Welke interpretatie geven we hieraan?
* limburg is zo sjeun, wen se doar eenmoal biest dan bliefs se doar
* het leven is goed in het brabantse land maar in limburg beter
* Limburg kan nooit meekomen met de globalisering aangezien de bevolking aan zelf-allochtonie leidt.
* limburgers zijn een beetje..anders
Komt u maar !! eigen interpretaties ook welkom
[Dit bericht is gewijzigd door giovan op 30-12-2003 17:25]
quote:Maar 24% van de Limburgers voelt zich Nederlander...voelt de rest zich dan ontheemd of is Limburg zelf een natie?
Op dinsdag 30 december 2003 16:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ach, het vergt jaren onderzoek om een hele bevolkingsgroep te doorgronden. Het is misschien handig om de Limburgtopics er eens bij te pakken.
quote:Nogal logisch want Limburg is pas in 1830 bij Nederland gekomen en pas aan het begin van de vorige eeuw pas opgemerkt door de Hollanders die de mijnbouw ontdekte. Ik vind het niet gek dat veel Limburgers hun eigen cultuur hebben behouden. Er is altijd een wantrouwen geweest jegens Hollanders.
Op dinsdag 30 december 2003 16:45 schreef giovan het volgende:[..]
Maar 24% van de Limburgers voelt zich Nederlander...voelt de rest zich dan ontheemd of is Limburg zelf een natie?
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 30-12-2003 16:58]
quote:Wij brabanders hebben ook een wantrouwen tegen de hollanders hoor.
Op dinsdag 30 december 2003 16:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Nogal logisch want Limburg is pas in 1830 bij Nederland gekomen en pas aan het begin van de vorige eeuw pas opgemerkt door de Hollanders die de mijnbouw ontdekte. Ik vind het niet gek dat veel Limburgers hun eigen cultuur hebben behouden. Er is altijd een wantrouwen geweest jegens Hollanders.
quote:sorry..zoals het er staat staat er zelfs dat je op 5% van je werkplek 'woont', dat is helemaal maf.
Op dinsdag 30 december 2003 16:58 schreef paultje- het volgende:
hoe wil je op 5 % van je werkplek wonen?
hoe ver is dat?
quote:en niet ten onterechte!
Op dinsdag 30 december 2003 17:01 schreef valek het volgende:[..]
Wij brabanders hebben ook een wantrouwen tegen de hollanders hoor.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:49 schreef Klonk het volgende:
Ik ben en voel me limburger waar ik ook woon of ben, het limburger zijn gevoel staat bij mij voor het nederlander of europeaan zijn gevoel
quote:Gelukkig.
Op dinsdag 30 december 2003 16:41 schreef giovan het volgende:
In een onderzoek van Nipo is gebleken dat 85% v/d geboren en getogen limburgers in limburg blijft wonen.
Ik werk in Limburg, het is een prettige provincie om te komen.
quote:Limburg is het Alaska van Nederland.
Op dinsdag 30 december 2003 17:05 schreef AltamirA het volgende:
Is gewoon allemaal een kwestie van sfeer enzo...
In brabant en limburg is t nou eenmaal allemaal wat gemoedelijker dan in de randstad. Dat komt natuurlijk ook door de diverse tradities, maar ook speelt mee dat limburgers zich vaak achtergesteld voelen en ook worden.
quote:Ik denk dat Limburg zich wil afscheiden van Nederland en ik denk dat wij dat in de rest van Nederland van harte toejuichen.
Op dinsdag 30 december 2003 16:41 schreef giovan het volgende:
In een onderzoek van Nipo is gebleken dat 85% v/d geboren en getogen limburgers in limburg blijft wonen. Het grootste deel woont op 5 minuten van z'n werkplek.
Slechts 24% voelt zich Nederlander
quote:De laatste keer dat Limburgers daarover mochten stemmen was ongeveer 90% voor afscheiding....
Op zondag 4 januari 2004 10:57 schreef xplvr het volgende:[..]
Ik denk dat Limburg zich wil afscheiden van Nederland en ik denk dat wij dat in de rest van Nederland van harte toejuichen.
Ik heb dik 6 jaar buiten Limburg gewoond, maar ben toch teruggekomen. Het bevalt met toch beter hier. Amsterdam was beroerd, Wel zou ik er niets op tegen hebben weer naar Gent of Vilnius terug te verhuizen, maar Amsterdam, nee laat maar.
Ivo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |