abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16294692
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:52 schreef Geminis het volgende:

[..]

Nou als je RAW schiet heb je geen compressie in je beelden (dus maximale opnamekwaliteit).

Groter voordeel is dat je rustig een hele (zelfs meer, maar er zijn grenzen) stop kunt onder- of over overbelichten. Achteraf!

Als ik te weinig licht heb, maak ik mijn opname dus gewoon een stop donkerder (diafragma) en trek ik dat weer bij in mijn RAW-converterprogrammaatje. Voordeel: 'behoud' van scherptediepte.

Nadeel: zwaardere bestanden.

Je kunt hetzelfde doen in Photoshop met niveau's, maar het is niet hetzelfde resultaat. Je tast dan namelijk je pixels aan.

Als ik kijk naar jouw inzending zie ik allemaal ruis en onregelmatigheden alsof het heel erg gecomprimeerd is. Dat bedoel ik dus.

Overigens ben ik geen betweter hoor maar dat zou ik wel willen zijn worden op dit gebied

Gelukkig vertel je me niet iets nieuws. Inderdaad mijn foto is in jpg behoorlijk gecomprimeerd, maar dat was alleen maar om het bestand zo klein mogelijk te maken (zit hier met een 56k modempje, vandaar) Dus vandaar. De mogelijk heden die jij schets gebruik ik ook altijd, wat ik ook erg handig vind is dat je achteraf de wit balans kan aanpassen en natuurlijk in 16 bit schiet.
pi_16295040
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef portier het volgende:
Mijn foto er ook maar bijgezet .
Zeg portier, zijn die kleuren echt of zijn ze geshopt?
  donderdag 15 januari 2004 @ 20:40:51 #178
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16295231
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:35 schreef fr.oos het volgende:

[..]

Zeg portier, zijn die kleuren echt of zijn ze geshopt?

Paint .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_16295287
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:34 schreef Abbadon het volgende:
ach, het meedoen is belangrijker dan het winnen

als ik hoger scoor dan de vorige ronde ben ik tevreden iig

Ik weet niet hoeveel punten je de vorige ronde hebt gekregen, maar met deze foto ga je er zeker heel wat krijgen!
pi_16295612
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:40 schreef portier het volgende:

[..]

Paint .

met een kwast? mag dat wel dan?
pi_16296006
Portier ik heb je net een nieuwe foto gestuurd. Kan die "geheel mislukte foto er eindelijk af. Voor de oplettende kijkers: hier is helemaal geen fotoshop aan te pas gekomen. zelfs geen crop geen levels geen weet ik niet wat. idereen blij
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:34:57 #182
73096 Geminis
iedereenheeftrechtopéénmening
pi_16296939
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:25 schreef fr.oos het volgende:

[..]

zit hier met een 56k modempje, vandaar

Dit is het laatste wat ik erover wil zeggen... haha grapje om het ijs te breken

Precies! Witbalans niet eens over begonnen, of nog beter grijsbalans... enz. blabla

Maar je logica over het comprimeren van een foto van 550px vanwege een modem ontgaat mij wel volledig... Hallo, het is een fotowedstrijd!

De waarde van deze post kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:37:57 #183
20641 portier
pi_16297031
Het is inmiddels aangepast naar de nieuwe foto .
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_16297045
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:42 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel punten je de vorige ronde hebt gekregen, maar met deze foto ga je er zeker heel wat krijgen!

het is zeer zeker een mooie foto, maar hij straalt meer warmte dan kou uit aangezien het ijs smelt, njah mijn mening
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_16297083
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:34 schreef Geminis het volgende:

Maar je logica over het comprimeren van een foto van 550px vanwege een modem ontgaat mij wel volledig... Hallo, het is een fotowedstrijd!

Dat snap ik dan weer niet, is de compositie en het idee niet belangrijker dan de techniek of het comprimeren?

Leuke woordspeling trouwens ijsbreken

donderdag 15 januari 2004 @ 21:47:47 #186
73096 Geminis
pi_16297356
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:39 schreef fr.oos het volgende:

[..]

Leuke woordspeling trouwens ijsbreken

ja.. daar was die ook voor!

Nee!! Presentatie is minimaal net zo belangrijk!
Maar dat is dan mijn mening. De vorige wedstrijd werd er nog iemand op
gewezen dat een van de drie luiken een pixel te hoog o.i.d. zat! Terecht!

Je nieuwe inzending is mooi!
Succes ermee!

In deze tussentijd had ik allang wat kunnen schieten

De waarde van deze post kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_16297821
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:47 schreef Geminis het volgende:

Nee!! Presentatie is minimaal net zo belangrijk!

Daar ben ik het mee eens als de compositie en het idee dan weer minimaal zijn uitgevoerd.

Ik moet zeggen, en dat zal men wel weer niet leuk vinden, dat de meeste inzendingen tot nog toe behoorlijk cliche en zonder enige creativiteit zijn.Uitzonderingen daargelaten. Mischien techinsch wel goed, maar ja. Mischien komt het ook wel door het onderwerp wat ook niet echt orgineel is in deze tijd van het jaar. Ik had liever het onderwerp licht gehad. En gezien wat daarvan gemaakt zou woden.

Het viel mij op dat iedereen naar mijn foto keek en viel over het teveel aan photoshop en dat er maar weinig mensen commentaar hebben geleverd op het idee, de belichting of de compositie. Mijn kleine neefje van 5 kan bij wijze van spreken ook een technisch goede foto afleveren maar daarom is hij nog niet mooi of intressant.

En dat is mijn mening, ben oprecht benieuwd hoe jullie daar overdenken.

donderdag 15 januari 2004 @ 22:07:56 #188
20641 portier
pi_16297955
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:03 schreef fr.oos het volgende:
En dat is mijn mening, ben oprecht benieuwd hoe jullie daar overdenken.
Ik denk dat het onderwerp van deze maand weinig ruimte openlaat voor creativiteit. Licht, beweging e.d. veel meer imho. Daar kan je echt mee spelen en heb je waanzinnig veel mogelijkheden.

En een technisch goede foto is niet zomaar gemaakt, dat leer je.

GEILE VROUWPERSONEN!
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:54:29 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_16299505
Volgende maand een nieuw onderwerp, hoor. Deze maand moeten we er gewoon wat van zien te maken. En ik vind dat er zeker wel mooie en originele inzendingen tussen zitten!

En als je er zo weinig echt mooie/originele foto's tussen vindt zitten, is het stemmen misschien niet zo moeilijk

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:40:34 #190
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16301221
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:38 schreef metallicattim het volgende:

het is zeer zeker een mooie foto, maar hij straalt meer warmte dan kou uit aangezien het ijs smelt, njah mijn mening

kou is slechts de afwezigheid van warmte....je kunt het ene niet zonder het andere zien

ofzo

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16302846
Mijn inzending:

Ik kan mijn keuze niet helemaal onderbouwen, maar toch kwam bij het kijken naar deze foto bij mij het gevoel "kou" naar boven.

(Afgelopen dinsdag genomen in Parijs.)

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 02:25:42 #192
73096 Geminis
pi_16304555
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:03 schreef fr.oos het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens als de compositie en het idee dan weer minimaal zijn uitgevoerd.

Of je gaat voor optie A, B en C

Maar niet iedereen had hetzelfde commentaar hoor... Als jij je achtergrond iets bijwerkt omdat er iets inzit wat je niet aanstaat... boeiend! Ja, er zijn grenzen, maar dat doe je toch al bij de opname? (standpunt, uitsnede, scherpte etc.) Jouw nieuwe inzending kan je niet maken met een wegwerpcamera... (!)

Het gaat er m.i. inderdaad om of je de karakter van de foto veranderd. In de doka staan ze ook door te drukken en tegen te houden. Dat heb ik met mijn vorige inzending ook gedaan. Niet om te truuken, maar om de werkelijkheid van het beeld die ik zag bij de opname zoveel mogelijk te benaderen.

Ach, deze discussie zal al vaker hier gevoerd zijn...

pi_16306544
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 02:25 schreef Geminis het volgende:

[..]

Of je gaat voor optie A, B en C

Maar niet iedereen had hetzelfde commentaar hoor... Als jij je achtergrond iets bijwerkt omdat er iets inzit wat je niet aanstaat... boeiend! Ja, er zijn grenzen, maar dat doe je toch al bij de opname? (standpunt, uitsnede, scherpte etc.) Jouw nieuwe inzending kan je niet maken met een wegwerpcamera... (!)

Het gaat er m.i. inderdaad om of je de karakter van de foto veranderd. In de doka staan ze ook door te drukken en tegen te houden. Dat heb ik met mijn vorige inzending ook gedaan. Niet om te truuken, maar om de werkelijkheid van het beeld die ik zag bij de opname zoveel mogelijk te benaderen.

Ach, deze discussie zal al vaker hier gevoerd zijn...

Ik denk dat wij wel op 1 lijn zitten.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 09:16:04 #194
73096 Geminis
pi_16306574
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 09:13 schreef fr.oos het volgende:

[..]

Ik denk dat wij wel op 1 lijn zitten.

Zeg dat dan eerder!

mogguhh

vrijdag 16 januari 2004 @ 09:34:21 #195
79550 Ymke
your ghost
pi_16306889
Wat doen jullie moeilijk
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 16 januari 2004 @ 11:10:10 #196
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16308766
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 09:34 schreef Ymke het volgende:
Wat doen jullie moeilijk
haha....da's nou juist een deel van de lol....deze discussie vind al vanaf de eerste foto-wedstrijd plaats
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16309245
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:10 schreef Abbadon het volgende:

[..]

haha....da's nou juist een deel van de lol....deze discussie vind al vanaf de eerste foto-wedstrijd plaats

Die discussie zal er wel altijd blijven vrees ik...

fr.oos, ik moet zeggen dat ik deze foto van je mooier vind. Die andere was wel leuk, maar ik vind deze toch echt stukken mooier

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_16312424
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:30 schreef Elefes het volgende:

[..]

Die discussie zal er wel altijd blijven vrees ik...

fr.oos, ik moet zeggen dat ik deze foto van je mooier vind. Die andere was wel leuk, maar ik vind deze toch echt stukken mooier

Deze foto is ook beter, maar ik vond/vind hem zo cliche
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:42:34 #199
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16312792
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:29 schreef fr.oos het volgende:

Deze foto is ook beter, maar ik vond/vind hem zo cliche

dat kun je wel zeggen ja
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:54:21 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_16313136
Grrr, mijn poging is niet helemaal gelukt Heb nu nog een paar uur om alsnog een betere foto te maken, en als het dan niet lukt.... nou jah dan heb ik pech en kan waarschijnlijk niet meedoen deze maand Want dan heb ik namelijk geen (goede) camera meer tot mijn beschikking
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')