abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10250184
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:10 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb War On Errorism!!!
En? Wat vind je er van? Nog steeds nummer 4 in je lijstje?
pi_10250837
Ik heb de nieuwe cd ook. Maar nog geen echte mening. Zo op het eerste gehoor klinkt hij aardig. Leuker dan de vorige. Die vond ik toch iets te gepolijst/pop-achtig.
Hmmzz....
pi_10252694
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:57 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb de nieuwe cd ook. Maar nog geen echte mening. Zo op het eerste gehoor klinkt hij aardig. Leuker dan de vorige. Die vond ik toch iets te gepolijst/pop-achtig.
Mwoah, die was op zich wel rauw opgenomen hoor. Dinosaurs will die bijv, niet echt pop. Of Take 2 placebos and call me lame... Maarja. Tis maar wat je gewend bent denk ik.

Seperation of Church and Skate rockt echt hard. En She's nubs is in het verlengde van Monosybillic Girl, leuk nummer.

pi_10252807
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:14 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Mwoah, die was op zich wel rauw opgenomen hoor. Dinosaurs will die bijv, niet echt pop. Of Take 2 placebos and call me lame... Maarja. Tis maar wat je gewend bent denk ik.

Op zich luister ik graag naar gelikte pop, dus dat is het probleem niet. Maar als totaal album vond ik het gewoon wat mat klinken. En met Dinosaurs Will Die en Take 2 Placebos heb je natuurlijk wel twee absolute prijsnummers te pakken.

Ik doelde meer op nummers als Bottles To The Ground, My Vagina en The Pharmacists Daughter. Helemaal geen slechte nummers (naja, My vagina wel ), maar het klonk allemaal zo.....mat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar vergelijken met The Decline, White Trash, So Long And Thanx For All The Shoes, Ribbed en Punk In Drublic was het gewoon zoveel minder.

Dan vind ik deze nieuwe plaat denk ik toch weer een stuk leuker. We Got Two Jealous Agains is ook een zeer leuk nummer, evenals Anarchy Camp. Franco Un-American vind ik wat te zeurderig en had wat mij betreft niet gehoeven.

Hmmzz....
pi_10253236
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:19 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Op zich luister ik graag naar gelikte pop, dus dat is het probleem niet. Maar als totaal album vond ik het gewoon wat mat klinken. En met Dinosaurs Will Die en Take 2 Placebos heb je natuurlijk wel twee absolute prijsnummers te pakken.

Zeker! Definately me favoriete nummers op de cd, samen met Pharmacists Daughter en Bottles. En What's the matter with Parents.
quote:
Ik doelde meer op nummers als Bottles To The Ground, My Vagina en The Pharmacists Daughter. Helemaal geen slechte nummers (naja, My vagina wel ), maar het klonk allemaal zo.....mat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar vergelijken met The Decline, White Trash, So Long And Thanx For All The Shoes, Ribbed en Punk In Drublic was het gewoon zoveel minder.
Yup, das waar. Wat is er mis met My Vagina? Behalve dan dat de muziek zuigt en de tekst beetje puberaal is? Hm, I get your point.
quote:
Dan vind ik deze nieuwe plaat denk ik toch weer een stuk leuker. We Got Two Jealous Agains is ook een zeer leuk nummer, evenals Anarchy Camp. Franco Un-American vind ik wat te zeurderig en had wat mij betreft niet gehoeven.
We Got Two Jealous Agains is idd goed. Net als Seperation, Irrationality, Idiots, Decom-Posuer, American Errorist, Regaining Unc... etc Ja ik ben wel tevreden over de cd zoals je ziet. Lyrics zitten goed inelkaar, en ook qua muziek is het weer erg goed. Solo's van El Hefe zijn ook vet. Geen bass solo's jammergenoeg, behalve dan Whoops I OD'd. Is Full bass.

Franco vink dan wel nog steeds een leuk nummer, en dat zeurderig, tsja misschien, maar het keyboardje kickt ass imo.

13 stitches is ook een leuk nummer, klinkt erg als een nummer wat op de radio wordt uitgezonden. En weer dat trompetje he. Anarchy Camp vink ook erg leuk, grappige kijk van Fat Mike op anarchie hehe.

Minste nummer is denk ik Mattersville, hoewel ik die ook best cool vind.

dinsdag 6 mei 2003 @ 18:39:30 #206
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_10253283
hallee mag ik nu ook meedoen, ik heb de nieuwe cd namelijk ook
852002IWASTHERE
pi_10253784
Kutcd he.
pi_10253857
American Errorist
The Seperation between Church and Skate
Idiots are taking over

Leuke nummers.

dinsdag 6 mei 2003 @ 21:09:28 #209
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10257328
Ik vind deze cd toch wel een van de betere NOFX cd's.

Toen ik Pump Up The Valuum hoorde, had ik niet gedacht dat er nog een nieuw album zou komen. Dat was echt dof gemixed.

[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 06-05-2003 21:23]

dinsdag 6 mei 2003 @ 21:20:05 #210
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10257553
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:14 schreef =HellFire= het volgende:
En She's nubs is in het verlengde van Monosybillic Girl, leuk nummer.
Hoe kom je daar bij?
pi_10257685
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 21:20 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?

Wat denk je zelf... weer een nummer over een meisje wat niet helemaal 100 % is. Zelfde soort humor, kort maar krachtig etc. Nutteloos nummer, maar wel leuk. Ik zie wel een vergelijkenis.
  woensdag 7 mei 2003 @ 09:56:25 #212
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10265434
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 21:26 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Wat denk je zelf... weer een nummer over een meisje wat niet helemaal 100 % is. Zelfde soort humor, kort maar krachtig etc. Nutteloos nummer, maar wel leuk. Ik zie wel een vergelijkenis.

Ja, die vergelijkenis zag ik ook.
Maar ik dacht dat jij bedoelde dat het echt officieel bedoeld is als een deel 2 op monosyllabic girl.

Waarom staat One Way Ticket To Fuckneckville niet op het album?
Die vond ik wel goed genoeg voor het album.

Wordt zeker voor punk o rama gebruikt?

pi_10265507
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 09:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja, die vergelijkenis zag ik ook.
Maar ik dacht dat jij bedoelde dat het echt officieel bedoeld is als een deel 2 op monosyllabic girl.

Waarom staat One Way Ticket To Fuckneckville niet op het album?
Die vond ik wel goed genoeg voor het album.

Wordt zeker voor punk o rama gebruikt?

Nee zo bedoelde ik het zeker niet.

Fuckneckville staat er niet op want die vonden ze kennelijk niet goed genoeg, hoewel die van mij wel op de plaats van Mattersville mocht komen, en dan Mattersville 'exclusive' houden (ze hebben dat nummer op een FAT WRECK comp trouwens).

Nee wordt niet voor POR 8 gebruikt (Wel voor 28 ). Hij staat op een Duitse compilatie, onder leiding van Terrorgruppe. Aggropop heet die cd. Waarom ze het nummer daar nou op hebben gezet is mij een raadsel...

woensdag 7 mei 2003 @ 10:40:36 #214
18992 2nosedT
Music-addict
pi_10266288
WHaaa heele toffe cd ik heb hem dinsdag toen ik uit school kwam ook meteen opgehaald
ook supergoed verhaal wat in het boekje staat.. die gasten hebben heel goed door hoe het er nou echt met amerika voorstaat
'share the anger!'
  woensdag 7 mei 2003 @ 10:45:57 #215
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_10266408
Die P-o-R VIII wordt echt goed...
  woensdag 7 mei 2003 @ 11:00:25 #216
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_10266728
hmm 'k heb nog geen tijd gehad om naar de stad te gaan om ut nieuwe album te halen, maar de 2 nummers die ik ervan gehoord hebben deden toch echt wel . toch maar ff albumpje halen vanmiddag
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_10271657
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 10:00 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Nee zo bedoelde ik het zeker niet.

Fuckneckville staat er niet op want die vonden ze kennelijk niet goed genoeg, hoewel die van mij wel op de plaats van Mattersville mocht komen, en dan Mattersville 'exclusive' houden (ze hebben dat nummer op een FAT WRECK comp trouwens).

Ik vind Mattersvile overigens een erg leuk nummer. Dat wilde ik nog even kwijt.

Voor de rest vind ik voornamelijk de harde en felle nummers het beste. Dat is toch de kant van NOFX die ik het leukst vindt. Van die lekkere snerende 'zang' over een felle melodie. Ik ben er nu in ieder geval zeker van dat ik hem beter vind dan de vorige, maar niet zo goed als White Trash en Punk in Drublic. Maar toen was het natuurlijk ook allemaal wat nieuwer en verrassend en nu is het het meer van hetzelfde (maar daar hoor je mij niet over klagen in dit geval ).

Hmmzz....
pi_10271879
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:27 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik vind Mattersvile overigens een erg leuk nummer. Dat wilde ik nog even kwijt.

Voor de rest vind ik voornamelijk de harde en felle nummers het beste. Dat is toch de kant van NOFX die ik het leukst vindt. Van die lekkere snerende 'zang' over een felle melodie. Ik ben er nu in ieder geval zeker van dat ik hem beter vind dan de vorige, maar niet zo goed als White Trash en Punk in Drublic. Maar toen was het natuurlijk ook allemaal wat nieuwer en verrassend en nu is het het meer van hetzelfde (maar daar hoor je mij niet over klagen in dit geval ).

Mja ach, is wel leuk nummer, dat xylofoontje klinkt wel grappig, en die zangeres van DanceHall Crashers maakt het wel 'af', zeg maar. Maar Fuckneckville mis ik toch wel hoor.

Snellere kant van NOFX vind ik ook het leukst, en de Ska-kant natuurlijk Niet voor niks is SLATFATS een van m'n favorieten samen met White Trash. Ribbed vink ook wel relaxed. Punk in Drublic is leuk, maar vind ik niet eens zo bijzonder. Ook vind ik Pump up the Valuum best cool!

En meer van hetzelfde, ja, als het maar steeds goed blijft klinken is er ook niks aan de hand ja. Tenzij je van de band eist dat elk album hun sound weer anders klinkt, en ook doet NOFX dat wel vind ik. Die keyboards bijvoorbeeld.

woensdag 7 mei 2003 @ 16:20:21 #219
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10274713
Damn, volgens mij ben jij nog erger NOFX-fan dan mij.
pi_10274902
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 16:20 schreef Ixnay het volgende:
Damn, volgens mij ben jij nog erger NOFX-fan dan mij.

Ach ja, ik hou wel van wat muziekfeitjes. En opzich vind ik het wel goed dat je de achtergrond en leuke weetjes van een band waar je ECHT veel naar luistert kent.

En mja ik concentreer me gewoon veel op dit soort 'moderne' punkrockmuziek/bands. Mensen als Diverse_Reality (en er zijn er daar nog wel meer van) zijn meer gericht op de wat oldskool punkrock zoals Dead Kennedys, hij (en anderen) kan daar gewoon veel nutteloze dingen over kwijt, so be it.

Ik luister btw soms ook wel es naar ander soort genres hoor, niet dat ik zoóóoooó close-minded qua muziek ben.

Edit: M'n vriendin is het er niet mee eens en noemt me meer close-minded dan ik denk dat ik ben, lol.

[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 07-05-2003 17:25]

woensdag 7 mei 2003 @ 17:34:36 #221
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_10276704
whaaah die cd is gewoon weer es ouderwets NOFX geweldig
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_10278359
Volgens mij gaat Whoops I OD'd trouwens over een ongeluk in de LA punkclub Okie Donks, en niet over een Overdose, waarvoor normaal de afkorting OD wordt gebruikt en waar de tekst verder ook op van toepassing zou kunnen zijn. Weer een typische Fat Mike grap waarschijnlijk.

Maar ik kan het ook wel weer helemaal fout hebben.

Hmmzz....
pi_10278662
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 19:05 schreef -Wepeel2- het volgende:
Volgens mij gaat Whoops I OD'd trouwens over een ongeluk in de LA punkclub Okie Donks, en niet over een Overdose, waarvoor normaal de afkorting OD wordt gebruikt en waar de tekst verder ook op van toepassing zou kunnen zijn. Weer een typische Fat Mike grap waarschijnlijk.

Maar ik kan het ook wel weer helemaal fout hebben.

Volgens mij zegt/zingt ie "Okie Dogs". Dat is een eettent waar punks in de jaren 80 bij elkaar kwamen na een concert, of gewoon als hangjongeren (TOEN OOK AL ) wat te eten daaro. Je schijnt er apart voedsel te kunnen krijgen.
quote:
the oki dog is also their specialty. it consists of 2 hotdogs wrapped in pastrami and covered in chili and cheese, then wrapped in a torilla.

Dacht eerst dat het een drugsafkickcentrum was... Leek me logischer. Maarja... Fat Mike grappen he. Soms weet je niet wat je er mee aan moet.

pi_10280525
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 19:17 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Volgens mij zegt/zingt ie "Okie Dogs". Dat is een eettent waar punks in de jaren 80 bij elkaar kwamen na een concert, of gewoon als hangjongeren (TOEN OOK AL ) wat te eten daaro. Je schijnt er apart voedsel te kunnen krijgen.
[..]

[afbeelding]

Dacht eerst dat het een drugsafkickcentrum was... Leek me logischer. Maarja... Fat Mike grappen he. Soms weet je niet wat je er mee aan moet.

Hmzz, ja Okie Dogs. Eigenlijk wist ik ook wel dat je het zo schreef aangezien ik het nog in het tekstboekje had opgezet.
Maar goed, het nummer gaat dus zeker niet over een gewone drugs overdosis. Dus dat punt blijft overeind.
Hmmzz....
  woensdag 7 mei 2003 @ 21:47:27 #225
24606 edsuit
kind of blue
pi_10283215
zo ik heb 'em ook!
ik vind het een erg lekkere plaat tot nu toe, uitschieters tot nu toe zijn Idiots Are Taking Over, Franco Un-American en Medio-core.. maar dat komt denk ik omdat ik die al kende
maar ook de rest klinkt erg lekker!
alleen heb ik er nog niet echt vat op kunnen krijgen, as in.. dat ik weet welk nummer welke is enzo, en wanneer wat komt
komt ook doordat de titels niet zichtbaar zijn in Windows MP.. staat blijkbaar nog niet in de database ofzo

maar goed, lekkere plaat dus!

en coole filmpjes en spelletje erbij
van die live clip krijg ik echt weer zin om ze live te zien 4 juni!

quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:57 schreef -Wepeel2- het volgende:
Pump Up The Valuum gepolijst en poppy? ik vind die cd juist vrij ranzig (maar wel lekker) klinken, zeker in vergelijking met So Long And Thanks...
zowel qua productie als qua muziek en tekst
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:45 schreef Fat_Mike het volgende:

dat is geen ska hoor, is meer reggea .. Ska is echt veel sneller

ska kan ook best zo "langzaam" zijn, luister maar eens naar oude ska uit de 60s
bij het blazersstukje is het wel meer reggae maar het grootste gedeelte van het nummer is gewoon ska

[Dit bericht is gewijzigd door edsuit op 07-05-2003 21:52]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')