dat brengt me dus op het volgende.
met vuurwapens mag je uiteraard niet over straat gaan.
maar waarmee kan/mag je jezelf wel beschermen?
zodat, als er wat gebeurt, de dader schrikt, en afdruipt, of (een klein beetje) pijn doen, zodat je kan ontkomen?
en: draag jij beschermingsmiddelen bij je als je over straat gaat?
[Dit bericht is gewijzigd door Zwansen op 04-01-2004 14:01]
quote:Vrouwen mogen toch geen pepperspray op zak hebben, is toch ook een wapen, laat staan traangas, hooguit een politie vrouw.
Op zondag 4 januari 2004 14:00 schreef Zwansen het volgende:
Voor een vrouw is traangas of pepperspray heel actief denk ik...
Ga ff langs de dump ofzo, hiero in breda kan je iig zat van dat soort spul krijgen daaro
Kep zelf niks bij me. Maar meestal ben ik wel met meerdere mensen en dat verandert de zaak vaak wel.
Dit zorgt ervoor dat je iig zelfverzekerd bent en je minder angstig voelt.
quote:Je moet heel wat vechtsport ervaring als vrouw hebben wil jij je tegen een man kunnen verzetten...
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ga op zelfverdediging
quote:Heb je dat fragment bij kopspijkers niet gezien?
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Master_Berendsen het volgende:
Bij Jackass hadden ze toch al die lompe dingen uitgeprobeerd? En pepperspray bleek het pijnlijkst
een jas die als je hem aanraakt een stroomstoot geeft. is net nieuw en in ontwikkeling.
Das het ultime
ow jah hij is natuurlijk afgeschermd voor de drager .......
quote:JE _mag_ niks bij je hebben. Maar alles is als wapen te gebruiken als je wil, bos sleutels, creditcard.
Op zondag 4 januari 2004 13:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
tja..
berovingen, ontvoeringen, verkrachtingen, al dan niet zinloos geweld, het is tegenwoordig de orde van de dag in het nieuws.
gisteren liep ik na 3 uur snachts over straat, alleen, en voelde me zeker niet veilig.
hier in de buurt wordt de laatste tijd nogal eens wat verkracht.dat brengt me dus op het volgende.
zodat, als er wat gebeurt, de dader schrikt, en afdruipt, of (een klein beetje) pijn doen, zodat je kan ontkomen?
Kenis van me is agent en die raadde me eigenlijk min of meer pepperspray aan. Effectief en de eventuele straf zal minimaal zijn. Vuurwapens, messen etc hebben meestal toch de neiging wonden achter te laten.
Verder: alles heeft een kruis en een keel
Ja ik weet, het zou niet nodig moeten zijn maar je neemt nu eenmaal een risico.
stiletto of ander flipmes.
pepperspray
stun guns
tasers
alarmdingen (afschrikken)
meeste zijn wel illegaal.
maar als je jezelf echt niet veilig voelt, zou ik gewoon zoiets aanschaffen. alleen beetje lullig als je gaat stappen en je wordt ergens gefoullieerd..
quote:Nee hoor. Een dader zoekt meestal een weerloos uitziend slachtoffers uit, omdat hij denkt dat het een gemakkelijke prooi is. Als jij je als vrouw met hand en tand verweerd (bijten krabben schoppen schreeuwen), zal de kans groot zijn dat hij snel het hazenpad kiest, omdat hij het niet verwachtte.
Op zondag 4 januari 2004 14:05 schreef Zwansen het volgende:[..]
Je moet heel wat vechtsport ervaring als vrouw hebben wil jij je tegen een man kunnen verzetten...
Ga voor de zachtte delen van het lichaam. ( ogen, keel, kruis, knieen, neus, enz)
[Dit bericht is gewijzigd door Maximus.Proximus op 04-01-2004 14:12]
quote:Jah klopt, volgens mij doet het ook meer pijn dan een razorgun ofzo
Op zondag 4 januari 2004 14:05 schreef veldmuis het volgende:[..]
Heb je dat fragment bij kopspijkers niet gezien?
![]()
![]()
Die gast zat een halve dag later nog met zn kop in het water.
quote:Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.
Op zondag 4 januari 2004 14:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ga op zelfverdediging
quote:denk niet dat dit altijd werkt, maar in de meeste gevallen wel lijkt me.. maar op je omgeving hoef je niet meer te rekenen hier in NL..
Op zondag 4 januari 2004 14:10 schreef Maximus.Proximus het volgende:[..]
Nee hoor. Een dader zoekt meestal een weerloos uitziend slachtoffers uit, omdat hij denkt dat het een gemakkelijke prooi is. Als jij je als vrouw met hand en tand verweerd (bijten krabben schoppen schreeuwen), zal de kans groot zijn dat hij snel het hazenpad kiest, omdat hij het niet verwachtte.
quote:Zo, gevaarlijk tiepje ben jij. Ben nu al bang van je
Op zondag 4 januari 2004 14:11 schreef Megumi het volgende:[..]
Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.
voor verkrachting of aanranding hoef je je geen zorgen te maken.
Kunt denk ik beter aan je zelfvertrouwen gaan werken dan, met wapens de straat op gaan. Krijg je anders van die amerikaanse toestanden van, en dat willen we natuurlijk ook niet.... Dusse, mijn tip, bezoek een psych, voordat je begint met het dragen van wapens.
Oja pas zag ik ook bij britain in arnhem van de kleur spuitbussen liggen
dat 4 dagen niet meer van je gezicht gaat. Dus dat moet dan wel legaal zijn
quote:foto's....
Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier.
quote:ik vraag niet aan je of je commentaar wil leveren op het feit of ik al dan niet geschikt zou zijn om verkracht te worden, dus ga lekker een ander topic zieken als je niet serieus kan reageren
Op zondag 4 januari 2004 14:15 schreef MrAbagnale het volgende:
*checkt fotoboekvoor verkrachting of aanranding hoef je je geen zorgen te maken.
quote:Toch gewoon doen. Diezelfde wet die je verbiedt om pepperspray te dragen, zal je mogelijk in de steek laten als je haar nodig hebt. Je kunt jezelf maar beter gewoon goed weten te beschermen dan dat je je altijd braaf aan de regels houdt en afhankelijk wordt van een maatschappij met mensen die snel doorlopen als je om hulp roept waarna je hulpeloos aangerand wordt.
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef stoepjong het volgende:[..]
Vrouwen mogen toch geen pepperspray op zak hebben, is toch ook een wapen, laat staan traangas, hooguit een politie vrouw.
[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 04-01-2004 14:45]
Meeste onveiligheid op straat zit tussen je eigen oren.
quote:Klopt, alleen sommige meiden hebben daar bijv. wel pepperspray voor nodig, dan voelen ze zich ook zekerder voor het geval dat..
Op zondag 4 januari 2004 14:34 schreef fauve het volgende:
je word minder snel slachtoffer als je zekerheid uitstraalt
Tegenwoordig beperk ik het maar tot een 30cm lange metalen liniaal die keihard is.
quote:Dat is idd ook waar... onzekere mensen maken goede slachtoffers bij zij die kwaad willen..
Op zondag 4 januari 2004 14:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het beste wapen is gewoon zelfverzekerd te zijn, en niet als een bang musje over straat te schuiffelen.Meeste onveiligheid op straat zit tussen je eigen oren.
quote:Maar hij heeft wel gelijk
Op zondag 4 januari 2004 14:33 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
ik vraag niet aan je of je commentaar wil leveren op het feit of ik al dan niet geschikt zou zijn om verkracht te worden, dus ga lekker een ander topic zieken als je niet serieus kan reageren
quote:Dan ben jij mijn vrouwelijke co-sensei vechtsporten nog niet tegengekomen, daar wil je echt geen ruzie mee hebben
Ik denk toch echt dat je het best preventief kunt werken, no offence maar ik denk dat het niet slim is om als vrouw in een onveilig gebied te gaan lopen, hoeveel vechtsport ervaring je ook hebt als vrouw, een man is vrijwel altijd sterker. Daarnaast zou ik als vrouw ervoor zorgen dat ik me telefoon gewoon standby had om gelijk een goede vriend te kunnen bellen, in principe moet dat binnen enkele secondes kunnen. Ik denk dat je daar meer aan hebt als zaken als pepperspray etc.
Verder, tsja, zelfverdediging helpt niet echt vind ik. Toen ik in groep 7 zat zat ik daar op, en ik heb werkelijk waar geen flikker geleerd. Je kan beter op kickboksen of muy thay gaan. Ook karate en jiu-jitsu kan ik je aanraden.
Wil je echt effectief bezig zijn haal je een nunchakus.
Tik daar op google maar eens wat over in.
quote:No offence, maar ik denk dat wanneer jouw co-sensei in een puur straatgevecht terecht komt, dan gaat ze neer. Een straatgevecht is geen dojo, dat is bijten, krabben, en plekken raken waar de regels niet in voorzien... Alles is een wapen, alles is een doel.
Op zondag 4 januari 2004 20:34 schreef Je_moedah het volgende:[..]
Dan ben jij mijn vrouwelijke co-sensei vechtsporten nog niet tegengekomen, daar wil je echt geen ruzie mee hebben
Sport: kies wat je leuk vind. Verdediging: kruis & keel.
Wil je toch iets hebben om je te verdedigen: pepperspray
quote:ik ben het niet helemaal met je eens want het ligt er aan hoe jou trainer traint!
Op zondag 4 januari 2004 21:03 schreef stinkie het volgende:[..]
No offence, maar ik denk dat wanneer jouw co-sensei in een puur straatgevecht terecht komt, dan gaat ze neer. Een straatgevecht is geen dojo, dat is bijten, krabben, en plekken raken waar de regels niet in voorzien... Alles is een wapen, alles is een doel.
Ik heb nu een paar keer in een situatie gezeten waarbij ik m'n vechtsport kennis moest gebruiken. Je komt er nauwelijks aan toe, dus hou het lekker simpel.Sport: kies wat je leuk vind. Verdediging: kruis & keel.
quote:Het geeft juist precies aan wat ik bedoel. Je leert vechten, niet de sport.
Op zondag 4 januari 2004 21:33 schreef tiez het volgende:[..]
ik ben het niet helemaal met je eens want het ligt er aan hoe jou trainer traint!
ik heb 2 jaar op kickboxen gezeten(goeie voornemen is om er weer op te gaan) en mijn trainer heeft me al de smerigste trukjes geleerd die je maar kan bedenken zoals met uitgestrekte vingers een stoot maken net onder de kin bij waar je hoofd en strottenhoofd samen komen geheid dat je neer gaat!
quote:in combinatie met een aansteker zeker
Op zondag 4 januari 2004 17:33 schreef nikky het volgende:
busje deo doet wonderen *
ser. Als vrouw zijnt gewoon een pepperspray busje.....
is het meest effectief en je beschadigt er niemand mee....
wel erg jammer dat sommige mensen menen het nodig te vinden mij te beoordelen vanuit mijn fotoboek. optyfen bushokjes enzo..
quote:die spuit net 20 cm verder :s
Op zondag 4 januari 2004 17:33 schreef nikky het volgende:
busje deo doet wonderen *
quote:Misschien moet je, je eens gaan afvragen of het wel zo verstandig is om op dit tijdstip alleen over straat te lopen in een buurt waar veel verkracht wordt. Voorkomen is tenslotte nog steeds beter dan genezen!
gisteren liep ik na 3 uur snachts over straat, alleen, en voelde me zeker niet veilig.
hier in de buurt wordt de laatste tijd nogal eens wat verkracht.
quote:ik woon er
Op zondag 4 januari 2004 22:51 schreef iemanddiejenietkent het volgende:[..]
Misschien moet je, je eens gaan afvragen of het wel zo verstandig is om op dit tijdstip alleen over straat te lopen in een buurt waar veel verkracht wordt. Voorkomen is tenslotte nog steeds beter dan genezen!
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:58 schreef Mikkie het volgende:[..]
Dat wordt verhuizen dan
*checkt tweede fotoboek-foto -> je mag wel een nachtje hier slapen
quote:moet je wel kenne richten en met een zwaard om kunnen gaan.
Heb ik gedaan en doe het nog. Daarnaast heb ik thuis een zwaard en een catapult met een telescoop vezier. Loop daarmee natuurlijk niet over straat. Maar een inbreker kan een bloedig onthaal krijgen indien nodig.
quote:helpt dat dan zo'n hamer?
Op zondag 4 januari 2004 15:55 schreef BAZZA het volgende:
Vroeger had ik altijd een hamer in mijn binnenzak, was erg effectief toen een of andere pauper mij wilde beroven![]()
Tegenwoordig beperk ik het maar tot een 30cm lange metalen liniaal die keihard is.
ik heb ene tijdje met een schroevendraaier in me binnenzak gelopen maar dat was omdat ik op een PC bedrijf werkte. en ik had nog niet echtv een setje en om een hele doos mee te nemen.............
veel mer dan een kruiskop heb je toch niet nodig bij een pc.
Maarre, je bedoelt zo'n ijzeren liniaal die ze altijd bij handenarbeid hadden op school?
om langs te snijden met een stanleymesje?
en wat is 120 lumen?
branduren ofzo?
quote:ik weet niet hoe jij denkt over vrouwen en vechtsport maar er zijn types die binnen 1 sec je strot er uit trekken.
Op zondag 4 januari 2004 21:03 schreef stinkie het volgende:[..]
No offence, maar ik denk dat wanneer jouw co-sensei in een puur straatgevecht terecht komt, dan gaat ze neer. Een straatgevecht is geen dojo, dat is bijten, krabben, en plekken raken waar de regels niet in voorzien... Alles is een wapen, alles is een doel.
Ik heb nu een paar keer in een situatie gezeten waarbij ik m'n vechtsport kennis moest gebruiken. Je komt er nauwelijks aan toe, dus hou het lekker simpel.Sport: kies wat je leuk vind. Verdediging: kruis & keel.
dus vanuit het niets hand IN je keel.
en een beetje getrainde chinees kan dat dus pas maar op.
dan kan je nog zo'n sterke beer zijn.
Menig body builder legt het af tegen een japanner. eentje die getraind is natuurlijk.
Maarre, jiu jitsu rad ik dan weer af. me vriendin doet het en ik leg haar zo om, sterk is ze wel maar dan nog, een paar rake trappen in de borst en ze zit te kermen.
quote:Je gaat uit van extremen, ik ga uit van de praktijk. Je strot eruit trekken is niet iets wat je met een jaartje trainen goed onder de knie krijgt. Iemand ademsappel rotslaan kan een blinde. En kijk niet naar wat getrainde (je zegt het al) Aziaten kunnen. Andere lichaamsbouw, andere mogelijkheden. Daarnaast, bodybuilders hebben spiermassa, zwaarder, us over het algemeend langzamer. Weer die extremen.
Op zondag 4 januari 2004 23:12 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
ik weet niet hoe jij denkt over vrouwen en vechtsport maar er zijn types die binnen 1 sec je strot er uit trekken.
dus vanuit het niets hand IN je keel.
en een beetje getrainde chinees kan dat dus pas maar op.
dan kan je nog zo'n sterke beer zijn.
Menig body builder legt het af tegen een japanner. eentje die getraind is natuurlijk.Maarre, jiu jitsu rad ik dan weer af. me vriendin doet het en ik leg haar zo om, sterk is ze wel maar dan nog, een paar rake trappen in de borst en ze zit te kermen.
We hebben het hier over verdediging op straat. De praktijk dus. Niet over afgetrainde atleten. Buitendat heb ik genoeg "ik heb een hele hoge in band in bladiebla" figuren neer gekregen, gewoon omdat ik me niet aan de regels hou Iets dat in een praktijk situatie ook niet gebeurt.
quote:Daar heb je gelijk in, maar ik wilde zeggen dat mensen zi makkelijk denken over aziaten, ja die is iel en klein DUS die mep ik in elkaar.
Op maandag 5 januari 2004 00:36 schreef stinkie het volgende:[..]
Je gaat uit van extremen, ik ga uit van de praktijk. Je strot eruit trekken is niet iets wat je met een jaartje trainen goed onder de knie krijgt. Iemand ademsappel rotslaan kan een blinde. En kijk niet naar wat getrainde (je zegt het al) Aziaten kunnen. Andere lichaamsbouw, andere mogelijkheden. Daarnaast, bodybuilders hebben spiermassa, zwaarder, us over het algemeend langzamer. Weer die extremen.
We hebben het hier over verdediging op straat. De praktijk dus. Niet over afgetrainde atleten. Buitendat heb ik genoeg "ik heb een hele hoge in band in bladiebla" figuren neer gekregen, gewoon omdat ik me niet aan de regels hou
Iets dat in een praktijk situatie ook niet gebeurt.
ZO kan trouwens 90% van de messendragers op straat NIET met een mes om gaan.
met een BEETJE kennis van messen kan je zo 60% van de messentrekkers hun eigen mes naar binnen schuiven.
is ook maar theorie dus daar heb je net veel aan.
Tja, hamer of liniaal van staal is idd ook een goede optie aar ja, hoe vertel je dat als je gefouilleerd word?
creditcard slijpen tot mes
wie weet lukt dat ook nog.
quote:dan moet de aanvaller je niet eerst doodgestoken hebben
Op maandag 5 januari 2004 01:09 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:
Ik hoef mij niet te beschermen. Dat doet mijn pimp.
quote:Anaal?
Op maandag 5 januari 2004 01:55 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
dan moet de aanvaller je niet eerst doodgestoken hebben
quote:nee, dader steekt jou dood in de halsstreek en daarna schiet hij j pimp neer. klaar.
Op maandag 5 januari 2004 02:28 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:[..]
Anaal?
quote:Ook een tijdje gedaan, maar je krijgt hem niet snel genoeg uit je jaszak en al helemaal niet geopend, voordat ze je arm achter je rug hebben liggen. En tegen een groep helpt het al helemaal niet.
Op maandag 5 januari 2004 02:31 schreef zhe-devilll het volgende:
mini busje haarlak of deodorant in je jaszak
denk dat weinig mensen je zulen belagen
Wees gewoon creatief met de spullen die je hebt of zo kan kopen.
je kan sleutels gebruiken als boksbeugel. op zich wel zonde om je autosleutel te breken als je wil vluchten.
je kan daar ook een klein schroevedraaiertje voor gebruiken, die met die kleine dikke handvaatjes liggen heerlijk in de hand zodat je met volle kracht kunt slaan.
boeken en tassen etc. kun je als schild gebruiken. je kunt rekening houden met kleding. dus zodat je makkelijker kunt vluchten en vechten.
ooh en ehh neem een grote gemene hond mee
het allerbelangrijkste blijft echt preventie.
dat je er woont is geen excuus. De meeste verkrachtingen gebeuren in of vlakbij het huis van het slachtoffer.
jiu jitsu is als sport zijnde niet slecht, het gaat er om hoe je traint.
de technieken op zich zijn prima.
nog 1 tip: Er staat in veel boeken over zelfverdediging dat je je mobiele telefoon kunt gebruiken als wapen.
dit klopt, maar as je te hard slaat kun je daarna dus niet meer bellen om hulp te halen,,,,,,,,,,doe dit dus nooit
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:44 schreef prupke het volgende:
Ik heb altijd mijn deodorant bij me. Van die rommel met poeder er in.
Als ik belaagd zou worden kan ie dat in zijn ogen krijgen.
Denk niet dat ie dat erg prettig zal vinden.
quote:dan moet je wel een ERG soort van het type koelkast bezitten.
Op maandag 5 januari 2004 04:39 schreef gimgamgommetje het volgende:nog 1 tip: Er staat in veel boeken over zelfverdediging dat je je mobiele telefoon kunt gebruiken als wapen.
dit klopt, maar as je te hard slaat kun je daarna dus niet meer bellen om hulp te halen,,,,,,,,,,doe dit dus nooit
ik weet niet maar een 3310 is niet zo groot hoor. ik mep ze wel met de blote vuist.
het is niet illigaal ook,sommige mensen hebben kleingeld in hun knip,en andere in hun sok
quote:Jazeker, een ram met een hamer op iemand's schouder en je hebt er geen last meer van, vooral met de puntige kant
Op zondag 4 januari 2004 23:09 schreef speedfreakssj het volgende:
helpt dat dan zo'n hamer?
quote:Yup, erg hard ook, ram je zo een enorme peut mee in iemand's snuit
Maarre, je bedoelt zo'n ijzeren liniaal die ze altijd bij handenarbeid hadden op school?
om langs te snijden met een stanleymesje?
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 05-01-2004 13:51]
quote:Ik vind de verdedigingswaarde van een telefoon ook redelijk ver gezocht.
Op maandag 5 januari 2004 06:16 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
dan moet je wel een ERG soort van het type koelkast bezitten.
ik weet niet maar een 3310 is niet zo groot hoor. ik mep ze wel met de blote vuist.
Dus of het nou bruikbaar is of niet,, nooit doen.
vuisten werkt prima, alleen je breekt je hand wel vrij snel op straat.
Zeg niet dat dat jou niet gebeurt want het gebeurde mike tyson ook.
Vrouwenhanden zijn nog weer kwetsbaarder dus dan is de palm een beter idee. Dat reduceert trouwens ook de kans op bloedcontact en daarmee verband houdende ziektes.
Een vrouw loopt door een steeg, plots staat er een man voor haar die slechte bedoelingen heeft, de vrouw grijpt naar haar tas om daar de pepperspray uit te pakken.............. na wat tampons, make-up, beurs, en zakdoekjes verder heeft de vrouw eindelijk het busje pepperspray te pakken, we zijn nu wel al 5 min verder...
Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie. Zou je op een echte effectieve full contact vechtsport zoals Kyukushin Karate, Muy Thay en Kickboksen/ Boksen gaan, wordt je vanzelf zelfverzekerder en dat straal je ook zeker uit waardoor je minder snel zal worden uitgekozen. Bovendien heb je zo incasseringsvermogen. Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen. Straal je onzekerheid uit, zal de dader daar als een wolf op ingaan en ben jij de lul.
quote:Als men daar knijpt, bijt, niet vies is van een aantal flinke trappen in de regio van de scrotum, dan neem ik mijn woorden terug, maar zet die niksnuttige regeltjes van 'niet schoppen als zij/hij ligt naast je, schop tot je aanvaller niet beweegt en maak je dan als een bezetene uit de voeten.
Op maandag 5 januari 2004 17:51 schreef Je_moedah het volgende:
Wie zegt dat je bij Kyukushin Karate niet smerig vechten leert
Bovendien heeft het ook nog voldoende gewone oefeningen
quote:wat doe je moeilijk?
Op maandag 5 januari 2004 17:47 schreef Schemerlamp het volgende:
Smerig terugvechten, en geen sportkarate op straat gebruiken, dat doet je de das om, pak zijn nieren, in de winter een ijspriem meenemen ofzo.
als het kan ik harde stom aan de linker onderzijde van zijn buik. daar zit dacht ik zijn milt. als je daar hard op drukt doe je al niet veel meer.
quote:ehh ik hoop voor je dat ze het niet leest
Op maandag 5 januari 2004 17:08 schreef Je_moedah het volgende:
en ze is nou ook niet bepaald de dunsteMaar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie.
zelfverdediging is niks mis mee, alleen de manier hoe het meestal aangeboden wordt wel.
ik ga zelf ook zelfverdediging geven aan groep 7 op de basisschool.
Ik verwacht geen vechtersbazen van ze te maken in een paar lessen.
Ik hoop wel dat het een eye opener zal zijn voor ze en dat ze de lessen gewoon leuk vinden En gezien de leeftijd vooral een hoop theorie (preventie) die ik hen aan laat bieden door de lerares.
Als je je wil leren verdedigen op straat zijn de technieken van zelfverdediging op zich wel goed, maar 10 tot 12 lessen is gewoon niks.
Wil een vrouw zich leren verdedigen zal ze toch wat meer moeite moeten doen. Het belangrijkste is en blijft je instelling.
Ten eerste moet je er voor kiezen om je te verdedigen en niet passief te laten gebeuren wat gebeurt. Ten 2e zijn effectieve technieken nou eenmaal effectief omdat je scgade toebrengt of iemand erg pijn doet.
Dat moet je wel kunnen op dat moment.
dan is er nog de angst dat je de aanvaller alleen maar kwader maakt etc. al die dingen krijg je gewoon niet weg met een paar lesjes.
dunno eigenlijk... denk dat een sleutel tussen je vingers doen en vervolges zo hard mogelijk op zn keel slaan toch al vrij goed werkt kijk anders of je niet toevallig een losse tegel of een metalen staaf oid ziet liggen... als dat ook niet het geval is, heb je wel een probleem
zelfverdediging enzow is leuk, maar net wat er al eerder gezegd werd. Angst speelt een grote rol in reallife situatie. Bovendien ben je wel even bezig voordat je dit effectief kan toepassen, als je dit in de situatie ook nog kan
quote:Lumen is de eenheid van de lichtstroom en dat getal geeft de totale lichtopbrengst van de lamp aan.
Op zondag 4 januari 2004 23:09 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
en wat is 120 lumen?
branduren ofzo?
[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 05-01-2004 22:05]
quote:Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen.
Op Monday 5 January 2004 17:08 schreef Je_moedah het volgende:
Nogmaals, jij kent mijn co-sensei niet en ik weet dus echt wel dat ze goed is. Ze heeft 8 jaar ervaring en is verschrikkelijk goed in klemmetjes zetten en messen afweren
Bovendien heeft ze al een paar keer een straatsituatie meegemaakt bij haar werk en ze is nou ook niet bepaald de dunste
Maar ff verder ontopic: Een paraplu is altijd een perfect wapen der gelegenheid, een stok ook, zeker als je op een sport gaat waar stokvechten in zit(iaido, kendo, aikido etc...).Maar alleen zelfverdediging is erg magertjes voor een straat situatie. Zou je op een echte effectieve full contact vechtsport zoals Kyukushin Karate, Muy Thay en Kickboksen/ Boksen gaan, wordt je vanzelf zelfverzekerder en dat straal je ook zeker uit waardoor je minder snel zal worden uitgekozen. Bovendien heb je zo incasseringsvermogen. Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen. Straal je onzekerheid uit, zal de dader daar als een wolf op ingaan en ben jij de lul.
quote:Laat me raden, jij hebt foto nr. 2 gezien
Op maandag 5 januari 2004 19:24 schreef dierenvriend het volgende:[..]
...
Off-topic: excuses aan TS voor mijn lullige opmerking eerder in dit topic (over het fotoboek)
quote:geaccepteerd
Op maandag 5 januari 2004 19:24 schreef dierenvriend het volgende:[..]
Het is bewezen dat veel mensen worden uitgekozen om hoe ze er bij lopen.
Maar te zelfverzekerd is ook weer niet goed: kan agressie opwekken. Het is moeilijk het juiste evenwicht te vinden.
Off-topic: excuses aan TS voor mijn lullige opmerking eerder in dit topic (over het fotoboek)
Hier komen iig geen inbrekers meer. Dit jaar wilde er hier iemand inbreken. M'n hond is erg waakzaam en had het meteen door, ik ging naar beneden, ik zag hem nog net wegrennen. Ik dacht dat er iets anders was waarvoor mijn hond blafte. Anders was ik wat voorzichtiger geweest.
quote:waar kan ik die kopen? ik zoek er nog eentje.
Op maandag 5 januari 2004 18:42 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding] zou het beste zijn
het holster dan.
Eerst heb je zooi op je gezicht. Dat trekt in je huid, en je bent 3 dagen blauw. Da's pas fun. Maar de vraag is, worden negers nu ook blauw? Zo niet, dan heeft het geen zin natuurlijk.
Hier te kopen.
Pepperspray heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.
[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 06-01-2004 10:20]
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 09:49 schreef Salv het volgende:
Naturlijk heeft iedereen zoiets van: pepperspray, omdat het pijnlijk is. Dat verdient de overvaller ook. Maar dit is ook heel leuk. Zo'n smurvenspray.Eerst heb je zooi op je gezicht. Dat trekt in je huid, en je bent 3 dagen blauw. Da's pas fun. Maar de vraag is, worden negers nu ook blauw? Zo niet, dan heeft het geen zin natuurlijk.
Hier te kopen.
Pepperspray heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.
quote:Er is makkelijk aan te komen. Maar je zal wel in het buitenland moeten zoeken. Als je het via de post besteld uit Duitsland heb je grote kans dat je het ongezien kan binnenhalen.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:51 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
!!
lol.
ns kijken of dat soort zooi te koop is
quote:Heb hem zelf ook, die blauwe spray (X-marker).
Op dinsdag 6 januari 2004 11:51 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
!!
lol.
ns kijken of dat soort zooi te koop is
Het busje waar het in zit vertoont qua uiterlijk sterke gelijkenissen met een busje pepperspray. Persoonlijk vindt ik dit goedje ideaal, omdat het gewoon legaal te verkrijgen is in Nederland.
Sterker nog, op het moment dat je het middel correct toepast in een noodsituatie, en dit aantoonbaar kunt maken d.m.v een kopie van het door de politie opgestelde proces-verbaal, krijg je gratis een nieuwe X-marker.
Of dat fysiek geweld een goede oplossing is bij ''onervaren vechters'' betwijfel ik, mede gezien het feit dat ook het lichaam van de belager adrenaline aanmaakt waardoor het bekende ''knietje in het kruis'' nog weinig effect zal hebben.
Uit ervaring (psycho motorische observatie) weet ik echter dat veel mensen überhaupt niet in staat zijn zichzelf te verdedigen wanneer zij worden overvallen, en in een situatie als deze simpelweg ''bevriezen''
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 06-01-2004 13:21]
Die wil ik ook hebben
quote:war kan ik dat spul krijgen dan, in nederladn??
Op dinsdag 6 januari 2004 13:13 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Heb hem zelf ook, die blauwe spray (X-marker).
Het busje waar het in zit vertoont qua uiterlijk sterke gelijkenissen met een busje pepperspray. Persoonlijk vindt ik dit goedje ideaal, omdat het gewoon legaal te verkrijgen is in Nederland.
-interresant verhaal-
Dus mijn vraag voor mensen die dat willen gebruiken. Wat verwacht je dat de reactie van je tegenstander is en hoe bereid je je daar op voor?
quote:De spray veroorzaakt een schuimlaag op het gezicht van de belager.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:58 schreef gimgamgommetje het volgende:
dat smurfenspray is ideaal als bewijsmateriaal, maar het zal je weinig helpen om jezelf te verdedigen. Je maakt hem hoogstends kwader dus een beschermingsmiddel is het niet.Dus mijn vraag voor mensen die dat willen gebruiken. Wat verwacht je dat de reactie van je tegenstander is en hoe bereid je je daar op voor?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.
quote:dan ga je er vanuit dat de belager rationeel denkt op dat moment, en dat hoeft dus niet zo te zijn.
Op dinsdag 6 januari 2004 16:40 schreef TheDon18 het volgende:[..]
De spray veroorzaakt een schuimlaag op het gezicht van de belager.
De bedoeling is dat je wegrent op het moment dat de belager tracht het schuim uit zijn ogen- en van zijn gezicht te verwijderen.Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.
Dat hij tijd nodig heeft om het schuim uit zijn ogen te wrijven zit wel iets in iig
Is maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).
quote:Die "smurfenspray" = Xmarker. Is niet illegaal
Op dinsdag 6 januari 2004 17:57 schreef MPmad het volgende:
Jammer alleen dat pepperspray en dat 'smurfenspul' illegaal zijn, ben je zelf ook de lulIs maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).
Deze spray is wel héél goedkoop. Ik zou hem graag even testen. Zometeen zit er water in.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:57 schreef MPmad het volgende:
Jammer alleen dat pepperspray en dat 'smurfenspul' illegaal zijn, ben je zelf ook de lulIs maar goed ook, want dat spul kan ook goed tegen je gebruikt worden (door ofwel criminelen ofwel grapjassen).
Ik heb al verscheidene opties gezien, varierend van pepperspray tot mobiele telefoons. Nou, dat zal dan wel een Nokia uit de prehistorie moeten zijn Die telefoontjes van tegenwoordig zetten weinig zoden aan de dijk. Pepperspray kan natuurlijk wel maar daar moet je dan wel naar zoeken. De meest doeltreffende vloeistof hebben jullie 24 uur per dag bij je dames: speeksel!
Geheel ongevaarlijk tenzij je een gevaarlijke longziekte hebt, heel smerig en heel onverwacht. Van het korte moment van verwarring bij je belager kun je gebruik maken door weg te rennen.
En een knietje doet het natuurlijk altijd goed
quote:M'n moeders ex brak zijn hand ook 2 keer bij het slaan... Je zou toch denken dat hij op een gegeven moment geleerd zou hebben dat je vrouwen, kinderen, en buren niet mag slaan... maar nee hoor. Klootzak. Goed dat ze 'm gedumpt heeft.
Op maandag 5 januari 2004 16:29 schreef gimgamgommetje het volgende:[..]
vuisten werkt prima, alleen je breekt je hand wel vrij snel op straat.
Zeg niet dat dat jou niet gebeurt want het gebeurde mike tyson ook.
(En hij heeft nu 15 jaar later nog steeds niemand. Loser! )
quote:Dadelijk wordt je daarom vermoord ipv beroofd...
Op dinsdag 6 januari 2004 16:40 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de belager zijn activiteiten voortzet op het moment dat deze beseft dat hij herkenbaar blijft voor de politie.
quote:En wat als je van achter bij je keel gegrepen wordt? Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om een deo busje te pakken en je aansteker erbij te houden.
Op dinsdag 6 januari 2004 20:41 schreef sexylexy het volgende:
ik raad een bus deo in je ene zak en een aansteker die het doet in je andere zak aan en je hoeft niet meer bang te zijn.
quote:Laat staan de spuitkop van de deo goed te richten...
Op dinsdag 6 januari 2004 22:06 schreef djPaul het volgende:[..]
En wat als je van achter bij je keel gegrepen wordt? Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om een deo busje te pakken en je aansteker erbij te houden.
quote:Het is wettelijk strafbaar gesteld de spray voor doeleinden als deze te misbruiken. En wat betreft het ''in het wilde weg spuiten met de spray'' maak ik me weinig zorgen, mede lettende op de prijs van het product.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:25 schreef dierenvriend het volgende:[..]
idd, ik ben veel te bang dat het spul gebruikt gaat worden door allerlei pubers die er in het wilde weg mee rond gaan spuiten. Loop je drie dagen gebrandmerkt als verkrachter rond terwijl je niks op je geweten hebt
Als bewijsmateriaal lijkt het mij waardeloos, iedereen kan wel in het wilde weg rond gaan spuiten.
Overigens is de X-marker al geruime tijd verkruigbaar op de Nederlandse markt, en -voor zover ik weet- zijn er (nog) geen gevallen van misbruik gemeldt.
Wanneer je een andere mening is toegedaan hieromtrent hoor ik dat natuurlijk graag
Klinkt misschien onschuldig, maar het zou je maar gebeuren en je kent het spul niet. Na 2 dagen boenen krijg je het er nog niet af. Dan wordt je toch wel zenuwachtig. En natuurlijk zou het gewoon strafbaar moeten zijn.
quote:En dat is zeer spijtig de enige oplossing....zorg dat je niet alleen bent alleen begin je niet veel en tegen de tijd dat jij je pepperspray of wat dan ook uit je tasje haalt heeft ie je al 3x tegen de vlakte!
Op zondag 4 januari 2004 14:08 schreef HeartCore het volgende:
Niet na drie uur s'nachts alleen over straat gaan misschien?Ja ik weet, het zou niet nodig moeten zijn maar je neemt nu eenmaal een risico.
[Dit bericht is gewijzigd door sabyne op 06-01-2004 23:24]
quote:En als je dan naar jezelf richt en aansteekt..
Op dinsdag 6 januari 2004 22:42 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Laat staan de spuitkop van de deo goed te richten...
als je het goedje standaard bij je hebt, hou er rekening mee dat het verboden is neem het niet mee naar plekken waar gevisiteerd wordt.
boetes varieren maar zijn wel enkele honderden euro's en een proces verbaal.
pepperspray hoef je niet persee rechtstreeks in het gezicht te spuiten.
Tijdens een grondgevecht kan het makkelijker zijn om het op je hand te spuiten en daarmee in de ogen te wrijven.
nadeel is wel dat je dat ff 2 handen vrij moet hebben, maar de politie past het wel toe op deze manier.
quote:Waarom een suikerklontje?
Op dinsdag 6 januari 2004 14:41 schreef Enni het volgende:
Ik had geen zin om alle vorige pagina's te gaan lezen dus misschien heeft iemand deze tip al gegeven...
Een klontje suiker in je zak! Als je iemand in zijn gezicht verwondt door het krassen met dat klontje, heeft die een litteken dat nooit zal weggaan (heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor) zodat ze later de aanvaller gemakkelijker kunnen herkennen... en natuurlijk zal hij ook opgeschrikt zijn he. (en hopelijk weglopen hehe)
Ik denk persoonlijk dat lange scherpe nagels effectiever zijn dan, daar kan je als je iemand goed hard in het gezicht krabt ook littekens mee maken...
Nadeel van pepperspray is dat je ook nog moet richten en dat het op sommige mensen op wonderbaarlijke wijze minder effect heeft dan op anderen.
In ieder geval geen CS gas nemen. Als je een beetje paniekerig bent spuit je jezelf ook helemaal onder.
quote:Er zijn zelfs gevallen bekend waarbij de agressie toenam na het gebruik van pepperspray.
Op woensdag 7 januari 2004 08:18 schreef Pappie_Culo het volgende:Nadeel van pepperspray is dat je ook nog moet richten en dat het op sommige mensen op wonderbaarlijke wijze minder effect heeft dan op anderen.
Ook moest men constateren dat pepperspray niet werkt op bepaalde hondenrassen. Zo ook een voorval waarbij agenten werden opgeroepen nadat een hond een kind had gebeten. Toen de aggresieve hond op de agenten afstoof, besloten deze hun pepperspray ter hand te nemen, om vervolgens te moeten constateren dat deze geen effect bleek te hebben.
De hond hebben ze toen maar dood geschoten.
Verder, pepperspray werkt in op de VR1-receptoren.
Er echter een drug op de markt, die de VR1-receptoren uitschakeld.
Op iemand die deze drug tot zich heeft genomen, heeft pepperspray dan ook geen enkel effect.
Vermoedt wordt dan ook dat deze drug in de nabije toekomst veel gebruikt zal gaan worden door o.a. relschoppers bij voetbalwedstrijden.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 07-01-2004 11:14]
quote:Denk je nou echt dat als zoiets gebeurd je niet probeerd te slaan,gillen etc. Als iemand jou wat wil aandoen zal diegene echt niet zomaar opgeven dus al helemaal niet door een flinke mep....zo iemand is namelijk voorbereid op een flinke mep of wat dan ook,het probleem is dat jij dat dan op dat moment niet bent en zo overdonderd wat je gebeurd dat je misschien wel helemaal niks meer kan...
Op woensdag 7 januari 2004 08:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Moet eerlijk zeggen... als je te bang bent om gewoon een flinke mep uit te delen (wat meestal echt voldoende zou zijn, ook als meisje)
En ja je kan ook je peeperspray of wat dan ook al in je hand houden....zo ben ik ook vaak sávonds naar huis gelopen met in de andere hand m'n mobieltje waar 112 al op ingetoetst stond... Ik kwam helemaal verkramp thuis want zo loop je jezelf natuurlijk alleen nog banger te maken...dan ben je ook lekker bezig!
Je belager houd er niks aan over, zelfs geen rode puntjes, geen pijn niks, hij kan niet bewijzen dat jij zo'n ding op hem hebt gebruikt.
Het is beveiligd met een sleuteltje onderin. Zonder sleuteltje doet hij het niet. Als je die om je pols heen doet en je belager pakt hem af blijft het koordje met de sleutel aan je pols hangen. En dan? geen idee. Je kan proberen de sleutel te houden (maar ik betwijfel of je de stun gun terug krijgt van hem). Maar ik zou hem gewoon in een put gooien dan weet je 100% zeker dat hij hem niet tegen je gaat gebruiken.
Die van mij kostte 72 euro. Alles erop en eraan. 200.000 volt + sleutel + batterij (12V hij doet er enorm lang mee) + broekclip + stoffen tasje.
Ik heb hem in Gogh in Duitsland gekocht bij een wapenwinkel. Hun hebben 100.000V 200.000V en 500.000V Het effect is allemaal hetzelfde, die van 100.000V grote kans dat hij geen goed effect heeft op een bredere man/vrouw. 200.000 is perfect.
Je kan hem gewoon op jezelf proberen (heb ik ook gedaan) Begin krijg je het er een beetje warm van (van de gedachte) maar je voelt er niks van en met 5 tot 10 minuten ben je weer wakker. Je voelt je niet anders dan normaal.
quote:Gebruik ik ook. Erg effectief. Ook handig om achteraf zijn zakken te doorzoeken.
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef GewoonPim het volgende:
Maglite.
quote:Wel een goed wapen, maar dat je dat op jezelf uit probeerd
Op woensdag 7 januari 2004 14:18 schreef Xalted_One het volgende:
ik heb een stun gun van 200.000 volt. Wel illegaal maarja, tegenwoordig is zowat alles illegaal. Maar dit is effectiever dan een mes oid. Alleen van het geluid begin je al in je broek te schijten. En het is veiliger:Je belager houd er niks aan over, zelfs geen rode puntjes, geen pijn niks, hij kan niet bewijzen dat jij zo'n ding op hem hebt gebruikt.
Het is beveiligd met een sleuteltje onderin. Zonder sleuteltje doet hij het niet. Als je die om je pols heen doet en je belager pakt hem af blijft het koordje met de sleutel aan je pols hangen. En dan? geen idee. Je kan proberen de sleutel te houden (maar ik betwijfel of je de stun gun terug krijgt van hem). Maar ik zou hem gewoon in een put gooien dan weet je 100% zeker dat hij hem niet tegen je gaat gebruiken.Die van mij kostte 72 euro. Alles erop en eraan. 200.000 volt + sleutel + batterij (12V hij doet er enorm lang mee) + broekclip + stoffen tasje.
Ik heb hem in Gogh in Duitsland gekocht bij een wapenwinkel. Hun hebben 100.000V 200.000V en 500.000V Het effect is allemaal hetzelfde, die van 100.000V grote kans dat hij geen goed effect heeft op een bredere man/vrouw. 200.000 is perfect.
Je kan hem gewoon op jezelf proberen (heb ik ook gedaan) Begin krijg je het er een beetje warm van (van de gedachte) maar je voelt er niks van en met 5 tot 10 minuten ben je weer wakker. Je voelt je niet anders dan normaal.
quote:Vind ik juist wel slim. Ik bedoel als je een revolver hebt, dat zou ik niet uitproberen, maar zo'n electriciteitsding...
Op woensdag 7 januari 2004 19:13 schreef djPaul het volgende:[..]
Wel een goed wapen, maar dat je dat op jezelf uit probeerd
Kan het trouwens mensen geen hartstilstand bezorgen als je ermee in de ribben port?
quote:zeg je goed ja...
Op donderdag 8 januari 2004 01:11 schreef Sessy het volgende:
Venlo - is een prima stad om met een trein doorheen te rijden
En je hoeft alleen je jas af te doen - je trui niet, ga me niet vertellen dat je daar geen wapen mee kunt maken met al dat metaal. Zacht metaal - nou en, het menselijk lichaam is nog zachter.
En pistolen maken ze zelfs van plastic.
en zelfs aan boord nog krijg je breekbare dingen die als ze gebroken zijn scherp zijn voor je servies, en plastic bestek dat het toch echt wel doet om iemand een oog uit te steken.
't lijkt me niet dat ze je zomaar met roentgen daar kunnen bewerken - dan zouden mensen die veel vliegen zoals zakenmannen allemaal gemuteerd sperma hebben en alleen gehandicapte kinderen krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 08-01-2004 01:46]
quote:Jawel, dit kan al met schokken van een veel lager voltage, dus dan word je zelfverdediging opeens een aanklacht wegens doodslag.
Op donderdag 8 januari 2004 01:05 schreef Sessy het volgende:Kan het trouwens mensen geen hartstilstand bezorgen als je ermee in de ribben port?
eigen rechtertje spelen
wapen dragen
Heb hier ook nog erges een taser (zon electo-shokker) liggen.
BIijde 'wapens' heb ik bij wijze van 'weet wat je tegenstander ervaart' ook op mezelf uitgetest, en geloof me als je dat op een aanrander gebruikt issie zo weg
Ik woon hier in Limburg en het is hier ook om de haverklap raak met groepen die lui inelkaar slaan ect.
Niet dat ik ooit in elkaar ben geslagen, maar ik weet gewoon dat ik het tegen een groep ga afleggen, waarbij met pepperspray ik in het voordeel zou kunnen zijn
Trouwens voor je met zoiets op zak gaat lopen: weet wat het doet en hoe je het, het lieft snel, moet kunnen gebruiken.
Ik geef toe pepperspray in je gezicht/ogen is echt geen pretje, maar ik weet nu wel wat ik ga doen als er een sjaak met pep-spray op me af zou komen
5 minuten is een tasje of iets dergelijks gaan moeten zitten te zoeken is te lang.
Ik heb hem in mn jas-zak, of als ik geen jas aan heb in een vest/broek zak.
Ik bewaar het alleen waar ik er snel bij zou kunnen
quote:Ik zou zeggen lees de kranten en nieuwsberichten er op na. De meerderheid van de aanvallers/overvallers/noem maar op slaat op de vlucht na een hoop gegil of flinke mep. Als je de situatie even verstoort kan dat genoeg zijn om in te werken op de twijfel. Bij twijfel kiezen de meesten het hazepad.
Op woensdag 7 januari 2004 13:42 schreef sabyne het volgende:[..]
Denk je nou echt dat als zoiets gebeurd je niet probeerd te slaan,gillen etc. Als iemand jou wat wil aandoen zal diegene echt niet zomaar opgeven dus al helemaal niet door een flinke mep....zo iemand is namelijk voorbereid op een flinke mep of wat dan ook,het probleem is dat jij dat dan op dat moment niet bent en zo overdonderd wat je gebeurd dat je misschien wel helemaal niks meer kan...
quote:Nee je kan zelfs er een oud dametje van 90 met een zwak hart mee neerleggen zonder dat ze er iets aan overhoud
Op donderdag 8 januari 2004 01:05 schreef Sessy het volgende:[..]
Vind ik juist wel slim. Ik bedoel als je een revolver hebt, dat zou ik niet uitproberen, maar zo'n electriciteitsding...
Kan het trouwens mensen geen hartstilstand bezorgen als je ermee in de ribben port?
En dat op jezelf testen is wel slim, je wilt weten of het uberhaubt wel werkt Dalijk hebben die duitsers me opgelicht en sta ik dalijk met zon ding te zwaaien zonder effect
Tis volkomen veilig.
Tis trouwens ook handig in de supermarkt als zo'n dikke moeke midden in een pad staat en alles blokkeerd
quote:Ik ben niet overtuigd. Stroom en hart is altijd een gevaarlijke combinatie.
Op donderdag 8 januari 2004 08:14 schreef Xalted_One het volgende:[..]
Nee je kan zelfs er een oud dametje van 90 met een zwak hart mee neerleggen zonder dat ze er iets aan overhoud
En dat op jezelf testen is wel slim, je wilt weten of het uberhaubt wel werkt
Dalijk hebben die duitsers me opgelicht en sta ik dalijk met zon ding te zwaaien zonder effect
Tis volkomen veilig.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 01:58 schreef Farao het volgende:[..]
Jawel, dit kan al met schokken van een veel lager voltage, dus dan word je zelfverdediging opeens een aanklacht wegens doodslag.
quote:Dat heeft met het aantal A the maken. Een stun gun zet een deel van je bloedsuiker om in een bepaald zuur waardoor je spieren tijdelijk uitgeschakeld zijn. Totaal ongevaarlijk.
Op donderdag 8 januari 2004 10:06 schreef Light het volgende:[..]
Ik ben niet overtuigd. Stroom en hart is altijd een gevaarlijke combinatie.
[..]
Hier een stukkie tekst van een paralizer fabrikant:
When more stopping power is necessary the 200,000 volt stun master is ready for action. The voltage produced by these units are so devastating to an attacker that by merely touching a person with the device they are immobilized for several minutes with no permanent damage.
Stun guns use high voltage and low amperage to temporarily disable an attacker for several minutes. The stun gun does not rely on pain for results. The energy stored in the gun is dumped into the attacker's muscles causing them to do a great deal of work rapidly. This rapid work cycle instantly depletes the attacker's blood sugar by converting it to lactic acid. In short he is unable to product energy for his muscles, and his body is unable to function properly. The stun gun also interrupts the tiny neurological impulses that control and direct voluntary muscle movement. When the attacker's neuromuscular system is overwhelmed and controlled by the stun gun he loses his balance. Should the attacker be touching you, the current will Not pass to your body.
Nu wel overtuigd?
Maar ik heb ook een vriendin, en die heeft weleens repetitie in acht, wat een half uur fietsen is in het donker terug naar eindhoven.
En ik moet zeggen, dat is een heel wat minder leuk dan dat je zelf rondzwerft over straat. Eigenlijk zou ik graag willen dat ze een busje pepperspray had of iets dergelijks...
Jammer dat je tegenwoordig er zo over moet denken.
Niet op hoofd of borst gebruiken, kan hersenbeschadiging en hardstilstand opleveren (ik heb de 200000volt versie)
En ik heb de schok gevoeld op mn hand, dat wil ik echt niet op mn hoofd of hart hoor.....
t liefst moet je een stungun gebruiken op handen of benen, en anders buik.
[edit] @degene met het engelse stun-guns stukkie:
Het hart is ook een spier, dus lijkt me niet leuk als die een minuut stil staat[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Estranged_Dream op 08-01-2004 13:47]
quote:Dan heb je wel een heeeeeeeeeel speciale stun gun.
Op donderdag 8 januari 2004 13:26 schreef Estranged_Dream het volgende:
In de handleiding van mijn stungunstaat uitdrukkelijk:Niet op hoofd of borst gebruiken, kan hersenbeschadiging en hardstilstand opleveren (ik heb de 200000volt versie)
En ik heb de schok gevoeld op mn hand, dat wil ik echt niet op mn hoofd of hart hoor.....t liefst moet je een stungun gebruiken op handen of benen, en anders buik.
[edit] @degene met het engelse stun-guns stukkie:
Het hart is ook een spier, dus lijkt me niet leuk als die een minuut stil staat[/edit]
Je voelt er HE-LE-MAAL niks van, waar je em ook op gebruikt.
Jij hebt dan misschien een stun gun uit de jaren 0 als je er hersenletsel en een hartstilstand van kan krijgen, maar dat is bij de modernere dus niet het geval. Ze zijn 100% veilig op elke plek.
Het hart is inderdaad een spier ja, maar het zuur zorgt niet dat alle spieren helemaal niet meer werken, maar maar zorgen dat je maar heel weinig energie krijgt. Genoeg nog voor je hart, maar niet voor de spieren in je armen en benen aangezien je hart veel minder energie nodig heeft dan je armen en benen.
Dan kan de kleinste schok al problemen opleveren, neem dat nu maar van mij aan.
Ik denk dat het aan te raden is om op een vechtsport te gaan en NIET zo iets sufs als zelfverdediging. Als je "hedendaagse" vecht technieken wilt hebben dan is er het zogeheette "Krav Maga" maar ik denk dat een sport zoals Jiu Jitsu toegankelijker is en ook tering effectief. Verwacht enkel niet dat je beide dingen in een paar maanden onder de knie hebt.
Maar om terug te komen op de wapens. Je kan een EBO-stick gebruiken. dit is een houtje ter grootte van een potlood maar dikker en is uitstekend voor het in het oog douwen, neus breken, hals steken (het is stomp en snijd dus niet in de keel - nouja niet zomaar )en kan ook ingezet worden bij polsklemmen. En geloof me als dat ding op een pols gezet wordt dan werk je wel mee. Maar net als met elk wapen .. je moet er mee leren omgaan. En NOOIT mee drijgen. wapens zijn een verrassing en niet niet zo 123 om te laten zien. De aanvaller weet dan wat er kan komen. Maar met wapens .. oefenen!
verder als iemand je probeert te overmeesteren zal de eerste instelling zijn : geweld gebruiken om controle te krijgen. Daarna zal iemand zich meer richten op een andere handeling . beroving verkrachting you name it.Je kan het beste wachten tot iemand niet goed meer oplet of "gaten" laat vallen en dan vol in de hals slaan, krabben in ogen, schop in de kloten of op de knieschijf ( die 2 laatste zijn redelijk moeilijk ).
Ik ben zelf ook wel een voorstander van het feit dat meiden evt kunnen rondlopen met een klein snijwapen. Maar dit is illegaal (boeie zou ik zeggen) en je kan er zelf mee verrot gesneden worden.
Wat meiden ook nogwel eens doen. Dan hebben ze zo een wapen en zit dat ding ergens op de bodem van de tas. Ow ja .. je kan ook iemand goed leksteken met de (lange) antenne van een gsm. Maar bedenk wel dat je die evt nodig zal hebben om de wouten te bellen.
Mijn tip .. ga niet op zelf verdediging maar een vechtsport. En voor meiden : ga op een vechtsport waarbij je niet moet slaan en schoppen, want dat leg je af ! jiujitsu, wing tsun (speciaal eigenlijk voor vrouwen) zijn betere opties.
succes ermee ..
owja een pepperspray naturrlijk.
owja .. bij kravmaga besteden ze ook behoorlijk wat tijd aan allerdaagse objecten .. potloden pennen vorken etc.. geloof me daar kan je ook iemand behoorlijk stuk maken.
[Dit bericht is gewijzigd door hmmm_lasagne_ op 08-01-2004 14:27]
quote:zijn probleem .. moet ie je maar niet willen verkrachten. Ik denk dat een regel uit zo een heetje _het_ jiu jitsu boek in nederland het goed weet te zeggen "beter mediteren in de nor dan invalide thuis"
Op donderdag 8 januari 2004 14:11 schreef Farao het volgende:
Bij iemand met een zwak hart, of iemand met een pacemaker/ingebouwde defi. is zo'n ding altijd gevaarlijk.Dan kan de kleinste schok al problemen opleveren, neem dat nu maar van mij aan.
maar condidtie is altijd wel handig.
het hangt ook een beetje van de school af waar je traint denk ik .. de ene school doet wel veel aan conditie, de andere niet
quote:In geval van verkrachting vind ik alles gerechtvaardigd. Dan maar een aanklacht voor poging tot doodslag als je daar een verkrachting mee kan voorkomen.
Op donderdag 8 januari 2004 01:58 schreef Farao het volgende:[..]
Jawel, dit kan al met schokken van een veel lager voltage, dus dan word je zelfverdediging opeens een aanklacht wegens doodslag.
eigen rechtertje spelen
wapen dragen![]()
Kijk ook evt. bij andere sporten die de nadruk leggen op zelfverdediging.
Denk aan hapkido, kempo etc.
je zegt dat vrouwen het per definitie afleggen tegen een man.
Ik kan je bij mij op boksen wel aan een paar leuke dames voorstellen hoor, overtuig hen maar
In principe zijn vrouwen zwakker dan mannen maar daar kun je met trainen en wilskracht veel aan doen.
Met alle respect voor jiu jitsu (zelf 2e kuy) maar veel mensen die dat jaren trainen leren allerlei techniekjes maar missen de touch voor op straat. Als je heel vriendelijk traint in een vriendelijke omgeving leer je nog steeds niet omgaan met alles wat er bij een straatgevecht komt kijken,, denk aan angs, adrenaline en simpelweg het feit dat je over een bepaalde grens heen moet om ook echt je tegenstander iets aan te doen. Veel mensen trainen effectieve technieken maar zouden nooit een duim of zo'n ebo stokje in een oog of strot kunnen duwen.
Hoe effectief zo'n vechtsport is hangt af van de manier waarop je traint en uiteraard van jezelf. Dus ik zou me niet vastpinnen op een bepaalde type sport of zo,, meer aan de trainer en andere studenten in de dojo waarmee je oefent. etc.
quote:M'n moeder wilde me eerst bij karate steken maar daar hadden ze echt een voor mij veel te heftige conditie nodig
Op donderdag 8 januari 2004 16:22 schreef gimgamgommetje het volgende:
Sessy, bij bijna elke sport waar zelfverdediging een centrale rol speelt en niet de (wedstrijd) sport ligt de nadruk niet op kracht en conditietraining.
tuurlijk, er zullen er best een paar zijn die je zo in elkaar timmeren.
ik heb heel wat jaartjes terug ook flink aan karate gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen onder uit kan hakken...
wel kun je het mannen zo moeilijk maken aan je te zitten dat ze opgeven,, ook heb je voor de meest effectieve technieken bijna geen kracht nodig. zoveel kan een knieschijf, strottehoofd of oog niet hebben. dat vereist alleen wel een bepaalde mentale instelling
Bedenk alleen altijd dat een aanvaller zich al voorbereid op de klap en ook adrelanine aanmaakt, waardoor het minder pijn zal doen en een niet goed geplaatste klap hem juist alleen maar agressiever zal maken.
Wil je een leuke sport zou ik op jiu-jitsu gaan, zoals gim al aangaf, voor het allround vechten is deze uitermate geschikt. Als je dit in combinatie met een sport als kickboksen doet, zal je best een goede vechter kunnen worden. Bedenk alleen wel dat het minstens 2 jaar duurt voordat je echt profijt zult hebben in een gevecht. Bij kickboksen zou dit na een paar maanden al wel kunnen denk ik zo.
quote:Nope. Ik zou als fabrikant ook niet zomaar roepen dat een product mogelijk dodelijk is. Er staat wel in het stukje dat zo'n paralyzer de spieren veel werk in korte tijd laat doen, waardoor ze verzuren.
Op donderdag 8 januari 2004 13:07 schreef Xalted_One het volgende:[..]
Dat heeft met het aantal A the maken. Een stun gun zet een deel van je bloedsuiker om in een bepaald zuur waardoor je spieren tijdelijk uitgeschakeld zijn. Totaal ongevaarlijk.
Hier een stukkie tekst van een paralizer fabrikant:
When more stopping power is necessary the 200,000 volt stun master is ready for action. The voltage produced by these units are so devastating to an attacker that by merely touching a person with the device they are immobilized for several minutes with no permanent damage.
Stun guns use high voltage and low amperage to temporarily disable an attacker for several minutes. The stun gun does not rely on pain for results. The energy stored in the gun is dumped into the attacker's muscles causing them to do a great deal of work rapidly. This rapid work cycle instantly depletes the attacker's blood sugar by converting it to lactic acid. In short he is unable to product energy for his muscles, and his body is unable to function properly. The stun gun also interrupts the tiny neurological impulses that control and direct voluntary muscle movement. When the attacker's neuromuscular system is overwhelmed and controlled by the stun gun he loses his balance. Should the attacker be touching you, the current will Not pass to your body.
Nu wel overtuigd?
De eerste hit bij zoeken op google naar "paralyzer danger heart damage" levert ook informatie op. Een quote va:
quote:
In 1991, Terence Allen, a specialist in forensic pathology who served as deputy medical examiner for both the Los Angeles and San Francisco coroner’s offices, linked the taser to fatalities. “The taser contributed to at least these nine deaths,” Allen wrote in the Journal of Forensic Sciences. “It seems only logical that a device capable of depolarizing skeletal muscle can also depolarize heart muscle and cause fibrillation under certain circumstances.”With electrical current, Allen tells me, “the chance of death increases with each use. This may have been a factor in Los Angeles. Some of the people who died there had been shocked as many as seven times.”
Warns Allen: “I think what you’re going to see is more deaths” from stun weapons.
Verder zal ik me met hand en tand verzetten .... is me eerder gelukt.
De voltage lijkt mij sowieso een reëel risico te kunnen vormen voor bijvoorbeeld het hart, mede refererend aan het feit dat de werking van het wapen gelegen is in het tijdelijk verlammen van de spieren.
Die pacemaker voorkomt juist (ventrikel) fibrilatie, en geeft indien nodig zelf een kleine schok om 'n goed RSR-ritme te krijgen.
Ga je echter iemand met een zwak hart en zonder pacemaker (die dus kan helpen in nood) "stunnen" dan kan dat resulteren in 'n asystolie(flatline).
quote:ja dis dus ook een nonargument..
je zegt dat vrouwen het per definitie afleggen tegen een man.
Ik kan je bij mij op boksen wel aan een paar leuke dames voorstellen hoor, overtuig hen maar
gewoon zak, binnenkant been (lies), rug, ribbenkast zij zijn goed,
knieschijven zijn lastiger, MAAR let wel op mogelijkheden hier. Als de aanvaller zo stom is zijn standbeen (meestal voorste in lomp boeren matten) dan lekker goed je scheen ertegen gooien. Doet pijn, maar als hij zijn schoen profiel recht aan zit te staren terwijl ie zit den kik dat hij wel afhaakt.
strot ogen, opwaarts duwen op de neus (of slaan- is gevaarlijk _en evt dodelijk) zijn goede opties. probleem is echter dat de aanvaller dichtbij moet staan.
geluk is wel dat de meesten wel zullen grijpen en niet eerst hun mogelijke prijs bont en blauw gaan meppen in het gezicht.
Het is gewoon algemeen bekend dat vrouwen een stuk minder kracht in de armen hebben dan mannen .. dus probeer het ook gewoon niet., alleen alstie fouten maakt.
wat me net ook te binnen schiet. Als de aanvaller aan komt en je wil pakken en deze heeft dus gespreide handen : vingertje(s ) pakken en knakken maar.
Het grootste probleem is dat je het dus een ander moet aandoen en dat is moeilijk. Maar doe je het niet dan kan je voor de rest van je leven (lichamelijk) letsel hebben. En ook nog zoiets je hoort vaak dat meiden zich er voor schamen dat het gebeurt s, dat het hun fout was (een aantal keer gehoord) BULLSHIT. Hij doet dat en jij wil het niet. Of je het nou zegt of niet. Hij valt aan hij is fout. Doe gewoon _altijd_ aangifte.
quote:even teruglezen .. is al over gesproken
Op vrijdag 9 januari 2004 01:04 schreef Farao het volgende:
Iemand met een zwak hart zal meer risico lopen als iemand met een pacemaker.Die pacemaker voorkomt juist (ventrikel) fibrilatie, en geeft indien nodig zelf een kleine schok om 'n goed RSR-ritme te krijgen.
Ga je echter iemand met een zwak hart en zonder pacemaker (die dus kan helpen in nood) "stunnen" dan kan dat resulteren in 'n asystolie(flatline).
Trappen naar het gezicht is wel effectief hoor, alleen moet je hem eerst ff naar de grond werken.
>gewoon zak, binnenkant been (lies), rug, ribbenkast zij zijn goed,
>knieschijven zijn lastiger,
Een knieschijf heb je zo stuk hoor,, voordeel is dat ie niet meer achter je aan rent. lies is trouwens wel erg link aangezien je zijn slagader tegen zijn bekken of zo kan stukschoppen. weet dus iig waar je mee bezig bent.
.
>Het is gewoon algemeen bekend dat vrouwen een stuk minder kracht >in de armen hebben dan mannen .. dus probeer het ook gewoon niet., >alleen alstie fouten maakt.
Maar wel kracht genoeg om flink hard te slaan, dus dat moet je zeker niet vergeten. Een vrouw zal ook niet zo snel een lompe kroeghoek uitdelen. Als ze een beetje slim traint zal ze de wat zwakkere delen uitkiezen. Zo veel kan een adamsappel echt niet hebben.
WAt wel even een punt is is dat vrouwen hun vuisten nog sneller breken dan mannen.
Sla dus met je palm als je naar het gezicht slaat,,,scheelt ook bloedcontact en daarmee verband houdende ziektes. (geld dus eigenlijk ook voor mannen wat betreft slaan naar het gezicht)
Als mike tyson zijn hand kan breken kan jij het ook
>Het grootste probleem is dat je het dus een ander moet aandoen en >dat is moeilijk. Maar doe je het niet dan kan je voor de rest van je >leven (lichamelijk) letsel hebben. En ook nog zoiets je hoort vaak dat >meiden zich er voor schamen dat het gebeurt s, dat het hun fout was >(een aantal keer gehoord) BULLSHIT. Hij doet dat en jij wil het niet. >Of je het nou zegt of niet. Hij valt aan hij is fout. Doe gewoon _altijd_ >aangifte.
klopt, de grote hamvraag is, hoe krijg je iemand zover om dat ook echt te doen. De training zal verder moeten gaan dan het trainen van leuke techniekjes in een relaxte dojo omgeving. En dit is precies de reden waarom zoveel dojo's tekort schieten als het op realiteit aan komt.
De technieken kloppen wel maar je leert ze niet op straat toepassen want je leert bijv. (bijna) niets over angst en andere emoties in een straatgevecht.
Op sporten als boksen, kickboksen, freefight train je meestal minder effectieve technieken. Maar je leert wel doorslaan en schoppen en niet een keer maar series. Dan train je een heel ander soort karakter.
Ondanks dat de technieken die je leert bij jiu jitsu en zo vaak effectiever zijn, zal ik in 90 % van de gevallen mijn geld op de bokser, kickbokser, freefighter zetten.
Ik heb jarenlang jiu jitsu en hapkido gedaan en krijg tijdens mijn werk veel met agressie te maken. Als het menens wordt val ik dus terug op boksen en freefight. Ik gebruik alleen de opbrengtechnieken van jiu jitsu.
Wat Jemoedah zei over de combinatie kickboksen en jiu jitsu ben ik een groot voorstander van.
[Dit bericht is gewijzigd door gimgamgommetje op 09-01-2004 02:48]
als je je onveilig voelt ga dan gewoon op een vechtsport .. als je een beginnner bent wordt je niet in elkaar getimmerd bij de training .. je wordt niet fysiek afgemat (kan soms wel bits zijn maar niet tot het naadje).
ga gewoon bij jiujitsu kijken .. het is echt leuk en je leert erg veel over je eigen lichaam. gewoon gaan kijken.
Als je in utrecht woont kan je altijd even op olympos kijken, erg gezellig daar.
quote:En das knap lastig als een gemiddeld meisje ook een kilootje of 15 lichter is dan een kerel. Ikzelf weeg 84 kilo met weinig vet en duw een trainingsmaatje van 14 kilo zo aan de kant en die is dan nog goed getraind.
Op vrijdag 9 januari 2004 02:42 schreef gimgamgommetje het volgende:
>niet zomaar hoog gaan trappen .. die diongen komen verrot veel >zachter aan dan je denktTrappen naar het gezicht is wel effectief hoor, alleen moet je hem eerst ff naar de grond werken.
quote:De reden dat ik zeg dat dat meoilijk is, is wanneer de aanvaller dus met gebogen benen staat. dan schop je je scheen behoorlijk adje.
>gewoon zak, binnenkant been (lies), rug, ribbenkast zij zijn goed,
>knieschijven zijn lastiger,Een knieschijf heb je zo stuk hoor,, voordeel is dat ie niet meer achter je aan rent. lies is trouwens wel erg link aangezien je zijn slagader tegen zijn bekken of zo kan stukschoppen. weet dus iig waar je mee bezig bent.
quote:helemaal mee eens .. ik sta er ook telkens van te kijken hoe weinig kracht je nodig hebt om een een effectie strot verworging or pijniging uit te voeren. Als je een deuk in een pak boter kan meppen dan is het al genoeg
>Het is gewoon algemeen bekend dat vrouwen een stuk minder kracht >in de armen hebben dan mannen .. dus probeer het ook gewoon niet., >alleen alstie fouten maakt.Maar wel kracht genoeg om flink hard te slaan, dus dat moet je zeker niet vergeten. Een vrouw zal ook niet zo snel een lompe kroeghoek uitdelen. Als ze een beetje slim traint zal ze de wat zwakkere delen uitkiezen. Zo veel kan een adamsappel echt niet hebben.
Je kan iemand veel beter met de palm van je hand in zijn gezicht slaan. Wil je een plekje hebben, sla dan onder zijn kin, dan klappen zijn tanden dus echt keihard op elkaar en heeft hij dus echt een probleem. Verder zal hij door de kracht van de slag achteruit vallen en je kunt dan zonder probleem hem omver werpen met een beenhaak, en hem nog een klap op zijn kin geven met de palm van je hand. Als je opstaat eventueel nog een harde trap in zijn zij en dan weglopen. Sterke kans dat hij gewoon volledig uitgeschakeld is. Dit is een techniek die ik al een tijdje heb geleerd
Bij de gemiddelde vechtsport zoals jjiu-jitsu zal je veel atemi(drukpunten) leren. Zo kan ik door iemand doormiddel van atemi met 2 vingers in een houdgreep houden waaruit hij echt niet ontsnapt
En om nog even over Utrecht te praten. Naast het Christelijk Gymnasium zit wel een goede dojo lijkt me zo. Ze geven er power yoga, jiu-jitsu, judo, karate, aikido, kobudo, kendo en iaido.
Wil je wat meer over de zwakke punten van het lichaam leren is tai chi ook een uiterst goede sport. Doe dit alsjeblieft in combinatie met een andere vechtsport, want aan tai chi heb je zelfs met een paar jaar ervaring niet echt veel in een straat situatie.
Voor pepperspray ligt het nog hoger, maar dat is niet zo dodelijk (maar wel pijnlijk).
Het best kan je je beschermen door goed na te denken voor je iets doet. (ik klink waarschijnlijk als je vader).
quote:M'n riem.
tja..
berovingen, ontvoeringen, verkrachtingen, al dan niet zinloos geweld, het is tegenwoordig de orde van de dag in het nieuws.
hier in de buurt wordt de laatste tijd nogal eens wat verkracht.dat brengt me dus op het volgende.
En verder alles wat in de buurt ligt.
Een stuk hout, baksteen, zand, alles kan...
Ik bedoel, ik heb wel vaker in ene situatie gestaan waarbij ik hewoon blind ben gaan meppen. OK, het was tijdens de MAVO tijd maar dan nog, gewoon meppen.
en een vuurwapen? zeer slechte keuze. ten eerste is het zo illegaal als wat en ten tweede zal het echt niet zo makkelijk zijn om de trekker over te halen.
het LIJTK allemaal zo makkelijk maar dat is het zeker niet.
Niet dat ik ervaring heb, gelukkig niet, maar ik denk zeker wel dat het NIET makkelijk is.
koop gewoon deo en dan een met zware geur zodat er veel troep in zit, dat brand lekker.
standaard deo doet GEEN pijn, iig bijna niet. Dat heb ik namelijk geleerd toen ik voor de zoveelste keer met me brakke kop uit me bed kwam en de spuitkop verkeerd hield.
En idd plekken als de hals gewoon aangrijpen.
Een ding kerel, als je een gun hebt, gebruik je hem ook.
en dan bedoel ik niet voor de schietsport
quote:Idd deo werkt goed, ik heb een keer Rexona 24 uur active deo in me oog gespoten en zag de hele dag zeer wazig met dat oog
Op vrijdag 9 januari 2004 17:13 schreef speedfreakssj het volgende:
Waar wat is er dan met mensen die bang zijn om de ander te verwonden?Ik bedoel, ik heb wel vaker in ene situatie gestaan waarbij ik hewoon blind ben gaan meppen. OK, het was tijdens de MAVO tijd maar dan nog, gewoon meppen.
en een vuurwapen? zeer slechte keuze. ten eerste is het zo illegaal als wat en ten tweede zal het echt niet zo makkelijk zijn om de trekker over te halen.
het LIJTK allemaal zo makkelijk maar dat is het zeker niet.Niet dat ik ervaring heb, gelukkig niet, maar ik denk zeker wel dat het NIET makkelijk is.
koop gewoon deo en dan een met zware geur zodat er veel troep in zit, dat brand lekker.
standaard deo doet GEEN pijn, iig bijna niet. Dat heb ik namelijk geleerd toen ik voor de zoveelste keer met me brakke kop uit me bed kwam en de spuitkop verkeerd hield.En idd plekken als de hals gewoon aangrijpen.
quote:wel met wallhack dan he!
Op vrijdag 9 januari 2004 17:17 schreef roxxe het volgende:
en een awp? guaranteed to knock u out (met gratis aimbot)
je wil letsel cq verkrachting tegen gaan
gewoon die nagels gebruiken
gewoon dat ook slaan
niet moeilijk , niet hoog trappen , niet omver duwen
ogen hals lies ... maar bedenk wel .. wij kereld (mogelijke belagers ) weten ook wel dat we in de klote getrapt worden
en dan het geintje adrenaline. zowel aanvaller als verdediger hebben het ten tijde
trap me in de noten .ik merk het zeker .. de volgende dag .
sla me voor mn gezicht .. voel t niet, maar je merkt t wel als 'ontvanger'
nek lies en ogen .. als je vingers kan pakken doe het .. en breek ..
en trainen in een school . daar zijn ze stiekem ook voor.
wapens zijn bull .. die zitten toch onderin de tas "ik wil er niet te actief mee bezig zijn" of je wordt er zelf mee gemold.
als je wapen gebruikt hou ze verhuld en zet ze gewoon in het gezicht of hals .. als het snijwapen zijn zet ze dan op de bovenkant van de armen .. waar de speieren zitten .. de oksel is ook goed. maar ga niet voor de "siersper'' brede schouder etc .. maar voor de functionele .. dingen zoals de pezen in de knieholte.
nogmaals .. dan maar gezeik met politie , maar je wordt niet mishandelt of erger.
en ajb .. nas op met domme comments.. dit is naar mijn mening een zinnig topic
een hand in een vuist breekt ook heel snel als je daarmee vol tegen iets hards als een gezicht slaat. Als Mike Tyson op straat zijn hand kan breken kan iedereen zijn hand op straat breken. Vrouwen handen zijn trouwens weer een stuk kwetsbaarder.
Wat betreft knieschijf stukschoppen,,,, ik heb het niet over de lowkick.
je strapt met de punt van je schoen van onderen naar boven op de knie.
ook zou je heel makkelijk een techniek in kunnen zetten op de zijkant van de knie. Als je de hele knie goed breekt zal hij nooit meer normaal lopen.
een man vloeren op straat doe je niet door een leuke worp of zo, dat bedoelde ik niet. meer een klap op zijn keel en daarna een trap naar zijn kruis of zo .
In principe hoeft de vrouw dew man ook niet aan te kunnen. ze moet de man zo lang kunnen inmoboliseren dat hij niet meer achter haar aan komt. als je hem een klap op zijn keel geeft waar hij 10 tellen zoet mee is en je gaat sprinten heb je een redelijke voorsprong.
daarom pleit ik ook voor die kapotte knie,, dan rent hij niet meer achter je aan.
oh en hondebeten naaien ze zo dicht met wat antibiotica pillen en mensenbeten, daar schijnt dat ze je soms zelfs ter observatie houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 10-01-2004 15:45]
quote:Bij de schietclub hebben we van die regels
Op vrijdag 9 januari 2004 17:16 schreef SolidArt het volgende:
hebben we hem ook weer
Een ding kerel, als je een gun hebt, gebruik je hem ook.en dan bedoel ik niet voor de schietsport
Eigenlijk best wijze regels.
quote:Ahh. Ja want ik dacht al, als je iemand gewoon met een vlakke hand mept doet dat toch bijna geen zeer (nouja niet genoeg om iemand te stoppen in elk geval)
Op zaterdag 10 januari 2004 15:47 schreef Breemz het volgende:
met de palm van je hand slaan? niet zo moeilijk.. gweoon je vingers naar binnen klappen. tot op die ''kussentjes'' van je hand..en dan de hand iets achterover hellen en dan gewoon naar voren stoten en zorgen dat je met dat onderste gedeelte raakt. daar waar dat bot zit klaar!
ook met de meskant naar alle zijden van de nek/keel is effectief.
het strottehoofd is mijn absolute favoriete plek om aan te vallen.
Tijdens mijn werk gebruik ik die vaak om te duwen.
Ik heb nog wel eens dat mensen me bij mijn kraag pakken of stropdas of zo. 1x ben ik met een elleboog op de keel ingegaan, maar meestal is de situatie niet direct heel bedreigend en kom je makkelijk los door 1 vinger op het strottehoofd te leggen en naar achteren te duwen.
Het is op zich niet echt gevaarlijk. je hoort hem ff slikken of kuchen en ziet zijn hand naar zijn keel gaan maar verder ben je weer los en is er niks gebeurd. Dit werkt ook fijn op de grond zolang je maar 1 hand vrij hebt.
quote:Niet te vergeten: een man in z'n kloten knijpen is ongelooflijk pijnlijk (weet ik helaas uit eigen ervaring) maar ook totaal ongevaarlijk. Dus als je toevallig z'n klokkenspel binnen handbereik krijgt...
tja..
en op straat.. tsja soms hou ik mijn sleutelbos in mijn hande als ik me echt onveilig voel
dan kan je beter zo'n taser gun kopen,zelfde princiepe met stroom alleen schiet deze 2 haakjes af die in het lichaam van je belager blijven zitten en doordat er 2 lange draden naartoe gaan kan je hem van afstand shokken.
maar ik dacht dat je er maar 1 keer mee kon vuren dus die eventuele 2e belager kan je dan niks doen,en ik weet ook niet of die taser gun door een dikke winterjas gaat
quote:"zucht"
Op vrijdag 9 januari 2004 17:16 schreef SolidArt het volgende:
hebben we hem ook weer
Een ding kerel, als je een gun hebt, gebruik je hem ook.en dan bedoel ik niet voor de schietsport
waarom nu weer allemaal schieten schieten?
ga dan lekker naar amerika waar het normaal is dan je een wapen draagt.
quote:Buffy
Op zondag 11 januari 2004 11:40 schreef simoontje het volgende:
ga op een vechtsport en neem een staak mee
quote:daar komt hij
Op zondag 11 januari 2004 18:23 schreef hellmondunited het volgende:
Als ik naar het voetbal ga, neem ik altijd een klein uitvouw baar mesje mee en stop ik in mijn schoenen dat ik hem altijd bij heb ookal word ik gefouilleerd
bullshit
wil je de pijp uit ? ga dreigen met onzin .
een wapen moet je eerder kunnen pakken dan je telefoon !
en je moet de ballen bebben het te gebruiken .
quote:de reden dat mensen onderuit gaan met een kin oek is simpel
Op zondag 11 januari 2004 11:10 schreef Je_moedah het volgende:
Idd, als je zo iemand op zijn kin hoekt, is die wel even uitgeschakeld
Zo leren wij dat ook bij jigo en jiu-jitsu, niet met vuist slaan.
quote:Dat is niet waar.
Op zondag 11 januari 2004 18:08 schreef dierenvriend het volgende:[..]
Niet te vergeten: een man in z'n kloten knijpen is ongelooflijk pijnlijk (weet ik helaas uit eigen ervaring) maar ook totaal ongevaarlijk. Dus als je toevallig z'n klokkenspel binnen handbereik krijgt...
En ik doe nu al 12 jaar judo, maar ben nog nooit verkracht. Denk ook niet dat ze daar behoefte aan hebben.
Maar misschien is dat wat? Kun je jezelf ideaal verdedigen als het moet.
quote:Ik weet diverse zenuw-knooppunten te vinden, maar dat er ook een achter de kin zit dat is mij toch echt onbekend. Waar precies?
Op maandag 12 januari 2004 10:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat dacht je van een zenuw-knooppunt achter je kin? BOEM... lights out.
quote:Daar moet je echt niet geraaakt worden.
Op maandag 12 januari 2004 10:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat dacht je van een zenuw-knooppunt achter je kin? BOEM... lights out.
quote:weet dat ik het niet zal gebruiken maar toch..
Op maandag 12 januari 2004 02:14 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:[..]
daar komt hij
de verkrachter
ik trek mijn schoen uit
hij wacht
in mijn schoen kijk ik naar het mes
hij wacht
ik vind mijn mes
hij wacht
ik klapt het uit
hij wacht
ik dreig met een mesje van 2 centimeter
hij gilt als een meid en rent weg !!
ik win !bullshit
wil je de pijp uit ? ga dreigen met onzin .
een wapen moet je eerder kunnen pakken dan je telefoon !
en je moet de ballen bebben het te gebruiken .
ben al 2x zomaar in elkaar gerost bij rellen omdat ik geen kant meer op kon tsja daar sta je dan he..
enne 112 bellen heeft ook geen zin want die komen toch niet (heb ik zelf ervaring mee)
quote:* kijk naar foto van _Denker.
Op maandag 12 januari 2004 10:49 schreef _Denker het volgende:En ik doe nu al 12 jaar judo, maar ben nog nooit verkracht.
Ben je nog nooit verkracht joh? Meestal niet bij mannen he.
Maar ik denk dat pepperspray toch het beste is voor dames. Een beetje vloeistof in iemands gezicht spuiten is natuurlijk veel makkelijker dan iemand steken. Want daar moet je toch wel lef voor hebben.
Ik las op de vorige pagina wat reacties van wat anti-geweld mensen. Begrijp dat het hier niet om onschuldige aanvallers gaat. Wanneer iemand jou iets wilt aandoen dan verweer jij jezelf gewoon. Of hij (laten we dat aannemen) nou een defect aan z'n hart heeft of niet, jammer dan. Zelfverdediging is geen zinloos geweld, het is alleen verweer ertegen.
[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 12-01-2004 21:52]
quote:Dan heb jij dit topic nog niet gelezen.
Op maandag 12 januari 2004 21:46 schreef Salv het volgende:[..]
* kijk naar foto van _Denker.
Ben je nog nooit verkracht joh? Meestal niet bij mannen he.
Maar ik denk dat pepperspray toch het beste is voor dames. Een beetje vloeistof in iemands gezicht spuiten
is natuurlijk veel makkelijker dan iemand steken. Want daar moet je toch wel lef voor hebben.
Ik las op de vorige pagina wat reacties van wat anti-geweld mensen. Begrijp dat het hier niet om onschuldige aanvallers gaat. Wanneer iemand jou iets wilt aandoen dan verweer jij jezelf gewoon. Of hij (laten we dat aannemen) nou een defect aan z'n hart heeft of niet, jammer dan. Zelfverdediging is geen zinloos geweld, het is alleen verweer ertegen.
Zie je het al voor je?
quote:en als ze zeggen: omhoog met dat ding of ik bijt em eraf.
Op maandag 12 januari 2004 22:27 schreef Salv het volgende:
Ik kan me er echt niks bij voorstellen, vrouwen die verkrachten...
Een groepsverkrachting in het zwembad door een groepje brutale meiden. Allemaal willen ze even op het dingetje rijden. Erectie is geen probleem, van angst gaat ie opeens rechtop staan..Zie je het al voor je?
je wil niet weten hoe snel ik aan me piel loop te sjorren dan!
quote:Met zo'n antwoord krijg ik de indruk dat je graag een keer verkracht zou willen worden. Daar krijg je zeker een kick van?
Op maandag 12 januari 2004 22:28 schreef Manweth het volgende:[..]
en als ze zeggen: omhoog met dat ding of ik bijt em eraf.
je wil niet weten hoe snel ik aan me piel loop te sjorren dan!
Een man is sterker dan een vrouw. Alleen in een groep zouden de dames je kunnen verkrachten. En dan is het nog maar de vraag ofdat het eigenlijk niet een pleziertje is te noemen.
Een vrouw die een pistool op je voorhoofd houdt en je vertelt dat je d'r maar eens hard moet nemen, straf of...
quote:Sportschoenen, uithoudingsvermogen, snelheid en kennis van de goede plekjes om tijdelijk te schuilen doen het vaak ook goed tegen zinloos geweld
tja..
Ik stel voor gewoon elke dag met twee daisy cutters in je zak opstap te gaan. Dan voel je je wel veilig denk ik zo...
quote:en dat zijn?
Op dinsdag 13 januari 2004 00:57 schreef Dr.Cody het volgende:
Ach.. wat kan je dragen om je te beschermen...Ik stel voor gewoon elke dag met twee daisy cutters in je zak opstap te gaan. Dan voel je je wel veilig denk ik zo...
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:02 schreef veldmuis het volgende:
Zo'n blauwekopding?
Spuit je in z'n gezicht en over 3 dagen is-ie nog een smurfGa ff langs de dump ofzo, hiero in breda kan je iig zat van dat soort spul krijgen daaro
Edit: Het heet overigens officieel Criminal Identifier Spray en ontneemt ook tijdelijk het zicht van je belager .. en is (tot ze dat over een jaar of 5 weer onderzocht hebben natuurlijk ) niet schadelijk... alhoewel mij dat weinig boeit eigenlijk.
Had geluk... had veel erger kunnen aflopen
ben vaker buiten romd 22.00-23.00 uur dan zit ik of op de fiets... of ik loop in het park met mijn honden, als ik in het park loop dan heb ik altijd mijn maglite bij me.. die dingen zijn stevig..
en ook mijn honden beschermen me dan..
verder heb ik nooit iets op zak...
Het is dan wel handig als je vechsport doet.
quote:Volgens mij is het verschil tussen judo en karate dan judo een defensieve verdedigingssport is en karate meer een offensieve verdedigingssport.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Je_moedah het volgende:
Ja daar heb je gelijk in. Maar ik heb gelezen dat jij aan judo doet. Met alle respect voor judo, ik doe er zelf o.a. ook aan, ik vind het de minst effectieve van de 3 vechtsporten die ik doe. Judo is een leuke basis, ik doe judo omdat ik het leuk vind en om wat meer over Japan te leren en ik zet me er 100% voor in. Alleen heb ik niet het idee dat ik zo snel op judo zou terugvallen zodra ik zou worden aangevallen. Waarom?
Judo leert je GEEN blokkeringen tegen stoten, pas bij >2e dan komt de verdediging tegen messen, bovendien is iemand echt werpen in de praktijk best moeilijk. Verder leer je ook niet schoppen bij judo. Ik weet voldoende van judo af, ben nu blauwe band. Kijk... geworpen worden is misschien erg pijnlijk als het op de harde grond is... maar zie iemand maar te werpen als die naar je trapt. Dan heb je toch meer aan jiu-jitsu/karate.
quote:Zowel dat eerste als het tweede betwijfel ik. Lees het begin van het topic er maar eens op na, daar wordt iig het eerste tegengesproken.
Op dinsdag 13 januari 2004 04:51 schreef boempa het volgende:Verder is een stun-gun non-lethal (niet-dodelijk) en het laat geen fysieke schade achter.
quote:Da's waar. Besef dan ook dat als je een wapen bij je hebt en je tegenstander is (sterk en) handig, dat hij dan dat wapen zou kunnen afpakken. Dan gaat'ie jouw wapen tegen je gebruiken.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
heb ik een een keer bij een marokkaan gedaan, moet ie maar niet blij komen doen
quote:en je vader heet bruce lee ? of was het toch arny.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:04 schreef Elmoowtje het volgende:
ennuh als je m op de grond krijgt..
je moet m op zn buik krijge
dan ga je met een voet op zn rug staan
je strekt de belager zn arm en je je vouwt zn hand naar binnen (zodat je vingers richtong de pols gaan...
in t slechte geval gaat alleen zn arm uit de kom of breek je alleen zn pols
in t beste geval breek je zn pols en is zn arm uit de kom..heb ik een een keer bij een marokkaan gedaan, moet ie maar niet blij komen doen
quote:Ik weet niet hoe lang je al judo doet, maar heel veel dingen van de jiujitsu en de karate komen hierin terug.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Je_moedah het volgende:
Ja daar heb je gelijk in. Maar ik heb gelezen dat jij aan judo doet. Met alle respect voor judo, ik doe er zelf o.a. ook aan, ik vind het de minst effectieve van de 3 vechtsporten die ik doe. Judo is een leuke basis, ik doe judo omdat ik het leuk vind en om wat meer over Japan te leren en ik zet me er 100% voor in. Alleen heb ik niet het idee dat ik zo snel op judo zou terugvallen zodra ik zou worden aangevallen. Waarom?
Judo leert je GEEN blokkeringen tegen stoten, pas bij >2e dan komt de verdediging tegen messen, bovendien is iemand echt werpen in de praktijk best moeilijk. Verder leer je ook niet schoppen bij judo. Ik weet voldoende van judo af, ben nu blauwe band. Kijk... geworpen worden is misschien erg pijnlijk als het op de harde grond is... maar zie iemand maar te werpen als die naar je trapt. Dan heb je toch meer aan jiu-jitsu/karate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |