quote:Ik maak deze kuur in ieder geval maar af zodat de dokter daarna verder kan kijken (ik moet 2 weken). Die acidophilus moet ik er dan gewoon naast slikken?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:35 schreef mgeelh het volgende:[..]
Ga naar een dogist o.i.d. en koop dan acidophilus. Dit zijn goede darmbacterien, waarmee je problemen kunt voorkomen. Door de antibiotica worden namelijk niet alleen de slechte bacterien gedood, maar ook de goede.
Het beste is om helemaal geen antibiotica (tetracycline) te slikken, op de lange termijn helpt het niets, want de acne zal toch terugkomen. Kun je nog beter gelijk met roaccutane beginnen. Bovendien kun je van het slikken van antibiotica ziek worden, en als je echt antibiotica nodig hebt (hersenvliesontsteking e.d) zal het wel eens niet goed kunnen werken.
Hoe heb jij dat gedaan?
wat moet ik nu doen? ik kan moeilijk overschakelen naar 5gr per dag zeker zolang ik die B100 niet kan innemen?
quote:Ik heb 1 maand 100 MG Minocin/tetra geslikt. Heeft totaal niet geholpen, nu roaccutane en ik wacht af..
Op dinsdag 13 januari 2004 17:04 schreef RdW het volgende:[..]
Ik maak deze kuur in ieder geval maar af zodat de dokter daarna verder kan kijken (ik moet 2 weken). Die acidophilus moet ik er dan gewoon naast slikken?
Hoe heb jij dat gedaan?
morgen om 11u mag ik erom gaan ![]()
dan kan ik morgen naar 5gr gaan.
bij 2gr die ik nu 4dagen gebruik, merk ik enkel dat mijn huid precies droger is dan voorheen.
Inderm..
en zo verkrijgbaar bji je huisarts.. :-) ik heb het een tijd lang gebruikt.. en ben nu definitief van de jeugdpuistjes af..
alleen soms een enkele keer heb ik er een..
quote:Twee weken is de moeite niet. Alleen op langere termijn kan het tijdelijk enige verbetering geven. Ik heb het denk ik wel een jaar gebruikt (zonder resultaat). Nadat de kuur afgelopen was kwam ik er pas achter dat het belangrijk is om ook goede bacterien erbij in te nemen. Je kunt gewoon 1 pil per dag slikken bij de maaltijd.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:04 schreef RdW het volgende:[..]
Ik maak deze kuur in ieder geval maar af zodat de dokter daarna verder kan kijken (ik moet 2 weken). Die acidophilus moet ik er dan gewoon naast slikken?
Hoe heb jij dat gedaan?
quote:Kan je hier iets meer over vertellen, zijn dit pillen of zalf?
Op dinsdag 13 januari 2004 19:12 schreef LadyTrippin het volgende:
of het hier al voorbij gekomen is .. heb geen ideej..
maar het middel tegen puistjuhsz is..Inderm..
en zo verkrijgbaar bji je huisarts.. :-) ik heb het een tijd lang gebruikt.. en ben nu definitief van de jeugdpuistjes af..
alleen soms een enkele keer heb ik er een..
quote:Ja maar als het in die twee weken geweldig blijkt te werken (of is dit niet mogelijk) dokter zij 2 weken in ieder geval.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:59 schreef mgeelh het volgende:[..]
Twee weken is de moeite niet. Alleen op langere termijn kan het tijdelijk enige verbetering geven. Ik heb het denk ik wel een jaar gebruikt (zonder resultaat). Nadat de kuur afgelopen was kwam ik er pas achter dat het belangrijk is om ook goede bacterien erbij in te nemen. Je kunt gewoon 1 pil per dag slikken bij de maaltijd.
Dus dat acidophilus kan ik naast de tetracycline (die ik 2maal per dag slik) 1 maal per dag slikken tijdens de maailtijd?
quote:Ja, gewoon erbij nemen.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:19 schreef RdW het volgende:[..]
Ja maar als het in die twee weken geweldig blijkt te werken (of is dit niet mogelijk) dokter zij 2 weken in ieder geval.
Dus dat acidophilus kan ik naast de tetracycline (die ik 2maal per dag slik) 1 maal per dag slikken tijdens de maailtijd?
quote:Probiotica zoals Lactobacillus acidophilus, kortweg acidophilus genoemd kan je het best nemen op een lege maag en niet tegelijk met antibiotica. En vervolgens minstens een half uur wachten. Op deze wijze worden ze zo min mogelijk blootgesteld aan maagzuur, wat gunstig is voor hun overleving. Mocht je het met een maaltijd willen nemen zorg er voor dat deze zo min mogelijk eiwit en vet bevat, want die voedingsstoffen blijven lang in de maag.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:59 schreef mgeelh het volgende:[..]
Je kunt gewoon 1 pil per dag slikken bij de maaltijd.
Het is belangrijk een probioticum te selecteren van goede kwaliteit. Want voor je het weet is het product dood en heeft het geen effect meer.
Hij heeft deze moeten bestellen in Nederland.
maandag mag ik er pas omgaan.
En mwuhaha over die B6 en dat jodium. Kunnen deze acne veroorzaken of zijn ze ergens anders schadelijk voor? Voor dat jodium is er een optie om dan een vitamine complex te gebruiken waar geen mineralen zijn toegevoegd. Nadeel is dat hier geen zink in zit wat wel weer een positief effect heeft op acne. En over die B6 ik heb hier een potje van die B-50 complex en deze heeft 50 mg B6. Ik had gelezen dat jij 100 mg dacht.
quote:Ik heb zojuist 'vitamine b-50 complex time released' gehaald, was het enige wat ze aan B potjes hadden staan. ik ga ervan uit dat dit prima is? en heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:46 schreef mwuhaha het volgende:
@DeFons
B50-complex is ook goed. Je kan ook ergens anders gaan dan Kruidvat. Er zijn best wel veel winkels die het verkopen.
Het mooie van de B100-complex van Kruidvat is dat de prijs laag is (huismerk) en niet zo veel B6 (pyridoxine)(25mg i.p.v. iets als 100mg) in zit (teveel B6 is niet goed). Maar een nadeel is weer dat t.o.v. de B50-complex van Kruidvat, er weinig Biotine (vit h/b7/b8) in zit.
ps MaStar, je zou event. een pic van jezelf posten, ik ben nog steeds erg benieuwd... mbt jouw acne behandelingen.
quote:Dit heb je gewoon bij Kruidvat ofzo gehaald? en slik je er iets bij aan zink of zoiets? (dacht me zoiets te herrineren ivm compensatie van tekort aan.... weet ik t
Op woensdag 14 januari 2004 21:15 schreef de_goeiste het volgende:
Ik gebruik ook b-50 time released. En ik heb geen bijeffecten gehad en ik gebruik B5 nu 2 maand. Dus het werkt wel lijkt mij.
Tell me, anders ga ik die shit meteen halen na m'n kuur Minocin
Daarbij was ik mijn gezicht met Garnier Pure, zo'n 3-stappen spulletje, en af en toe een gezichtsmaskertje.
quote:Ik gebruik er geen B5 naast omdat ik eerst alleen die B-100 complex wilde proberen. Aangezien dat werkt ga ik voorlopig geen extra B5 gebruiken. Maar volgens mij is een teveel aan B5 niet slecht voor je.
Op woensdag 14 januari 2004 22:41 schreef tijgermans het volgende:
Maar gebruik jij daarnaast ook nog b5 of alleen b-100 en anti-oxidant, want b5 in zulke grote hoeveelheden lijkt mij niet echt gezond( voor als ik het zelf zou gaan proberen).
quote:Allebei van de kruidvat jah. Echt spotgoedkoop. Multivitamin iets van 4 euro voor 160 tabletten. En de B-50 3,60 voor 60 tabletten
Op woensdag 14 januari 2004 21:46 schreef Yonderboi het volgende:[..]
Dit heb je gewoon bij Kruidvat ofzo gehaald? en slik je er iets bij aan zink of zoiets? (dacht me zoiets te herrineren ivm compensatie van tekort aan.... weet ik t
)
Tell me, anders ga ik die shit meteen halen na m'n kuur Minocin
raar dat het een positief effect heeft. Want die andere vitamines slik je eigenlijk gewoon om je deficiet op peil te houden wanneer je hoge dosissen B5 neemt en het is nu net die B5 die ervoor moet zorgen dat je acne afneemt.
Zoals je gezegd hebt heb je niet veel last van acne, zal gewoon wat extra vitamines voor jou gezond zijn blijkbaar.
zoveel te beter
Teveel B6 zou niet goed zijn voor de zenuwen dacht ik. Teveel is dacht ik 500mg, en soms 150mg dacht ik. Vandaar dat ik deze laag wil houden. Sommige B100-complex supplementen bevatten dacht ik 100mg, maar die van Kruidvat bevat 25mg.
Time Released houdt dacht ik in dat de vitamines constanter worden opgenomen in het lichaam. Dan dus ipv. in 1x een grote hoeveelheid, krijgt het lichaam beetjes bij beetjes over de dag.
Volgens 2 documenten zou Time Released niet zo effectief werken als het zou moeten zijn. Ze hadden het dacht ik over een opname van maar 50% over de dag. (Tenzij je het bij beetjes zou innemen.) Hierdoor geef ik liever de voorkeur aan niet-Time-Released. Of het veel uitmaakt kwa vitamine balans, weet ik niet.
Dat soms extra zink wordt aanbevolen (wat zover ik weet alleen AcneMiracle erbij doet) is volgens mij vanwege calcium. Veel calcium zou de opname van zink negatief beinvloeden. B5 bevat namelijk redelijk wat calcium.
@Tijgermans,
Teveel B5 is waarschijnlijk idd niet echt gezond. De vraag is alleen, wat is "teveel". Meer dan RDA/ADH betekent iig niet meteen teveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |