geef dan zelf 'ns argumenten waarom blackadder verloren heeft van die tamme BLEEEPserie (BBC, hè...), wijsneus?quote:Op zondag 28 maart 2004 01:28 schreef Reticulin het volgende:
[..]
geen argumenten dus...
Maar snappen doe ik het ook niet. Sowieso ook niet dat series als 'Allo 'Allo en Are you being served buiten de top tien zijn gevallen ten faveure van bijvoorbeeld Porriidge, Open all hours en Vicar of Dibley.quote:Op zondag 28 maart 2004 01:28 schreef Reticulin het volgende:
[..]
geen argumenten dus...
dat mag best, zoals ik al eerder zei vind ik het ook belachelijk dat vicar of dibley hoger kwam dan fawlty towers en dad's armyquote:Op zondag 28 maart 2004 01:37 schreef sooty het volgende:
[..]
Maar snappen doe ik het ook niet. Sowieso ook niet dat series als 'Allo 'Allo en Are you being served buiten de top tien zijn gevallen ten faveure van bijvoorbeeld Porriidge, Open all hours en Vicar of Dibley.
dat mag, blijft natuurlijk ook vrij subjectief maar van dat nergens op gebaseerde gelul heb ik een hekel aanquote:En ja, het spijt mij zeer dat mijn favoriet Blackadder niet gewonnen heeft.
Wel! Het feit dat fawlty towers ongeveer in 70 landen tegelijk wordt uitgezonden ieder jaar en dat mensen er nog steeds lachstuipen van krijgen na een kleine 30 jaar.quote:Op zondag 28 maart 2004 01:28 schreef Reticulin het volgende:
[..]
geen argumenten dus...
Een serie als Fools and Horses (die 15 jaar heeft gelopen) is veel moeilijker te schrijven dan Fawlty Towers.quote:Op zondag 28 maart 2004 01:57 schreef kamagurka het volgende:
Fools and horses is een typische britse familieserie met herkenbare britse types, de humor is echter van beduidend "bejaarder" (flauwer) niveau en er zit lang niet zoveel memorabele genialiteit in als in fawlty towers. Die grappen kunnen mensen dus woord voor woord navertellen, kun jij dat ook van fools and horses?
See, you know it makes sensequote:Op zondag 28 maart 2004 13:09 schreef Hawk het volgende:
[..]
Een serie als Fools and Horses (die 15 jaar heeft gelopen) is veel moeilijker te schrijven dan Fawlty Towers.
Bij Fools and Horses zijn alle characters even sterk met Del'boy als hoofdpersoon, Fawlty Towers heeft alleen Basil Fawlty en Manuel als grappige personen. Alles speelt zich niet steeds op dezelfde plek af en de verhalen zijn veel intelligenter.
Vele uitspraken van Del'boy zijn nu onderdeel van de Britse taal geworden, wat je van geen 1 andere serie kan zeggen. Elke Engelsman weet wat je bedoelt als je Plonker, Dipstick, Cushty en Lovely Jubbly zegt.
Volkomen terechte uitslag, ik ben helemaal blij![]()
Dus Shut up, you tart! This time next year we'll be millionaires!
Allemaal!:
Stick a pony in me pocket,
I'll fetch the suitcase from the van.
Cos if you want the best 'uns,
But you don't ask questions,
Then brother, I'm your man
Ja, dat hebben die verdomde Engelsen van RTL4 gejat.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:22 schreef Whiskers het volgende:
Porridge kwam mij trouwens erg bekend voor; Laat Maar Zitten??
En Maarten Spanjer.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:36 schreef SunChaser het volgende:
Oja, Laat maar zitten, met Kraaykamp en Haye van der Heyden. Nu weet ik het weer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |