abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15924128
De telegraaf van vandaag verhaalt over het nieuwe kelderbiersysteem van Interbrew. De nieuwe biertanks zijn niet alleen energiezuinger, compacter en lichter. Maar er is ook een nieuwe feature, een internetverbinding.

Via een GPRS verbinding met het brouwerijkantoor worden gegevens verzonden over de status, inhoud en storingen. De ondernemer kan dan op de website van interbrew zien hoeveel bier er nog in zijn kelder ligt. Maar ook kan de brouwerij nu voorspellen wanneer er bijgevuld moet gaan worden, als ondersteuning voor de ondernemer en handig bij het plannen van de eigen logistiek. En als laatste kan de technische dienst op een storingsmelding van het systeem afkomen, nog voordat de ondermer wet dat er iets kapot is.

pi_15924218
dat is superhandig!!
quote:
De ondernemer kan dan op de website van interbrew zien hoeveel bier er nog in zijn kelder ligt.
alleen daar? kan hij dat niet gewoon in de kelder op een teller zien?
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:28:22 #3
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_15924240
Handig!
Hoogbevaagd
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:29:25 #4
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_15924270
gprs verbindinig is mobiel?
die tanks liggen in een kelder?

Ik voorzie een probleem. Weet niet of alle kelders zo'n slecht bereik hebben, maar bierkelder die ik ken heeft geen ontvangst met je mobiel, dan is je biertank dus ook onbereikbaar. Wat gaat interbrew dan doen, voicemail van je biertank inspreken en vragen of ie wil terugbellen hoe veel bier ie nog heeft?

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:30:57 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_15924312
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:27 schreef DaNiToNeS het volgende:
dat is superhandig!!
[..]

alleen daar? kan hij dat niet gewoon in de kelder op een teller zien?

Je moet natuurlijk niet vergeten dat sommige kroegbazen meerdere cafes hebben, en dan soms ook nog verspreid over verschillende steden. Het is dan wel makkelijk om het ook op je pc te kunnen zien .
pi_15924319
roellio@sphere:~$ ./hack ns.NL.net -l interbrew
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:33:28 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_15924505
Euhmm... is Interbrew hiermee uniek...?
pi_15924858
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:29 schreef Lexcorp het volgende:
gprs verbindinig is mobiel?
die tanks liggen in een kelder?

Ik voorzie een probleem. Weet niet of alle kelders zo'n slecht bereik hebben, maar bierkelder die ik ken heeft geen ontvangst met je mobiel, dan is je biertank dus ook onbereikbaar. Wat gaat interbrew dan doen, voicemail van je biertank inspreken en vragen of ie wil terugbellen hoe veel bier ie nog heeft?

Wie zegt dat ze de gprs antenne naast de tank plaatsen?
Wellicht plaatsen ze daar de sensor en loopt er een kabeltje naar een plek waar de gprs antenne goed bereik heeft...
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:53:37 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_15924882
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:52 schreef L-mo het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze de gprs antenne naast de tank plaatsen?
Wellicht plaatsen ze daar de sensor en loopt er een kabeltje naar een plek waar de gprs antenne goed bereik heeft...

Sssssssssssssssssssssssstttt, laat die kerel nu in de waan .
pi_15924908
Zeggeuh, ik mag hopen dat er best is nagedacht over die gprs antenne's enzo hoor.
pi_15925059
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:38 schreef Omkron het volgende:
Euhmm... is Interbrew hiermee uniek...?
Volgens de Telegraaf vooralsnog wel. wordt officieel geintroduceerd op de horecava deze maand. En inderdaad is het voor de eignaar van meerdere bedrijven wel makkelijk om op één scherm te kunnen zien hoeveel er nog in voorraad is.
pi_15925146
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:23 schreef Fixers het volgende:
De telegraaf van vandaag verhaalt over het nieuwe kelderbiersysteem van Interbrew. De nieuwe biertanks zijn niet alleen energiezuinger, compacter en lichter. Maar er is ook een nieuwe feature, een internetverbinding.
Wie zit er nou te wachten op een kleinere biertank??
pi_15925588
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:05 schreef DaFan het volgende:

[..]

Wie zit er nou te wachten op een kleinere biertank??

Compacter en niet kleiner. Ze hebben door nieuwe materialen minder ruimte nodig voor isolatiemateriaal enzo. De inhoud is gelukkig nog hetzelfde gebeleven.
pi_15925617
offtopic:
horecava, kan je daar als normale student zo heen gaan? of moet je uitgenodigd zijn?
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_15925828
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:23 schreef DaNiToNeS het volgende:
offtopic:
horecava, kan je daar als normale student zo heen gaan? of moet je uitgenodigd zijn?
Zover ik weet zijn kaarten alleen voor horeca (en aanverwante) bedrijven te krijgen. Mischien via je werkegever, of via je studie. (Hotelschool Den Haag heeft 100 kaarten beschikbaar voor studenten.)

Van www.horecava.nl:

quote:
Zonder uitnodigingskaart bedraagt de toegangsprijs ¤ 30,- per persoon. Ook om een entreekaart te kunnen kopen, moet u de inschrijving van de Kamer van Koophandel tonen. Studenten hebben geen toegang tot de beurs, tenzij uitgenodigd door de SVH.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 13:33:43 #17
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_15925854
Als ze dat nou ook bij de fusten invoeren...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_15925885
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Compacter en niet kleiner. Ze hebben door nieuwe materialen minder ruimte nodig voor isolatiemateriaal enzo. De inhoud is gelukkig nog hetzelfde gebeleven.

Pfff...ik schrok al
pi_15926197
Ik zie het al voor me: Sta je een beetje bier te tappen achter de bar: krijg je een SMS-je: Heeeelp ik ben leeg!
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')