abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20508327
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 11:53 schreef Frenkel het volgende:
Wanneer begint seizoen 16 eigenlijk?
en ik heb geen hoop meer of het hier of op de BBC nog wordt uitgezonden
Seizoen 16 begint in de VS in november met deel 15 van Treehouse of Horror.

Kheb geen idee of hier The Simpsons nog wel uitgezonden worden of gaan worden. Op www.simpsons.nl staat soms info daarover, alleen deze site wordt de laatste tijd niet erg vaak geupdate. Over de BBC heb ik ff opgezocht:
quote:
BBC no longer air the show from 8th May. According to Sky Programme Information and Digital Spy, no episodes will be showing on British terrestrial TV until November, when C4 kicks in.

Jane Root, BBC programme co-ordinator, speaks: "It's not just off the air for now, it's off the air forever on BBC Two because we don't have the rights to it anymore. There was a bidding war between us and Channel 4, Channel 4 paid a million pounds an episode - we were paying about 25,000."
Dus The Simpsons zijn over en uit voor de BBC
  vrijdag 9 juli 2004 @ 12:46:34 #227
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20508793
Damn... Dat betekent dus het einde van de 'live' uitzendingen op tv. Ik moet het dus met mijn dvd series doen, en die spaarzaam gedownloade afleveringen op mijn pc.

Voor wat betreft de tekeningen in de eerste series, ik meen dat ze vanaf serie 3 met een japanse tekenstudio in zee zijn gegaan, die alles digitaal deed. Ofwel Homer in serie3 is dezelfde als in serie 100393238124 (bij wijze van spreken) of ze moeten er zelf dus iets aan veranderd hebben.
Maar geen tekenfouten meer, omdat ze het niet meer handmatig doen.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20509548
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 12:46 schreef 456 het volgende:
Damn... Dat betekent dus het einde van de 'live' uitzendingen op tv. Ik moet het dus met mijn dvd series doen, en die spaarzaam gedownloade afleveringen op mijn pc.

Voor wat betreft de tekeningen in de eerste series, ik meen dat ze vanaf serie 3 met een japanse tekenstudio in zee zijn gegaan, die alles digitaal deed. Ofwel Homer in serie3 is dezelfde als in serie 100393238124 (bij wijze van spreken) of ze moeten er zelf dus iets aan veranderd hebben.
Maar geen tekenfouten meer, omdat ze het niet meer handmatig doen.
Koreaans

En in seizoen 3 werdt alles nog met de hand getekend en ingekleurd. Pas vanaf ongeveer Seizoen 14 (kan er 1 seizoen naast zitten) werdt alles met de computer ingekleurd. Ze zijn volgensmij in de eerste jaren wel een aantal keer van studio veranderd. Er was ergens een site met informatie hierover, kzal ff kijken of ik hem nog kan vinden.

Edit:

Nieuwe animatie studio vanaf seizoen 4: http://www.snpp.com/other/articles/animfirms.html

The Simpsons werden vanaf aflevering EABF01(Seizoen 14) digitaal ingekleurd: http://www.snpp.com/news/newsbites.html
quote:
Aug 12 2002 · As of Simpsons episode EABF01, the show will be colored digitally instead of using traditional hand-painted cels. The rumor has now been confirmed by Al Jean.

[ Bericht 11% gewijzigd door MrBadGuy op 09-07-2004 13:35:55 ]
pi_20509906
Seizoen 1 tot en met 3 zijn geanimeerd door het bedrijf Klasky-Csupo, maar toen dit bedrijf Rugrats wilde gaan produceren (wat een eigen creatie was, in tegenstelling tot the Simpsons) zijn de animators overgestapt naar Film Roman (dat ook in Amerika ligt, dus niet in Japan). Het werd dus nog steeds door dezelfde mensen geanimeerd. Seizoen 4 tot en met 13 zijn ook gewoon nog met de hand getekend en op cellen geschilderd, behalve de afleveringen Radioactive Man (s7) en Tennis the Menace (s12). Deze twee zijn digitaal ingekleurd als expiriment, maar de producenten waren niet geheel tevreden met het resultaat.

Vanaf seizoen 14 zijn alle afleveringen digitaal gemaakt. Dit betekend echter niet dat het digitaal getekend word, het tekengedeelte wordt in animatie nog altijd met de hand gedaan. Het wordt echter digitaal ingekleurd, wat meer mogelijkheden bied (miljoenen kleuren ipv ik geloof 72) en wat sneller gaat. Ook pans worden digitaal eenvoudiger, gecompliceerder en sneller gemaakt. Alle apart gemaakte animaties worden nu op de computer tot een geheel gebracht, ipv steeds cel op cel te stapelen en te fotograferen.

Dat de modellen er in de eerste 10 seizoenen per seizoen steeds anders uitzagen heeft gewoon te maken met evolutie. De techniek stond natuurlijk niet stil. De modellen werden steeds geperfectioneerd. Wat er trouwens in Korea gedaan wordt, zijn alles tussentekeningetjes. In amerika worden eerst de hoofdlayouts getekend, dat meestal varieert van 2 tot 6 schetsen per seconden, en dat wordt tot 12 tekeningen per seconden gemaakt in Korea. Dit gebeurt door een aantal aparte bedrijfjes daar, die tot 2 jaar geleden ook de tekeningen op cel overtrokken en inschilderden.
pi_20510149
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:29 schreef CaptainCab het volgende:
.....
Deze uitleg is wat duidelijker
pi_20685209
The Simpsons is dit jaar genomineerd voor 3 Emmy Awards (TV-oscars), en Futurama is genomineerd voor 2 Emmy's ondanks dat ze al een jaar gestopt zijn met uitzenden en nog veel langer met het maken van nieuwe afleveringen.

Outstanding Animated Program (For Programming Less than One Hour)
Futurama - The Sting
Samurai Jack - The Birth of Evil
The Simpsons - The Way We Weren't
South Park - Christmas In Canada
SpongeBob SquarePants - SpongeBob BC

Outstanding Music Composition For A Series (Dramatic Underscore)
Dead Like Me - Pilot
Line Of Fire - Eminence Front
Pandemic: Facing AIDS - Unganda/Tailand
The Simpsons - Treehouse Of Horror XIV
Star Trek: Enterprise - Similitude
24 - 6:00 AM - 7:00 AM

Outstanding Music And Lyrics
The Fairly OddParents - Abracatastrophe
Futurama - The Devil's Hands Are Idle Playthings
Sesame Street Presents " The Street We Live On"
The Simpsons - The President Wore Pearls
Until The Violence Stops

http://www.emmys.com/downloads/images/2004emmynoms.pdf

Ik gun het eigenlijk Futurama meer dan The Simpsons omdat het de laatste keer is dat ze een Emmy kunnen winnen (en omdat The Sting beter is dan The Way We Weren't ). We zullen te weten komen wie heeft gewonnen op 12 en 19 September, wanneer de uitrijkingen zijn.
pi_20706289
Op http://www.justdohit.co.uk/?page=dvdnews staan een paar foto's van de seizoen 4 boxset en een paar screenshots van het menu. De box ziet er erg gelikt uit, alleen de menuschermen lijken me op het eerste gezicht wat simpel. Al mensen hier die de regio 1 versie in huis hebben?

Nog een paar weken wachten en dan heb ik hem (regio 2-versie) eindelijk binnen
pi_20914627
quote:
Simpsons to reveal gay character

A character from The Simpsons is to be revealed as gay, sparking a mystery among fans over who it will be.
"We have a show where, to raise money, Springfield legalises gay marriage," producer Al Jean told fans at a comic book convention.

"Homer becomes a minister by going on the internet and filling out a form. A long-time character comes out of the closet, but I'm not saying who."

The last mystery Simpsons storyline involved killing off a character.

After weeks of speculation it was revealed Maude, the wife of Homer Simpson's neighbour Ned Flanders, was the unlucky victim of the cull.

Big screen

Speculation is already running rife across fan websites about who will be the mystery gay character, ranging from Mr Burns' devoted sidekick Waylon Smithers to one or both of Homer's sisters-in-law.

Simpsons creator Matt Groening joked to Comic-Con San Diego convention-goers "it's Homer".

In the episode, set to be broadcast in the US in January, Homer's hometown Springfield licenses gay marriage - a particularly hot topic in the US at the moment during election campaigning.

Groening also said plans were still afoot for a Simpsons movie but it would not be made until the TV series finally ended.

Guest stars for the next series may include rapper 50 Cent, comic actor Ray Romano and Sex and the City star Kim Cattrall.
Ik zet mn geld op Lenny en Carl...
pi_20914819
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:58 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ik zet mn geld op Lenny en Carl...
Ik zet mijn geld op Patty
pi_20915184
quote:
Probed for information about the upcoming season, Al Jean revealed that one of his favorite episodes is one in which Lisa gets a restraining order against Bart and has to watch a tape titled "So You’ve Got a Restraining Order," narrated by actor Gary Busey. Groening also noted that reclusive American writer and public figure Thomas Pynchon and A Brief History of Time author Stephen Hawking will both return for guest appearances.

As for the long-term plans for the series, Groening stated, "The show will go on for at least another couple seasons and probably a couple more after that."

Fans have been clamoring for more seasons on DVD. To this, Groening responded, "Unlike a lot of other contemporary TV shows, we don’t want to rush them out with commentary on just a few episodes. But we are streamlining the process so that the next seasons will come out a lot quicker."
The Simpsons lijken dus volgens Matt Groening nog wel een aardig poosje door te gaan. (iig nog een paar seizoenen + waarschijnlijk nog wel een paar) En de DVD-boxen gaan ook een stuk sneller (maar niet "te" snel) achter elkaar komen. Goed nieuws in mijn ogen
  woensdag 28 juli 2004 @ 23:15:31 #236
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_20922028
Toch raar dat één van de populairste, meest geliefde en nog steeds veel bekenen series, niet in Nederland te zien is
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_20924865
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 23:15 schreef Kipman het volgende:
Toch raar dat één van de populairste, meest geliefde en nog steeds veel bekenen series, niet in Nederland te zien is
Het heeft toch een hele tijd op net5 gedraaid? Maar nu is het er idd niet meer op
pi_20974229
Net mail van Amazon gekregen: Mijn Seizoen 4 box is verstuurd, dus hopelijk heb ik hem binnen een paar dagen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:08:32 #239
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_20974894
Ik heb de eerste paar seizoenen gedownload en vind de Simpson eigenlijk veel te moralistisch. Dan is er een leuk gegeven en wordt het weer happy de pappy uitgewerkt met een zoentje aan het eind . Geef mij Southpark maar

Voor als ik me verveel is het echter prima beeldvulling
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_20974903
http://www.bbc.co.uk/radi(...)l?5L_nancycartwright

Hier is een interview van de BBC met Nancy Cartwright! (Bart, Nelson, Ralph Wiggum en meer)

Voor de gewone luisterraar is het denk ik redelijk saai, maar leuk voor de fans. Er wordt o.a. gesproken over haar One-Woman show die ze in Engeland gaat doen, het homohuwlijk die in een toekomstige aflevering komt, de stemmen die ze doet etc.
pi_20977127
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:08 schreef Vamos het volgende:
Ik heb de eerste paar seizoenen gedownload en vind de Simpson eigenlijk veel te moralistisch. Dan is er een leuk gegeven en wordt het weer happy de pappy uitgewerkt met een zoentje aan het eind .
Mwa vind ik wel meevallen eigenlijk, tenminste als je het vergelijkt met vele ander tv-serries. Ik erger me ook erg aan serries met een 'moraal' of een erg aanwezige maatschappelijke boodschap, maar ik vind dat bij The Simpsons niet het geval.
Ik ben zelf niet echt een fan van het "poep en scheet"-humor van SouthPark, voor een paar afleveringen is het redelijk grappig, maar daarna verveelt het me heel erg.
Maarja iedereen heeft gelukkig zijn eigen smaak
pi_20978713
Als je de Simpsons moralistisch noemt, weet je uberhaupt niet wat dat woord inhoudt.
pi_21061762
Vandaag Seizoen 4 binnen gekregen

Ik heb nu de eerste 2 DVD's (van de 4) bekeken, en tis echt weer geweldig. Leuke extra's zoals een introductie door Matt Groening, reclamefilmpjes, Annamitics(met Frame in van het eindresultaat en visa verca), Storyboards en een grappige brief wisseling tussen Barbra Bush (moeder van Bush Jr.) en Marge Simpson. Morgen ga ik de 2 andere disc bekijken.

Owja wat ik een paar dagen geleden zei over dat de menu's er saai uit zagen: Ik zat er helemaal naast!!! De menu's zijn echt fantastisch

Ik heb mijn box bestelt uit Engeland, dus geen Nederlandse ondertitels (die lees ik toch niet) , maar voor de mensen die wel NL subs willen: Vanaf vandaag is deze box als het goed is ook gewoon in de Nederlandse winkels verkrijgbaar!!!
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:39:45 #244
7859 456
pi_21062914
Deze jongen gaat zich bij wijze van 'sigaar uit eigen doos' tracteren op seizoen 4 komend weekend
(Futurama is nl. uit)
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:11:15 #245
7859 456
pi_21117934
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:39 schreef 456 het volgende:
Deze jongen gaat zich bij wijze van 'sigaar uit eigen doos' tracteren op seizoen 4 komend weekend
(Futurama is nl. uit)
Waarvan akte!
pi_21204794
Dan Castellaneta, die o.a. de stemmen doet van Homer, Barney, Grandpa, Krusty en veel meer, heeft een Emmy-Award (TV-oscar) gewonnen voor zijn voice-over werk van vorig seizoen voor The Simpsons. Deze Emmy valt niet onder de Emmy's waar al 3 afleveringen van The Simpsons voor zijn genomineerd, maar is een losstaande Emmy die gejureerd is door een panel van deskundigen op het gebied van voice-overing.

Dan Gefeliciteerd
quote:
Dan Castellaneta, the actor who provides the voice of the patriarch of Fox's long-running animated comedy "The Simpsons," has earned this year's Primetime Emmy Award honor for voice-over performance for his work as Homer, Krusty the Clown, Grampa and other "Simpsons" characters. Castellaneta won voice-over Emmys for "Simpsons" in 1992 and '93.

The voice-over performance honor is one of three Primetime Emmy Award categories that are so-called juried awards, which have no nominations and final winners are determined by a panel of judges with relevant expertise. The juried awards will be formally presented to the winners along with the rest of the Creative Arts Primetime Emmy categories Sept. 12 at a ceremony held at the Shrine Auditorium in Los Angeles. The major Emmys will be handed out in a televised ceremony a week later.
bron: http://au.news.yahoo.com/040811/11/qa24.html
pi_21204889
Uit welk seizoen komt eigenlijk die aflvering waarin Homer tegen beter weten in dat enorme broodje bewaart?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_21204979
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:03 schreef Strolie75 het volgende:
Uit welk seizoen komt eigenlijk die aflvering waarin Homer tegen beter weten in dat enorme broodje bewaart?
Ik denk dat je aflevering 13 van Seizoen 4 bedoelt: "Selma's Choice"

http://www.duffzone.co.uk/framegrabs/9f11/02012004110233.jpg
http://www.duffzone.co.uk/framegrabs/9f11/02012004110350.jpg

[ Bericht 31% gewijzigd door MrBadGuy op 11-08-2004 13:09:31 (Plaatjes bij gezocht!) ]
pi_21207073
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk dat je aflevering 13 van Seizoen 4 bedoelt: "Selma's Choice"

http://www.duffzone.co.uk/framegrabs/9f11/02012004110233.jpg
http://www.duffzone.co.uk/framegrabs/9f11/02012004110350.jpg
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...heerlijke aflevering!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_21507028
quote:
Smithers 5 - 2
Patty 7 - 2
Selma 7 - 2
Kent Brockman 7 - 1
Lenny (Homer's work mate) 10 - 1
Carl (Homer's work mate) 10 - 1
Moe 10 - 1
Comic Book Guy 12 - 1
Principal Skinner 12 - 1