abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15922971
Ben benieuwd hoe jullie over het onderstaande denken!!!

Zeeuwse man is in trek

Zachtaardige goedzak, betrouwbare lobbes, nuchtere rots in de branding, man van zijn woord. Die benamingen zijn allemaal van toepassing op de Zeeuwse man, als we de Algemene Vereniging Relatiebureaus (AVR) mogen geloven.

De man van het platteland is bijzonder gewild kopte de PZC vorige week naar aanleiding van de berichten van de AVR, de branche-organisatie voor relatiebemiddelingsbureaus. De Zeeuwse man is populair, maar geldt dat wel voor mannen uit alle Zeeuwse regios?

Vooropgesteld, Friese mannen staan met stip op één op het verlanglijstje van de Nederlandse alleenstaande vrouwen. Maar ook de Zeeuwen en op het platteland wonende Limburgers scoren heel goed. Reden? Ze komen afspraken na en zijn betrouwbaar. Ook zijn vrouwen op zoek naar sociale contacten, zoals die vaak in een dorp voorkomen. En dus richten veel vrijgezelle dames uit de Randstad hun vizier op de polders. Relatiebemiddelingbureaus krijgen volgens de AVR meer dan eens opdracht om juist in de rustige gebieden hun prins op het witte paard te vinden.

Anita Maas van de Stichting Date in Breskens moet op de vraag wat de Zeeuwse man zo populair maakt het antwoord schuldig blijven. Eerlijk gezegd verscheen er een glimlach op mijn gezicht toen ik dit krantenbericht las. Gevoelsmatig zeg ik dat het een fabeltje is, maar ik kan de branche-organisatie vanuit mijn situatie ook niet echt tegenspreken, aldus Maas.

De West-Zeeuws-Vlaamse weet wel uit ervaring dat de Zeeuwse mannen over het algemeen niet razendsnel slagen. De meeste Zeeuwse vrijgezellen willen bij wijze van spreken het liefst met de buurvrouw gaan. Hoe dichter bij huis, hoe beter. Kijk, en dan worden er cliché-termen als eerlijk en betrouwbaar genoemd. Dat wil toch iedere vrouw? Ik merk juist dat vrouwen deze termen uit hun advertentie weglaten, omdat die zo afgezaagd klinken. Nee, het is bij mij dus niet zo dat vrouwen uit stedelijke gebieden zich juist hier inschrijven.

Haar Middelburgse collega Matty van de Voorde spreekt soortgelijke taal. Ook zij verbaasde zich over het bericht. Ik heb in ieder geval weinig van deze trend gemerkt. In mijn ogen wil een Zeeuw gewoon een Zeeuw. De meeste mannen en vrouwen willen iemand uit hun eigen omgeving. Het ligt ook in grote mate aan je persoonlijke situatie of je je woonplaats wilt verlaten. Hebben ze al kinderen, dan doen ze dat niet zo snel. Zijn ze alleen, dan wagen ze de sprong eerder. Maar het is zeker niet zo dat bijvoorbeeld Amsterdammers zich bij mij inschrijven omdat ze per se een Zeeuwse man willen. Het vinden van een partner heeft vooral met opleiding te maken. Hoger geschoolden stellen eisen: zij willen een partner, waarmee ze een goed gesprek - op hun niveau - kunnen voeren. En voor laaggeschoolde mannen is er weinig aanbod. Dat is landelijk zo en hier dus niet anders, aldus Van de Voorde.

Randstad

In Zeeuws-Vlaanderen en op Walcheren gaat de conclusie van het AVR dus niet op. Anders is het op Schouwen-Duiveland, wat hoogstwaarschijnlijk alles heeft te maken met de ligging ten opzichte van de Randstad.

C. Philipoom van het bureau Mens en Relatie in Zierikzee krijgt regelmatig verzoekjes van alleenstaande vrouwen uit andere provincies voorgeschoteld: Ik werk samen met collegas uit de Randstad, die vaak dit soort opdrachten aan mij doorspelen. Veel vrouwen zoeken een man met karaktereigenschappen, die opvallend veel Zeeuwse mannen hebben. Rustig, betrouwbaar, stabiel, dat zijn de trefwoorden die je op een bepaalde leeftijd aanspreken. Denk daarbij aan vrouwen vanaf dertig jaar. Het is dus niet zo dat ze specifiek een Zeeuwse man willen, maar toevallig vertonen veel Zeeuwen deze eigenschappen. Philipoom denkt dat de toegenomen behoefte aan een man van het platteland een combinatie van factoren is.

De al genoemde karaktertrekken spelen een flinke rol, maar daarnaast is ook het woonklimaat in Zeeland van grote betekenis. In de Randstad is het leven vaak gehaast, gestresst en is er sprake van een behoorlijke criminaliteit. Met name vrouwen met kinderen zoeken een rustige, stabiele leefomgeving.

pi_15923102
onzin
  Admin zaterdag 3 januari 2004 @ 11:32:50 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15923114
Seborik is een zeeuw, ik herken dit
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_15923126
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:32 schreef yvonne het volgende:
Seborik is een zeeuw, ik herken dit
Is dat zo???
Vertel.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:35:10 #5
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15923162
Ik vind zeeland net een soort Drenthe
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_15923221
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:35 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ik vind zeeland net een soort Drenthe
Hebben ze in Drenthe zon, zee en strand???
pi_15923238
zeeland ook niet
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:39:48 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15923242
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:23 schreef Naughtygirl het volgende:
Zachtaardige goedzak, betrouwbare lobbes, nuchtere rots in de branding, man van zijn woord. Die benamingen zijn allemaal van toepassing op de Zeeuwse man, als we de Algemene Vereniging Relatiebureaus (AVR) mogen geloven.
en dat zijn alleen maar zeeuwen?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:43:55 #9
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_15923307
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:38 schreef Naughtygirl het volgende:

[..]

Hebben ze in Drenthe zon, zee en strand???

Nee, zeeland heeft ook geen zon...
Wel Renesse, en dat is dan ook het enige hoogtepuntje in heel die kutprovincie...
pi_15923357
Bin ik blij dat ik een RAS ECHTE ZEEUW bin^O^
pi_15923369
Bin ik blie da k een RAS ECHTE ZEEUW bin^O^
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:48:17 #12
47154 Eelcozon
Tsjoenn, tis wat......
pi_15923393
Bruut, laat ik nou ook een zeeuw zijn
Co²ºº³©®
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:32:21 #13
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_15924349
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:47 schreef the_wam het volgende:
Bin ik blie da k een RAS ECHTE ZEEUW bin^O^
En dat maakt je meteen te dom om een edit knop te vinden?
pi_15925143
Whoepie, ik ben ook Zeeuw, maar al bezet
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15925320
daar ben ik als brabantse man weer mooi klaar mee dan

zit er dus niet in?

jah, het is wat!
  Redactie Games zaterdag 3 januari 2004 @ 13:13:15 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_15925364
Aaah, dat volk dat altijd "plezierig" zegt
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_15925387
heb helemaal geen zin in een man, laat staan een zeeuw
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 13:14:57 #18
14827 Kogando
Modelprutser
pi_15925400
En zo is het maar net.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_15925424
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:43 schreef Mr_Wimpenny het volgende:

[..]

Nee, zeeland heeft ook geen zon...
Wel Renesse, en dat is dan ook het enige hoogtepuntje in heel die kutprovincie...

Slechte ervaringen in Zeeland gehad m'n jong?
Empathy was yesterday. Today you're wasting my motherfuckin' time...
pi_15925458
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:23 schreef Naughtygirl het volgende:
Vooropgesteld, Friese mannen staan met stip op één op het verlanglijstje van de Nederlandse alleenstaande vrouwen.
!
pi_15925487
Laat mij maar fijn een Noord-Hollander zijn.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 13:20:16 #22
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_15925523
whieee wij zeeuwen zijn wel ok en uiteraard herken al de genoemde eigenschappen bij mezelf
en renesse is geen hoogtepunt, meer een dieptepunt
pi_15925677
Ik wil helemaal niet gewoon een Zeeuw.
pi_15927320
Ik is ZEEUW , nu jammer genoeg wonend in Rotterdam

[Dit bericht is gewijzigd door Karrakas op 03-01-2004 14:26]

zaterdag 3 januari 2004 @ 14:25:55 #25
20023 Retro
studio bruxelles
pi_15927394
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:43 schreef Mr_Wimpenny het volgende: