abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15892625
Ik vraag me af hoeveel mensen bewust naar muziek luisteren, of dat ze het maar als achtergrond geluid gebruiken.
Als ik bijv. achter de PC zit, en ik moet ff plassen of een biertje pakken oid (en soms als er een telefoontje gaat) zet ik de muziek op pause.
Dat doe ik omdat ik van de muziek geniet en dat allemaal wil horen.
Soms draai ik weleens wat muziek die wat ouder is, of omdat ik die opzet omdat ik gewoon wat muziek wil horen; maar dat is niet vaak.

Vaak is het dus zo dat ik de muziek pauseer als ik eventjes wegben. Hoe doe jij dat? Hoe zie jij muziek? Puur als achtergrondgeluid, of misschien kan het je niet schelen dat je een (potentieel) mooi stuk mist, of misschien juist wel?

Dus: Zet je de muziek af als je wegbent en waarom?

123
pi_15892634
nee en als het ja is om energie te besparen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_15892637
Ik heb meestal een stream aanstaan. Die zet ik zachter als ik wegga.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_15892649
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb meestal een stream aanstaan. Die zet ik zachter als ik wegga.
Idd, als het radio of een stream is, kan je het niet pauseren (vooral plassen probeer ik dan uit te stellen als ik echt van de muziek geniet).
123
pi_15892660
Alleen als ik er bewust naar luister.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_15892663
Ik laat de muziek gewoon aanstaan als ik ff een andere kamer op moet ofzo. Dus als achtergrondmuziek. Maar als ik ff het huis uitmoet of iets dergelijks, dan zet ik em uiteraard wel op pauze of stop.
  Donald Duck held vrijdag 2 januari 2004 @ 02:20:37 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_15892666
Als ik even weg moet, naar de WC bijvoorbeeld, laat ik de muziek gewoon aanstaan. Het is voor mij gewoon achtergrondmuziek, ik ga het dus niet pauzeren omdat ik anders wat zou missen.
Maar als ik aan de telefoon ben, zet ik de muziek wel uit, of in ieder geval wat zachter.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_15892667
als ik iets goeds luister, zet ik hem op pauze, omdat ik niets wil missen.
pi_15892670
Ik zet het ook altijd op pauze
"Be realistic demand the impossible"
pi_15892671
Ik pauzeer .
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 02:23:03 #11
79250 NoRuleZ
:: Need mah love back ::
pi_15892699
ik heb een fikse playlist, en laat wel lekker draaien als achtergrond,
en ik heb een kleinere playlist waar ik echt naar luister, maar ik
maak me niet druk als ik ff een liedje mis, of een deel..
*2004, hopelijk het jaar voor mij om m´n lief weer terug te vinden*
pi_15892702
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:19 schreef MaartenGrendel het volgende:
Alleen als ik er bewust naar luister.
Ik denk dat dat de kern is van mijn vraag.
123
pi_15892704
Bewust opgezette muziek pauzeer ik, achtergrond muziek (radio zender) zet ik gewoon wat zachter.
pi_15892742
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik pauzeer .
Ik ga door...

Pauzeren sux! :p

pi_15892910
Worden radio en streams gezien als achtergrond en zelf opgezette muziek als bewust?

Ik sorteer mijnMP3's bijv' per artiest en als het kan per album. Alsik die opzet, pauzeer ik.
Als ik CTRL+A doe en dus alles aan heb staan (alle MP3's die ik heb ge-d/l'd bijv) loop ik *soms* weg zonder op pause te drukken. Maar meestal niet (of ik moet de incoming-directory erbij hebben inbegrepen).

123
pi_15892935
Het hangt nogal van de situatie, de stemming en het soort muziek af. Alle opties komen wel eens voor.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_15892956
Ligt eraan hoe mooi het liedje is

Maar meestal laat ik het gewoon afspelen.

Cerror O+
  vrijdag 2 januari 2004 @ 02:45:17 #18
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15892960
Ik wacht tot het nummer afgelopen is, en dán pauzeer ik pas.
pi_15892972
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:23 schreef K3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de kern is van mijn vraag.

Meestal staat winamp op shuffle, als ik bezig ben met andere dingen dient de muziek als achtergrondinvulling en dan luister ik niet overal bewust naar.
Maar het kan ook voorkomen dat ik een bepaald nummer, een cd of een plaat wil horen, en dan ga ik er ook goed voor zitten om er naar te luisteren.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_15892976
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:45 schreef Summoner het volgende:
Dat is pas stijl.
*herkent
123
pi_15892988
Ik pauseer, anders mis ik goeie stukjes
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_15893052
Als ik net een nieuwe cd heb gekocht dan pauzeer ik m zeker en ga zonodig niet eens uit me stoel. Als ik muziek aan heb om gewoon de stilte te doorbreken ben ik me er niet eens bewust van en blijft ie zelfs aan staan als ik niet eens thuis ben of soms als ik ga slapen.
Where facts are few, experts are many.
pi_15893053
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:45 schreef Summoner het volgende:
Jup, ik meestal ook, tenzij het weer eens zo'n vaag lang nummer is zoals Godspeed You Black Emperor die wel eens meent te moeten maken. Dan hebben ze gewoon pech en worden ze bruut stilgezet.

Bij een toiletpauze wil de muziek ook nog wel eens ineens veel harder gezet worden zodat ze ook nog hoorbaar is op het toilet

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  vrijdag 2 januari 2004 @ 03:00:05 #24
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_15893079
Ik laat hem altijd lopen. Als ik ga werken dan laat ik altijd een hele relaxte CD lopen zodat ik als ik de deur open doe muziek hoor.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  vrijdag 2 januari 2004 @ 03:03:04 #25
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_15893099
Ik snap zowieso de hele heisa niet, als ik denk dat ik wat heb gemist dan zet ik hem ff terug naar wat ik nog net niet heb gemist...

Als ik binnen kom moet het gelijk gezellig zijn en niet pas nadat ik mn jas heb uitgedaan, opgehangen en de MP3's heb gestart.

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')