zeker wel dat het NIET makkelijk is.

koop gewoon deo en dan een met zware geur zodat er veel troep in zit, dat brand lekker.
standaard deo doet GEEN pijn, iig bijna niet. Dat heb ik namelijk geleerd toen ik voor de zoveelste keer met me brakke kop uit me bed kwam en de spuitkop verkeerd hield.

En idd plekken als de hals gewoon aangrijpen.

Idd deo werkt goed, ik heb een keer Rexona 24 uur active deo in me oog gespoten en zag de hele dag zeer wazig met dat oog
An ancient Zuludong wise man once said that holy artifacts would be found in the holes of foreign girls. Lacy soon finds herself being prodded for this mystical treasure!
pi_16106562
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:17 schreef roxxe het volgende:
en een awp? guaranteed to knock u out (met gratis aimbot)
wel met wallhack dan he!
pi_16106581
Hij heet ook niks voor niks 24 uur actief
  zaterdag 10 januari 2004 @ 04:39:58 #207
52967 hmmm_lasagne_
pi_16121910
wat een gelul..
een vlakke hand ga je niet gebruiken

je wil letsel cq verkrachting tegen gaan
gewoon die nagels gebruiken
gewoon dat ook slaan

niet moeilijk , niet hoog trappen , niet omver duwen

ogen hals lies ... maar bedenk wel .. wij kereld (mogelijke belagers ) weten ook wel dat we in de klote getrapt worden

en dan het geintje adrenaline. zowel aanvaller als verdediger hebben het ten tijde
trap me in de noten .ik merk het zeker .. de volgende dag .
sla me voor mn gezicht .. voel t niet, maar je merkt t wel als 'ontvanger'

nek lies en ogen .. als je vingers kan pakken doe het .. en breek ..
en trainen in een school . daar zijn ze stiekem ook voor.
wapens zijn bull .. die zitten toch onderin de tas "ik wil er niet te actief mee bezig zijn" of je wordt er zelf mee gemold.
als je wapen gebruikt hou ze verhuld en zet ze gewoon in het gezicht of hals .. als het snijwapen zijn zet ze dan op de bovenkant van de armen .. waar de speieren zitten .. de oksel is ook goed. maar ga niet voor de "siersper'' brede schouder etc .. maar voor de functionele .. dingen zoals de pezen in de knieholte.
nogmaals .. dan maar gezeik met politie , maar je wordt niet mishandelt of erger.

en ajb .. nas op met domme comments.. dit is naar mijn mening een zinnig topic

pi_16122554
Wat een gelul, ik zeg ook geen vlakke hand, alleen palm van de hand. En er ooit wel eens bij nagedacht dat op het moment dat je een hoge trap maakt een ervaren vechter bukt en je genadeloos onderuit schopt daarna? Bovendien zijn hoge trappen makkelijk te blokken.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:24:50 #209
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16128719
Ik sla zelf ook met de vuist omdat ik dat als bokser nou eenmaal gewend ben. Het is in principe wel beter dat met de palm te doen. verder blijven de stoot technieken gelijk. Je riskeert met een vuistslag inderdaad bloedcontact waar je niet alleen ontstekingen op kan lopen maar ook bepaalde niet zulke fijne virussen die je op die manier op kunt lopen.

een hand in een vuist breekt ook heel snel als je daarmee vol tegen iets hards als een gezicht slaat. Als Mike Tyson op straat zijn hand kan breken kan iedereen zijn hand op straat breken. Vrouwen handen zijn trouwens weer een stuk kwetsbaarder.

Wat betreft knieschijf stukschoppen,,,, ik heb het niet over de lowkick.
je strapt met de punt van je schoen van onderen naar boven op de knie.
ook zou je heel makkelijk een techniek in kunnen zetten op de zijkant van de knie. Als je de hele knie goed breekt zal hij nooit meer normaal lopen.

een man vloeren op straat doe je niet door een leuke worp of zo, dat bedoelde ik niet. meer een klap op zijn keel en daarna een trap naar zijn kruis of zo .

In principe hoeft de vrouw dew man ook niet aan te kunnen. ze moet de man zo lang kunnen inmoboliseren dat hij niet meer achter haar aan komt. als je hem een klap op zijn keel geeft waar hij 10 tellen zoet mee is en je gaat sprinten heb je een redelijke voorsprong.
daarom pleit ik ook voor die kapotte knie,, dan rent hij niet meer achter je aan.

pi_16128956
maar hoe sla je met je palm dan precies?

oh en hondebeten naaien ze zo dicht met wat antibiotica pillen en mensenbeten, daar schijnt dat ze je soms zelfs ter observatie houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 10-01-2004 15:45]

pi_16129067
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:16 schreef SolidArt het volgende:
hebben we hem ook weer

Bij de schietclub hebben we van die regels
Als je een wapen meeneemt, dan ook alleen als je zeker weet dat je hem gaat gebruiken.

Eigenlijk best wijze regels.

zaterdag 10 januari 2004 @ 15:47:53 #212
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_16129257
met de palm van je hand slaan? niet zo moeilijk.. gweoon je vingers naar binnen klappen. tot op die ''kussentjes'' van je hand..en dan de hand iets achterover hellen en dan gewoon naar voren stoten en zorgen dat je met dat onderste gedeelte raakt. daar waar dat bot zit klaar!
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_16147797
Idd, als je zo iemand op zijn kin hoekt, is die wel even uitgeschakeld
Zo leren wij dat ook bij jigo en jiu-jitsu, niet met vuist slaan. Vingers idd inklappen bij de kussentjes en dan iemand raken met het stukje bot dat in het verlengde van je duim loopt.
En ik moet even zeggen dat ik de laatste post van hmm_lasagne een hoog onzin gehalte vind hebben. Met de vlakke hand slaan is altijd goed en je verwond jezelf vrijwel nooit
Sowieso vind ik het erg knap dat als je allebei staat je iemand zomaar in de lies slaat. Is misschien een leuke dojo oefening, maar in de praktijk zou ik zeggen: Probeer het niet. Verder is het strottenhoofd ook erg effectief. Het is een potentieel dodelijk plekje dus te hard slaan is niet aangeraden. Sla hierop met de meskant van je hand. En wat ik zei over mensenbeten is ook al bevestigd door Sessy, ze zijn gewoon gevaarlijker.
pi_16148250
ga op een vechtsport en neem een staak mee
Imagine yourself that everything comes true what your dream said, dance of cocaine, xtc, LSD whatever... a never ending dream of love!!
pi_16153109
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:47 schreef Breemz het volgende:
met de palm van je hand slaan? niet zo moeilijk.. gweoon je vingers naar binnen klappen. tot op die ''kussentjes'' van je hand..en dan de hand iets achterover hellen en dan gewoon naar voren stoten en zorgen dat je met dat onderste gedeelte raakt. daar waar dat bot zit klaar!
Ahh. Ja want ik dacht al, als je iemand gewoon met een vlakke hand mept doet dat toch bijna geen zeer (nouja niet genoeg om iemand te stoppen in elk geval)
  zondag 11 januari 2004 @ 15:47:19 #216
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16154088
nope, daar heb je gelijk in. een palmslag is absoluut effectief,, een voordeel is ook dat je bijvoorbeeld een soort combinatie maakt van een slag en een duw. je stoot dan met de palm in het gezicht waarna je door duwt en een soort rollende beweging maakt waardoor het hoofd strak naar achteren klapt. dan is hij uit balans en valt,,, dit is wel vrij link omdat hij een opdonder op zijn nek krijgt.

ook met de meskant naar alle zijden van de nek/keel is effectief.

het strottehoofd is mijn absolute favoriete plek om aan te vallen.
Tijdens mijn werk gebruik ik die vaak om te duwen.
Ik heb nog wel eens dat mensen me bij mijn kraag pakken of stropdas of zo. 1x ben ik met een elleboog op de keel ingegaan, maar meestal is de situatie niet direct heel bedreigend en kom je makkelijk los door 1 vinger op het strottehoofd te leggen en naar achteren te duwen.
Het is op zich niet echt gevaarlijk. je hoort hem ff slikken of kuchen en ziet zijn hand naar zijn keel gaan maar verder ben je weer los en is er niks gebeurd. Dit werkt ook fijn op de grond zolang je maar 1 hand vrij hebt.

pi_16158905
quote:
tja..

Niet te vergeten: een man in z'n kloten knijpen is ongelooflijk pijnlijk (weet ik helaas uit eigen ervaring) maar ook totaal ongevaarlijk. Dus als je toevallig z'n klokkenspel binnen handbereik krijgt...
  zondag 11 januari 2004 @ 18:23:09 #218
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_16159458
Als ik naar het voetbal ga, neem ik altijd een klein uitvouw baar mesje mee en stop ik in mijn schoenen dat ik hem altijd bij heb ookal word ik gefouilleerd

en op straat.. tsja soms hou ik mijn sleutelbos in mijn hande als ik me echt onveilig voel

OJAAJOH?
pi_16159661
toch is zo'n stun gun niet het perfecte wapen om je te verdedigen,want je moet veel te dicht bij je belager zijn want je moet hem er immers mee kunnen aanraken.

dan kan je beter zo'n taser gun kopen,zelfde princiepe met stroom alleen schiet deze 2 haakjes af die in het lichaam van je belager blijven zitten en doordat er 2 lange draden naartoe gaan kan je hem van afstand shokken.

maar ik dacht dat je er maar 1 keer mee kon vuren dus die eventuele 2e belager kan je dan niks doen,en ik weet ook niet of die taser gun door een dikke winterjas gaat

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zondag 11 januari 2004 @ 22:33:05 #220
24184 speedfreakssj
pi_16169013
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:16 schreef SolidArt het volgende:
hebben we hem ook weer

"zucht"

waarom nu weer allemaal schieten schieten?

ga dan lekker naar amerika waar het normaal is dan je een wapen draagt.

zondag 11 januari 2004 @ 22:38:00 #221
67670 Skv
Cynist.
pi_16169192
Mn kapmes
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_16169411
Keb altijd een opblaastank bij me, wel handig hoor!
Kusje
  maandag 12 januari 2004 @ 00:10:58 #223
8502 BAZZA
pi_16172108
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:40 schreef simoontje het volgende:
ga op een vechtsport en neem een staak mee
Buffy
  maandag 12 januari 2004 @ 02:14:43 #224
52967 hmmm_lasagne_
pi_16174325
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:23 schreef hellmondunited het volgende:
Als ik naar het voetbal ga, neem ik altijd een klein uitvouw baar mesje mee en stop ik in mijn schoenen dat ik hem altijd bij heb ookal word ik gefouilleerd
daar komt hij
de verkrachter
ik trek mijn schoen uit
hij wacht
in mijn schoen kijk ik naar het mes
hij wacht
ik vind mijn mes
hij wacht
ik klapt het uit
hij wacht
ik dreig met een mesje van 2 centimeter
hij gilt als een meid en rent weg !!
ik win !

bullshit
wil je de pijp uit ? ga dreigen met onzin .
een wapen moet je eerder kunnen pakken dan je telefoon !
en je moet de ballen bebben het te gebruiken .

maandag 12 januari 2004 @ 02:18:15 #225
52967 hmmm_lasagne_
pi_16174378
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:10 schreef Je_moedah het volgende:
Idd, als je zo iemand op zijn kin hoekt, is die wel even uitgeschakeld
Zo leren wij dat ook bij jigo en jiu-jitsu, niet met vuist slaan.
de reden dat mensen onderuit gaan met een kin oek is simpel
als je tegen de rechterkaak ramt dan klap je met je linker kaak uiteinden tegen je aderen in je hals.
Met judo heb je ook tig verwurgingnen ermee.
soms zie je mensen stuipen als ze KO zijn .
dat komt door die afsluiting van die ader.
Of je iemand plotsklaps wurgt (en dan hard) of met de kaakrand de nek in beuks (rechts de hoek dus links de kaak de nek in) maakt niet uit. Het heeft met zuurstof tekorten en bloed overdrukken (schijnbaar) te maken .
  maandag 12 januari 2004 @ 10:38:07 #226
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16178695
Wat dacht je van een zenuw-knooppunt achter je kin? BOEM... lights out.
  maandag 12 januari 2004 @ 10:43:50 #227
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16178801
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:08 schreef dierenvriend het volgende:

[..]

Niet te vergeten: een man in z'n kloten knijpen is ongelooflijk pijnlijk (weet ik helaas uit eigen ervaring) maar ook totaal ongevaarlijk. Dus als je toevallig z'n klokkenspel binnen handbereik krijgt...

Dat is niet waar.
pi_16178933
't kan wel gevaarlijk zijn als je daar gepakt wordt.

En ik doe nu al 12 jaar judo, maar ben nog nooit verkracht. Denk ook niet dat ze daar behoefte aan hebben.
Maar misschien is dat wat? Kun je jezelf ideaal verdedigen als het moet.

maandag 12 januari 2004 @ 13:54:45 #229
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16183460
quote:
Op maandag 12 januari 2004 10:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik weet diverse zenuw-knooppunten te vinden, maar dat er ook een achter de kin zit dat is mij toch echt onbekend. Waar precies?
  maandag 12 januari 2004 @ 14:04:54 #230
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_16183741
quote:
Op maandag 12 januari 2004 10:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Daar moet je echt niet geraaakt worden.
Heb er 5 dagen ofzo pijn door gehad met slikken.
Het was meer per ongeluk, het kwam harder aan als dat bedoeld was.
pi_16184276
uit australie een busje insectenspray meegenomen.. whaaaa.. dat spul is minstens zo erg als pepperspray!!! Zo pijn aan je ogen en aan je luchtwegen pffffffff.. echt niet normaal!! Verder heb ik als ik 's avonds fiets vaak mn kettingslot aan mn stuur hangen (= meer binnen handbereik dan om je zadel..)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 12 januari 2004 @ 14:35:37 #232
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_16184615
quote:
Op maandag 12 januari 2004 02:14 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:

[..]

daar komt hij
de verkrachter
ik trek mijn schoen uit
hij wacht
in mijn schoen kijk ik naar het mes
hij wacht
ik vind mijn mes
hij wacht
ik klapt het uit
hij wacht
ik dreig met een mesje van 2 centimeter
hij gilt als een meid en rent weg !!
ik win !

bullshit
wil je de pijp uit ? ga dreigen met onzin .
een wapen moet je eerder kunnen pakken dan je telefoon !
en je moet de ballen bebben het te gebruiken .

weet dat ik het niet zal gebruiken maar toch..
mocht het echt een keer fout gaan..

ben al 2x zomaar in elkaar gerost bij rellen omdat ik geen kant meer op kon tsja daar sta je dan he..

enne 112 bellen heeft ook geen zin want die komen toch niet (heb ik zelf ervaring mee)

OJAAJOH?
  maandag 12 januari 2004 @ 21:46:45 #233
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16199827
quote:
Op maandag 12 januari 2004 10:49 schreef _Denker het volgende:En ik doe nu al 12 jaar judo, maar ben nog nooit verkracht.
* kijk naar foto van _Denker.

Ben je nog nooit verkracht joh? Meestal niet bij mannen he.

Maar ik denk dat pepperspray toch het beste is voor dames. Een beetje vloeistof in iemands gezicht spuiten is natuurlijk veel makkelijker dan iemand steken. Want daar moet je toch wel lef voor hebben.

Ik las op de vorige pagina wat reacties van wat anti-geweld mensen. Begrijp dat het hier niet om onschuldige aanvallers gaat. Wanneer iemand jou iets wilt aandoen dan verweer jij jezelf gewoon. Of hij (laten we dat aannemen) nou een defect aan z'n hart heeft of niet, jammer dan. Zelfverdediging is geen zinloos geweld, het is alleen verweer ertegen.

[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 12-01-2004 21:52]

anti politiek-correct
pi_16200547
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:46 schreef Salv het volgende:

[..]

* kijk naar foto van _Denker.

Ben je nog nooit verkracht joh? Meestal niet bij mannen he.

Maar ik denk dat pepperspray toch het beste is voor dames. Een beetje vloeistof in iemands gezicht spuiten is natuurlijk veel makkelijker dan iemand steken. Want daar moet je toch wel lef voor hebben.

Ik las op de vorige pagina wat reacties van wat anti-geweld mensen. Begrijp dat het hier niet om onschuldige aanvallers gaat. Wanneer iemand jou iets wilt aandoen dan verweer jij jezelf gewoon. Of hij (laten we dat aannemen) nou een defect aan z'n hart heeft of niet, jammer dan. Zelfverdediging is geen zinloos geweld, het is alleen verweer ertegen.

Dan heb jij dit topic nog niet gelezen.
  maandag 12 januari 2004 @ 22:27:36 #235
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16201879
Ik kan me er echt niks bij voorstellen, vrouwen die verkrachten...
Een groepsverkrachting in het zwembad door een groepje brutale meiden. Allemaal willen ze even op het dingetje rijden. Erectie is geen probleem, van angst gaat ie opeens rechtop staan..

Zie je het al voor je?

anti politiek-correct
pi_16201925
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:27 schreef Salv het volgende:
Ik kan me er echt niks bij voorstellen, vrouwen die verkrachten...
Een groepsverkrachting in het zwembad door een groepje brutale meiden. Allemaal willen ze even op het dingetje rijden. Erectie is geen probleem, van angst gaat ie opeens rechtop staan..

Zie je het al voor je?

en als ze zeggen: omhoog met dat ding of ik bijt em eraf.

je wil niet weten hoe snel ik aan me piel loop te sjorren dan!

Kusje
  maandag 12 januari 2004 @ 22:38:41 #237
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16202416
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:28 schreef Manweth het volgende:

[..]

en als ze zeggen: omhoog met dat ding of ik bijt em eraf.

je wil niet weten hoe snel ik aan me piel loop te sjorren dan!

Met zo'n antwoord krijg ik de indruk dat je graag een keer verkracht zou willen worden. Daar krijg je zeker een kick van?

Een man is sterker dan een vrouw. Alleen in een groep zouden de dames je kunnen verkrachten. En dan is het nog maar de vraag ofdat het eigenlijk niet een pleziertje is te noemen.

Een vrouw die een pistool op je voorhoofd houdt en je vertelt dat je d'r maar eens hard moet nemen, straf of...

anti politiek-correct
  maandag 12 januari 2004 @ 22:45:06 #238
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_16202651
quote:
tja..

Sportschoenen, uithoudingsvermogen, snelheid en kennis van de goede plekjes om tijdelijk te schuilen doen het vaak ook goed tegen zinloos geweld Das mijn ervaring in ieder geval. Voor de rest draag ik geen wapentuig ofzo, als het op rossen aankomt kan ik misschien de gesp van me riem gebruiken. Tja, ik kan me wel overal druk over gaan maken, maar ik probeer het gewoon te ontwijken.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_16206540
Ach.. wat kan je dragen om je te beschermen...

Ik stel voor gewoon elke dag met twee daisy cutters in je zak opstap te gaan. Dan voel je je wel veilig denk ik zo...

English, mother fucker! Do you speak it?!?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 03:36:44 #240
24184 speedfreakssj
pi_16209041
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:57 schreef Dr.Cody het volgende:
Ach.. wat kan je dragen om je te beschermen...

Ik stel voor gewoon elke dag met twee daisy cutters in je zak opstap te gaan. Dan voel je je wel veilig denk ik zo...

en dat zijn?
pi_16209496
Ik draag sinds kort een stun-gun bij me om mezelf te beschermen.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met mensen, omdat ik zoveel mogelijk gevaarlijke situaties probeer te ontwijken, maar soms staat er wel een groepje jongeren, en dan zullen ze je voor de gein maar eens van de fiets af trappen.
En het wordt ook steeds gevaarlijker op straat.
Verder is een stun-gun non-lethal (niet-dodelijk) en het laat geen fysieke schade achter.
Als iemand je wilt neerslaan hoef je maar een kleine schok te geven en diegene ligt op de grond.
Dan heb jij tenminste de tijd om snel weg te rennen.
Misschien dat ik er binnenkort ook maar een voor mijn zusje aanschaf, die woont in een buurt met veel "gevaarlijke" mensen.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
@luna
pi_16209592
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef veldmuis het volgende:
Zo'n blauwekopding?
Spuit je in z'n gezicht en over 3 dagen is-ie nog een smurf

Ga ff langs de dump ofzo, hiero in breda kan je iig zat van dat soort spul krijgen daaro

Edit: Het heet overigens officieel Criminal Identifier Spray en ontneemt ook tijdelijk het zicht van je belager .. en is (tot ze dat over een jaar of 5 weer onderzocht hebben natuurlijk ) niet schadelijk... alhoewel mij dat weinig boeit eigenlijk.

dinsdag 13 januari 2004 @ 06:11:17 #243
80564 missymouse
Lieve muisje :)
pi_16209808
Toen ik in zo'n situatie kwam (aanranding) heb ik t boel bijmekaar geschreeuwd en steeds uitgehaald naar zijn gezicht met me nagels en wild schoppen ... Uiteindelijk gaf die het op en ging die weg.
had bloed onder me nagels van hem.. daarmee naar t politiebureau geweest hebben ze het zorgvuldig onderzocht (DNA) en hebben ze hem uiteindelijk opgepakt.

Had geluk... had veel erger kunnen aflopen

FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2004 @ 09:08:03 #244
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16211065
de keren dat ik laat buiten ben heb ik meestal nooit iets bij me..
(als het echt laat is (2-3 uur))

ben vaker buiten romd 22.00-23.00 uur dan zit ik of op de fiets... of ik loop in het park met mijn honden, als ik in het park loop dan heb ik altijd mijn maglite bij me.. die dingen zijn stevig..
en ook mijn honden beschermen me dan..

verder heb ik nooit iets op zak...

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16212970
Alsof kerels nooit verkracht kunnen worden.
En er kunnen toch ook andere dingen gebeuren? Beroving of iets dergelijks. Je weet maar nooit...

Het is dan wel handig als je vechsport doet.

pi_16226469
Ja daar heb je gelijk in. Maar ik heb gelezen dat jij aan judo doet. Met alle respect voor judo, ik doe er zelf o.a. ook aan, ik vind het de minst effectieve van de 3 vechtsporten die ik doe. Judo is een leuke basis, ik doe judo omdat ik het leuk vind en om wat meer over Japan te leren en ik zet me er 100% voor in. Alleen heb ik niet het idee dat ik zo snel op judo zou terugvallen zodra ik zou worden aangevallen. Waarom?
Judo leert je GEEN blokkeringen tegen stoten, pas bij >2e dan komt de verdediging tegen messen, bovendien is iemand echt werpen in de praktijk best moeilijk. Verder leer je ook niet schoppen bij judo. Ik weet voldoende van judo af, ben nu blauwe band. Kijk... geworpen worden is misschien erg pijnlijk als het op de harde grond is... maar zie iemand maar te werpen als die naar je trapt. Dan heb je toch meer aan jiu-jitsu/karate.
pi_16227594
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Je_moedah het volgende:
Ja daar heb je gelijk in. Maar ik heb gelezen dat jij aan judo doet. Met alle respect voor judo, ik doe er zelf o.a. ook aan, ik vind het de minst effectieve van de 3 vechtsporten die ik doe. Judo is een leuke basis, ik doe judo omdat ik het leuk vind en om wat meer over Japan te leren en ik zet me er 100% voor in. Alleen heb ik niet het idee dat ik zo snel op judo zou terugvallen zodra ik zou worden aangevallen. Waarom?
Judo leert je GEEN blokkeringen tegen stoten, pas bij >2e dan komt de verdediging tegen messen, bovendien is iemand echt werpen in de praktijk best moeilijk. Verder leer je ook niet schoppen bij judo. Ik weet voldoende van judo af, ben nu blauwe band. Kijk... geworpen worden is misschien erg pijnlijk als het op de harde grond is... maar zie iemand maar te werpen als die naar je trapt. Dan heb je toch meer aan jiu-jitsu/karate.
Volgens mij is het verschil tussen judo en karate dan judo een defensieve verdedigingssport is en karate meer een offensieve verdedigingssport.
Bij judo leer je vooral om jezelf te verdedigen zonder dat je de ander fysieke schade aan te richten, terwijl karate toch meer gericht is op verdediging waarbij je de ander wel fysieke schade aanricht.
@luna
pi_16228423
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 04:51 schreef boempa het volgende:

Verder is een stun-gun non-lethal (niet-dodelijk) en het laat geen fysieke schade achter.

Zowel dat eerste als het tweede betwijfel ik. Lees het begin van het topic er maar eens op na, daar wordt iig het eerste tegengesproken.
quote:
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Da's waar. Besef dan ook dat als je een wapen bij je hebt en je tegenstander is (sterk en) handig, dat hij dan dat wapen zou kunnen afpakken. Dan gaat'ie jouw wapen tegen je gebruiken.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:50:50 #249
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16230379
Dit moet je hebben. Ideaal voor vrouwen.
anti politiek-correct
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:04:12 #250
78237 Elmoowtje
k hou van je juud
pi_16230774
ennuh als je m op de grond krijgt..
je moet m op zn buik krijge
dan ga je met een voet op zn rug staan
je strekt de belager zn arm en je je vouwt zn hand naar binnen (zodat je vingers richtong de pols gaan...
in t slechte geval gaat alleen zn arm uit de kom of breek je alleen zn pols
in t beste geval breek je zn pols en is zn arm uit de kom..

heb ik een een keer bij een marokkaan gedaan, moet ie maar niet blij komen doen

pi_16232356
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:04 schreef Elmoowtje het volgende:
ennuh als je m op de grond krijgt..
je moet m op zn buik krijge
dan ga je met een voet op zn rug staan
je strekt de belager zn arm en je je vouwt zn hand naar binnen (zodat je vingers richtong de pols gaan...
in t slechte geval gaat alleen zn arm uit de kom of breek je alleen zn pols
in t beste geval breek je zn pols en is zn arm uit de kom..

heb ik een een keer bij een marokkaan gedaan, moet ie maar niet blij komen doen

en je vader heet bruce lee ? of was het toch arny.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:58:39 #252
80797 hoi_mensen
ben weg voor altijd
pi_16232422
ik bscherm mezelf door met mijn sjaal te gaan wapperen

Heavy leip

ben weg voor altijd
pi_16248278
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Je_moedah het volgende:
Ik weet niet hoe lang je al judo doet, maar heel veel dingen van de jiujitsu en de karate komen hierin terug.
Ik doe het nu 12 jaar, maar merk wel dat ik me (hoop ik) goed kan verdedigen op straat, als het moet. We mogen dan niet schoppen en slaan, maar reken maar dat ik het wel gebruik icm judo.
En als de tegenpartij schopt (ze zullen niet allemaal zwarte band taekwondo hebben, dus zijn geen professionals), draai je er toch een o-uchi gari in, bijvoorbeeld?
sorry voor beetje offtopic...
pi_16248912
Ja je hebt opzich wel gelijk. Maar dat in jiu-jitsu veel judo terugkomt is een beetje een ongelukkige bewering aangezien judo uit jiu-jitsu is ontwikkeld.
Ik doe nu 1,5 jaar judo, ben heel erg snel vooruitgegaan het laatste jaar.
Maar toch, al zou iemand me schoppen zou ik in eerste instantie nooit een judotechniek gebruiken, simpelweg omdat de andere technieken pijnlijker=effectiever zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')