abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 09:03:50 #1
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15894304
Wachten op een 2e streepje deel 10

Hier weer verder met klussen, wachten, testen, etc.

Liefs,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:08:50 #2
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_15894330
Weet je wat mijn vriend zei toen we elkaar nieuwjaar gingen wensen:
Dat er volgend jaar nog eentje mag komen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:09:23 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_15894334
Dus na 14 juli zit ik weer in dit topic
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 09:26:41 #4
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15894431
Nou nou dat vriendje van jou is wel lekker voortvarend hoor

Natuurlijk heeft iedereen die onze situatie kent ons een zeer vruchtbaar 2004 gewenst. Erg lief en ik hoop ook zeker dit jaar zwanger te worden!!! Liefst natuurlijk in januari al

Verder niet veel te melden omdat ik pas rond 7 januari weer in de klusperiode zit. Het gekke is dat ik nu al wel allerlei rare pijntjes heb. Mijn lichaam is er vlot bij deze maand *zucht*

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:35:39 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15894486
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 09:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Natuurlijk heeft iedereen die onze situatie kent ons een zeer vruchtbaar 2004 gewenst. Erg lief en ik hoop ook zeker dit jaar zwanger te worden!!! Liefst natuurlijk in januari al
Dat wens ik jou ook toe!!!

Hee Slaapmeisje, dat waar Piglet het over had in het vorige deel: die "goede raad" van mensen over "ermee bezig zijn" en obsessies enzo..., had jij daar niet een goeie opmerking over een hele tijd geleden? Volgens mij schreef jij ooit:
"Als ze nu met onderzoeken komen die bewijzen dat het inderdaad een rol speelt of je er wel of niet heel erg mee bezig bent, ja, dan zal ik proberen er minder mee bezig te zijn...!"
Zoiets?

Dat vind ik een goeie! Want inderdaad, iedereen kan wel roepen dat het zo is, maar is het čcht waar?
Tuurlijk, voorbeelden genoeg van "bezig met adoptie en ineens zwanger!", maar gelukkig ook voorbeelden genoeg (meer? !!!) van mensen die er hartstikke mee bezig zijn en toch gewoon zwanger raken! Kijk hier maar eens rond, hihihi!

Dus laat die onderzoeken maar bewijzen dat er echt een grondige, negatieve invloed is van "obsessief gedrag" op vruchtbaarheid. Enne, laat ze er dan ook meteen een tip bij geven hoe je er in godsnaam minder hard mee bezig kunt zijn! Bedankt.

Piglet, superbegrijpelijk dat het je frustreert. Laat ze allemaal lekker in de stront zakken! Succes, meis!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:59:32 #6
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_15894653
Zo meiden, we zitten net in deel 11 en ik heb nu al de drang om te testen.....
Wie weet een goede reden om het niet te doen, want ikzelf kan er geen verzinnen of ik weet er wel iets tegenstrijdigs uit te halen om toch een goeie smoes te hebben om te testen...
Een aantal maanden geleden was mijn cyclus regelmatig en was ik nu over tijd geweest....
Zit nu op dag 32
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 10:19:19 #7
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15894833
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 09:59 schreef Jansu het volgende:
Zo meiden, we zitten net in deel 11 en ik heb nu al de drang om te testen.....
Wie weet een goede reden om het niet te doen, want ikzelf kan er geen verzinnen of ik weet er wel iets tegenstrijdigs uit te halen om toch een goeie smoes te hebben om te testen...
Een aantal maanden geleden was mijn cyclus regelmatig en was ik nu over tijd geweest....
Zit nu op dag 32
Lastig lastig. Een goede reden om niet te testen zou zijn dat als je zwanger bent, je dat ook over een paar dagen bent, dus nu testen zou je niet meer zwanger maken dan je wellicht nu al zou zijn.

Wel een reden om te testen is, is dat dag 32 al behoorlijk ver in je cyclus is. Ook al waren de laatste rondes niet zo regelmatig, dag 32 is al een heel eind op weg en zou al een positief resultaat moeten geven.

Heb je trouwens verschijnselen die erop zouden kunnen duiden Jansu? Spannend zeg zo een dilemma. Bij mij is het CD 13, dus nog niet eens over de helft, maar ik voel wel allerlei dingetjes en heb ook de testdrang, maar kan me nog inhouden als ik het rationeel bekijk

Het zou bij jou eigenlijk al raak moeten wezen, want als ik me niet vergis ben jij dit topic als Bonkie ooit begonnen toch?

† In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 10:29:35 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15894990
Wat lief van je Sugar! Kom maar op met die vruchtbaarheidsvibes

Inderdaad heb ik ergens in een vorig deel mij ook heel erg kwaad gemaakt over het feit dat mijn omgeving het allemaal nodig vond om maar te zeggen dat ik me er niet zo mee bezig moet houden. Nog steeds kan ik daar gigantisch kwaad om worden en zeker als het van een man afkomstig is. Flikker toch een eind op met je goedbedoelde advies! Ik zou jou wel eens willen horen als jij een vrouw bent en gestopt met de pil Hormonen zijn zowieso heel moeilijk te peilen en onder controle te houden, dus ga mij niet vertellen wat ik wel of niet moet voelen of doen!

Bij mijn vriendin op haar werk was er ook zo een meisje die er heeeeeel erg mee bezig was en behoorlijk aan het klagen was dat ze AL drie maanden gestopt was met de pil en nog STEEDS niet zwanger. Mijn vriendin is toen behoorlijk kwaad op dat meisje geworden omdat ze mijn verhaal kent en zei dat niet iedereen maar zo gemakkelijk zwanger wordt. Ach, een maand later was dat collegaatje van haar toch zwanger terwijl die er zowat elke minuut van de dag mee bezig was.

Anyway, er zijn volgens mij inderdaad geen bewijzen. Naar mijn mening wordt er wel erg snel geoordeeld dat indien het niet a la minute lukt om zwanger te raken dat het dan wel aan het feit ligt dat de vrouw er teveel mee bezig is. In sommige gevallen is er lichamelijk iets aan de hand en dat is niet altijd bij de vrouw het geval, dusssss. Hihi, nu ben ik dus weer pissig en ik had me nog zo voorgenomen om in het nieuw jaar me hier in ieder geval niet meer druk om te maken Laat ze maar lullen als ik maar mag mutsen

vrijdag 2 januari 2004 @ 10:32:14 #9
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_15895033
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:19 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Lastig lastig. Een goede reden om niet te testen zou zijn dat als je zwanger bent, je dat ook over een paar dagen bent, dus nu testen zou je niet meer zwanger maken dan je wellicht nu al zou zijn.

Wel een reden om te testen is, is dat dag 32 al behoorlijk ver in je cyclus is. Ook al waren de laatste rondes niet zo regelmatig, dag 32 is al een heel eind op weg en zou al een positief resultaat moeten geven.

Heb je trouwens verschijnselen die erop zouden kunnen duiden Jansu? Spannend zeg zo een dilemma. Bij mij is het CD 13, dus nog niet eens over de helft, maar ik voel wel allerlei dingetjes en heb ook de testdrang, maar kan me nog inhouden als ik het rationeel bekijk

Het zou bij jou eigenlijk al raak moeten wezen, want als ik me niet vergis ben jij dit topic als Bonkie ooit begonnen toch?

Tjeemie, wat een geheugen!!
Ja, ik was dit topic begonnen.

Verder voel ik deze ronde niets bijzonders. Geen rare dingen in mijn lijf gaande op het moment. Vorige keer had ik, achteraf gezien, rond mijn eisprong heel veel slijmverlies wat heel lang aanhield. Maar deze ronde dus niets...
En wat mijn cyclus betreft, een maand of 6 geleden was mijn cyclus ongeveer 32 dagen. maar de laatste cyclus was 44 dagen....
Even op een rij vanaf vorige cyclus en dan verder terug in de tijd:
44 dagen (geen oorzaak te vinden)
31 dagen (na gebruik medicatie ivm cyste)
35 dagen (waarcshijnlijk langer
34 dagen ivm cyste)
32 dagen
32 dagen
32 dagen
Al met al word ik er behoorlijk mesjokke van, vandaar het bezoek aan de gyn as maandag. En dan maar hopen....
Inmiddels zijn we al 21 maanden geleden gestopt met de pil.

(test ligt nog op tafel, zal het me lukken om hem terug in de kast te leggen???)

vrijdag 2 januari 2004 @ 10:34:24 #10
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_15895060
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat lief van je Sugar! Kom maar op met die vruchtbaarheidsvibes

Inderdaad heb ik ergens in een vorig deel mij ook heel erg kwaad gemaakt over het feit dat mijn omgeving het allemaal nodig vond om maar te zeggen dat ik me er niet zo mee bezig moet houden. Nog steeds kan ik daar gigantisch kwaad om worden en zeker als het van een man afkomstig is. Flikker toch een eind op met je goedbedoelde advies! Ik zou jou wel eens willen horen als jij een vrouw bent en gestopt met de pil Hormonen zijn zowieso heel moeilijk te peilen en onder controle te houden, dus ga mij niet vertellen wat ik wel of niet moet voelen of doen!

Bij mijn vriendin op haar werk was er ook zo een meisje die er heeeeeel erg mee bezig was en behoorlijk aan het klagen was dat ze AL drie maanden gestopt was met de pil en nog STEEDS niet zwanger. Mijn vriendin is toen behoorlijk kwaad op dat meisje geworden omdat ze mijn verhaal kent en zei dat niet iedereen maar zo gemakkelijk zwanger wordt. Ach, een maand later was dat collegaatje van haar toch zwanger terwijl die er zowat elke minuut van de dag mee bezig was.

Anyway, er zijn volgens mij inderdaad geen bewijzen. Naar mijn mening wordt er wel erg snel geoordeeld dat indien het niet a la minute lukt om zwanger te raken dat het dan wel aan het feit ligt dat de vrouw er teveel mee bezig is. In sommige gevallen is er lichamelijk iets aan de hand en dat is niet altijd bij de vrouw het geval, dusssss. Hihi, nu ben ik dus weer pissig en ik had me nog zo voorgenomen om in het nieuw jaar me hier in ieder geval niet meer druk om te maken Laat ze maar lullen als ik maar mag mutsen

Ik sluit me hier helemaal bij aan meiden!!!
Het is juist zo goed omschreven dat ik er niets meer aan toe kan voegen.
pi_15895211
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:32 schreef Jansu het volgende:

[..]

Tjeemie, wat een geheugen!!
Ja, ik was dit topic begonnen.

Verder voel ik deze ronde niets bijzonders. Geen rare dingen in mijn lijf gaande op het moment. Vorige keer had ik, achteraf gezien, rond mijn eisprong heel veel slijmverlies wat heel lang aanhield. Maar deze ronde dus niets...
En wat mijn cyclus betreft, een maand of 6 geleden was mijn cyclus ongeveer 32 dagen. maar de laatste cyclus was 44 dagen....
Even op een rij vanaf vorige cyclus en dan verder terug in de tijd:
44 dagen (geen oorzaak te vinden)
31 dagen (na gebruik medicatie ivm cyste)
35 dagen (waarcshijnlijk langer
34 dagen ivm cyste)
32 dagen
32 dagen
32 dagen
Al met al word ik er behoorlijk mesjokke van, vandaar het bezoek aan de gyn as maandag. En dan maar hopen....
Inmiddels zijn we al 21 maanden geleden gestopt met de pil.

(test ligt nog op tafel, zal het me lukken om hem terug in de kast te leggen???)

Moeilijk, moeilijk. Als ik zo naar je lijstje kijk, zou ik denk ik wachten tot maandag. Dan zit je op dag 35 en dat lijkt mij een aardig gemiddelde (ik hoop heel erg voor je dat die 44-daagse cyclus ook gewoon een uitzondering was).
Maar het is natuurlijk wel heel erg moeilijk om niet te testen als de test al op tafel ligt. En ik ben stiekem ook best benieuwd
  vrijdag 2 januari 2004 @ 10:48:09 #12
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_15895245
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:45 schreef piglet het volgende:

[..]

Moeilijk, moeilijk. Als ik zo naar je lijstje kijk, zou ik denk ik wachten tot maandag. Dan zit je op dag 35 en dat lijkt mij een aardig gemiddelde (ik hoop heel erg voor je dat die 44-daagse cyclus ook gewoon een uitzondering was).
Maar het is natuurlijk wel heel erg moeilijk om niet te testen als de test al op tafel ligt. En ik ben stiekem ook best benieuwd

Ja, dat het moeilijk is als tie op tafel ligt dat heb ik het laatste uur wel ervaren.
Maar.... hij ligt weer mooi in de kast hoor!
Ik probeer te wachten tot maandag en dan zien we wel als we bij de gyn zijn wat hij ervan vind...
pi_15895312
Lieve Sugar en Slaapmeisje,

Bedankt voor jullie lieve reacties op m'n frustratie. Ik moest het gisteren gewoon even kwijt (had nl. weer een mailtje gehad waar het in stond en kon het even niet hebben).
Ik ben eigenlijk nog helemaal niet zo lang bezig en het irriteert me nu al dat mensen dat soort dingen tegen me zeggen!
Inmiddels ben ik alweer helemaal vrolijk hoor. Ik zie het allemaal wel. En idd zodra er keiharde bewijzen zijn dat het niet lukt als je er teveel mee bezig bent, dan ga ik wel op zoek naar een manier om er echt niet meer mee bezig te zijn

Mijn hubbie zei trouwens laatst tegen me: natuurlijk hoor je nooit van mensen dat ze er heel erg mee bezig waren en dat het toen ook lukte. Dat is helemaal geen leuk verhaal! Het is natuurlijk een veel leuker verhaal als je kunt vertellen dat je er geen rekening mee had gehouden of dat het compleet onverwacht was, etc.
Lief he?

Dikke

vrijdag 2 januari 2004 @ 10:56:11 #14
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_15895354
Aangezien ik nu officieel uit de lurkstand ben gesprongen , wil ik jullie allemaal een hart onder de riem stoppen. Ik lurk al vanaf de zomer mee, sinds we besloten hebben om het te gaan proberen. Maar ik heb een aantal zeer oplettende vrienden die ook wel eens op fok rondwandelen en als ik dan gereageerd had hier, gelijk gealarmeerd zouden zijn.
Maar ik leef dus al maanden intens met jullie mee en lees iedere teleurstelling en vreugdezang. Ik duim voor jullie en hoop van harte dat het jullie ook gaat lukken. Blijf positief denken ookal is dat soms moeilijk.
Hele dikke van Dutchie
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_15895381
Volgens mij is het toch (tenminste dat hoop ik wel) bij de meeste kinderen zo dat het de bedoeling was dat ze geboren werden. En dus dat moeders er mee bezig geweest zijn. Dusse......laat iedereen maar lekker kletsen en mutsen jullie maar lekker door hier.....enne dan lees ik wel weer dat jullie dit jaar uit dit topic verdwijnen naar het zwangerschapstopic.

Veel geluk allemaal

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_15895386
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:48 schreef Jansu het volgende:

[..]

Ja, dat het moeilijk is als tie op tafel ligt dat heb ik het laatste uur wel ervaren.
Maar.... hij ligt weer mooi in de kast hoor!
Ik probeer te wachten tot maandag en dan zien we wel als we bij de gyn zijn wat hij ervan vind...

Ach ja, natuurlijk, je gaat maandag naar de gyn. Lekkere opmerking van mij om tot dan te wachten
Maar wel knap dat de test weer in de kast ligt .
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 11:05:08 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15895485
dutchie, wat megalief dat je dit zegt. Ik vroeg me al af waarom je hier wel zo vaak lurkte, maar niets zei. Het lijkt me heel erg lastig om je mond te houden in zo een geval. Het doet me trouwens ook beseffen dat er nog zoveel meer mensen lurken en meeleven dan ik zelf voor mogelijk had gehouden. Volgens mij heb ik je nog niet eens gefeliciteerd Bij deze dan van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en dat er maar een mooi kindje uitkomt. Je bent trouwens uitgerekend op mijn verjaardag. 21 juni toch? Het is de mooiste dag van het jaar, dus het kan niet anders dan een prachtbaby worden

Jansu, maandagochtend kun je dan toch testen? Voordat je naar de dokter gaat lijkt me een heel goed plan. Trouwens ook toevallig, want Sugar heeft maandag ook een afspraak. Ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over! Sterkte nog even voor de komende paar dagen

pi_15896439
Mijn vriend en ik hebben ook besloten om te stoppen met de pil. Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met Femnatal (foliumzuur), maar ik krijg die dingen niet weg... Heb sowieso moeite met tabletten slikken.

Nu vroeg ik me af of deze ook in druppel vorm te krijgen zijn?

† In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 13:05:47 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15897746
Hoi Stiekemurd, wat een spannend moment he als je de pil in de prullenbak gooit! Ik zou eigenlijk niet weten of foliumzuur ook in druppelvorm te verkrijgen is. Dat zouden ze wel moeten weten bij de drogist neem ik aan. Hopelijk wel voor jou, dat zou het een stuk makkelijker maken. Succes
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2004 @ 13:08:12 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15897813
Bij het intypen van de URL kwam ik ineens op een grappig iets. Ik type altijd fokforum.nl in en we zijn zelf bezig met fokken. Kortom topfokkers van Nederland zullen nog wel eens op een verkeerde link terechtkomen

Auw auw auw ik heb trouwens nu al zo een ontzettende pijn in mijn borsten terwijl mijn eisprong volgens mij nog moet komen

pi_15898669
Ja, ik had ook echt niet verwacht dat hij zou toestemmen. Ik heb heb eerst de strip afgemaakt. Echter wil ik niet echt super mee bezig zijn, maar ben toch bang dat je dat toch automatisch doet.

(ben al naar meubeltjes aan het kijken op i-net)

vrijdag 2 januari 2004 @ 15:45:27 #22
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15901674
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:03 schreef Jonnetje het volgende:
Oké hier gaat ie..............
  • Voor Loena-tik- (en Karin)... Wilyan is op 28 april 2003 geboren en nu dus acht maanden jong/oud

Leuk hoor Jonnetje, nu "alweer" beginnen aan een tweede
Over snel gesproken, wij hebben na de geboorte van nummer twee eigenlijk nooit aan anticonceptie gedaan( ja geloof ik twee keer met condoom, maar dat beviel niet zo ) Ewen is eergisteren 1 jaar geworden en ben nu 1 maand zwanger van de derde (hopelijk gaat nu wel alles goed, ben nog steeds een beetje bang om het woord zwanger uit te spreken)
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 januari 2004 @ 16:26:20 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_15902760
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:06 schreef Stiekemurd het volgende:
Mijn vriend en ik hebben ook besloten om te stoppen met de pil. Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met Femnatal (foliumzuur), maar ik krijg die dingen niet weg... Heb sowieso moeite met tabletten slikken.

Nu vroeg ik me af of deze ook in druppel vorm te krijgen zijn?

@Stiekemurd:
Je kunt van Evasin (klein rechthoekig doosje met paarse tekst en een foto van een vrouwenhand en een babyhandje) ook foliumzuurpilletjes krijgen die ongeveer zo groot zijn als 'de pil' Ze kosten ¤3,25 bij Kruidvat per 28 pilletjes. Deze zijn echt goed weg te krijgen. Mocht je toch een multivitamine met foliumzuur willen slikken, ik slik nu Gravidamon, deze zijn rond en glad. Beter te slikken dan die capsules.

Nog proficiat met de beslissing en dat 2004 maar een vruchtbaar jaar mag worden voor jullie (en voor de rest hier natuurlijk ook!!!)

@Piglet:
Als iemand dag en nacht bezig was met zwanger worden, dan was ik het wel. Ik kon haast nergens anders meer aan denken. En bij mij was het dus meteen raak. Dus laat al die mensen maar lullen, een beetje gezonde interesse in je lichaam en je cyclus kan heus geen kwaad. Zo lang het geen obsessie wordt en je niet eens meer aandacht zou besteden aan andere dingen, zou het misschien een beetje invloed kunnen hebben. Maar ik zie dat je nog steeds heel geďnteresseerd bent in wat de anderen hier te vertellen hebben, dus maak ik me daar geen zorgen over.

Groetjes
Sjeen

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 2 januari 2004 @ 20:32:03 #24
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15909088
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 08:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat leuk om weer wat verse gezichten te zien in dit topic. Ik was al bang dat ik hier als laatste over zou blijven

Niet te geloven trouwens dat dit het 10e deel alweer was (nu dan het laatste berichtje). Ik voel me al een behoorlijke veteraan op 2e streepjesgebied....

Slaapmeisje, je blijft echt niet alleen over hoor hier! Jullie gaan in dit nieuwe jaar een mooi slaapkindje maken. Trouwens ik blijf jullie hier ook voorlopig lekker lastigvallen . Veels te gezellig hier!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_15909169
Dag allemaal, ik kom even uit lurkstand om jullie allen een zeer vruchtbaar 2004 te wensen

Toi toi toi

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')