abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2001 @ 11:55:56 #1
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1096812
om kunst te bekijken?

Tis toch niet meer normaal hoeveel fokkers er zijn en hoe weinig er werkelijk aan kunst beleefd wordt. Op wat literatuur pikjes na dan. Maar ja, thuis achter de kachel van 'kunst' genieten is zo easy.

De zomer is meestal niet de productiefste tijd (het seizoen voor het theater loopt bijvoorbeeld af) maar er is echt meer hoor. De musea blijven open, en er zijn kunstfestivals enzo.

Vertel eens wat doe je allemaal aan kunst met mooi weer?

Laat ik zelf maar eens beginnen: ben bij de Parade in R'dam geweest die nog in Utrecht, den Haag en Amsterdam komt.

En heb gister wat beeldjes in het Sonsbeek park (Arnhem) bekeken. Twas veeeeels te veel dus moet nog terug voor de andere locaties.

Kreeg direct zin om er iets mee te doen: een korte impressie

Dussss, thuis blijven /strand /carriere maken of gewoon gaan voor die KUNST ????

fake a dream
pi_1097039
pardon, maar wat heb je met dit paard gedaan?

pi_1097046
jaja, over enkele weken doet 'de parade' utrecht weer aan en gaan we ons weer te goed doen aan theater en kannen sangria... dan is het wachten op lowlands!
  woensdag 27 juni 2001 @ 12:47:16 #4
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1097161
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 12:26 schreef spaceben het volgende:
jaja, over enkele weken doet 'de parade' utrecht weer aan en gaan we ons weer te goed doen aan theater en kannen sangria... dan is het wachten op lowlands!
De parade was erg leuk moet je echt doen!!!!
fake a dream
  woensdag 27 juni 2001 @ 12:47:36 #5
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1097163
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 12:25 schreef Aneurism het volgende:
pardon, maar wat heb je met dit paard gedaan?

[afbeelding]

Kheb er een foto van gemaakt
fake a dream
pi_1098656
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 12:47 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Kheb er een foto van gemaakt

dat terwijl het aan een boom hangt?
pi_1099155
Ik ben zeker van plan om de eerste weken van juli (als mijn ov nog geldig is) een aantal musea te bezoeken. Heb er normaal gesproken gewoon geen tijd voor.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_1099169
Heb nooit tijd... moet altijd werken... Laatste keer dat ik naar musea ben gegaan is 5 jaar geleden...
ReohgnireT
  woensdag 27 juni 2001 @ 19:31:40 #9
12985 Rebellie
hoe laat is het?
pi_1099896
Geen tijd is geen prioriteit, zeg ik altijd maar.
Ik ga een enkele keer naar een tentoonstelling, meestal van vrienden of bekenden. Vooral de openingen zijn nogal aangenaam met een meestal riant hapje en een drankje.
geen
  woensdag 27 juni 2001 @ 19:49:18 #10
12008 maanmeisje
is irritant wazig..
pi_1100030
eeeeeh...

IK GA NAAR LOWLANDS?????!!!

ook goed?

ja... wat moet ik hier nou op zeggen
pi_1100075
De beeldententoonstelling op het Lange Voorhout in Den Haag is ook erg leuk voor in de zomer. 's Avonds heel mooi belicht. Het is een erg mooie locatie en de beelden zijn meestal ook erg fijn. Dit jaar staan er beelden rond het thema dieren (sorry, ik heb nog geen plaatjes).
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 27 juni 2001 @ 19:59:10 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1100114
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:55 schreef RaisinGirl het volgende:
De beeldententoonstelling op het Lange Voorhout in Den Haag is ook erg leuk voor in de zomer. 's Avonds heel mooi belicht. Het is een erg mooie locatie en de beelden zijn meestal ook erg fijn. Dit jaar staan er beelden rond het thema dieren (sorry, ik heb nog geen plaatjes).
Hey daar ga ik dus ook elke keer naar toe. Khad er zelf nog niet aangedacht om 'savonds te gaan. Ga meestal op zondag, het is dan wel druk want er is dan ook zo'n antiek marktje naast.

Wanneer begint het eigenlijk?

Was je er vorig jaar? Kheb nl nog een vraag over de naam van een beeld van vorig jaar, ben dat al een jaar kwijt.

fake a dream
pi_1100140
Loop wel af en toe langs de beeldenboulevard langs de culturele as in Rotterdam.
pi_1100212
We waren van plan binnenkort naar het Kroller Muller te gaan
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1100213
Ik heb nooit echt iets van kunst begrepen, but then: what DO i understand?

Kunst is wel 'leuk', aesthetisch gezien of whatever, maar qua inhoud haalt het
het niet bij bijv. literatuur natuurlijk
Trouwens, als ik flink aan het schijten ben denk ik ook wel eens van 'he, wat een kunstwerkje' daar hoef ik geen musea voor langs...

" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
  woensdag 27 juni 2001 @ 20:14:54 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1100270
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 20:08 schreef Meneer_Aart het volgende:
We waren van plan binnenkort naar het Kroller Muller te gaan
We? Dat klinkt eng. Van plan ook.

Kroller Moller is wel OK. Wat is er voor byzonders?

fake a dream
pi_1100350
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:59 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Hey daar ga ik dus ook elke keer naar toe. Khad er zelf nog niet aangedacht om 'savonds te gaan. Ga meestal op zondag, het is dan wel druk want er is dan ook zo'n antiek marktje naast.

Wanneer begint het eigenlijk?

Was je er vorig jaar? Kheb nl nog een vraag over de naam van een beeld van vorig jaar, ben dat al een jaar kwijt.

Zondag is idd ook erg leuk met die antiekmarkt, met name het boekengedeelte
Drie jaar geleden was de tentoonstelling voor het eerst en toen heb ik er ook gewerkt (in het paviljoen dat er toen stond, misschien weetje dat nog?). Vorig jaar ben ik vaak geweest, want toen woonde ik in die buurt. Welk beeld bedoel je?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 27 juni 2001 @ 20:39:32 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1100474
Het is heel stom maar ik wil gewoon een woord weten, ik was er dus vorig jaar en het jaar ervoor en vorig jaar was er een beeld en dat hat met de onstaansgeschiedenis van de aarde te maken. Het woord betekende iets als dat alle continenten aan elkaar zaten, dat heeft een bepaald woord. (dit weet ik niet zeker)

Dat was het dus, niet zozeer over het beeld zelf maar gewoon dat woord, ik kom er regelmatig op terug in mijn hoofd en kom er gewoon niet meer op. Terwijl ik me heel goed herinner dat ik naar een vrouw stond te luisteren die iemand uitleg gaf over dat beeld.

Trouwens ik wil dit jaar eens gebruik maken van een privee rondleiding, weet jij hoe dat werkt?

fake a dream
pi_1100714
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 20:14 schreef Kimmie het volgende:

[..]

We? Dat klinkt eng. Van plan ook.

Kroller Moller is wel OK. Wat is er voor byzonders?

Ow, dan verander ik de zin ff

Ik had thuis voorgesteld om daar heen te gaan in de vakantie, gewoon omdat 'we' (dus thuis) daar nog niet geweest waren. Wat er op dit moment voor bijzonders is wee'k eigenlijk niet.

Of klinkt voorstellen ook eng?

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1138972
Kunst is niet leuk. Tenmisnte sommige vormen van kunst.
Fotografie kan mooi zijn, evenzo film en muziek. De schilderijen van de grote meesters zijn ook mooi. Alleen moderne kunst is gewoon lelijk, herstel ik vind het niet mooi. Zo'n paard aan een boom, wat is daar kunst aan? Ik denk dan gelijk ga dat eens opruimen, staat zo rommelig in het bos.
Musea zijn soms wel leuk: oorlogs museum in overloon, openlucht museum arnhem, boerhaave in leiden, ergens in de buurt van emmer compacuum heb je nog zo'n openlucht museum over oude veenkolonien is ook leuk om naar toe te gaan.
  maandag 9 juli 2001 @ 15:58:20 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1174850
Het Noorderzonfestival in Groningen (theater&muziek) is ook een aanrader. Half augustus, in het Noorderplantsoen. Ringo is er ook te zien, maar hij zegt niet waar.

Verder kom ik af en toe in het Groninger Museum. Vind ik wel okee. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van musea. Nare herinneringen aan schoolbezoeken aan Rome en Parijs, waar bleekneuzige kunstfreaks verblind door verf en marmer ons van schilderij naar beeldhouwwerk sleepten, maar vergaten dat de wereld ZELF ook erg mooi kan zijn. Loop eens een marktplein over, denk ik dan, kijk eens naar de mensen om je heen.

Maar goed, kunst kan inderdaad mooi, schokkend, ontroerend zijn.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 9 juli 2001 @ 17:27:40 #22
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1175497
Misschien hebben de mensen genoeg van de walgelijke banale troep dat tegenwoordig als kunst door moet.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  maandag 9 juli 2001 @ 17:30:28 #23
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1175524
quote:
Op maandag 09 juli 2001 15:58 schreef Ringo het volgende:
Het Noorderzonfestival in Groningen (theater&muziek) is ook een aanrader. Half augustus, in het Noorderplantsoen. Ringo is er ook te zien, maar hij zegt niet waar.
Waarom niet?
quote:
Verder kom ik af en toe in het Groninger Museum. Vind ik wel okee. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van musea. Nare herinneringen aan schoolbezoeken aan Rome en Parijs, waar bleekneuzige kunstfreaks verblind door verf en marmer ons van schilderij naar beeldhouwwerk sleepten, maar vergaten dat de wereld ZELF ook erg mooi kan zijn. Loop eens een marktplein over, denk ik dan, kijk eens naar de mensen om je heen.

Maar goed, kunst kan inderdaad mooi, schokkend, ontroerend zijn.

Tssss

* Kimmie kent helemaal geen bleekneuzige kunstfreaks en is er zelf ook geen

Maar wat je zegt over gewoon kijken buiten naar mensen om je heen klopt, kvind het alleen wat anders en het is voor mij en en.

fake a dream
pi_1177431
quote:
Op maandag 09 juli 2001 15:58 schreef Ringo het volgende:
Loop eens een marktplein over, denk ik dan, kijk eens naar de mensen om je heen.
doet me denken aan "American Beauty"
  donderdag 12 juli 2001 @ 10:39:55 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1194089
quote:
Op maandag 09 juli 2001 17:30 schreef Kimmie het volgende:
Tssss
* Kimmie kent helemaal geen bleekneuzige kunstfreaks en is er zelf ook geen
Dat geloof ik graag, hoor. Ik had op school een docent kunstgeschiedenis, overigens een heel sympathieke man, en die liep dus echt van museum naar museum, het liefst sliep hij daar, hij deed niets anders. Dat heb ik altijd een beetje raar gevonden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')