abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15915995
Ik wil graag een eigen studio

Watvoor apparatuur heb ik allemaal nodig?

En welke merken zijn het best

Waar kan je de kopen?

zaterdag 3 januari 2004 @ 00:08:29 #2
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_15916047
misschien kan je een studio daarvoor bellen en vragen wat ze allemaal hebben en waar ze mee beginnen? dan weet je het na,elijk helemaal precies. opnameapperatuur sowieso
  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:08:46 #3
15600 BB-King
Long live the King!
pi_15916056
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:06 schreef TrainingFreak het volgende:

Waar kan je de kopen?

In een winkel, probeer het daar eens.
En dan zoeken naar opneem-apparatuur enzo.

Iets van Philips en Sony... altijd goed spul.

Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_15916114
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 03-01-2004 00:20]

Ja, dikke lul!
pi_15916134
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:08 schreef BB-King het volgende:

Sennheiser wordt ook veel gebruikt.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:12:39 #6
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_15916159
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:06 schreef TrainingFreak het volgende:

Waar kan je de kopen?

Kan het misschien ietsje specifieker?
Er zijn nogal wat hokken met apparatuur die de term "studio" dragen.

De vraag is eigenlijk... Wat wil je in die studio doen?

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:19:35 #7
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15916343
je wilt dus een studio beginnen EN zelf gaan zingen?!
Zingen
een studio zal aan behoorlijk wat eisen moeten voldoen als je echt werk binnen wilt halen. teveel om hier zomaar even op te noemen zelfs...

ik geef je 1 tip: www.google.nl Search: Geluidsstudio

www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_15916351
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:08 schreef BB-King het volgende:

[..]

In een winkel, probeer het daar eens.
En dan zoeken naar opneem-apparatuur enzo.

Nah doe maar Yamaha en Sennheiser. Heb je wel even een tonnetje of wat?
pi_15916369
Waarschijnlijk muziek opnemen

Beginners met een Behringer Mixer (eurorack) enne Shure Microfoons..
Fatsoenlijk software programma (Cool Edit Pro 2 bijv.).

pi_15916392
Gelieve serieus te reageren met bruikbare tips. Links naar google hebben mensen weinig aan.
pi_15916463
http://www.stuutenbruin.com/index.shtml
http://www.stuutenbruin.com/hifi.html

ff bellen, misschien kunnen zij je er mee helpen..

[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_15916585
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:21 schreef Seborik het volgende:
Gelieve serieus te reageren met bruikbare tips. Links naar google hebben mensen weinig aan.
Als iemand ECHT een studio wil openen dan weten ze welke apparatuur ze moeten hebben. De hele vraag is tegenstrijdig. Een geluidstechnicus vraagt in een thread welke apparatuur hij nodig heeft om een studio te openen? Hoe wil hij die apparatuur gaan gebruiken als hij het bestaan er nog niet eens van weet?

Het is als iemand die vraagt: "Ik wil graag vliegen, welke vliegtuig heb ik nodig?"

Ok dan, omdat je het vroeg:

- Minimaal 2x Alesis Quadraverb Multieffectenprocessor
- Alesis Digital Delay
- Alesis of Roland Compressor
- Een goed merk 24 sporen harddiskrecorder, bijvoorbeld 'Alesis'
- Een dikke pc of een lekker Atari voor je MIDI aansturing
- Een Roland Sequencer en/of Keyboard
- Minimaal een 24 sporen mengpaneel
- Een heleboel snoeren
- Een goede set studio monitoren van een goed merk *bijv. NAD
- Een dikke versterker van een goed merk *bijv NAD

Voor een goede geluidstechnicus opleiding moet je zijn bij de NOB website.

Of koop gewoon een dikke pc en installeer daar Acid Pro op, dan kan je ook leuke house muziek maken.

pi_15916713
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:29 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Als iemand ECHT een studio wil openen dan weten ze welke apparatuur ze moeten hebben. De hele vraag is tegenstrijdig. Een geluidstechnicus vraagt in een thread welke apparatuur hij nodig heeft om een studio te openen? Hoe wil hij die apparatuur gaan gebruiken als hij het bestaan er nog niet eens van weet?

Er lopen ook mensen rond die al een studio hebben, die soms ook wel wat tips willen hebben, dat komt dan vanzelf in zo'n topic en anders is het altijd nuttig om ervaringen te lezen.
pi_15916720
idd ik hoop dat je niet binnen 1 maand een studio wilt beginnen maar na een hele poos als je er ten minste iets van weet.
Ik kan ook alle apparatuur kopen maar als ik er niks mee kan zal er nog geen straatmuzikant bij me op komen nemen. Tenzij je al lang binnen bent zou ik eerst maar eens vaardigheden leren voordat je investeert.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_15916833
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:34 schreef Seborik het volgende:

[..]

Er lopen ook mensen rond die al een studio hebben, die soms ook wel wat tips willen hebben, dat komt dan vanzelf in zo'n topic en anders is het altijd nuttig om ervaringen te lezen.

Helemaal mee eens, vandaar dan ook de rest van mijn post.

God ik wou dat ik al dat spul had. Maar goed, een man kan dromen toch? Een echte studio is eigenlijk gewoon niet betaalbaar en is iets wat je heel langzaam bij elkaar sprokkelt en opbouwt. Het begint *naar mijn idee* altijd mij 2 dingen: Een goede installatie en een goede mengtafel. Maar er komt veel meer bij kijken.

Microfoons zijn bevoorbeeld zo extreem belangrijk voor welke studio dan ook. Je kan bijvoorbeeld een mengtafel hebben die 500.000 euro kost *is absoluut niet overdreven, zelfs weinig voor een goede mengtafel* en toch kan dan net die ene slechte, ploppende or krakende microfoon je hele opnames verknallen.

Amateurs hebben veel meer baat bij een goede pc met een goede geluidskaart *bijvoorbeld een Terratec 24 sporen kaart*. Met Acid en Cakewalk kan je dan al echt heel veel doen, gewoon vanuit huis.

zaterdag 3 januari 2004 @ 00:41:03 #16
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15916887
ik vindt google nog steeds DE aangewezen zoekmachine om informatie te vergaren, dus zo gek is die doorverwijzing van mij niet hoor.
daar is onderandere te vinden WIE dat apperatuur allemaal verkoopt, WAT je allemaal nodig zal hebben en wat de kosten zijn.

Alleen dit keer heb ik zelf geen zin om te zoeken, en imo lijkt me de thread niet serieus genoeg om daar heel erg serieus op te antwoorden.

Als deze topicstarter echt een studio wilt beginnen dan zou hij minstens mijn kwaliteiten moeten bezitten en dan NOG een behoorlijk dure cursus moeten volgen om het editten van muziek onder de knie te krijgen. want als je eerst wilt gaan zingen, en vervolgens een topic opent over een Studio, dan heb je wel HELE goede voornemens voor dit jaar

Als ik iets wil weten over wat dan ook, dan google ik me eerst helemaal suf, en stel daarna pas vragen (als die er nog zijn)

zaterdag 3 januari 2004 @ 00:45:30 #17
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15917012
gheh, nu ik dat stukje van Bloodrayne net lees bedenk ik me net dat ik zelf eens een carnavals nummer gemaakt heb.

benodigdheden:
-pc (amd 1000Mhz)
-Cooledit Pro
-Alesis Qs6 Synthesyzer
-zangstem
-shure SM58
-keyboardlessen

Resultaat: Meneer Installeer - Hoe Installeer ik dit

zaterdag 3 januari 2004 @ 01:01:46 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15917440
Als de TS eerst eens aan kan geven wat voor soort studio de bedoeling is en op wat voor soort muziek het is gericht dan kunnen er ook wat meer serieuze reacties worden gegeven.
De opbouw van een homestudio voor rockmuziek is heel anders dan voor elektronische muziek.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 01:11:19 #19
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15917721
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:38 schreef BloodRayne het volgende:
Microfoons zijn bevoorbeeld zo extreem belangrijk voor welke studio dan ook. Je kan bijvoorbeeld een mengtafel hebben die 500.000 euro kost *is absoluut niet overdreven, zelfs weinig voor een goede mengtafel* en toch kan dan net die ene slechte, ploppende or krakende microfoon je hele opnames verknallen.
Een mengtafel die dat bedrag moet opbrengen moet ik nog tegenkomen. Ik heb wel eens met een 'tafeltje' mogen spelen van 300000 gulden en die staan in professionele opnamestudio's waar alleen geschoold personeel mee om kan gaan.
Een goede mengtafel heb je voor rond de 1500 a 3000 euro en daar kan zowel een amateur als een pro goed mee uit de voeten. Je hebt in een thuisstudio immers niet met een volledig philharmonisch orkest te maken die per instrument moet worden uitversterkt.

Een beetje studio voor elektronische muziek kun je voor ongeveer 15000 euro al heel goed voor elkaar hebben.

pi_15924669
Soul music
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:57:29 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15933033
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:44 schreef TrainingFreak het volgende:
Soul music
Electronisch of akoestisch?
pi_15934780
Ik wil beide richtingen op kunnen gaan,

dus als een vriend van me zelf met een gitaar wilt doen dan moet dat kunnen , maar ik wil ook de mogelijkheid om het via een synthesizer te kunnen doen

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:39:32 #23
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15935823
Dan heb je in ieder geval een behoorlijke oppervlakte nodig (minimaal een grote woonkamer). Zeker als je er bijv. ook nog een drumstel bij wilt hebben. Drums moeten namelijk in een aparte ruimte worden opgenomen die nog beter geïsoleerd is dan je 'gewone' studio. In de 'control room' kun je naast je mixer en speakers eventueel je synths kwijt om ruimte te besparen. Vocalen kun je het beste opnemen in een zogenaamde 'vocal booth'. Dit is een relatief kleine ruimte waarin reflecties tot het minimum worden beperkt. Daarnaast moet je zorgen dat de ruimtes onderling geen 'last' van elkaar hebben. Vooral als je een drumhok hebt, wordt het lastig gezien een bassdrum bijna overal doorheen gaat.
Met apparatuur is het eveneens opletten geblazen. Voor drums heb je speciale microfoonsets, voor gitaren zou ik condensatormicrofoons aanraden (zorg dat er 'Phantom power' op je mengtafel aanwezig is).
Al met al kan het behoorlijk in de papieren gaan lopen.
pi_15935894
MSXUser thnx voor al je reply's
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')