Wat komt er allemaal bij kijken met zingen
Hoe komt het dat de ene mooi zingt en de andere niet
Komt het door je stembanden enz.
zijn er oefeningen voor enz...
Hoe kan je ervoor zorgen dat je mooier zingt
enz.
\\___ \\
// //
Alvast bedankt
Ikzelf denk dat als je je stem in bedwang kan houden dat je dan al een eindje op weg bent. Controle van de stem is heel erg belangrijk lijkt me. Natuurlijk moet ook het geluid wel meewerken.
Maar misschien dat het beter is als de pro's hier even wat tips geven.
quote:idd vind een goeie docent, is altijd het beste
Op vrijdag 2 januari 2004 23:49 schreef nXn het volgende:
je kunt natuurlijk ook eens denken aan zanglessen bijvoorbeeld...
-zingen als in "toon houden"
-zingen als in "met gevoel"
-zingen als in "mooi zingen"
-zingen als in "geboren om te zingen"
en zo zou ik er nog wel wat op kunnen noemen....
ik vind bijvoorbeeld Freddie Mercury "Geboren om te zingen" Die heeft kwaliteiten in huis!!! spijtig dat niet iedereen die kwaliteiten kan herkennen.
en bijvoorbeeld uhm. Jim ...
die kan toon houden ... das alles, er zit niks in, geen gevoel geen passie, geen verschil ... niks .... bleeh, die kerel ben ik na 20 seconden al beu ...
Dus al met al heb je behoorlijk wat kwaliteiten nodig om te zeggen dat je kunt zingen...
En momenteel ondervindt ik ook zelf het volgende;
ik ben al een tijd gestopt met optreden omdat ik voor mezelf ben begonnen en dus geen tijd meer heb. Nu deden we met oud en nieuw Karaoke zingen.... pfoeee,,, toen merkte ik eigenlijk pas dat het lang geleden was dat ik heb gezongen (1,5 Jaar) ... 3 nummertjes meekelen en ik was bijna schor ... en ik kon lang niet zo hoog komen met mijn stem als voorheen.
Dus repetitie is cruciaal voor het behouden van een mooie stem!
en ik zou zeker lessen nemen, die mensen kunnen jou een oordeel beter geven als ik, en jou een hoop "idols" ellende besparen
[Dit bericht is gewijzigd door RecomServ op 03-01-2004 00:07]
Maar komt het ook hoe je stembanden in elkaar zitten, kan je die goed verzorgen?
Ik wil graag alle tips die mogelijk zijn
quote:Mooi dat je zulke lovende woorden uitspreekt over mijn held, maar zou je alstjeblieft je post willen editen en "Freddie" dan met "ie" willen schrijven????
Op vrijdag 2 januari 2004 23:56 schreef RecomServ het volgende:
pfoee ...
* Ik ben zelf zanger .. geweest
........ik vind bijvoorbeeld Freddy Mercury "Geboren om te zingen" Die heeft kwaliteiten in huis!!! spijtig dat niet iedereen die kwaliteiten kan herkennen.....................
[nieuwsgierig=ON]
wil je zelf gaan zingen, of moet je mensen gaan beoordelen op hun kwaliteiten?
[nieuwgierig=OFF]
Als je hierop antwoord geeft kan ik je nog meer tips geven... ;D
quote:Mijn welgemeende excuses!,
Op zaterdag 3 januari 2004 00:03 schreef Plengel het volgende:[..]
Mooi dat je zulke lovende woorden uitspreekt over mijn held, maar zou je alstjeblieft je post willen editen en "Freddie" dan met "ie" willen schrijven????
![]()
Dank je
Eigen liedjes schrijven enz.
Lijkt me echt helemaal te gek
Zanglessen zijn wel saai. herhalen, herhalen, herhalen, herhalen .....
maar goed, op die manier is mijn kind ook ter wereld gekomen, en das ook goed gekomen ;P
wat denk je zelf over jouw stem?
Maar ik moet nog ff een mic kopen zodat ik me zelf kan opnemen en beluisteren
quote:dat is dus iets wat je niet kunt leren
Op zaterdag 3 januari 2004 00:08 schreef TrainingFreak het volgende:
Eigen liedjes schrijven enz.
ik denk dat je stembanden het wel bepalen ja, en als je al je hele leven zingt heb je dus ook al heel veel geoefend
met oefenen kun je dus ook heel veel bereiken, net als met zanglessen
ik heb met een leraar 5 weken geoefend zodat ik bepaalde noten van o.a trijntje oosterhuis (vlieg met me mee, I'll say goodbye) en christina aguilera (I turn to you) kon halen.. wie de nummers kent weet dat hier heel hoge, lange en moeilijke noten in zitten... nu bijna een jaar later haal ik ze al niet meer
goed zingen is dus wel veel oefenen en goed bijhouden, maar er moet al wel een goede stem als basis zijn.. een valse kraai zal nooit zanger(es) worden
quote:in zekere zin is dit wel te leren, maar is niet al te gemakkelijk. Veel liedjes worden met gevoel geschreven, gevoelens zijn dan ook niet zo op te wekken, er voor gaan zitten en zeggen ik ga het geweldigste nummer schrijven dat er is, dat gaat ook niet. Maar je kan wel les krijgen in het gebruik van woorden, en welke gevoelens je waar moet neerzetten.
Op zaterdag 3 januari 2004 12:52 schreef lovegrrl het volgende:[..]
dat is dus iets wat je niet kunt leren
dat is gewoon een gave
zingen zelf is voor de een gemakkelijk de ander moet er gewoon veel voor doen, ikzelf heb 7 jaar zangles gehad en hier en daar wat gezongen in bandjes. ik wil er wel weer mee beginnen, maar tijd is nog ff wat lastig . En als jezelf wilt weten hoe je kan zingen GA DAN NIET NAAR IDOLS, ga gewoon naar een muziekschool en vraag advies van een proffesionele leraar
-Z-
quote:Dank je! Het doet me nog steeds pijn als ik zie dat Freddie z´n naam verkeerd geschreven wordt
Op zaterdag 3 januari 2004 00:08 schreef RecomServ het volgende:[..]
Mijn welgemeende excuses!,
* RecomServ kennis heeft die freddy heet ....
Ook bedankt voor de tips trouwens!!! Zeer interessant topic!
En aan je stem valt weinig aan te veranderen, als je door je neus zingt kan je daaraan werken, maar als je gewoon geen mooie zangstem hebt is er niets of weinig aan te doen.
kijk maar naar Idols, hoeveel mensen je daar wel niet ziet die goed kunnen zingen qua ritme en toonhoogte, maar gewoon geen prettige zangstem hebben (Jim?) En natuurlijk ook andersom, mensen die een mooie stem hebben, maar geen ritme of toon kunnen houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |