abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:08:37 #176
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_16006042
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:02 schreef bbrother het volgende:
Heeft niet iemand toevallig een sampletje van dat muziekje in de schatkaart dat waneer ze zo lekker aan het touren zijn in de gele jeep .

Wordt met een gitaar gespeeld


ja dat is een tof muziekje, wil ik ook wel weer eens horen..
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_16006706
quote:

Baron : Drommelsssss, HIERRRRRR kloptietsniet!

B2 : Wat zeghie?

Baron : Hier KLOPPPTTT IETS NIETTTTTT!

B2 : Neejj, ik hoor ook niks kloppen...

Baron : Drommelsssssssssssssssssssss

  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:52:00 #178
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16007031
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:08 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

ja dat is een tof muziekje, wil ik ook wel weer eens horen..


Ja, da's idd een relaxed nummer!
Ik denk dat dit een bestaand nummer is, eerlijk gezegd. Maar wie zo'n muziek maakt... tja... geen idee. B&A zijn er vaak in geslaagd om onbekendere artiesten uit de grond te trekken. Dan bedoel ik natuurlijk niet Vangelis en Jean Michel Jarre, maar al die artiesten waar ze net een muziekje van gebruikt hebben, zoals allemaal die tv themes en onbekende muziek.

Verder vind ik dat B100 en Handige Harry ook wat meer uitgewerkt hadden mogen worden. De Baron (Paul van Gorcum) is voor mij gewoon the best! Daarbij vind ik Vlugge Japie gewoon een geweldig personage. Die rode haren (met in Amerika zelfs nog zo'n sjappetig vlechtje eraan! ), die geweldige kleurencombinatie in z'n kleren, die stem, en hoe hij zich gedraagt, als eersteklas oplichter. Bij B2 is zijn humor gewoon toppie. Als ik hem nu nog hoor, dan kan ik soms niet meer bijkomen, vroeger snapte ik het vaak niet, maar nu merk ik pas hoe goed zijn humor echt was.

WAT EEN SERIE!

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_16011043
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:52 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Ja, da's idd een relaxed nummer!
Ik denk dat dit een bestaand nummer is, eerlijk gezegd. Maar wie zo'n muziek maakt... tja... geen idee. B&A zijn er vaak in geslaagd om onbekendere artiesten uit de grond te trekken. Dan bedoel ik natuurlijk niet Vangelis en Jean Michel Jarre, maar al die artiesten waar ze net een muziekje van gebruikt hebben, zoals allemaal die tv themes en onbekende muziek.

Verder vind ik dat B100 en Handige Harry ook wat meer uitgewerkt hadden mogen worden. De Baron (Paul van Gorcum) is voor mij gewoon the best! Daarbij vind ik Vlugge Japie gewoon een geweldig personage. Die rode haren (met in Amerika zelfs nog zo'n sjappetig vlechtje eraan! ), die geweldige kleurencombinatie in z'n kleren, die stem, en hoe hij zich gedraagt, als eersteklas oplichter. Bij B2 is zijn humor gewoon toppie. Als ik hem nu nog hoor, dan kan ik soms niet meer bijkomen, vroeger snapte ik het vaak niet, maar nu merk ik pas hoe goed zijn humor echt was.

WAT EEN SERIE!


Je hebt helemaal gelijk De_Maesto, de karakters van VJ en B2 zijn veel beter dan B100 en HH. Dat maakt de laatste 2 nog geen slechte acteurs, maar minder interessant om naar te kijken.

En we moeten inderdaad achter dat Spaanse muziekje aan gaan, dat is gewoon briljant! Misschien een reden om de muziektopics weer leven in te blazen?

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 16:00:54 #180
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16012354
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:16 schreef hinse het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk De_Maesto, de karakters van VJ en B2 zijn veel beter dan B100 en HH. Dat maakt de laatste 2 nog geen slechte acteurs, maar minder interessant om naar te kijken.

En we moeten inderdaad achter dat Spaanse muziekje aan gaan, dat is gewoon briljant! Misschien een reden om de muziektopics weer leven in te blazen?


HH en B100 zijn inderdaad wat minder uitgewerkt. Kent iemand trouwens B4 nog, de boef die in de Sleutel de deur voor de BB open deed?
Free Your Mind
pi_16012454
De series uit de jaren '80 (Huilende professor, Geheim van de schatkaart, Verdwenen Kroon en Verzonken stad zijn het geniaalst..

[Dit bericht is gewijzigd door jeoren op 06-01-2004 16:11]

pi_16012507
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:05 schreef jeoren het volgende:
De series uit de jaren '80 (Huilende professor, Geheim van de schatkaart, Verdwenen Kroon en Verzonken stad zijn het geniaalst..
Je mag wel zeggen 'zeer geniaal'...
pi_16012675
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:05 schreef jeoren het volgende:
De series uit de jaren '80 (Huilende professor, Geheim van de schatkaart, Verdwenen Kroon en Verzonken stad zijn het geniaalst..
Jep, zowel het plot als personages waren beter uitgewerkt. Dat maakt de jaren '80 series zo goed om naar te kijken. Soms heb ik alleen even zin in een simpele educatieve aflevering en dan ga ik de Amerika-serie of Europa-serie. Het hangt vaak van m'n bui af, maar over-all gezien zijn de jaren '80 series inderdaad beter .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 16:15:47 #184
79383 Anikaatje
BAL GEHAKT!
pi_16012700
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:05 schreef jeoren het volgende:
De series uit de jaren '80 (Huilende professor, Geheim van de schatkaart, Verdwenen Kroon en Verzonken stad zijn het geniaalst..
Daar ben ik het wel mee eens, hoewel ik nog wel weet dat ik vroeger juist heel erg de afleveringen met de pakjes en de Baron, handige Harry en B100 heel leuk vond. Dat komt denk ik, omdat ik wat te klein was voor die eerdere afleveringen en die latere afleveringen net uit kwamen toen ik het een beetje begon te begrijpen Ook vond ik dat educatieve in de afleveringen, wat later meer het geval is, vroeger leuker.

[Dit bericht is gewijzigd door Anikaatje op 06-01-2004 16:22]

Lemme hear you say yeah! (yeah!)
  dinsdag 6 januari 2004 @ 17:28:42 #185
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_16014461
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:15 schreef Anikaatje het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, hoewel ik nog wel weet dat ik vroeger juist heel erg de afleveringen met de pakjes en de Baron, handige Harry en B100 heel leuk vond. Dat komt denk ik, omdat ik wat te klein was voor die eerdere afleveringen en die latere afleveringen net uit kwamen toen ik het een beetje begon te begrijpen Ook vond ik dat educatieve in de afleveringen, wat later meer het geval is, vroeger leuker.


Nee, die vond ik vroeger al niet zo leuk als de 80' series... wel leuk natuurlijk maar niet zooo leuk als... Vroeger waren mijn favorieten al de Kroon en de Schatkaart en dat is nu nog steeds zo
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_16014665
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:28 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

Nee, die vond ik vroeger al niet zo leuk als de 80' series... wel leuk natuurlijk maar niet zooo leuk als... Vroeger waren mijn favorieten al de Kroon en de Schatkaart en dat is nu nog steeds zo


De Kroon en Schatkaart vond ik een beetje eng soms (toen ik heeeeeel jong was ), ik vond de Verzonken Stad altijd het leukst .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 17:58:13 #187
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_16015297
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:22 schreef rpc123nl het volgende:
Keb nog wel wat trivia over Het geheim vd schatkaart. Kijk es hier voor een kaartje van Lanzarote:
http://www.lanzarote.com/MapaLanzarote-in.html

Ok, het B&A hotel ligt in Puerto del Carmen. Aanvankelijk zochten B&A de schat bij Mirador del Rio. Daar hebben ze ook in dat restaurantje gezeten waar VJ meegesleept werd...

Het stuk eiland wat volgens Adriaan aan is gegroeid door lava is het stuk boven Haria. Het "spiegelei" van Bassie is het vlekje wat in zee ligt op een rechte lijn tussen de plaatsen Haria en Famara. De grot met het maantje ligt in de kust tegenover het spiegelei(land).

Doewie!


Leuke informatie

Hoe kom je er trouwens aan?

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:20:40 #188
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_16016035
Ik vind het beeld op tv trouwens erg korrelig, is dit op de dvd's ook het geval?
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:24:18 #189
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16016150
Joepie! Ze zenden de Kroon weer uit
Free Your Mind
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:36:22 #190
79383 Anikaatje
BAL GEHAKT!
pi_16016493
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:36 schreef hinse het volgende:

[..]

De Kroon en Schatkaart vond ik een beetje eng soms (toen ik heeeeeel jong was ), ik vond de Verzonken Stad altijd het leukst .


Ik vond De Sleutel altijd een beetje eng, daar waren die boeven altijd heel serieus en Bassie werd ook nog eens gekidnapt...
Lemme hear you say yeah! (yeah!)
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:43:18 #191
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16016656
Ik vind ook 'De Verdwenen Kroon' zo vet, omdat het werkelijk ZO maffia-achtig is. Echt geweldig!

Daarbij heb ik altijd de series met HH en B100 heel leuk gevonden. Ik heb hen altijd wel kunnen waarderen, ik vind alleen dat ze niet zo goed waren als VJ en B2. Niet vanwege de acteurs of hun personage alleen, maar omdat de personages (zoals iemand al zei) beter hadden kunnen zijn als ze bijvoorbeeld meer karaktereigenschappen hadden (zoals uitspraken, bewegingen, humor). B2 en Vlugge Japie hadden dit veel meer; vanaf hoe ze liepen tot aan hun briljante uitspraken!

[Dit bericht is gewijzigd door De_Maestro op 06-01-2004 18:48]

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_16016761
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:20 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
Ik vind het beeld op tv trouwens erg korrelig, is dit op de dvd's ook het geval?
Ja, redelijk. Ik kijk de dvd's altijd op mijn beeldscherm en dan zie je redelijk wat korrels, maar als je heel ver af gaat zitten verdwijnen ze vanzelf . Opvallend is wel dat alle dvd's zogenaamd digital remastered zijn, maar daaronder verstaan ze blijkbaar gedigitaliseerd, zonder verdere beeld- en geluidsoptimalisatie. Maar dat gaat ook niet, aangezien er bij het filmen geen hollywood camera's gebruikt zijn die op een 16:9 beeldverhouding opnamen .

[Dit bericht is gewijzigd door hinse op 06-01-2004 18:54]

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 19:04:31 #193
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_16017153
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:46 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja, redelijk. Ik kijk de dvd's altijd op mijn beeldscherm en dan zie je redelijk wat korrels, maar als je heel ver af gaat zitten verdwijnen ze vanzelf . Opvallend is wel dat alle dvd's zogenaamd digital remastered zijn, maar daaronder verstaan ze blijkbaar gedigitaliseerd, zonder verdere beeld- en geluidsoptimalisatie. Maar dat gaat ook niet, aangezien er bij het filmen geen hollywood camera's gebruikt zijn die op een 16:9 beeldverhouding opnamen .


Hadden ze wel moeten doen
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  dinsdag 6 januari 2004 @ 19:07:24 #194
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_16017190
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:43 schreef De_Maestro het volgende:
Ik vind ook 'De Verdwenen Kroon' zo vet, omdat het werkelijk ZO maffia-achtig is. Echt geweldig!

Daarbij heb ik altijd de series met HH en B100 heel leuk gevonden. Ik heb hen altijd wel kunnen waarderen, ik vind alleen dat ze niet zo goed waren als VJ en B2. Niet vanwege de acteurs of hun personage alleen, maar omdat de personages (zoals iemand al zei) beter hadden kunnen zijn als ze bijvoorbeeld meer karaktereigenschappen hadden (zoals uitspraken, bewegingen, humor). B2 en Vlugge Japie hadden dit veel meer; vanaf hoe ze liepen tot aan hun briljante uitspraken!


Idd dat maakt ze zo geweldig... de humor van b2 en het achterbakse rat achtige gedrag van japie (vooral met die rattenstaart in curacau )

Handige Harry en B100 hebben wel hun eigen zinnetje maar voorderest niets bijzonders...

Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_16017203
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:04 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

Hadden ze wel moeten doen


Hadden ze vast geen geld voor gekregen van de Tros . Zou wel vet zijn: B&A op perfect breedbeeldformaat op het scherm en dat je met prachtig 5.1 surround sound de baron hoort schelden .

Maar goed, die kwalititief slechte beelden hebben ook weer wat, het geeft je wat meer gevoel van vroeger .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 19:21:35 #196
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_16017448
meer het gevoel van " ze kregen geen geld van de tros"
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:15:21 #197
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_16018566
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 02:17 schreef MaartenHG het volgende:
Ik ga Nickelodeon iig een mail sturen...

edit: verstuurd!


Idem hier, ik heb ook mijn ouders en mijn zus een mailtje laten sturen
Asjemenou
pi_16018887
Hoi,

Ik heb zojuist gezien op de Adriaan homepage (www.bassie-adriaan.nl) dat de knop van Afscheidstournee weggedaan is en dat de pagina 'Televisie' totaal vernieuwd is. Onder andere ook met het nieuwste logo van Nickelodeon en de nieuwe uitzenddata en uren. Ik hoop toch dat er nog enkele avonturen van Bassie & Adriaan op KetNet komen, hier in België. Dat zou natuurlijk weer heel tof zijn uiteraard !
Maarja, ook niet echt eerlijk was die, naar het schijnt, coole Bassie & Adriaan dag op KinderNet/Nickelodeon, dat ze vele avonturen 24 na elkaar uitzenden. Maar moesten ze zoiets doen bij KetNet, of tenminste er een gedeelte van uitzenden, voor de vele fans van Bassie en Adriaan hier in België zou dat het nog veel leuker maken. Maar daar hebben, omdat ze nu zware ruzie hebben met elkaar, Bas en Aad niet veel aan gedacht hoor. Besluit : die foto's die online staan van die Marathon zien er wel leuk uit, zoals o.a. deze :

Groetjes aan alle B&A fans,
van Lorenzo

pi_16019301
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:26 schreef LorenzoV het volgende:
Hoi,

Ik heb zojuist gezien op de Adriaan homepage (www.bassie-adriaan.nl) dat de knop van Afscheidstournee weggedaan is en dat de pagina 'Televisie' totaal vernieuwd is. Onder andere ook met het nieuwste logo van Nickelodeon en de nieuwe uitzenddata en uren. Ik hoop toch dat er nog enkele avonturen van Bassie & Adriaan op KetNet komen, hier in België. Dat zou natuurlijk weer heel tof zijn uiteraard !
Maarja, ook niet echt eerlijk was die, naar het schijnt, coole Bassie & Adriaan dag op KinderNet/Nickelodeon, dat ze vele avonturen 24 na elkaar uitzenden. Maar moesten ze zoiets doen bij KetNet, of tenminste er een gedeelte van uitzenden, voor de vele fans van Bassie en Adriaan hier in België zou dat het nog veel leuker maken. Maar daar hebben, omdat ze nu zware ruzie hebben met elkaar, Bas en Aad niet veel aan gedacht hoor. Besluit : die foto's die online staan van die Marathon zien er wel leuk uit, zoals o.a. deze :

[afbeelding]

Groetjes aan alle B&A fans,
van Lorenzo


Attent dat je dat zag Lorenzo .

Ik keek net op de pagina "Voorstelling" en die pagina is al lang niet bewerkt maar er staat toch echt duidelijk:

"Dit is geen leuk nieuws, maar ik heb wel leuk nieuws voor je. De avonturen van Bassie en Adriaan zijn nog heel lang te zien op de TV zender Nickelodeon."

Was er toen al een contract ofzo verlengd? Je gaat dit toch niet neerzetten als je weet dat binnen een paar weken/maanden het uitzenden stopt

[Dit bericht is gewijzigd door hinse op 06-01-2004 20:53]

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_16019636
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:42 schreef hinse het volgende:

[..]

Attent dat je dat zag Lorenzo .

Ik keek net op de pagina "Voorstelling" en die pagina is al lang niet bewerkt maar er staat toch echt duidelijk:

"Dit is geen leuk nieuws, maar ik heb wel leuk nieuws voor je. De avonturen van Bassie en Adriaan zijn nog heel lang te zien op de TV zender Nickelodeon."

Was er toen al een contract ofzo verlengd? Je gaat dit toch niet neerzetten als je weet dat binnen een paar weken/maanden het uitzenden stopt


Die pagina is volgens mij vandaag helemaal vernieuwd. Dus het zal wel betekenen dat B&A langer dan 31 Jan. op TV zijn!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')