Graag jullie reactie Jort
quote:Dat is het geval in Amerika. Ik ben helemaal tegen medische priveklinieken omdat ik vind dat je iets al de zorg niet op de markt moet gooien. En ik vind dat iedereen recht heeft op dezelfde zorg. Niet dat rijkere mensen betere zorg krijgen dmv priveklinieken.
Op dinsdag 30 december 2003 16:47 schreef Da_Jort het volgende:
Mijn mening is dan ook dat iedereen tot een bepaalde grens gratis naar de dokter en dergelijke moet kunnen op kosten van de staat!!! en dat de rijkere maar naar een prive kliniek gaan!
quote:Hoe denk je dat de staat aan zijn centjes komt?
Mijn mening is dan ook dat iedereen tot een bepaalde grens gratis naar de dokter en dergelijke moet kunnen op kosten van de staat!!!
Een grote geldboom ofzo?
Het was dan ook niet voor niets de Amerikaan Marshall die na de WOII een plan voor de wederopbouw van Nederland opzette naar Amerikaans model. Een gevolg daarvan is dat wij compleet afhankelijk zijn van Amerika(anse economie).
Vandaag de dag kent Nederland een van de hoogste graden van onderwijs, gezondheid, welvaart en respect voor mensenrechten van de wereld, opgezet naar Amerikaans model. Wij zijn veramerikaniseerd, of zoals Anthony Kiedis het verwoordde: "Its Californication"......
De overheid kan alleen maar sociaal zijn als zij geld ontvangt van belastingen. Bedrijven betalen in Nederland het meest belasting. Bedrijven zijn afhankelijk van de economie en onze economie is zeer afhankelijk van de Amerikaanse economie.
Als je dus zegt dat we de VS niet zo moeten achterna lopen spreek je jezelf tegen, want je bent er deel van!
en ik kom van jupiter...
quote:TS gaf al aan dat o.a. de wegenbelasting omhoog kan...wat ten goede komt aan het milieu
Op dinsdag 30 december 2003 16:55 schreef FOS2004 het volgende:[..]
Hoe denk je dat de staat aan zijn centjes komt?
Een grote geldboom ofzo?
quote:mja dan word reizen voor de minima dus al helemaal onbetaalbaar..
Op dinsdag 30 december 2003 16:58 schreef Famas het volgende:[..]
TS gaf al aan dat o.a. de wegenbelasting omhoog kan...wat ten goede komt aan het milieu
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:57 schreef Misanthroopia het volgende:
De grootste stroom aan muziek, films, kleding, computers (waar je nu met je dikke kont achter zit), winkelketens, economie en principes in Europa zijn Amerikaans.Het was dan ook niet voor niets de Amerikaan Marshall die na de WOII een plan voor de wederopbouw van Nederland opzette naar Amerikaans model. Een gevolg daarvan is dat wij compleet afhankelijk zijn van Amerika(anse economie).
Vandaag de dag kent Nederland een van de hoogste graden van onderwijs, gezondheid, welvaart en respect voor mensenrechten van de wereld, opgezet naar Amerikaans model. Wij zijn veramerikaniseerd, of zoals Anthony Kiedis het verwoordde: "Its Californication"......
De overheid kan alleen maar sociaal zijn als zij geld ontvangt van belastingen. Bedrijven betalen in Nederland het meest belasting. Bedrijven zijn afhankelijk van de economie en onze economie is zeer afhankelijk van de Amerikaanse economie.
Als je dus zegt dat we de VS niet zo moeten achterna lopen spreek je jezelf tegen, want je bent er deel van!
quote:Ja idd. Net als bij de spoorwegen, de taxibranche, enz.
Op dinsdag 30 december 2003 17:01 schreef Rodie83 het volgende:
Zorg op de markt zorgt voor verbetering van diezelfde zorg gezien de concurrentie die het op levert.
quote:Verbeter de wereld begin bij jezelf!
Op dinsdag 30 december 2003 16:47 schreef Da_Jort het volgende:
Ik ben van mening dat we te veel Amerika achterna hobbelen. Ik zie dat terug op verschillende vlakken zoals eetgewoontes, maar ook op het gebied van sociale zekerheid, zoals verzekeringen! Juist dit punt maakt me boos. Heeft niet iedereen recht op een goede gezondheidszorg? Want laten we nou eerlijk zijn. Als het aan het balkenende ligt kan iemand die uit een laag sociaal milieu komt niet eens meer de dokter of verzekering betalen (en hij noemt zich dan Christen)! Mijn mening is dan ook dat iedereen tot een bepaalde grens gratis naar de dokter en dergelijke moet kunnen op kosten van de staat!!! en dat de rijkere maar naar een prive kliniek gaan! Dan gaat de wegenbelasting maar omhoog, bovendien is dat nog beter voor het milieu!Graag jullie reactie Jort
Dus schaf alles af wat van Amerikaanse makelij is? Kijken wat voor economie we dan over houden. We leunen inderdaad veel op de Amerikaanse economie, maar wat dan nog? Het gaat toch goed hier.
En wat maakt het uit als we het eetgedrag van de Amerikanen overnemen? Je hoeft het niet te eten. Daar kun je zelf voor kiezen. Je ziet het liever dat we gaan leven als in Afrika? Of het midden-oosten? Of had je nog zo graag tarwebrood met kaas gegeten en elke avond stampot?
En de staat is geen bak met geld die altijd vol zit. Als er voor iedereen sociale zekerheid moet komen ga je automatisch ook meer belasting betalen. Lekker handig voor de arme mensen!
Ik vindt dat je zeurt. Vooralsnog hebben de meeste mensen het goed in NL. Dus wat is er erg aan als het komt door een Amerikaans model?
quote:Makkelijk he de mislukkking van HET RIJK erbij te halen.
Op dinsdag 30 december 2003 17:05 schreef Miwe het volgende:[..]
Ja idd. Net als bij de spoorwegen, de taxibranche, enz.
Maar kijk is naar andere voorbeelden?
Telefonie
quote:De problemen komen daar niet door de marktwerking, maar door oneigenlijke bemoeienis van de overheid met die marktwerking.
Ik vind dat gezeik over zuiniger rijden enzo zulke onzin... Tuurlijk is het zonder van het milieu enzo. Maar of het nou duurder gemaakt wordt of niet binnen enkele 10 tallen jaren is de olie toch op, dus wat maakt het nou uit dat het 10 jaar langer of korter duurt :S. Het enigste waar een brandstof zuinige moter goed voor is, is voor je portomonee en daar blijft het bij...
quote:NS was van het rijk. Daarbij zijn ze monopolist binnen Nederland. Bij de zorg is hier geen sprake van. Dit is appels en peren vergelijken.
quote:Onze produkten worden duurder vanwege hogere transportkosten en dat is slecht voor de economie, en onze concurrentiepositie in de wereld.
Op dinsdag 30 december 2003 17:00 schreef leejow het volgende:[..]
mja dan word reizen voor de minima dus al helemaal onbetaalbaar..
Heel tegenstrijdig wat jullie allemaal roepen, er moet gewoon bezuinigd worden geld groeit niet op je rug, ik vertrouw er wel op dat iedereen evenveel inlevert..
Minima betalen ook hogere prijzen voor produkten wanwege gestegen produktiekosten.
quote:Telefonie: er is amper concurrentie op het gebied van vaste telefonie: de OPTA moet de hele tijd KPN pesten om de 'concurrentie' een kans te geven en het bellen is er amper goedkoper op geworden.
Op dinsdag 30 december 2003 17:07 schreef Godlike02 het volgende:[..]
Makkelijk he de mislukkking van HET RIJK erbij te halen.
De NS is slecht gegaan door het rijk
Maar kijk is naar andere voorbeelden?
Telefonie
Post: is nog geen vrije marktwerking. Het monopolie van TPG op postbezorging loopt momenteel af en ik houdt me hart vast. Gelukkig is er e-mail.
Etc etc:
Overigens kan marktwerking best werken, maar dan moet die markt vanaf het begin open zijn geweest. Een voormalig staatsbedrijf privatiseren zal nooit werken en zeker als er een vast netwerk bij komt kijken (gas, water, electriciteit, communicatie, wegennet) is het kansloos.
We betalen al voor het milieu in die belasting, dan nog eens aan de pomp, en dan worden we nog eens verplicht 100 te rijden op verscheidene 6 baanssnelwegen...
De heilige melkkoe geeft niet oneindig...
quote:Als je de werkelijke kosten van het autorijden zou kunnen berekenen: ingenomen ruimte, ziektekosten als gevolg van inademen van gassen, vervuiling tijdens produktie in landen waar ze het niet zo nauw nemen, enz. Dan zou je zien dat autorijden nu eigenlijk spotgoedkoop is.
Op dinsdag 30 december 2003 17:22 schreef CEx het volgende:
De wegenbelasting nog meer omhoog? Ten gunste van het milieu?!We betalen al voor het milieu in die belasting, dan nog eens aan de pomp, en dan worden we nog eens verplicht 100 te rijden op verscheidene 6 baanssnelwegen...
De heilige melkkoe geeft niet oneindig...
En ga maar eens naar andere landen kijken, en dan nog eens zeggen dat het spotgoedkoop is.
Bij het vorige kostenplaatje vergat ik de BPM
Die ruimte die het inneemt is wat nederland dynamisch maakt, geen wegen geen logistiek.
Ziektenkosten van gassen *kuch* behalve als je aan de uitlaat gaat hangen is de kans dat je er ziek van wordt heel erg klein. Kan je beter over ziektenkosten van ongelukken praten.
quote:belastigingen en bezuinigen op defensie
Op dinsdag 30 december 2003 16:55 schreef FOS2004 het volgende:
Hoe denk je dat de staat aan zijn centjes komt?Een grote geldboom ofzo?
quote:Ah mooi. Bezuinig nog wat door en ik kan met 3 man en 2 gejatte legertanks de boel hier overnemen.
Op dinsdag 30 december 2003 17:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
belastigingen en bezuinigen op defensie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |