rekening afrondingsverschillen (#4900)
aan rekening debiteuren (#1300)
Of je kan het laten staan en het verschil afboeken als je het te vorderen bedrag terugkrijgt van de belastingdienst.
je afronding kan nooit meer dan 2 of 3 euro zijn.
Voor je eigen overzicht is het handiger om je te vorderen en/of te betalen belastingen (VPB/ BTW/ Loonbelastin, enz.) op aparte rekeningen te zetten. Zo komen zo ook apart in de balans naar voren.
quote:Ik heb er al twee rekening voor staan: Te vorderen BTW en Te betalen BTW.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:24 schreef Hubo het volgende:
Je kan een boeking maken in de richting van:rekening afrondingsverschillen (#4900)
aan rekening debiteuren (#1300)Of je kan het laten staan en het verschil afboeken als je het te vorderen bedrag terugkrijgt van de belastingdienst.
je afronding kan nooit meer dan 2 of 3 euro zijn.
Voor je eigen overzicht is het handiger om je te vorderen en/of te betalen belastingen (VPB/ BTW/ Loonbelastin, enz.) op aparte rekeningen te zetten. Zo komen zo ook apart in de balans naar voren.
De afronding laten staan is niet echt handig want dan is mijn startbalans niet in balans. Ik denk dat ik maar een rekening afrondingsverschillen open, dat lijkt me het meest slimme idee
[Dit bericht is gewijzigd door SePuLtUrA op 02-01-2004 15:40]
quote:En dan heb je nog een derde rekening nodig: BTW aangifte, en een vierde BTW Afronding.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:30 schreef SePuLtUrA het volgende:[..]
Ik heb er al twee rekening voor staan: Te vorderen BTW en Te betalen BTW.
Je boekt dan iets van
code:Omdat je op je aangifte alles af moet ronden, moet dit ergens in je boekhouding corrigeren, anders blijf je aan het einde van het jaar met verschillen zitten.,Te vorderen BTW 500,11
Te betalen BTW 800,43
BTW Aangifte 300,00
BTW Afronding 0,32
quote:Oke, maar die 2 rekeningen te betalen en te vorderen BTW zijn nu gekoppeld aan de debiteuren? kan je deze niet koppelen aan een apart kop op je balans Belastingen? deze komt dan tussen de debiteuren te staan en de overige vorderingen. Verder is het misschien handig om nog een derde rekening aan te maken voor de BTW, namelijk "Afdracht BTW". Zo kan je een duidelijk onderscheid houden tussen de BTW die afkomstig is van je eigen facturen( te betalen BTW), die afkomstig is van de ontvangen facturen (te vorderen BTW) en de BTW die jij moet afdragen aan de belastingdienst.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:30 schreef SePuLtUrA het volgende:[..]
Ik heb er al twee rekening voor staan: Te vorderen BTW en Te betalen BTW.
De afronding laten is niet echt handig want dan is mijn startbalans niet in balans. Ik denk dat ik maar een rekening afrondingsverschillen open, dat lijkt me het meest slimme idee
[Dit bericht is gewijzigd door Hubo op 02-01-2004 15:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |