Zijn er mensen hier in dit forum die het werk van Beefheart een beetje kunnen aanhoren?! En dan heb ik het niet alleen over de plaat Save as milk.Maar over (bijvoorbeeld) Trout Mask Replica.
Er is laatst een geweldige cd box van hem uitgebracht met uniek materiaal en prachtige fotos.
Beefheart heeft naar mijn mening (goed met enkele andere waanzinnige artiesten) de meest orgineelste muziek gemaakt ooit.Er is werkelijk geen enkel artiest die zijn sound ooit gejat heeft (wat toch heel normaal is in de muziekbizz).
Liefhebbers? Haters ? Nieuwsgierig ?
Ik heb de volgende albums van de Captain:
Unconditionally Guaranteed
Doc at the Radar Station
Spotlight Kid/Clear Spot
Safe As Milk
Trout Mask Replica
The Mirror Man Sessions
Daarnaast heb ik ook Bongo Fury, een live album, van Zappa en Beefheart (aanrader). Op Hot Rats van Frank Zappa staat "Willie The Pimp" een geweldig nummer gezongen door Beefheart.
Check eens Trout Mask Replica en Spotlight Kid/Clear Spot (twee albums op één cd).
Born in Glendale, near Los Angeles, in 1941, Don Van Vliet moved to Lancaster, in the Mojave Desert, in 1954.
quote:Dat lijkt mij nou net geen plaat om mee te beginnen. Ik denk dat er heel wat mensen zijn die na aanschaf van TMR besluiten dan 1 Beefheart cd voorlopig wel weer voldoende is.
Op woensdag 31 december 2003 08:20 schreef bartrid het volgende:
trout mask replica staat toch wel bekend als zijn ultieme album, daar zou ik mee beginnen.
Het nummer the blimp staat op Trout Mask en is eigenlijk een repetitie van The Mothers Of Invention.Orgineel is de titel Charles Ives.
Zappa en Beefheart hebben jaren lang samen gewerkt maar niet altijd zonder gezeur en gezeik. Leuk is ook de onvoltooide Teenage opera uit begin jaren 60 die je kunt vinden op The last episodes en Mysterie Disc (Zappa cdtjes).
Goed , ik ga aan de drank en de oliebollen , over een dagje of 2 meer info over deze Captain.
Gelukkig nieuwjaar alvast!
't is jammer dat er al lange tijd niets meer van hem vernomen is.
Het schijnt dat 'ie al jaren ergens in the middle of nowhere in een bos woont, en iedere dag walvissen zit te kijken.
Toch hoop ik dat 'ie ooit nog es muziek gaat schrijven.
[Dit bericht is gewijzigd door DaisyDuke op 31-12-2003 14:35]
quote:Het is een beetje een publiek geheim, maar de man schijnt ook behoorlijk ziek te zijn, MS of zo. Je kon het ook wel aan zijn stem horen in het korte filmpje dat Anton Corbijn een paar jaar geleden heeft gemaakt. Nieuwe muziek zal er vermoedelijk dus niet meer inzitten. The Magic Band is wel een tijdje terug weer opgericht, hebben zelfs een nieuwe cd uit, geloof ik.
't is jammer dat er al lange tijd niets meer van hem vernomen is.
Het schijnt dat 'ie al jaren ergens in the middle of nowhere in een bos woont, en iedere dag walvissen zit te kijken.
Toch hoop ik dat 'ie ooit nog es muziek gaat schrijven.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 31-12-2003 18:02]
De reden is mij ook niet geheel duidelijk, maar ik geloof dat alle albums die op de Bizarre en Straight - labels van Frank Zappa zijn verschenen inmiddels nauwelijks meer op cd te krijgen zijn (naast die Beefheart-cd o.a. ook "Starsailor" van Tim Buckley en de eerste twee Alice Cooper - cds). De erfgenamen Zappa schijnen helaas niet bepaald bedreven te zijn in het onderhouden van contractuele overeenkomsten.
Wat vinden we eigenlijk van de psychedelische Van Vliet (Mirror man etc) ?
En dan is er uit die tijd ook nog Strictly Personal, maar die ken ik niet. Daar staan overigens wel weer een aantal titels op die ik ken van m'n Save as Milk en Mirror Man sessions cd's , dus dat lijkt me ook niet zo'n essentiele aanschaf.
Die twee platen uit 1974 (Bluejeans & Moonbeams en Unconditionally Guaranteed) ken ik trouwens ook niet. Daar hoor ik ook weinig goede verhalen over. Iemand die er wel wat positiefs over te melden heeft ?
quote:Hmmm, 'k zie 't hele album allerminst als punk eigenlijk.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:35 schreef Aschkael het volgende:
Zou kunnen zeggen dat Beefheart de godfather of punk is, Trout mask Replica is in ieder geval een regelrechte punkrock plaat....
Heb 'm vandaag trouwens op LP aangeschaft.. Op de een of andere manier vind ik 't daar ook beter op passen... En dan natuurlijk die mooie hoes LEKKER IN HET GROOT
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 03-01-2004 17:29]
quote:Klik: http://images.amazon.com/images/P/B00000J7A2.01.LZZZZZZZ.gif
Op vrijdag 2 januari 2004 12:02 schreef fripper het volgende:
Ik vind Save as Milk stukken beter dan Mirror Man.
[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 07-01-2004 08:12]
quote:Blijkbaar niet dus .......
Op vrijdag 2 januari 2004 12:02 schreef fripper het volgende:
Die twee platen uit 1974 (Bluejeans & Moonbeams en Unconditionally Guaranteed) ken ik trouwens ook niet. Daar hoor ik ook weinig goede verhalen over. Iemand die er wel wat positiefs over te melden heeft ?
Vandaag wel Lick My Decals Off, Baby aangeschaft. Nieuw, op lp.
Blijkbaar kan die op lp wel heruitgegeven worden.
quote:Unconditional vind ik best leuk. Het is niet zo avant/experimenteel als andere albums dus als je daar naar op zoek bent kan je 'm beter laten liggen.
Op zaterdag 10 januari 2004 18:00 schreef fripper het volgende:[..]
Blijkbaar niet dus .......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |