abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15927003
hoi,
weet iemand hoe ik met cubase stukken kan laten in -en outfaden? 't gaat zowel om midi als audio tracks.
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_15927142
Staat dat echt niet in een handleiding of in de help functie van het programma?
That never existed
pi_15927407
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:16 schreef Mondo_Generator het volgende:
volgens mij mochten we het er niet te dik opleggen dat als je het programma koopt er ook een dik handboek bij zat...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_15927448
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:16 schreef Mondo_Generator het volgende:
Neen. tenminste niet waar ik gekeken heb. maar misschien weet jij iets wat ik niet weet?
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_15927500
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:26 schreef Skinkie het volgende:

[..]

volgens mij mochten we het er niet te dik opleggen dat als je het programma koopt er ook een dik handboek bij zat...

ik kreeg er geen handboek bij, 't kwam bij m'n geluidskaart. zijn er ook mensen die hier nog wat zinnigs over kunnen zeggen?
pi_15927539
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:29 schreef DevoiD het volgende:
ik kreeg er geen handboek bij, 't kwam bij m'n geluidskaart. zijn er ook mensen die hier nog wat zinnigs over kunnen zeggen?
hebben we het dan over cubase lite, cubasis of ....
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_15927571
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:30 schreef Skinkie het volgende:

[..]

hebben we het dan over cubase lite, cubasis of ....

cubasis VST 4 is de officiele titel.
pi_15927588
met midi moet je gewoon de volumecontroller uitfaden

als je zo'n midiblokje hebt, dubbelklik zodat je in het editmenu komt, links onderin volumecontroller aanklikken en dan een mooie streep trekken met alt + muis

met audio weet ik niet want daar werk ik niet mee

pi_15927681
quote:
What About the Fade-Out at the End?

It is possible to create proper fade-outs, but it is generally hard work. A far easier method is to set Cubase to repeat the final chorus indefinitely and use a manual volume control to fade out onto the final mix. You should certainly follow this approach if you intend to take your sequence to a recording studio and use it as the basis for an audio recording. If that seems too crude for you, then you can build in a proper fade using "Expression" control changes as an extra step at the very end.

of...
http://www.computermusic.co.uk/tutorial/vstmc2/2.asp

of...
http://www.google.com

pi_15927864
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:31 schreef Reticulin het volgende:
met midi moet je gewoon de volumecontroller uitfaden

als je zo'n midiblokje hebt, dubbelklik zodat je in het editmenu komt, links onderin volumecontroller aanklikken en dan een mooie streep trekken met alt + muis

met audio weet ik niet want daar werk ik niet mee

thnx, heel nuttig
ik krijg alleen 't probleem dat je de rest wat erachteraan komt niet meer hoort omdat 't volume laag blijft na die fade-out. maar dat valt wel op te lossen denk ik
pi_15927960
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:41 schreef DevoiD het volgende:

[..]

thnx, heel nuttig
ik krijg alleen 't probleem dat je de rest wat erachteraan komt niet meer hoort omdat 't volume laag blijft na die fade-out. maar dat valt wel op te lossen denk ik

dan pleur je in het volgende blok die streep toch weer gewoon omhoog

of nog makkelijker je doet list edit en zet daar een control change voor het volume neer op 127

pi_15930635
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:44 schreef Reticulin het volgende:

[..]

dan pleur je in het volgende blok die streep toch weer gewoon omhoog

of nog makkelijker je doet list edit en zet daar een control change voor het volume neer op 127

Voor een fade in en -out kun je beter de "expression" (11 in cakewalk, cubase weet ik zo niet) controller gebruiken, het werkt gewoon handiger.

Als je het volume de beginwaarde 100 meegeeft en je past al je "volume"slides daarop aan door ze b.v. van 100 naar 0 te laten faden dan kom je in de problemen als je de beginwaarde wilt instellen naar 127 of 80. Al je volume slides zullen dan meegenomen moeten worden en dat is een heel ge-edit.

Bij de expression controller worden de volumes niet gewijzigd waardoor je ze na het instellen van de controllers nog alle kanten op kunt wijzigen

Sommige electronische instrumenten ondersteunen deze controller niet, maar de meesten wel

zaterdag 3 januari 2004 @ 17:40:51 #13
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_15932572
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:26 schreef Beathoven het volgende:
Voor een fade in en -out kun je beter de "expression" (11 in cakewalk, cubase weet ik zo niet) controller gebruiken, het werkt gewoon handiger.
C#11 is de standaard midi controller voor expression afaik, dus dat werkt in Cubase zonder problemen.
pi_15933107
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:40 schreef Sovereign het volgende:

[..]

C#11 is de standaard midi controller voor expression afaik, dus dat werkt in Cubase zonder problemen.

grmbl.. natuurlijk

pi_15934392
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je het volume de beginwaarde 100 meegeeft en je past al je "volume"slides daarop aan door ze b.v. van 100 naar 0 te laten faden dan kom je in de problemen als je de beginwaarde wilt instellen naar 127 of 80. Al je volume slides zullen dan meegenomen moeten worden en dat is een heel ge-edit.

Bij de expression controller worden de volumes niet gewijzigd waardoor je ze na het instellen van de controllers nog alle kanten op kunt wijzigen

Sommige electronische instrumenten ondersteunen deze controller niet, maar de meesten wel

daar zit wat in ja, gebruik de volumecontroller bijna nooit regel dat altijd af op me mixer doe ook nooit fade-outs ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')