Ik ben onmiddelijk gestopt (als enige ) en m'n auto langs de vluchstrook gezet. Meteen 112 gebeld en naar de auto toe gerend. Er zat gewoon helemaal niemand meer in!!! Na snel een beetje rondgekeken te hebben zag ik iemand bewusteloos liggen. Kon 1 2 3 niet zien of hij wat had en heb maar snel een deken uit de achterbak van mij auto gehaald. Het was echt koud. Kort daarna kwam die gast bij bewustzijn, maar hij was echt helemaal de weg kwijt. Ik moest hem echt dwingen om te blijven liggen.
Even later arriveerden de hulpdiensten en moest ik een verklaring afleggen van wat er precies gebeurd was. Daarna mocht ik weg (ik kon natuurlijk verder ook niks meer doen) en reed dus "voorzichtig" weer de snelweg op. Nog geen kilometer daarna bleek een auto tegen de vangrail aangereden te zijn (hulpdiensten waren reeds aanwezig)
Was dus weer een leuk avondje BOB'en
Moest het even kwijt.....
Maar als men de weersvoorspellingen in de gaten had gehouden was het misschien niet gebeurd.
quote:oom agent heeft het antwoord wel alweer klaarliggen
Op zondag 4 januari 2004 11:29 schreef Oom_Agent het volgende:
ja goed gehandeldMaar als men de weersvoorspellingen in de gaten had gehouden was het misschien niet gebeurd.
quote:Da's natuurlijk gewoon triest, geen grip is geen grip
Op zondag 4 januari 2004 11:34 schreef Sphere het volgende:
Nou, Oom_Agent, ook al houd men de weervoorspellingen in de gaten, toch gaat men dan nog vaak de weg op onder het mom van:"Ik kan goed rijden en/of mij gebeurd niets."
quote:"Ja, maar dat zal mij niet overkomen"
Op zondag 4 januari 2004 11:37 schreef D.Rose het volgende:[..]
Da's natuurlijk gewoon triest, geen grip is geen grip
Enne fijn die gladheid, reed vanochtend met 30 km/h over de snelweg en merkte nog steeds dat m'n auto weinig grip had
ik kwam vannacht om 3 uur bij een stel vrienden weg, en je kon inderdaad merken dat het onwijs glad was. Ik reed op binnenweggetjes samen met een vriend in een andere auto achter me.
Ik was nog niet de bocht om of ik begin onwijs te slippen en te slingeren, links rechts links, richting de sloot. Kon hem nog net in bedwang houden.
Even later na een klein bochtje weer onwijs slingeren. Ik keek in mijn spiegel en zag mijn vriend met zijn auto dwars gaan op de weg.
En dat met een gangetje van 15 km/u door een bochtje
Anywayz, mensen pas op met gladheid, het is echt onwijs verraderlijk
En mijn complimenten nogmaals aan de TS
[Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 04-01-2004 11:52]
Die hele auto lag echt helemaal in puin.....
Jammer, maar maakt niet uit hoeveel wielen je aangedreven hebt; als je door echte ijzel slipt,dan kan je sturen, bijgassen, corrigeren wat je wilt;maar je gaat finaal pleite.
Met sneeuw dan is een 4wd natuurlijk een uitkomst,maar dan kan je minder leuk handremwerk doen .
Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn, die stoppenals ze een ongeluk zien.
Ik heb zelf een zware auto-ongeluk gehad en was harstikke blij dat er sommige mensen stopten om mij en de anderen te helpen. Ik moet wel toegeven de weg was wel door het ongeluk versperd. Ondankd dat probeerden toch veel mensen gewoon langs te rijden.
BTW ik zou graag willlen weten wie die eikel was, die bijna over mij heen reed toen ik uit de auto was gekropen
Werd ik gewoon ingehaald door iemand die 2x zo hard reed. Gelukkig heb ik i.i.g. niks gemerkt van de gladheid. Op de gewone straat max 40 gereden.
quote:helaas, met winterbanden ga je ook glijden als het ijzelt.....
Op zondag 4 januari 2004 15:32 schreef _Arthur het volgende:
Lang leve de winterbanden (die ook ik onder mn auto heb liggen).
quote:Volgens mij kan je met terreinbanden beter niet in de sneeuw rijden. Op terreinbanden zit veel en diep profiel en dat gaat dan helemaal vol sneeuw zitten, zodat je ijsbanden krijgt.
Op zondag 4 januari 2004 12:03 schreef dagizmo het volgende:
En das ook vaak t nadeel van de jeepjes (meer van de eigenaar eigenlijks): ze denken met 4wd wel 'ffies' door de ijzel heen te kunnen scheuren; 'want ik heb toch 4wd, dus wie maakt mij wat'.Jammer, maar maakt niet uit hoeveel wielen je aangedreven hebt; als je door echte ijzel slipt,dan kan je sturen, bijgassen, corrigeren wat je wilt;maar je gaat finaal pleite.
Met sneeuw dan is een 4wd natuurlijk een uitkomst,maar dan kan je minder leuk handremwerk doen.
quote:Echter je hebt dan ook veel langer nog steeds grip tov normale zomerbanden.
Op zondag 4 januari 2004 15:35 schreef ransbal het volgende:[..]
helaas, met winterbanden ga je ook glijden als het ijzelt.....
@TS; toppie
soms ijzelde het zo hard dat mijn ruitenwissers moeite hadden om de ijzel van mijn voorruit af te krijgen. ik heb zelfs stukken gehad waar ik maar 50kmp/h heb gereden. het was gewoon onverantwoord om harder te gaan rijden. bij 50 heb ik zoiets als er dan iets gebeurd dan zullen we alleen glijden maar voor de rest niks.
maar idd sommige mensen scheurden me gewoon knoeterhard voorbij. wij hebben geen ongelukken gezien trouwens.
wel een hulde voor de strooiwagens en hun chauffeurs 16 zijn we er tegengekomen
o ja ik was om 7.15 pas thuis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |