abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15961276
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Alleen heeft je verstand toch wat moeite om het tempo van een motor bij te benen.
Je weet in het begin gewoon niet wat wel en niet de grenzen zijn.
Autoervaring geeft je een beter inzicht in het verkeer dan iemand zonder, maar ik ruik wel degelijk wat ongezonde overmoed.

Niets aan toe te voegen...
  zondag 4 januari 2004 @ 19:44:30 #102
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_15961316
quote:

[..]

Alleen heeft je verstand toch wat moeite om het tempo van een motor bij te benen.
Autoervaring geeft je een beter inzicht in het verkeer dan iemand zonder, maar ik ruik wel degelijk wat ongezonde overmoed.

zondag 4 januari 2004 @ 19:50:29 #103
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_15961477
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:25 schreef Oesie het volgende:

[..]

Als je niet kan rijden zou je je papiertje ook niet gehaald hebben . Inzicht mag ik nou toch wel hebben na 2.5 jaar auto rijbewijs. Gevoel moet geen probleem zijn aangezien ik ook nog gewoon kan fietsen
De rest zit in je rechterhand, als je van jezelf weet dat je gelijk vol gas wil moet je zo'n motor niet aanschaffen. Zoals mijn ondertitel: Power is nothing without control. Gebruik je verstand i.p.v. je gas.

Juist dan zou je verwachten dat je door hebt waarom iedereen je een ss afraad. Ik heb pas na 6 jaar B (a 30.000/jaar) A gehaald. Wel eerder van plan geweest maar door omstandigheden nooit van gekomen (waarvan verstand er een was ja). En zels nu maak ik nog wel eens een inschattingsfout in de auto. Dat het dan goed gaat is te danken aan reflexen en ERVARING. Met de fiets ben ik weer gewoon op 0 begonnen. Heb niet voor niks een kinderfiets gekocht, liefst heb ik ook een Busa of gsxr750 (en zelfs een evntuele volgende fiets word er niet zo een).

Neem iets dat je aankan. Je kon enigzins rijden tijdens je examen. Als je dan wacht tot je iets zwaars mag zonder te rijden ben je dat echt al kwijt.

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_15961485
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Oesie:

Je begint pas echt leren te rijden NA je rijbewijs gehaald te hebben hoor.

Helemaal mee eens.
quote:

[..]

[edit]Beter geen angst dan angst [/edit]
Als ik straks een motor zou hebben ga ik ook zeker niet gelijk overal heen tuffen. Ben van plan als ik zo'n motor aanschaf lekker alles op mijn gemakje te doen. Het stomste wat je ooit kan doen is lang niet rijden en gelijk op die sport motor de stoere bink uithangen
Laat mij maar rustig eventjes de motor verkennen.

[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 20:05]

zondag 4 januari 2004 @ 19:52:35 #105
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_15961546
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:50 schreef Oesie het volgende:

Beter overmoed dan angst

Nee, absoluut niet mee eens!!!!!!
Overmoed kan je fataal worden, angst niet, heb je angst, begin je niet op een extreme fiets.. zo simpel is het..
pi_15961584
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:50 schreef Oesie het volgende:

[..]

Beter overmoed dan angst

Overmoed eindigt vaak in de pureermachine (vangrail) op een klaverblad
Denk niet dat je dat wilt
  zondag 4 januari 2004 @ 19:55:15 #107
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_15961601
Angst is juist veilig.
Het kan je enige (hopelijk niet laatste) reddingsmiddel zijn!
pi_15961679
Gevoelig onderwerp

Laat ik het dan zo zeggen beter geen angst dan wel angst. Iemand die bang is in het verkeer is veel gevaarlijker dan iemand die dat niet heeft. Denk hierbij aan veel afstand nemen, langzaam rijden.

[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 19:59]

pi_15961727
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:57 schreef Oesie het volgende:
Gevoelig onderwerp

Laat ik het dan zo zeggen beter geen angst dan wel angst.

Beter een gezonde angst dan geen angst...
  zondag 4 januari 2004 @ 19:59:52 #110
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_15961747

Jij snapt het echt niet he ? Beter WEL angst dan geen angst! jij beodeld denk ik onzeker.. in het verkeer moet je niet onzeker zijn, klopt. Maar wat betreft het kunnen van je motor is een beetje angst wel goed. Bijv, door overmoedigheid kan je te hard een bocht ingaan, en dan in de bocht kom je erachter dat je toch iets te snel naar de berm gaat Angst weerhoudt je hiervan... en ik zeg het eerlijk: heb het zelf ook gehad, een bocht te hard ingaan... en dat is toch effe schrikken.

pi_15961804
Met angst voel ik me niet veilig hoor, vooral niet op een motor .

Overmoed is ook niet goed, bedoelde dat hierboven ook niet helemaal. Daarom ook de smiley erbij.

[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 20:04]

zondag 4 januari 2004 @ 20:02:42 #112
20741 generalist
Watch me do it!
pi_15961809
Bij het behalen van het rijbewijs wordt vaak gezegt dat je pas kan rijden na de eerste 100.000km, ik moet zeggen dat ik het achteraf daar best mee eens ben.

Op de motor zit ik daar voorlopig nog niet aan en heb daarom nog wel wat barrieres, maar kan nou niet zeggen dat ik kinderachtig rij.

Je moet gewoon je grenzen kennen, die leer je niet kennen door overmoedig te zijn (as in geen barrieres hebben of nergens bang voor zijn), maar door in combi met je ervaring grenzen aftasten.

Dat wil dus zeggen: het onderkennen van gevaren. Zonder de ervaring kan je dat dus niet onderkennen.

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_15961843
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef Oesie het volgende:
Met angst voel ik me niet veilig hoor, vooral niet op een motor
Hoe kan je dat weten zonder motor en zonder motor-ervaring (een keertje huren of een dagje rijden is nog geen ervaring)?
  zondag 4 januari 2004 @ 20:05:31 #114
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_15961879
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef Oesie het volgende:
Met angst voel ik me niet veilig hoor, vooral niet op een motor .

Overmoed is ook niet goed, bedoelde dat hierboven ook niet helemaal. Daarom ook de smiley erbij.

Beste Oesie, we geven om je, anders zouden we niet zoveel tekst neer planten Kijk, je moet idd niet in de grootste angst op de motor gaan zitten, maar met angst bedoel ik, angst dat je een bocht uitschiet bijv... angst maakt je langzamer een bocht ingaan, wat je dus kan redden. Onervaren en vol overmoed een bocht in knallen is levensgevaarlijk.
  zondag 4 januari 2004 @ 20:05:46 #115
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15961888
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef generalist het volgende:
Bij het behalen van het rijbewijs wordt vaak gezegt dat je pas kan rijden na de eerste 100.000km, ik moet zeggen dat ik het achteraf daar best mee eens ben.

Op de motor zit ik daar voorlopig nog niet aan en heb daarom nog wel wat barrieres, maar kan nou niet zeggen dat ik kinderachtig rij.

Je moet gewoon je grenzen kennen, die leer je niet kennen door overmoedig te zijn (as in geen barrieres hebben of nergens bang voor zijn), maar door in combi met je ervaring grenzen aftasten.

Dat wil dus zeggen: het onderkennen van gevaren. Zonder de ervaring kan je dat dus niet onderkennen.

En angst is geen scheldwoord, overmoed in deze wel.
Gezonde angst zorgt ervoor dat je langzaam je grenzen kan opzoeken.
Maar dat staat hierboven ook allemaal al.
pi_15961972
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Beste Oesie, we geven om je, anders zouden we niet zoveel tekst neer planten Kijk, je moet idd niet in de grootste angst op de motor gaan zitten, maar met angst bedoel ik, angst dat je een bocht uitschiet bijv... angst maakt je langzamer een bocht ingaan, wat je dus kan redden. Onervaren en vol overmoed een bocht in knallen is levensgevaarlijk.

Daar ben ik blij om . Maar dat is toch geen angst wat je hierboven zegt? Misschien vat ik angst anders op. Gisternacht naar huis gereden met de auto. En het kon wel is glad zijn. Op de snelweg dus maar max. 80 en in de bb kom 30. Dat is toch verstandig omgaan met de informatie die je word toegespeelt?
pi_15962000
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:04 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Hoe kan je dat weten zonder motor en zonder motor-ervaring (een keertje huren of een dagje rijden is nog geen ervaring)?

Tijdens 1 van mijn 1ste lessen is gehad.
  zondag 4 januari 2004 @ 20:11:11 #118
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_15962013
Misschien defineer jij het anders ja...
  zondag 4 januari 2004 @ 20:11:17 #119
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_15962017
Eigenlijk moet er nog om glimlachen ook. We zitten hier met een aantal mensen die (dagelijks) op hun motor zitten, met allemaal dezelfde mening, tegenover iemand zonder motor diet het er niet mee eens is

Waarom denk je dat we allemaal hetzelfde zeggen

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_15962091
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef generalist het volgende:
Is dat niet een beetje veel? Ik kom er met gemak aan, daar niet van, maar toch. Het klopt wel dat je veel ervaring krijgt naarmate je meer rijdt.

Anderzijds, er zijn natuurlijk ook mensen die dat in tien jaar nog niet halen. Als ze dan in hun 11e jaar er overheen gaan zijn ze nog niet bijzonder ervaren.

............................................................
pi_15962230
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:11 schreef stinkie het volgende:
Eigenlijk moet er nog om glimlachen ook. We zitten hier met een aantal mensen die (dagelijks) op hun motor zitten, met allemaal dezelfde mening, tegenover iemand zonder motor diet het er niet mee eens is

Waarom denk je dat we allemaal hetzelfde zeggen

Het is eigenlijk een beetje uit de hand gelopen, maar probeer zo duidelijk mogelijk mijn visie te geven. Ik heb deze discussie ook wel is op andere fora gezien waar ik toen zelf niet aan mee deed, en nu sta ik in het middelpunt.
Er zijn i.i.g. genoeg mensen begonnen op een supersport die het er goed vanaf brengen, ik geef echter ook toe dat er mensen zijn die zichzelf aan puin rijden.
  zondag 4 januari 2004 @ 20:24:44 #122
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15962326
Je denkt echt nog als een automobilist, daar is angst inderdaad iets negatiefs.
Het denken als een motorrijder zal pas gebeuren na het behalen van je A-rijbewijs.
(als ik dit allemaal zo lees)

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 04-01-2004 20:26]

pi_15962370
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:24 schreef Patrick281 het volgende:
Je denkt echt nog als een automobilist, daar is angst inderdaad iets negatiefs.
Het denken als een motorrijder zal pas gebeuren na het behalen van je A-rijbewijs.
Jammer dat ik dat denken dan nog niet heb want ik heb mijn A al een jaartje
  zondag 4 januari 2004 @ 20:28:02 #124
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15962399
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:26 schreef Oesie het volgende:

[..]

Jammer dat ik dat denken dan nog niet heb want ik heb mijn A al een jaartje

Dan ben je gewoon iemand zonder visie.
Edit:rijervaring.
pi_15962404