abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15915059
Ik weet niet of dit wel de goede plaats is om mijn topic in te plaatsen maar
ik wil weten:

Wat komt er allemaal bij kijken met zingen

Hoe komt het dat de ene mooi zingt en de andere niet
Komt het door je stembanden enz.
zijn er oefeningen voor enz...

Hoe kan je ervoor zorgen dat je mooier zingt

enz.
\\___ \\
// //

Alvast bedankt

pi_15915301
Zo, netjes opgeruimd naar sebobo, Muziek.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_15915409
sorry niet goed gekeken
  vrijdag 2 januari 2004 @ 23:49:19 #4
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_15915458
je kunt natuurlijk ook eens denken aan zanglessen bijvoorbeeld...
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_15915486
D'r zullen vast en zeker wel oefeningen voor zijn om het beter te krijgen.

Ikzelf denk dat als je je stem in bedwang kan houden dat je dan al een eindje op weg bent. Controle van de stem is heel erg belangrijk lijkt me. Natuurlijk moet ook het geluid wel meewerken.

Maar misschien dat het beter is als de pro's hier even wat tips geven.

pi_15915645
Maar ik vraag me ook af of je stembanden hier iets mee te maken hebben
pi_15915672
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 23:49 schreef nXn het volgende:
je kunt natuurlijk ook eens denken aan zanglessen bijvoorbeeld...
idd vind een goeie docent, is altijd het beste
  vrijdag 2 januari 2004 @ 23:56:46 #8
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15915691
pfoee ...
* Ik ben zelf zanger .. geweest
en heb dit ingegoten gekregen met de paplepel....
wat wel belangrijk is, is dat je ademhalingstechnieken kunt toepassen tijdens het zingen. je moet gevoel voor ritme hebben, en natuurlijk een oor voor muziek.
stel je voor;
er zijn mensen die luisteren graag naar muziek, maar kunnen de instrumenten niet van elkaar onderscheiden! " whauw, heftige gitaarsolo man!" ... "wat... voor ...solo?"
als je kunt zingen heb je daar ook verschillende gradaties in .. vindt ik.
je hebt mensen die kunnen

-zingen als in "toon houden"
-zingen als in "met gevoel"
-zingen als in "mooi zingen"
-zingen als in "geboren om te zingen"

en zo zou ik er nog wel wat op kunnen noemen....

ik vind bijvoorbeeld Freddie Mercury "Geboren om te zingen" Die heeft kwaliteiten in huis!!! spijtig dat niet iedereen die kwaliteiten kan herkennen.

en bijvoorbeeld uhm. Jim ...
die kan toon houden ... das alles, er zit niks in, geen gevoel geen passie, geen verschil ... niks .... bleeh, die kerel ben ik na 20 seconden al beu ...

Dus al met al heb je behoorlijk wat kwaliteiten nodig om te zeggen dat je kunt zingen...

En momenteel ondervindt ik ook zelf het volgende;

ik ben al een tijd gestopt met optreden omdat ik voor mezelf ben begonnen en dus geen tijd meer heb. Nu deden we met oud en nieuw Karaoke zingen.... pfoeee,,, toen merkte ik eigenlijk pas dat het lang geleden was dat ik heb gezongen (1,5 Jaar) ... 3 nummertjes meekelen en ik was bijna schor ... en ik kon lang niet zo hoog komen met mijn stem als voorheen.
Dus repetitie is cruciaal voor het behouden van een mooie stem!

en ik zou zeker lessen nemen, die mensen kunnen jou een oordeel beter geven als ik, en jou een hoop "idols" ellende besparen

[Dit bericht is gewijzigd door RecomServ op 03-01-2004 00:07]

www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_15915850
Thnx,
Er komt dus:
passie, gevoel, ademhalingstechnieken bij kijken, veel oefenen

Maar komt het ook hoe je stembanden in elkaar zitten, kan je die goed verzorgen?

Ik wil graag alle tips die mogelijk zijn

pi_15915894
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 23:56 schreef RecomServ het volgende:
pfoee ...
* Ik ben zelf zanger .. geweest
........ik vind bijvoorbeeld Freddy Mercury "Geboren om te zingen" Die heeft kwaliteiten in huis!!! spijtig dat niet iedereen die kwaliteiten kan herkennen.....................
Mooi dat je zulke lovende woorden uitspreekt over mijn held, maar zou je alstjeblieft je post willen editen en "Freddie" dan met "ie" willen schrijven???? Dank je
  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:06:45 #11
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15915989
ik denk dat je je stembanden moet nemen zoals ze zijn. en als die goed genoeg zijn om te zingen, dan kun je ze wel verder aftrainen.
Als jou omgeving oordeelt dat jij niet goed of niet goed genoeg kunt zingen. dan zou je kunnen overwegen om dit oordeel door een professional te laten vellen. of gewoon overwegen om niet te beginnen aan dit beroep / hobbie.

[nieuwsgierig=ON]
wil je zelf gaan zingen, of moet je mensen gaan beoordelen op hun kwaliteiten?
[nieuwgierig=OFF]

Als je hierop antwoord geeft kan ik je nog meer tips geven... ;D

zaterdag 3 januari 2004 @ 00:08:08 #12
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15916034
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:03 schreef Plengel het volgende:

[..]

Mooi dat je zulke lovende woorden uitspreekt over mijn held, maar zou je alstjeblieft je post willen editen en "Freddie" dan met "ie" willen schrijven???? Dank je

Mijn welgemeende excuses!,
* RecomServ kennis heeft die freddy heet ....
pi_15916051
Ik wil zelf gaan zingen heel graag lijkt me echt leuk

Eigen liedjes schrijven enz.

Lijkt me echt helemaal te gek

zaterdag 3 januari 2004 @ 00:12:31 #14
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_15916156
Als je echt helemaal in het beginstadium staat van jouw glansrijke carierre als zanger ... dan zou ik eens gaan beginnen met zanglessen.
of vraag zowieso eens serieus rond in jouw vriendenkring wat ze van jouw zangkwaliteiten vinden. als ze eerlijk zijn, en je vertellen dat je goed klinkt, dan kun je verder. nu weet je niks nakkes nada. je hebt geen basis waarop je verder kunt bouwen.

Zanglessen zijn wel saai. herhalen, herhalen, herhalen, herhalen .....
maar goed, op die manier is mijn kind ook ter wereld gekomen, en das ook goed gekomen ;P

wat denk je zelf over jouw stem?

pi_15924408
wel goed, maar als je jezelf hoort is het meestal van niet

Maar ik moet nog ff een mic kopen zodat ik me zelf kan opnemen en beluisteren

zaterdag 3 januari 2004 @ 12:52:54 #16
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_15924859
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:08 schreef TrainingFreak het volgende:
Eigen liedjes schrijven enz.
dat is dus iets wat je niet kunt leren dat is gewoon een gave

ik denk dat je stembanden het wel bepalen ja, en als je al je hele leven zingt heb je dus ook al heel veel geoefend
met oefenen kun je dus ook heel veel bereiken, net als met zanglessen
ik heb met een leraar 5 weken geoefend zodat ik bepaalde noten van o.a trijntje oosterhuis (vlieg met me mee, I'll say goodbye) en christina aguilera (I turn to you) kon halen.. wie de nummers kent weet dat hier heel hoge, lange en moeilijke noten in zitten... nu bijna een jaar later haal ik ze al niet meer
goed zingen is dus wel veel oefenen en goed bijhouden, maar er moet al wel een goede stem als basis zijn.. een valse kraai zal nooit zanger(es) worden

zaterdag 3 januari 2004 @ 17:06:22 #17
79080 ZrAeNiAn
El Toto Loco
pi_15931624
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:52 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

dat is dus iets wat je niet kunt leren dat is gewoon een gave

in zekere zin is dit wel te leren, maar is niet al te gemakkelijk. Veel liedjes worden met gevoel geschreven, gevoelens zijn dan ook niet zo op te wekken, er voor gaan zitten en zeggen ik ga het geweldigste nummer schrijven dat er is, dat gaat ook niet. Maar je kan wel les krijgen in het gebruik van woorden, en welke gevoelens je waar moet neerzetten.

zingen zelf is voor de een gemakkelijk de ander moet er gewoon veel voor doen, ikzelf heb 7 jaar zangles gehad en hier en daar wat gezongen in bandjes. ik wil er wel weer mee beginnen, maar tijd is nog ff wat lastig . En als jezelf wilt weten hoe je kan zingen GA DAN NIET NAAR IDOLS, ga gewoon naar een muziekschool en vraag advies van een proffesionele leraar

-Z-

I Am Insane, What Is Your Excuse?
pi_15931977
Naar Idols gaan is zo ie zo geen optie. Je moet uitstraling hebben + enigzins kunnen zingen, maar die kans is zoooooooooo klein
pi_15932875
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:08 schreef RecomServ het volgende:

[..]

Mijn welgemeende excuses!,
* RecomServ kennis heeft die freddy heet ....

Dank je! Het doet me nog steeds pijn als ik zie dat Freddie z´n naam verkeerd geschreven wordt

Ook bedankt voor de tips trouwens!!! Zeer interessant topic!

pi_15933133
Ik ga in maart beginnen aan een workshop bandzingen. Je hoeft er geen lessen voor te hebben gevolgd. Ik vind zelf dat als ik mijn best doe ik best een aardige stem heb. Vroeger had ik best een hoog bereik, nu niet meer zo. Ik heb zoiets altijd al willen doen en nu heb ik me dan eindelijk opgegeven. Spannend hoor. Ook peil ik een beetje wat anderen vinden van mijn stem en ze zijn over het algemeen wel positief. Ik woon alleen en kan lekker veel oefenen. De onderbuurman heeft nog niet geklaagd dus kan ik er lekker mee doorgaan!
Succes!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 4 januari 2004 @ 00:37:07 #21
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15944218
Controle over je stem hebben blijft het belangrijkste. En ok, dan moet het natuurlijk ook nog ergens naar klinken, maar dat is grotendeels talent. Controle over je stem kan je wel leren denk ik.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_15944342
hoe goed je ook kan zingen (goede ademhaling, goede stembeheersing) als je geen mooie stem hebt is het ook niet prettig om naar te luisteren.

En aan je stem valt weinig aan te veranderen, als je door je neus zingt kan je daaraan werken, maar als je gewoon geen mooie zangstem hebt is er niets of weinig aan te doen.

kijk maar naar Idols, hoeveel mensen je daar wel niet ziet die goed kunnen zingen qua ritme en toonhoogte, maar gewoon geen prettige zangstem hebben (Jim?) En natuurlijk ook andersom, mensen die een mooie stem hebben, maar geen ritme of toon kunnen houden

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')