abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2004 @ 20:18:08 #226
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_16497212
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:04 schreef mwuhaha het volgende:

@Koen
Als ik 3x per dag Multi A-Z Compleet zou nemen, zou ik eerst controleren van alle vitamine en mineralen die erin zitten of die dosering geen problemen kan veroorzaken. Bijv 300% ADH Jodium zou misschien een negatief effect kunnen hebben op acne.

Het was gewoon ff als test of ik ze gelijk heel door kon slikken. Ik slik immers al 60 mg roaccutane, dat zou toch genoeg moeten zijn.
Het kan in Almere!
pi_16497965
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:04 schreef mwuhaha het volgende:
@Blaaat,
Zover ik weet is het enigste waarbij soms problemen onstaan, B5.

@Koen
Als ik 3x per dag Multi A-Z Compleet zou nemen, zou ik eerst controleren van alle vitamine en mineralen die erin zitten of die dosering geen problemen kan veroorzaken. Bijv 300% ADH Jodium zou misschien een negatief effect kunnen hebben op acne.

@Ikwilookwatzeggen,
RoAccutane misschien? Als je dat bedoelt, kan je wel "*zucht" zeggen, maar RoAccutane is nog altijd een zwaar medicijn wat veel mensen niet met plezier innemen.

Daar hoor ik niet bij..
pi_16498477
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:43 schreef Doagere het volgende:
Daar hoor ik niet bij..
Dat wisten we al voordat je er aan begon
pi_16507219
Mwuhaha

Ik las op een niet-commerciele site iemands ervaring over B5. Dit is vrij hoopgevend aangezien ze het al langer dan 2 jaar gebruikt. Ze beschrijft er ook een manier wannneer het na een jaar minder begint te werken hoe je/zij er weer voor zorgt dat het wel weer gaat werken.

"I have actually been on b5 for 2+ years. It is the most amazing thing out there for my skin. I have never noticed any hair loss other than normal shedding. (I have very thick hair) One thing I have noticed is that it may seem like the b5 has stopped working (you may suffer a relapse or breakout). What I have done is go off the b5 for a couple of weeks to a month to give my body a resting phase. I watch my diet and try not to get stressed during these times and mostly I can get by with minimal breakout. Then I will start the b5 again and it will immediately start to work. I will also tweak the amounts I take during the seasons. In winter I can take my dosage down to 3gms or so. During the spring I usually get a breakout and I just amp the dosage up to 10gms and it clears right up! Water is very important and so is your diet. I don't take anything else but b5."

vrijdag 23 januari 2004 @ 07:04:13 #230
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16508000
Mijn huid is vaak elke ochtend droog en er zitten vaak rode plekjes op (het voelt wel glad aan)

Maar wie heeft tips of kan mij een goede vochtinbrengende (dagcreme) aanraden? Die ga ik dan vanmiddag kopen....

Ik hoor het graag! (mijn vochtinbrengende creme van etos is nl. op)

pi_16511510
ik ben nu al een week of twee bezig met B5 en sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar 5gr/dag.

en ik moet zeggen HET WERKT !!!

ik ben deze morgen opgestaan en de uitslag in mijn nek begint allemaal op te drogen, geen grote rode plekken meer. Mijn rug voelt ook niet meer vettig aan. ZALIG Gewoon!!

dankuwel mwuhaha voor de goeie tip!!!

nu nog hopen dat alle uitslag weggaat :-)

btw @mwuhaha

die A-Z complex van het kruidvat in belgië ziet er anders uit. hier zijn dat kleine ronde tabletjes. Er zitten er 200ofzo in een doosje kom je eeuwen mee toe

pi_16511749
RoAccutane werkt perfect! Maar er zijn nadelen, die je maar voor lief moet nemen denk ik. Als je tenminste echt voorgoed van je acne af wil!
Nadelen: je gebruikt het medicijn een half jaar, in dat halve jaar mag je geen alcohol drinken, dit omdat RoAccutane door de lever verwerkt word en deze zou anders overbelast kunnen raken. Je moet om de maand bloed laten afnemen om de leverfunctie te controleren. En tot slot (meer nadelen kon ik niet vinden) je lippen gaan echt helemaal kapot! Dit omdat het medicijn je zeg maar uitdroogd. Maar ik kreeg er wel een zalfje bij dat dragenlijk maakt, maar zorg ervoor dat je NOOIT zonder komt te zitten!
Wat je ook kunt gebruiken en dat kan gewoon via de huisarts is Minocycline dat is een middel dat bacterie infecties tegengaat werkt ook prima tegen puistjes maar de kans dat het weer terug komt is groot.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:47:27 #233
50093 Icey1986
Boondock Saints
pi_16512527
Ik vind het wel leuk om mijn verhaal te vertellen,

Ik ben nu 17, word in april 18. Al vanaf groep 7 in de basisschool had ik al heel erg last van acné, niet zomaar jeugdpuistjes nee echt ontstekingen waar je dan ook echt 3 maanden mee rondloopt. Helaas kan ik nergens 123 een foto vinden, maar geloof mij maar... dit waren geen jeugdpuistjes meer

- edit: allereerst zoek je dus nij jezelf, ik snoepte niet, snackbar deed ik toch al nooit, etc etc... maar dat werkte niet:/

Maargoed, ergens ik denk 3~4 jaar geleden naar de dermatoloog, uiteraard was er al vanalles geprobeerd maar het wou gewoon niet weg.

Ik kreeg Roacuttane, dat was toen iets nieuws, laten we zo zeggen dat toen nog niemand er vanaf wist. 2 pillen per dag, en dat voor één kuur. Dat was ook gelijk het maximale wat je kon hebben. Het hielp wel, uitgedroogte huid, en gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen afgezien van de standaart lippen/neus etc.

IK blij, na een jaar o.i.d van die zooi af, maar helaas... het was allemaal net zo hard weer teruggekomen. Ik heb daarna een 2e kuur gehad, weer een hele vakantie niet in de zon mogen liggen en als ik dat wel deed was ik binnen een minuut of 5 verbrand (ik heb al een vrij dunne huid). Ik kreeg een 2e kuur, wat dus eigenlijk een soort van 'het mag niet, maar het moet helpen'- actie van de dermatoloog was.

Het hielp, acne ging wel weg, maar nooit helemaal. Gelukkig ben ik vrij nuchter, en ik trek me er toch weinig van aan, maar het is toch vrij lastig als je wat meer geintreseerd ben in een leuk meisje (gelukkig ben ik een aardige jongen, dat scheelt).

Afin, het was daarna wel een stuk minder, maar je heb soms van die momenten

Uiteindelijk kwam ik terrecht bij een homeopaat (hoe zeg je dat? zo'n pillenprutser). Nou ik heb altijd al een hekel gehad aan deze manier van 'dokter spelen', deze man had er goed voor geleerd, maar het lijkt me echt zo'n arts voor mensen die ziektes tussen hun hoofd hebben

Hij kwam tot de conclusie dat puistjes eigenlijk vanzelf weg zou moeten gaan, en dat je het kan zien als een soort van ziekte die soms wat hulp nodig heeft om weg te kunnen. Ik heb een pilletje van hem gekregen wat echt verdomd goed werkt, tegen alle verwachtingen in (en ik gebruik het pas een weekje... ).

Waar het dus op neerkwam, Roacutanne kan bij sommige erg goed helpen, bij mij zorgte het ervoor dat die grote dingen weg waren, toen had ik dus nog enkel 'puistjes' om het zo maar te zeggen. Nu word het 'afgemaakt' door de homeopaat, geweldig je voelt je daarna zo goed! Ik wou nog wat fotos posten, maar ik vind dat een beetje een vreemd iets...

Oohja, ik weet niet hoe het nu is, maar roacutanne werd gewoon vergoed in mijn geval .

nog wat, ik zie soms mensen met 2 puisjes op hun neus, en voor de rest een geweldige huid, die maar gelijk naar de roacutanne grijpen, alstublieft, get a life.

And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:29:12 #234
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16513679
Maar wie heeft tips of kan mij een goede vochtinbrengende (dagcreme) aanraden?

Mijn huid is vaak elke ochtend droog en er zitten vaak rode plekjes op (het voelt wel glad aan)

pi_16513970
@De_Goeiste,
Zoiets heb ik ook gelezen. Soort van lange cycled on periodes, met korte off's.

@DeFons

@Icey1986,
Welke pillen heb je precies van je homeopaat gekregen?

@MaStar,
Misschien Emu oil? Wat je eerst wou kopen.

vrijdag 23 januari 2004 @ 13:02:06 #236
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16514571
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:39 schreef mwuhaha het volgende:
@MaStar,
Misschien Emu oil? Wat je eerst wou kopen.
Ik wil het liefst iets wat ik bij de drogisterij kan kopen, het het redelijk snel nodig want mijn oude was op. En ik wil eens wat anders proberen...

Dus Iemand tips, aanraders voor vochtinbrengende cremes?

vrijdag 23 januari 2004 @ 13:04:02 #237
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_16514623
Zit nu op Vitadvice te kijken voor die B5 pillen, maar is dit :

AOV VIT B5 500MG CALC/PANT 8057 de goeie ?

Tx,groetjes

Wallahjeweettog
  vrijdag 23 januari 2004 @ 13:06:27 #238
50093 Icey1986
Boondock Saints
pi_16514686
quote:

@Icey1986,

Ik ben geen expert, waterop staat:

magnesium sillicatum c30 4g granules.

And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
pi_16515135
quote:

@Icey1986,

Homeophaat is meestal wel relax voor dat soort dingen, ik had vroeger echt extreem veel eczeem, ik werd er bijna voor opgenomen bij het ziekenhuis daarna bij de homeophaat geweest en die kreeg het voo rmekaar om alles weg te rkijgen dmv. pilletjes e.d (allemaal rare vragen als wat is je lievelingskleur etc. heel erg persoonlijk dus) Nu 13 jaar later (ik was een jaar of 4 of 5) nog steeds geen last van
pi_16516553
@EmjaY,
"NOW PANTOTHENIC ACID 500MG" 100 caps, 8.01 Euro is goedkoper.
(Panthothenic Acid=B5)
Die staat ook in deze faq vermeld: http://www.freewebs.com/krg/b5faqnl.htm

@Icey1986,
Heb snel ff gezocht op magnesium in relatie met acne, maar heb weinig kunnen vinden. Wel deze thread: http://clearskin.net/viewtopic.php?t=1499&highlight=magnesium
Als je nog van plan bent een foto te maken, doe dan maar meteen van de ingredientenlijst ervan
Heeft die homeopaat nog iets bij je onderzocht zoals blood etc (op bijv. magnesium deficientie)? Of gewoon meteen magnesium gegeven?

pi_16517650
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:29 schreef MaStar het volgende:
Maar wie heeft tips of kan mij een goede vochtinbrengende (dagcreme) aanraden?

Nivea vocht inbrengede lotion. Ik had 2 nachten geleden enorm droge lippen, en moest ze letterlijk van elkaar af halen om weer mijn mond open te kunnen doen. Nu smeer ik voor het naar bed gaan deze lotion op mijn lippen en de volgende morgen zitten ze niet vast!

Verder lijken de puisten echt wel weg te gaan, als ik normaal 3 dagen gestopt ben met het smeren van Benzohyperoixde 10% dan zitten er weer bulten e.d. Nu niet meer..

pi_16517904
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:13 schreef mwuhaha het volgende:
@EmjaY,
"NOW PANTOTHENIC ACID 500MG" 100 caps, 8.01 Euro is goedkoper.
(Panthothenic Acid=B5)
Die staat ook in deze faq vermeld: http://www.freewebs.com/krg/b5faqnl.htm

@Icey1986,
Heb snel ff gezocht op magnesium in relatie met acne, maar heb weinig kunnen vinden. Wel deze thread: http://clearskin.net/viewtopic.php?t=1499&highlight=magnesium
Als je nog van plan bent een foto te maken, doe dan maar meteen van de ingredientenlijst ervan
Heeft die homeopaat nog iets bij je onderzocht zoals blood etc (op bijv. magnesium deficientie)? Of gewoon meteen magnesium gegeven?

zoals ik al zie, homeopaat kan heel raar zijn, voor iedereen verschillend maar werkt meestal wel. Dus moet je echt zelf naar de homeopaat gaan.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 15:10:34 #243
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16518481
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:45 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nivea vocht inbrengede lotion. Ik had 2 nachten geleden enorm droge lippen, en moest ze letterlijk van elkaar af halen om weer mijn mond open te kunnen doen. Nu smeer ik voor het naar bed gaan deze lotion op mijn lippen en de volgende morgen zitten ze niet vast!

Verder lijken de puisten echt wel weg te gaan, als ik normaal 3 dagen gestopt ben met het smeren van Benzohyperoixde 10% dan zitten er weer bulten e.d. Nu niet meer..

Hoe ziet dat eruit? Staat het misschien hier op www.drogisterij.net of ergens anders een plaatje ofsow, of info?
En dat is ook voor je gezicht?
pi_16519477
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:10 schreef MaStar het volgende:

[..]

Hoe ziet dat eruit? Staat het misschien hier op www.drogisterij.net of ergens anders een plaatje ofsow, of info?
En dat is ook voor je gezicht?

Zo ziet het flesje eruit, je hebt ze in 250 ml (of 200..) en 400ml. Ik smeer het overal, als mijn wang uit gedroogt is smeer ik het er savonds op, en de volgende dag is het weer 'vet' ..

Zeer goed spul!

vrijdag 23 januari 2004 @ 15:45:55 #245
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16519637
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:40 schreef Doagere het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zo ziet het flesje eruit, je hebt ze in 250 ml (of 200..) en 400ml. Ik smeer het overal, als mijn wang uit gedroogt is smeer ik het er savonds op, en de volgende dag is het weer 'vet' ..

Zeer goed spul!

Trekt dit snel in de huid, en is dit vet spul?
pi_16519841
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:53 schreef svn het volgende:
Dus moet je echt zelf naar de homeopaat gaan.
Het gaat mij er niet direct om om zelf magnesium te gaan gebruiken, maar mijn vraag is meer hoe die homeopaat bij deze individu tot de keuze van dit middel is gekomen. Het is neem ik aan ergens op gebaseerd i.p.v. willekeurig met ogen dicht een supplement uit een kast te pakken.
pi_16519908
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:45 schreef MaStar het volgende:

[..]

Trekt dit snel in de huid, en is dit vet spul?

Jah trekt snel in de huid, en het is niet vet.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 16:54:35 #248
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16521962
Ik denk dat ik deze maar ga halen.

http://www.drogisterij.net/producten/popup.php3?artnr=3190621

Is echt voor droge huid en is vochtregulerend!

pi_16522405
Iemand al die emu oil geprobeerd?

Waar staat B5 poeder bij vitadvice, volgens hunzelf verkopen ze het niet? Wordt dat pillen slikken een beetje zat?

pi_16522749
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:21 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
RoAccutane werkt perfect! Maar er zijn nadelen, die je maar voor lief moet nemen denk ik. Als je tenminste echt voorgoed van je acne af wil!
Nadelen: je gebruikt het medicijn een half jaar, in dat halve jaar mag je geen alcohol drinken, dit omdat RoAccutane door de lever verwerkt word en deze zou anders overbelast kunnen raken.
Valt reuze mee hoor, roaccutane wordt door de lever EN nieren afgebroken. Je mag gewoon doordrinken, zegt mijn dermatoloog ook. Je moet jezelf natuurlijk niet elke dag de tering in zuipen want dat is normaal ook niet goed, maar ik drink gewoon op vrijdag en zaterdag flink door, doordeweekt nog een paar flesjes... Maakt allemaal niet zoveel uit.

Ik slik overigens 40 mg/dag, als je 120mg/dag zou slikken zal het misschien anders zijn, voor de rest gewoon zuipen/blowen/leven net zoals altijd...

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')