Zien Moslims vrouwen zonder hoofddoek als hoeren? Hebben ze minder respect voor deze vrouwen?
Maakt het hierbij uit of het een Moslima/Turkse/Marokkaanse/... is zonder hoofddoek of een blanke Nederlandse vrouw?
Ik ben vooral benieuwd wat Moslims hier over te zeggen hebben. Hoe kijken jullie aan tegen een vrouw zonder hoofddoek? En nemen jullie er aanstoot aan? (de mannen dan)
quote:Een moslim had hier gepost "een meid zonder hoofddoek" en "een dame met een hoofddoek". Die figuren beweerden ook dat wij niet moslims ons zo ergeren aan die hoofddoeken omdat we ons graag aan die meiden willen opgeilen.
Op dinsdag 30 december 2003 21:31 schreef Toeps het volgende:
Naar aanleiding van een post van iemand in een ander topic:Zien Moslims vrouwen zonder hoofddoek als hoeren? Hebben ze minder respect voor deze vrouwen?
Maakt het hierbij uit of het een Moslima/Turkse/Marokkaanse/... is zonder hoofddoek of een blanke Nederlandse vrouw?Ik ben vooral benieuwd wat Moslims hier over te zeggen hebben. Hoe kijken jullie aan tegen een vrouw zonder hoofddoek? En nemen jullie er aanstoot aan? (de mannen dan)
Sterkte allemaal en prettige discussie.
quote:Nou ja, dat beweren ze vast niet allemaal...
Op dinsdag 30 december 2003 21:41 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Een moslim had hier gepost "een meid zonder hoofddoek" en "een dame met een hoofddoek". Die figuren beweerden ook dat wij niet moslims ons zo ergeren aan die hoofddoeken omdat we ons graag aan die meiden willen opgeilen.
Maar er zit wel iéts in. Want de hoofddoek is ervoor dat de mannelijke Moslims zich niet gaan lopen opgeilen op de vrouw van iemand anders. Daarom vroeg ik me ook af of ze zich in het algemeen aan mij opgeilen. Ik loop immers zonder hoofddoek.
Soms heb ik wel het idee dat sommigen me als hoer zien, vooral op een station of zo. Ze denken dan dat ze allerlei geluiden mogen gaan maken of zo, en als ik ze dan negeer krijg ik inderdaad vaak 'hoer' naar mijn hoofd. Nou moet ik zeggen dat negers vaak ook dat soort geluiden maken, maar die schelden dan meestal weer niet met 'hoer'.
quote:Wat hij zegt..
Op dinsdag 30 december 2003 21:46 schreef BretsiG het volgende:
"Vroeger", toen Nederland nog Nederland was, had je deze discussies niet. Wat was dat een mooie tijd. En het vervelende is, dat we pas aan het begin staan van een hoop ellende.Sterkte allemaal en prettige discussie.
quote:Wat een verademing die Multicul.
Op dinsdag 30 december 2003 21:46 schreef Toeps het volgende:[..]
Nou ja, dat beweren ze vast niet allemaal...
Maar er zit wel iéts in. Want de hoofddoek is ervoor dat de mannelijke Moslims zich niet gaan lopen opgeilen op de vrouw van iemand anders. Daarom vroeg ik me ook af of ze zich in het algemeen aan mij opgeilen. Ik loop immers zonder hoofddoek.
Soms heb ik wel het idee dat sommigen me als hoer zien, vooral op een station of zo. Ze denken dan dat ze allerlei geluiden mogen gaan maken of zo, en als ik ze dan negeer krijg ik inderdaad vaak 'hoer' naar mijn hoofd. Nou moet ik zeggen dat negers vaak ook dat soort geluiden maken, maar die schelden dan meestal weer niet met 'hoer'.
De orthodoxe moslims vinden het hoeren
De verlichtte moslims zullen daar wat genuanceerder over denken....
quote:Och, we hebben weer een kenner.
Op dinsdag 30 december 2003 21:48 schreef heiligboontje het volgende:
Volgens mij hebben ze er 2 meningen over:De orthodoxe moslims vinden het hoeren
quote:Ben jij Moslim?
Op dinsdag 30 december 2003 21:47 schreef 78589 het volgende:
Gewoon als een vrouw zoals iedere andere vrouw.Al die fabeltjes over hoeren.
quote:Dat probleem heeft temporaal kwab epilepsie patient Mohammed zelf gecreeerd. Als je alle vrouwen achter een doek verstopt dat geil je natuurlijk heel erg op een vrouw die dat niet doet.
Op dinsdag 30 december 2003 21:46 schreef Toeps het volgende:
Want de hoofddoek is ervoor dat de mannelijke Moslims zich niet gaan lopen opgeilen op de vrouw van iemand anders
Als iemand je een hoer noemt, probeer dan een keer aangifte te doen.
quote:sletten?
Op dinsdag 30 december 2003 21:48 schreef heiligboontje het volgende:
Volgens mij hebben ze er 2 meningen over:De orthodoxe moslims vinden het hoeren
En onderling zie ik ook geen spanningen die over het hoofddoekje gaan.
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, misschien is dit een uitzondering, misschien de regel. Ik denk het laatste omdat ik nog nooit een strijd om wie het 'Moslimst' is heb meegemaakt.
quote:Ja hallo, ik blijf bezig zeg...
Op dinsdag 30 december 2003 21:52 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als iemand je een hoer noemt, probeer dan een keer aangifte te doen.
quote:Ja.
Op dinsdag 30 december 2003 21:51 schreef Toeps het volgende:[..]
Ben jij Moslim?
quote:Deze quote uit een ander topic wil ik daarvoor wel aanhalen. Daar was ik het zelf grotendeels mee eens.
Zo ja, kun je gelijk even mijn vraag beantwoorden hoe moslima's die geen hoofddoek dragen gezien worden. Of dat erger is dan bijvoorbeeld ik die geen hoofddoek draagt. Want zijn zou eigenlijk wel moeten van Allah.
quote:En zolang de innerlijke hidjab ook te merken is, zie ik heb als moslima's. Als ik zie dat ze gewoon als doorsnee hollandse erbij lopen, dan zie ik ze gewoon als vrouwen. (die dus ook een potentieel realatie object zijn
Op zondag 28 december 2003 13:47 schreef hoppe het volgende:
Van zowel gelovige vrouwen als mannen kan een innerlijke hijâb worden verwacht. Een gedragscode die betrekking heeft op kuisheid, bescheidenheid, ingetogenheid en verlegenheid. Deze eigenschappen komen bijvoorbeeld tot uitdrukking in de manier van lopen, het gebruik van de stem, het gebruik van de ogen en de alledaagse omgang met iemand van de andere sexe. Ik verwacht niet dat er een samenleving is die daar wat tegen heeft en begrijp daarom niet waarom men zich om uiterlijkheden die slechts een innerlijke gesteldheid moeten symboliseren druk maakt als dat kennelijk anderen irriteert. Wat mij betreft is de gelovige een betere ambassadeur voor zijn of haar geloof als deze zich wat minder druk maakt om uiterlijkheden en zich gaat toeleggen op training en vorming van het eigen innerlijk. Van de verstandigste kan naar mijn idee het meeste worden gevraagd.
En op Akkersloot ga ik allan niet meer in.
quote:Rustig aan ...
Op dinsdag 30 december 2003 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
Reageert TS nog op de replys van de twee MOSLIMS die hier gepost hebben?
quote:wie waren er in Nederland dan verantwoordelijk voor de overstromingen? die met hoofddoekje of zonder?
Op dinsdag 30 december 2003 21:56 schreef Akkersloot het volgende:
Journalistes in Algerije werden na de laatste aardbeving door de fundi's lastig gevallen omdat ze geen hoofddoek droegen en dus verantwoordelijk werden gehouden voor de volgende aardbeving.
quote:TS vraagt of de moslims het hier willen vertellen...
Op dinsdag 30 december 2003 21:34 schreef Modus het volgende:
Ik denk niet dat ze dat zo 1 op 1 zullen zeggen (als ze het vinden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |