Ik vind van niet, aangezien je het nummer zou kopen om de zanger te betalen voor het werk dat hij erin heeft zitten, en zodra hij dood is krijgt hij toch geen geld meer alleen de platen maatschappij die alles wat er in hem is geinvesteerd allang terug heeft verdiend.
quote:Dat staat er toch niet. Hij bedoelt dat je dan eignelijk geen auteursrechten e.d aan hém meer verschuldigt bent, en je het dan gewoon mag downloaden. Overigens vind ik het zelf ook een bagger stelling hoor.
Op vrijdag 2 januari 2004 19:51 schreef DuchessX het volgende:
BaggerstellingAls een artiest dood is is zijn muziek ineens niet mooi meer?
[Dit bericht is gewijzigd door Retro op 02-01-2004 19:54]
quote:dat bedoel ik .. de maker heeft er toch niks meer aan dat je het koopt, ik denk liever dat hij zelf ook wil dat zijn fans zijn nummers na zijn dood vrij kunnen downloaden om op die manier onsterfelijk te blijven
Op vrijdag 2 januari 2004 19:52 schreef Mondo_Generator het volgende:
En als z'n lieve blonde weduwe met dikke tieten nou de rechten heeft? Dan mag die niet meer genieten van d'r bubbelbadje vol champagne?
trouwens als het een band betreft verdient de rest van de band natuurlijk nog wel de $$
quote:equal
Op vrijdag 2 januari 2004 19:51 schreef DuchessX het volgende:
BaggerstellingAls een artiest dood is is zijn muziek ineens niet mooi meer?
quote:omdat ze dat al dubbel en dwars terug hebben verdiend als de artiest te overlijden komt... daarbij steken ze er na zijn dood ook geen geld meer in
Op vrijdag 2 januari 2004 19:55 schreef AltamirA het volgende:
Wat een kortzichtige onzin. De platenmaatschappij steekt toch ook tijd & geld in die persoon, dus waarom zouden zij r niks mee rvan terug mogen zien als die persoon toevallig komt te overlijden?![]()
quote:Hier heb je helemaal gelijk in. Ten tweede koop ik de CD's ook voor mezelf, en niet alleen om de artiest te ondersteunen.
Wat een kortzichtige onzin. De platenmaatschappij steekt toch ook tijd & geld in die persoon, dus waarom zouden zij r niks mee rvan terug mogen zien als die persoon toevallig komt te overlijden?![]()
quote:lol om het mooie hoesje zeker
Op vrijdag 2 januari 2004 19:57 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Hier heb je helemaal gelijk in. Ten tweede koop ik de CD's ook voor mezelf, en niet alleen om de artiest te ondersteunen.
ik zou ze btw ook kopen hoor als ik niet van mening was dat met de huidige CD prijzen ik behoorlijk afgezet zou worden.
Zodra ze net zoals freerecordshop DVD's 6 euro zouden worden zou ik niet meer downloaden
quote:Exact, stelling is dus onzin m.i.
Op vrijdag 2 januari 2004 19:52 schreef Mondo_Generator het volgende:
En als z'n lieve blonde weduwe met dikke tieten nou de rechten heeft? Dan mag die niet meer genieten van d'r bubbelbadje vol champagne?
Wanneer een artiest trouwens 70 of meer jaar dood is hoef je niet meer te betalen.
[Dit bericht is gewijzigd door SurfDude op 02-01-2004 20:00]
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:57 schreef GWD het volgende:[..]
omdat ze dat al dubbel en dwars terug hebben verdiend als de artiest te overlijden komt...
quote:Om het hoesje, bovendien ben je sowieso geneigd om het meer te luisteren als je het gekocht hebt.
Op vrijdag 2 januari 2004 19:59 schreef GWD het volgende:[..]
lol om het mooie hoesje zeker
ik zou ze btw ook kopen hoor als ik niet van mening was dat met de huidige CD prijzen ik behoorlijk afgezet zou worden.
Zodra ze net zoals freerecordshop DVD's 6 euro zouden worden zou ik niet meer downloaden
Ik koop bijna alleen CD's onder de 10 euro....
quote:Over kortzichtig gesproken. 1 bescheiden hitje en die platen maatschappij haalt miljoenen binnen over de rug van 1 artiest. Bovendien welke kosten maken ze dan behalve een beetje promotie? Die 5 man personeel kunnen de kosten ook niet zijn en toch kost een cd 40-50 euro in de winkel. Pure oplichterij en de meeste mensen stinken hier gewoon in.
Doemaardrie vindt dat TS wel degelijk een punt heeft.
quote:Maar waarom zouden de platenbazen het geld dan WEL nodig hebben wanneer de artiest nog WEL leeft?
Op vrijdag 2 januari 2004 20:10 schreef dragonstef het volgende:
ben het er eigenlijk wel mee eens! Waarom nog rechten betalen? De platenbazen hebben het geld echt niet nodig hoor!
quote:Ik wil wel weten waar jij CD's van 40-50 euro koopt...
Op vrijdag 2 januari 2004 20:10 schreef doemaardrie het volgende:[..]
Over kortzichtig gesproken. 1 bescheiden hitje en die platen maatschappij haalt miljoenen binnen over de rug van 1 artiest. Bovendien welke kosten maken ze dan behalve een beetje promotie? Die 5 man personeel kunnen de kosten ook niet zijn en toch kost een cd 40-50 euro in de winkel. Pure oplichterij en de meeste mensen stinken hier gewoon in.
Zoals ik eerder zei, ik koop meestal alleen CD's onder de 10 euro, maar bij hoge uitzondering (zeldzame CD's e.d.) rond de 15 euro. De kosten moet je niet onderschatten, er komt veel bij kijken.
Ook eerlijkheidshalve, als je MP3's hebt en je vindt het mooi vind ik dat je ook de platenmaatschappij mag belonen, zonder hem had je het nooit gekend...
Maar goed, dit is echt weer zo'n topic waarin mensen zichzelf 'legitieme' redenen proberen aan te praten om maar vooral geen geld aan muziek uit te geven, en alles gewoon maar te downloaden. Argumenten hebben dan toch geen nut.
cd-winkels adverteren met:
"Ze zijn er niet, dus ook de prijs niet!
Haal nu alle cd's van:
Bob Marley
John Lennon
John Denver
Elvis
Marvin Gaye
Tupac Shakur
en nog vele anderen!
Binnenkort:
Bob Dylan?
Rolling Stones?
Beetje waardeloze stelling...