abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16793632
hahahha die daniman toch, ik zie net waar je woont en/of bent opgegroeid bijna midden in de veluwe. Moet je toch eens meer het bos in gaan dan zie je gegarandeerd meer en zeker andere soorten ( verschillende soorten mezen, spechten etc..) Maar ik zou dan wel je sax thuis laten anders zie je niet veel
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  zondag 1 februari 2004 @ 21:50:25 #27
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_16793903
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:45 schreef bonootje het volgende:
...Maar ik zou dan wel je sax thuis laten anders zie je niet veel
wiseguy

nee maar goed ik ga bijna nooit naar het bos, dus vandaar dat ik niet zoveel bosvogels heb gezien. Trouwens meeuwen heb ik uiteraard ook wel gezien en duiven en nog genoeg andere vogels, maar roofvogels en grotere wilde vogels nog niet echt (goed genoeg).
In ieder geval zet ik ze zelf graag ook op de foto, al is dat nog niet vaak echt goed gelukt helaas.
Hoewel ik wel twee prachtige foto's heb van meeuwen tijdens mijn vakantie naar noorwegen afgelopen zomer, die zal ik nog even hier plaatsen

patat ftw :)
  zondag 1 februari 2004 @ 21:55:15 #28
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_16794133

nog een witte duif in Arnhem

zondag 1 februari 2004 @ 22:01:18 #29
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16794399
hihihhi .... die mensen kijken op die foto Allemaal naar iets héel spannends blijkbaar !
Maar die meeuw is CooL-er hor!

Succes met spotten en profiteer van het feit dat je in de Veluwe woont
Doeiiii '

ow ja .... ik wilde hier toch nog even dit linkje leggen :
www.huismussen.nl

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 1 februari 2004 @ 22:35:21 #30
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_16795985
quote:
Op zondag 1 februari 2004 22:01 schreef Pearly het volgende:
Succes met spotten en profiteer van het feit dat je in de Veluwe woont
helaas heb ik pas na 13 maart weer tijd voor dat soort dingen!
Maar dan ga ik het zeker eens doen!
pi_16797450
Ik woon midden in het centrum, dus de enige vogels die ik kan spotten zijn duiven en mijn Valkparkiet .
En weer een stukje onzinnige proza.
  maandag 9 februari 2004 @ 12:30:06 #32
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_17024581
Ik heb ook nog een leuke foto,

genomen in Texel.

Ik kan alleen niet goed zien wat voor meeuw het is. Misschien kleine mantel meeuw ofzo.

Tis alleen niet in de winter genomen... Maar ik zal binnenkort wat foto's posten die ik van de winter genomen heb

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 9 februari 2004 @ 20:30:13 #33
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17038123
Het is eigenlijk niet zó goed te zein of het een mantel- of zilvermeeuw is.
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_niet_vechtstreek/Zilvermeeuw_Larus-argentatus.html <<< hier staat de zilver meeuw.

En hier >>>> http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_duin_kust/Grote_Mantelmeeuw_Larus-marinus.html de mantelmeeuw.
Vergelijk ze eens zou ik zeggen!!!
Maar mij lijkt het een zilvermeeuw.

Wel héél mooie foto hoor!!!!

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_17101887
hoi,hoi,
http://people.zeelandnet.nl/tilborg/natuurfotos.htm

hier staan fotootjes op die mijn persoontje gemaakt heeft.
op dit moment werkt alleen de vogels link nog maar de rest volgt zo spoedig mogelijk.
greetzzzz ro

Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_17132087
Ik heb onlangs geen wintervogel gespot maar een zomervogel! Hier in het park liep laatst een heilige ibis te banjeren door het gras! Geweldig, zo'n beest verwacht je niet midden in de stad .
  vrijdag 27 februari 2004 @ 22:33:13 #36
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17401911
haai!! ...
Eindelijk! Ik heb de topic 'wintervogels' weer gevonden.
Vandaag is er rede voor het spotten van wintervogels !!!!!
Er ligt een dik pak sneeuw dus dat wordt dit weekend weer genieten van de prachtigste beestjes!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 22:58:00 #37
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17402353
Een Mooie Staartmees

Mooi fotootje van een staartmees !!
Ik heb ze geteld ... ze zaten met 9 stuks in mijn Japanse Esdoorn.
Maar wat ze daar nou deden ??
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:03:29 #38
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17402455
Geinig als bureaublaadjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Pearly op 27-02-2004 23:14:30 ]
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:30:05 #39
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17402857
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Pearly op 27-02-2004 23:30:28 ]
pi_17418338
oewww,leuk topic! toevallig vandaag begonnen met een birdlog (jawel)
zou het leuk vinden als jullie bij mij over vogeltjes kwamen kletsen!
http://www.pretaportercollection.com/birdlog
  zondag 29 februari 2004 @ 00:51:29 #41
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_17418716
Ik woon op zes hoog,dus geen tuin.
Maar ik ga nog wel eens naar het Vondelpark ,parkieten spotten/voeren.
kwam ik een tijdje geleden deze tegen.
Helemaal niet schuw ofzo ging een halve meter naast me zitten te pitten .
Maar wat is het ?

Zo'n grote vogel zo'n klein ***-snaveltje
Klaar?
Ik niet!
pi_17422341
hoi,hoi , da's niet zo moeilijk dit is een spreeuw.
groetjes ro
  zondag 29 februari 2004 @ 11:41:58 #43
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_17423190
Qua tekening ga ik wel met je mee,maar die snavel klopt niet.
Spreeuw heeft een langere snavel volgens mij.
Klaar?
Ik niet!
  zondag 29 februari 2004 @ 12:39:51 #44
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_17423996
Het is zeker weten een spreeuw. De snavel is waarschijnlijk beschadigt/afgebroken.
pi_17425800
volgens mij kijkt ie gewoon weg van de camera :-) dus dan lijkt het een kleine(re) snavel

zijn net trug van de Pluimpot en heb daar iets heel leuks gezien .... namelijk 2 goudhaantjes :-) was geweldig om te zien die kleine huppeltjes. heb er ooit al wel een meer gezien maar dat was op de Veluwe en deze keer in een nietvoorstellend rijtje bomen wat ze hier al een bos noemen :-)

he deliverence, leuke studie doe je nu :-) heb ik ooit ook nog willen gaan doen (vroegaahh zal ik maar zeggen).

[ Bericht 41% gewijzigd door bonootje op 29-02-2004 15:12:18 ]
  zondag 29 februari 2004 @ 23:18:54 #46
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_17435439
quote:
Op zondag 29 februari 2004 14:27 schreef bonootje het volgende:
volgens mij kijkt ie gewoon weg van de camera :-) dus dan lijkt het een kleine(re) snavel

zijn net trug van de Pluimpot en heb daar iets heel leuks gezien .... namelijk 2 goudhaantjes :-) was geweldig om te zien die kleine huppeltjes. heb er ooit al wel een meer gezien maar dat was op de Veluwe en deze keer in een nietvoorstellend rijtje bomen wat ze hier al een bos noemen :-)

he deliverence, leuke studie doe je nu :-) heb ik ooit ook nog willen gaan doen (vroegaahh zal ik maar zeggen).
Ja ik zie het al, de vogel kijkt gewoon de andere kant op
Goudhaantjes zijn ontzettend leuke vogeltjes. Ongeveer de kleinste van de Europeese soorten, mooi, en absoluut niet schuw. Ik sprak vandaag iemand bij wie er laatst eentje op zijn arm kwam zitten.
Bos en natuurbeheer is zeker een leuke studie. Sluit goed aan bij mijn interesse (natuur), dus ik probeer van mn hobby mn werk te maken zeg maar.
pi_17446102
heb je nog een speciale "richting "in van de natuur die je het meest boeit ? of is alles even interessant ?
  maandag 1 maart 2004 @ 18:29:02 #48
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_17446840
Ik kijk vooral veel vogels (vogelen), maar gewoon in de natuur lopen/wandelen vind ik ook leuk. Eigenlijk is het allemaal interessant wat er in de natuur gebeurd. Als je eenmaal goed leert kijken en luisteren naar de natuur dan ontdek je ineens veel meer, dat is het leuke. Hoe meer je leert, hoe meer je hoort en ziet. Maar ook zonder die kennis is natuur leuk. Iedereen beleefd het immers op een andere manier.
pi_17450766
Als jullie het leuk vinden om ook met andere mensen naar vogels (en andere natuur) te kijken, kijk dan eens op www.njn.nl.
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:55:33 #50
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17476405
quote:
Op maandag 1 maart 2004 18:29 schreef Deliverance het volgende:
Als je eenmaal goed leert kijken en luisteren naar de natuur dan ontdek je ineens veel meer, dat is het leuke. Hoe meer je leert, hoe meer je hoort en ziet.
Dat kijken en luisteren is best moeilijk. Nu ga ik niet 'zo heel vaak naar de bossen hoor! In de stad vallen mij ook véél meer dingen op, nu.
Automatisch ga je steeds meer op je gehoor af!
Vooral het fluiten van bepaalde vogels in de bossen hoor je wel maar het daadwerkelijk spotten is best moeilijk nog. Wat voor soort hoor je en waar zou die nou eens kunnen zitten? Traceren valt zwaar in de bossen.
Op het open veld wordt het makkelijker natuurlijk maar je zal altijd zien dat ik weer eens een prachtige buizerd rond zie vliegen als ik in de auto zit, aan het stuur en stoppen is niet mogelijk
In mijn tuin merkte ik vanmorgen dat pimpelmezen absoluut 'niet' schuw zijn. Jeetje, wat een kleine lefgozertjes. ( en gozerinnetjes wellicht ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')