abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16004164
Critici geven op dance-gebied altijd erg hoog op van:
Basement Jaxx
The Prodigy

Ik vind beide acts in het geheel niet boeiend en ik zal er ook geen traan om laten als we niets meer van ze horen.

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:53:24 #177
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_16021311
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 03:16 schreef ullie het volgende:

[..]

Zei ik dat?

Neen
Ik had het specifiek over mensen die gaan huilen bij Tool.

Huilen is een groot woord, maar Tool maakt, zeker live, wel een behoorlijke dosis emoties bij me los. Niets mis mee, integendeel, muziek = emotie.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 7 januari 2004 @ 00:01:23 #178
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_16025119
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:53 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Huilen is een groot woord, maar Tool maakt, zeker live, wel een behoorlijke dosis emoties bij me los. Niets mis mee, integendeel, muziek = emotie.

Vast wel, maar ik heb even weinig op met mensen die ge-emotioneerd raken door Tool als met de mensen wiens leven werd veranderd door Frans Bauer.

Ik heb ze trouwens live wel gezien even voor de duidelijkheid...

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:06:30 #179
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_16045539
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 00:01 schreef ullie het volgende:

[..]

Vast wel, maar ik heb even weinig op met mensen die ge-emotioneerd raken door Tool als met de mensen wiens leven werd veranderd door Frans Bauer.

Ik heb ze trouwens live wel gezien even voor de duidelijkheid...

Tja, ook dat mag van mij, je hoeft van mij niets me mij op te hebben .
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:33:24 #180
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16046375
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:12 schreef Theeboon het volgende:
Noem eens 1 werkelijk vernieuwende band die nu actief is.
Björk.

oké, is geen band.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:34:24 #181
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_16046406
Om tegen een heilig huisje aan te schoppen:

Pink Floyd, bah. Bij Ummagumma helemaal verkeerd gegaan, walgelijk. Dark Side of the Moon? Nooit begrepen waarom dat wanproduct tot ergens begin jaren '90 in de top 100 van albumsales heeft gestaan in de US.
Van de andere kant: Saucerful of Secrets is wel erg fijn, en Piper at the Gates of Dawn ook.

Verder: Bands als Led Zeppelin en Black Sabbath. Pretentieuze rotzooi, meer niet.

woensdag 7 januari 2004 @ 19:37:07 #182
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16046492
Mag ik trouwens de complete Vlaamse popscene nomineren? Dat overzichtscdtje laats bij de Oor ("Vlammende Vlamingen") deed het wel: alle 20 ruk .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16046813
The Strokes vind ik zeker niet geweldig en gaan snel vervelen of zelfs irriteren. The White Stripes leggen de rock en roll er een beetje te dik bovenop en ik kan me echt ergeren aan hoe iedereen maar roept dat jack de beste gitarist is die ooit heeft geleefd etc.
pi_16046986
Nu ik zo door de topiclijst scroll zie ik ineens nog zo'n artiest waar ik de charme niet echt van inzie: Prince. Ja ja, hij speelt veertig instrumenten zelf, grote artiest in de jaren 80, yada yada.. en eerlijk is eerlijk, een paar nummers van hem vind ik ook best wel okee en hij kan ook best een aardig potje gitaarspelen. Maar waarom wordt er altijd gedaan alsof het een soort genie is? Dat vind ik zelf toch iets teveel eer. En dan die flauwekul met die naamswijziging en zo, dat was ook al zo tenenkrommend..

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-01-2004 19:59]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16047045
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:37 schreef Kwark het volgende:
Mag ik trouwens de complete Vlaamse popscene nomineren? Dat overzichtscdtje laats bij de Oor ("Vlammende Vlamingen") deed het wel: alle 20 ruk .
Daar wil ik even op reageren. Ik vond het meeste op de cd ook klote, maar Das Pop is en blijft gewoon goed! Het is misschien erg simpele muziek, maar er is wel over nagedacht...
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:56:08 #186
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16047080
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:53 schreef Zander het volgende:
Nu ik zo door de topiclijst scroll zie ik ineens nog zo'n artiest waar ik de charme niet echt van inzie: Prince. Ja ja, hij speelt veertig instrumenten zelf, grote artiest in de jaren 80, yada yada.. en eerlijk is eerlijk, een paar nummers van hem vind ik ook best wel okee en hij kan ook best een aardig potje gitaarspelen. Maar waarom wordt er altijd gedaan alsof het een soort genie is? Dat vind ik zelf toch iets teveel eer. En dan die flauwekul met die naamswijziging en zo, dat was ook al zo tenenkrommend..
En dan nog te bedenken dattie purple rain niet eens zelf heeft geschreven .

Maar goed, sommige nummers van hem rocken wel.

pi_16047092
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:37 schreef Kwark het volgende:
Dan vraag ik me af wat je wel leuke muziek vindt, aangezien dit toch een behoorlijk gevarieerd aanbod was van zeer hoge kwaliteit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:57:49 #188
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16047126
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:55 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Daar wil ik even op reageren. Ik vond het meeste op de cd ook klote, maar Das Pop is en blijft gewoon goed! Het is misschien erg simpele muziek, maar er is wel over nagedacht...

Dat was inderdaad nog het beste, maar naar mijn smaak nog steeds niet meer dan aardig.

Het viel me trouwens op hoe slecht geproduceerd veel van die nummers waren.

woensdag 7 januari 2004 @ 19:58:15 #189
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_16047137
quote:
Op zondag 4 januari 2004 01:11 schreef Donnie.Darko het volgende:
Oja en Queens Of The Stone Age idd ook, wat een overhyped kutmuziek is dat zeg
Hoezo overhyped?
natuurlijk eigen mening.. maar kom op
Qotsa is echt geniaal.. vooral het album Rated R..
Die solo's zijn echt geweldig

maarja das mijn mening

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolō Canepa
pi_16047163
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:56 schreef Kwark het volgende:
En dan nog te bedenken dattie purple rain niet eens zelf heeft geschreven .
Niet? Volgens de Allmusic Guide wel, in ieder geval.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:04:27 #191
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16047335
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af wat je wel leuke muziek vindt, aangezien dit toch een behoorlijk gevarieerd aanbod was van zeer hoge kwaliteit.

Sommige nummers van dEUS vind ik wel goed, maar die stond er nou net niet bij. Ik heb zelf In a bar, under the sea, en die zet ik regelmatig op.

Het is ook niet dat ik iets heb tegen vernieuwende of experimentele muziek ofzo. Hele stapels Zappa en Beefheart heb ik liggen, en Soul Couging bijvoorbeeld, of Björk, PJ Harvey, Nick Cave, Spinvis...

Deze Oor-selectie van hedendaagse Vlaamse bands en artiesten vond ik vooral saai, en gekunsteld. Bovendien klinken bijna al die zangers hetzelfde: als Tom Barman.

pi_16047405
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef Kleibintje het volgende:

Verder: Bands als Led Zeppelin en Black Sabbath. Pretentieuze rotzooi, meer niet.

Zeppelin kan ik nog enigzins inkomen, maar Sabbath pretentieus
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16047483
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:04 schreef Kwark het volgende:
Het is ook niet dat ik iets heb tegen vernieuwende of experimentele muziek ofzo. [...], en Soul Couging bijvoorbeeld, of Björk, PJ Harvey, Nick Cave, Spinvis...
Die kan ik allemaal (op Spinvis na) wel waarderen, maar zo bijzonder vernieuwend of experimenteel vind ik ze niet hoor. Bjork is misschien een kleine uitzondering.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:10:57 #194
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_16047513
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Zeppelin kan ik nog enigzins inkomen, maar Sabbath pretentieus

In zekere zin wel: Als grondleggers van de metal enzo, misschien niet zo erg vauit hunzelf alswel de manier waarop naar ze gekeken wordt.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:15:49 #195
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16047684
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:59 schreef Zander het volgende:

[..]

Niet? Volgens de Allmusic Guide wel, in ieder geval.

Ik dacht dat Purple Rain geschreven was door Wendy & Lisa - althans, dat vernam ik een tijdje geleden in een docu. Ik zat net echter een beetje te zoeken, en toen vond ik dit:
quote:
...the movie hinges on the Kid's ability to relinquish his royal rule--or at least the appearance of it--by playing "Purple Rain," a song co-written by Revolution bandmates Wendy (Wendy Melvoin) and Lisa (Lisa Coleman). If it's clearly The Kid and not Prince who surrenders his autonomy (the end credits remind us that, in the real Revolution, the title track was authored entirely by the bandleader)...
In de film zou Prince het dus samen met Wendy & Lisa hebben geschreven, maar in het echt heeft 'ie het alleen gedaan.

Duidelijk dus, ik zat ernaast. Aanvaard mijn nederigste excuses

pi_16047811
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:10 schreef Kleibintje het volgende:

In zekere zin wel: Als grondleggers van de metal enzo, misschien niet zo erg vauit hunzelf alswel de manier waarop naar ze gekeken wordt.

Oke, dat kan ik begrijpen. Zelf waren ze het tegenovergestelde van pretentieus namelijk. Maar je kan niet ontkennen dat modernere Metal bands als Sonata Arctica, Blind Guardian en zelfs Maiden heel goed naar Black Sabbath, Deep Purple en Led Zeppelin hebben geluisterd.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:22:33 #197
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16047925
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:09 schreef thaleia het volgende:

[..]

Die kan ik allemaal (op Spinvis na) wel waarderen, maar zo bijzonder vernieuwend of experimenteel vind ik ze niet hoor. Bjork is misschien een kleine uitzondering.

Ze hebben echter wel allemaal een compleet eigen stijl, die verder niet echt te vergelijken is met enig ander artiest - en daar gaat het natuurlijk om (en dat bedoelde ik dan ook). Experimenteren om het experimenteren lijkt me een vrij oninteressante bezigheid. Een eigen stijl vinden is wel iets wat veel artiesten zullen willen, en in het geval van de betreffende vlaamse bands vind ik dat ze daar maar zeer matig in slagen - het klinkt mij te krampachtig, en de oprechtheid van de muziek komt (voor mij) daarmee in het gedrang. Daarom vind ik het onaangenaam om naar te luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 07-01-2004 20:28]

† In Memoriam † woensdag 7 januari 2004 @ 20:24:11 #198
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_16047978
Mijn neusharen gaan recht overeind staan van Robbie Williams. Brrrrrr
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:50:07 #199
51562 Fen
Life's just a playground
pi_16048733
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mijn neusharen gaan recht overeind staan van Robbie Williams. Brrrrrr
Ergens wel begrijpelijk.

Persoonlijk vind ik hem juist een verademing. Hij is tenminste zo lekker arrogant. Zegt niet dat hij zo "fijn zichzelf is gebleven" of meer van dat soort bullsh*t. En hij kan echt zingen. Dat zie je ook niet vaak.

Wie van mij mag opbokken is zeker weten Madonna.

Everybody's talking, but they don't say a thing
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:56:26 #200
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_16048897
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Oke, dat kan ik begrijpen. Zelf waren ze het tegenovergestelde van pretentieus namelijk. Maar je kan niet ontkennen dat modernere Metal bands als Sonata Arctica, Blind Guardian en zelfs Maiden heel goed naar Black Sabbath, Deep Purple en Led Zeppelin hebben geluisterd.

Deep Purple: Ook al zo een goed voorbeeld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')