abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18015329
quote:
Op zondag 28 maart 2004 01:28 schreef Reticulin het volgende:

[..]

geen argumenten dus...
geef dan zelf 'ns argumenten waarom blackadder verloren heeft van die tamme BLEEEPserie (BBC, hè...), wijsneus?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_18015377
ik loop blackadder niet af te zeiken, vind blackadder ook tof, ik vind fools & horses alleen net iets leuker, ook omdat ze 't ontzettend lang volgehouden hebben en toch iedere keer weer met sterke afleveringen kwamen, omdat 't uit 't leven gegrepen is en niet alleen scoort met goede grappen maar ook tragische dingen als een miskraam of het overlijden van een van de acteurs ontroerend wisten te brengen, respectvol maar toch het grappige element niet uit het oog verloren

maar goed jij hebt hier de mond vol van tamme bejaarden flutserie dus dan zou ik ook graag wat argumenten horen waarom
  zondag 28 maart 2004 @ 01:37:39 #103
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_18015397
quote:

[..]

geen argumenten dus...
Maar snappen doe ik het ook niet. Sowieso ook niet dat series als 'Allo 'Allo en Are you being served buiten de top tien zijn gevallen ten faveure van bijvoorbeeld Porriidge, Open all hours en Vicar of Dibley.

En ja, het spijt mij zeer dat mijn favoriet Blackadder niet gewonnen heeft.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_18015433
quote:
Op zondag 28 maart 2004 01:37 schreef sooty het volgende:

[..]

Maar snappen doe ik het ook niet. Sowieso ook niet dat series als 'Allo 'Allo en Are you being served buiten de top tien zijn gevallen ten faveure van bijvoorbeeld Porriidge, Open all hours en Vicar of Dibley.
dat mag best, zoals ik al eerder zei vind ik het ook belachelijk dat vicar of dibley hoger kwam dan fawlty towers en dad's army
quote:
En ja, het spijt mij zeer dat mijn favoriet Blackadder niet gewonnen heeft.
dat mag, blijft natuurlijk ook vrij subjectief maar van dat nergens op gebaseerde gelul heb ik een hekel aan
pi_18015453
en Jordy-B zit nu met een glimlach achter z'n pc en denkt..."Hij hapt, hoor"

pi_18015463
Juist omdat het zo tam is... En aandacht besteedt aan de wat gevoeligere zaken.

Bij Blackadder weet je gewoon dat de aflevering die je gaat zien garant staat voor een poos lachen en niet voor mogelijk een lastige en ietwat droevige situatie zoals je van een doorsnee soap kan verwachten.

Ik hoef geen treurige situatie en afleveringen vol halfgare grappen. Ik wil spitsvondige opmerkingen, sarcasme en een hoge grapdichtheid. Vlotte en grappige situaties.

In blackadder is maar één moment waarbij je echt de neiging kan hebben om bedroefd te zijn: de allerlaatste scène. Verder is het tigtig afleveringen lang plezier. Serieus, maar al-tijd grappig en bij tijd en wijle zelfs wat grof.

Only Fools & Horses moet moeite doen om zelfs de meest gereformeerde zwartekouzendragende knakker tegen het hoofd te stoten. En dat irriteert me.

En itt jou vind ik Blackadder dus niet nèt iets leuker...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_18015537
tja, ik vind dat een comedy best wat droevige elementen erin mag hebben, vind ik 't een stuk interessanter maken en in fools & horses gebeurt er voor mij genoeg leuks...ik vind 't getuigen van lef om een grap te verwerken in een eigenlijk heel zielige scene, zonder dat 't plat wordt en dat maakt 't voor mij dus absoluut niet bejaard en kan ik daar ontzettend van genieten
  zondag 28 maart 2004 @ 01:57:05 #108
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_18015593
quote:

[..]

geen argumenten dus...
Wel! Het feit dat fawlty towers ongeveer in 70 landen tegelijk wordt uitgezonden ieder jaar en dat mensen er nog steeds lachstuipen van krijgen na een kleine 30 jaar.

Fools and horses is een typische britse familieserie met herkenbare britse types, de humor is echter van beduidend "bejaarder" (flauwer) niveau en er zit lang niet zoveel memorabele genialiteit in als in fawlty towers. Die grappen kunnen mensen dus woord voor woord navertellen, kun jij dat ook van fools and horses?

Over een prachtig mooi opgezet en meesterlijk geschreven comedy als blackadder nog maar te zwijgen... Het is echt een schandaal deze uitslag!
Domme domme ouwe britten
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18015723
fools & horses grappen moet je niet navertellen als je niet de geweldige timing van david jason & co hebt

daarbij heeft fawlty towers maar 12 afleveringen, bij fools & horses zijn het er iets van 66 (en dan de specials niet meegerekend), dus logisch dat de fawlty towers-grappen makkelijker te onthouden zijn...fawlty towers had 't niet zo lang vol kunnen houden, omdat 't een stuk minder diep gaat en juist daarom ligt fools & horses echt niet op een flauwer niveau
  zondag 28 maart 2004 @ 03:53:03 #110
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_18016104
Ik vind er totaal geen vlotheid in zitten.

Als er nog eens een "best comedy creator"-uitreiking komt, dan is het wel zeker wie er wint natuurlijk: mr. David Croft!

Mede-verantwoordelijk voor meesterlijke series als:
Hi-de-hi!
Dad's Army
Are you being served?
It ain't half hot mum
'Allo 'Allo!
You rang, m'lord?
Oh, doctor Beeching!
etc

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_18018960
Had de meeste in de top10 wel verwacht, misschien muv van Open All Hours en The Good Life, maar hoe de fuk kan het dat de Vicar of Dibley op nr 3 staat??? Vind het wel een geinige comedy, maar boven Fawlty Towers, AbFab, The League of Gentlemen en The Young Ones...

Verder mis ik Monthy Python, Alistairs McGowan's Great Impression, Smack the Pony, The Fast Show en Little Britain

edit: dat zijn natuurlijk geen situation comedies...
  Redactie Frontpage zondag 28 maart 2004 @ 12:59:48 #112
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18019123
Maar Bean is imho wel een sitcom en I Am Alan Patridhge kwam ik ook nergens tegen.

Ik vind het ook raar dat sommige vage series in de op 5 stonden. En wat mij opviel was dat sommige series 8 jaar liepen en dan hadden ze nog maar 26 episodes in totaal. Komt vast omdat in de VS het pas lucratief is als je er 26 in 1 seizoen stopt.
pi_18019288
quote:
Op zondag 28 maart 2004 01:57 schreef kamagurka het volgende:

Fools and horses is een typische britse familieserie met herkenbare britse types, de humor is echter van beduidend "bejaarder" (flauwer) niveau en er zit lang niet zoveel memorabele genialiteit in als in fawlty towers. Die grappen kunnen mensen dus woord voor woord navertellen, kun jij dat ook van fools and horses?
Een serie als Fools and Horses (die 15 jaar heeft gelopen) is veel moeilijker te schrijven dan Fawlty Towers.
Bij Fools and Horses zijn alle characters even sterk met Del'boy als hoofdpersoon, Fawlty Towers heeft alleen Basil Fawlty en Manuel als grappige personen. Alles speelt zich niet steeds op dezelfde plek af en de verhalen zijn veel intelligenter.
Vele uitspraken van Del'boy zijn nu onderdeel van de Britse taal geworden, wat je van geen 1 andere serie kan zeggen. Elke Engelsman weet wat je bedoelt als je Plonker, Dipstick, Cushty en Lovely Jubbly zegt.

Volkomen terechte uitslag, ik ben helemaal blij
Dus Shut up, you tart! This time next year we'll be millionaires!

Allemaal!:
Stick a pony in me pocket,
I'll fetch the suitcase from the van.
Cos if you want the best 'uns,
But you don't ask questions,
Then brother, I'm your man

[ Bericht 3% gewijzigd door Hawk op 28-03-2004 13:16:29 ]
-------Practice Mindfulness-------
pi_18019567
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:09 schreef Hawk het volgende:

[..]

Een serie als Fools and Horses (die 15 jaar heeft gelopen) is veel moeilijker te schrijven dan Fawlty Towers.
Bij Fools and Horses zijn alle characters even sterk met Del'boy als hoofdpersoon, Fawlty Towers heeft alleen Basil Fawlty en Manuel als grappige personen. Alles speelt zich niet steeds op dezelfde plek af en de verhalen zijn veel intelligenter.
Vele uitspraken van Del'boy zijn nu onderdeel van de Britse taal geworden, wat je van geen 1 andere serie kan zeggen. Elke Engelsman weet wat je bedoelt als je Plonker, Dipstick, Cushty en Lovely Jubbly zegt.

Volkomen terechte uitslag, ik ben helemaal blij
Dus Shut up, you tart! This time next year we'll be millionaires!

Allemaal!:
Stick a pony in me pocket,
I'll fetch the suitcase from the van.
Cos if you want the best 'uns,
But you don't ask questions,
Then brother, I'm your man
See, you know it makes sense
  zondag 28 maart 2004 @ 17:06:30 #115
12632 motown
is back!
pi_18023657
Het is ronduit schandalig dat Fawlty Towers niet eens de top 3 haalde. Laten we wel wezen: wie van ons had niet verwacht dat uiteindelijk Fawlty Towers en Blackadder tegenover elkaar zouden komen te staan in de finale?

Only Fools and Horses is wel aardig, maar ze hadden niet mogen winnen van Blackadder.

Het opvallende van deze "verkiezingen" was dat de bellers bij het uitvallen van hun favoriet een stem konden blijven uitbrengen op een van de overblijvers. Mijn theorie is dat op die manier veel liefhebbers van de "mushy" humor zoveel mogelijk de "grove" humor wegstemden. Dat is dan ook schandalig, want de "grove" humor is juist datgene waar de Britten wereldwijd bekend om staan!

Wat ook onvermijdelijk het stemgedrag zal hebben "vervuild" is het gedrag van de "vertegenwoordigers" van de tien verschillende sitcoms. Zo trok die vrouw die Vicar of Dibley vertegenwoordigde veel met name vrouwelijke stemmen naar zich toe door steeds maar op het feministische aspect te spelen. En die vertegenwoordiger van Fawlty Towers maakte op een gegeven moment een hele stomme fout door zo'n overdreven arrogante sneer te maken naar de vertegenwoordiger van Blackadder.

Dit waren verdorie de verkiezingen van Britain's Best Sitcom, niet The Weakest Link!

Ik ben dan ook nieuwsgierig naar wat de uitslag zou zijn geweest als er slechts een ronde was gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door motown op 28-03-2004 17:14:19 ]
Ars longa, vita brevis
pi_18023817
only fools & horses niet mogen winnen?? neem aan dat ze dat dus hebben....

het is echt het beste prog. ooit.. ik lig helemaal gestrekt om die cockney humor .. dell boy and rodney zijn zooo goed op elkaar ingespeelt.. ik heb het altijd al gekeken maar zit weer braaf vor de buis als het erop is.. vooral de xmas specials

echt fantastisch,,, je wil nooit van je leven in peckham wonen of lopen maar de serie is echt een terechte winnaar
pi_18024887
Ik zag Spaced er ook ergens tussen staan. Die is een paar jaar terug uitgezonden door TV 10 Gold. Echt zo'n grappige serie.
  zondag 28 maart 2004 @ 21:09:48 #118
6536 dwerg
chagrijn
pi_18028370
Ach, ik kan wel leven met de uitslag. Het was een langlopende serie, en de specials zijn ook altijd wel leuk. Zelfs een mindere Kerst-aflevering met een mafia-dubbelganger van Del Boy (en een cameo van Barry Gibb) was het aanzien nog wel waard.

Alleen snap ik niet dat The vicar of Dibley zo goed scoorde. Die serie is toch echt het toppunt van sufheid.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 28 maart 2004 @ 21:22:30 #119
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_18028648
Blackadder had dus moeten winnen Porridge kwam mij trouwens erg bekend voor; Laat Maar Zitten??
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  zondag 28 maart 2004 @ 21:23:57 #120
6536 dwerg
chagrijn
pi_18028683
quote:
Op zondag 28 maart 2004 21:22 schreef Whiskers het volgende:
Porridge kwam mij trouwens erg bekend voor; Laat Maar Zitten??
Ja, dat hebben die verdomde Engelsen van RTL4 gejat.
I intend to live forever, or die trying.
  Redactie Frontpage zondag 28 maart 2004 @ 22:36:02 #121
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18030293
Oja, Laat maar zitten, met Kraaykamp en Haye van der Heyden. Nu weet ik het weer
  Trouwste user 2022 zondag 28 maart 2004 @ 22:58:32 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_18030836
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:36 schreef SunChaser het volgende:
Oja, Laat maar zitten, met Kraaykamp en Haye van der Heyden. Nu weet ik het weer
En Maarten Spanjer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18046273
nou dan hebben ze ook eens wat gejat.. nederland jat bijna alles wat er op de britse tv komt...
pi_18048754
Porridge bestaat sinds 1973. Laat maar zitten is in de jaren '80 gemaakt. Hoezo gejat? Sam Sam is weer gejat van Man about the House. Het zonnetje in huis van Tom, Dick en Harriet.

[ Bericht 15% gewijzigd door ChiChi op 29-03-2004 20:45:15 ]
pi_18050895
Only Fools & Horses is ook nog 's "gecovered" als "Wat schuift 't?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')