abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15882407
Ik ben een trainer van een FV team, zoals korfballers weten, zijn dat vrij kleine kindjes (laten we zeggen 5 - 7 jaar) die aan Monokorfbal doen... Om dat nu aan te gaan zitten leggen heb ik geen zin in, maar ik was dus op zoek, aangezien mijn inspiratie op begint te raken, naar nieuwe frisse ideeën om met de kindjes te doen... Het kan zijn van tikkertje tot een korfbaloefening, het maakt mij niet uit, als je denk dat het leuk is voor een kindje van 5, 6 of 6, post het hier even en je doet me een groot plezier!

Alvast bedankt!

pi_15882462
misschien een wedstrijdje "wie-kan-de-trainer-het-hardst-in-zijn-gezicht-gooien"?
pi_15882491
soort handbal zonder doelen.. doen we met voetbaltraining ook wel eens.. is goed voor vrijlopen en dergelijke.. dus gewoon 5 tegen 5.. bal overgooien en in de ploeg houden.. met als enige doel de bal in de ploeg houden.. geen doel of korf... zakdoekje leggen is ook leuk..

in welke plaats ben je trainer?

pi_15882494
lummelen?
pi_15882575
Misschien staat hier wat op:
http://www.korfbaltraining.com/

Maar denk dat het voornamelijk voor senioren is..

Ik ben vandaag zo vrolijk
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:36:53 #6
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_15882618
Je moet ze flink trainen in die leeftijd groeien ze hel veel
Zat te denken aan een duurloop
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_15882768
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:28 schreef FaNuCeDeX het volgende:
Ik ben een trainer van een FV team, zoals korfballers weten, zijn dat vrij kleine kindjes (laten we zeggen 5 - 7 jaar) die aan Monokorfbal doen... Om dat nu aan te gaan zitten leggen heb ik geen zin in, maar ik was dus op zoek, aangezien mijn inspiratie op begint te raken, naar nieuwe frisse ideeën om met de kindjes te doen... Het kan zijn van tikkertje tot een korfbaloefening, het maakt mij niet uit, als je denk dat het leuk is voor een kindje van 5, 6 of 6, post het hier even en je doet me een groot plezier!

Alvast bedankt!

trefbal...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_15882810
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:36 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Je moet ze flink trainen in die leeftijd groeien ze hel veel
Zat te denken aan een duurloop
haha.. daat had ik het dus toevallig vandaag over met een vriend. Dat je als je klein bent, eigenlijk altijd een goede conditie hebt.. maar het trainen heeft al wel effect voor later dus wat dat betreft is het helemaal niet zo gek..
pi_15882908
2 kinderen zijn tikker. ze moeten de bal naar elkaar overgooien en dan proberen de overige kinderen met de bal te tikken in een klein vierkant. ook als de 'overige kinderen'buiten het vierkant komen zijn ze af.

kinderen staan achter elkaar in een rij voor de korf. de voorste 2 krijgen een bal. nummer 1 schiet, dan nummer 2. als nummer 2 eerder scoort als 1 moet nummer 1 weg. enz.

met de hele groep eerst voor de korf schieten doelpunten tellen als iedereen is geweest aan de zijkant vd korf, achterkant enz...met twee groepen doen en wie er wint mag 1 plek overslaan dus die moeten op drie plekken schieten enzovoorts. wie het snelst klaar is

donderdag 1 januari 2004 @ 19:52:04 #10
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_15883039
elkaar met de bal proberen af te tikken door middel van met de bal gooien, als je bent geraakt moet je gaan zitten en mensen die langslopen proberen te tikken of me de bal afgooien, dan mag je er weer in
Is op weg naar sint juttemes
pi_15883780
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:31 schreef Sm0keZ het volgende:
misschien een wedstrijdje "wie-kan-de-trainer-het-hardst-in-zijn-gezicht-gooien"?
Ja leuk idee, kom jij mij een keer training geven dan?
pi_15883815
heel erg bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat ik hier wel wat mee kan, mocht je nog een leuke oefening hebben, posten mag altijd!
pi_15883878
Ik heb een keer meegedaan aan een korfbal wedstrijd..
Waarbij we achteraf met de kleintjes wat spellen mochten doen die met korfbal te maken hebben..

Zo moest je groepjes maken en zoveel mogelijk punten halen door bijvoorbeeld:

Zoveel mogelijk ballen in de korf te gooien (de korf stond op de grond maar ook een in de lucht.. voor die in de lucht kreeg je meer punten)

En rondjes rennen met een bal vast (hoe meer rondjes hoe meer punten)

etc

pi_15888952
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 20:25 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb een keer meegedaan aan een korfbal wedstrijd..
Waarbij we achteraf met de kleintjes wat spellen mochten doen die met korfbal te maken hebben..

Zo moest je groepjes maken en zoveel mogelijk punten halen door bijvoorbeeld:

Zoveel mogelijk ballen in de korf te gooien (de korf stond op de grond maar ook een in de lucht.. voor die in de lucht kreeg je meer punten)

En rondjes rennen met een bal vast (hoe meer rondjes hoe meer punten)

etc

Dat laatste, dat rondjes rennen met een bal vast, doe ik heel vaak, om de controle over de bal een beetje in te brengen, ook daarop veel variaties, zoals rennen, en dan als ik een teken geef omhoog gooien en vangen, en dan proberen zo snel mogelijk stil te staan. Ik ben zelf nu 15, ik zit sinds mijn 4de op korfbal, en ik probeer zoveel mogelijk goede dingen in te brengen, maar mijn inspiratie hoe ik het moet brengen raakt wellis op...
pi_16127775
ik heb de d1 van rohda amsterdam getraind en daar deden we vaak vangen met 1 hand misschien is dat wat!!!
  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:54:46 #16
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_16127899
Waarom staat er onder het oogverblindend mooie onderwerp Sport een topic met de naam "korfbal"?

Hoe vaak moet ik het nog zeggen?

KORFBAL IS GEEN SPORT!

Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 januari 2004 @ 14:59:24 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_16128028
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:54 schreef SSID het volgende:
Waarom staat er onder het oogverblindend mooie onderwerp Sport een topic met de naam "korfbal"?

KORFBAL IS GEEN SPORT!

Zou je willen optiefen uit dit mooie forum ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:03:14 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16128143
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:54 schreef SSID het volgende:

KORFBAL IS GEEN SPORT!

onder welke noemer zou jij het willen plaatsen dan?
pi_16151394
fortuna is europees kampioen geworden ze hebben met 11-10 gewonnen van akc uit belgie
  zaterdag 31 januari 2004 @ 22:22:03 #20
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_16752393
nederland verliest van belgie met 16-11
het was maar een oefeninterland maar wat een schande zeg
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_17939591
Fortuna A1 Nederlands Kampioen...
Fortuna 1 Nederlands Kampioen...

Voorspelbaar... Tegen PKC/Café Bar.... Ach volgend jaar misschien beter...
pi_17944457
pkc was dit jaar niet veel nee.. volgend jaar hopelijk een betere finale.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')